פוסט ארוך ומַלְאֶה על מנגה - למיטיבי לכת

מצב
הנושא נעול.

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
אם אתם באמת רוצים להבין מה עבר לי בראש כשמכרתי את נשמתי לשטן הקרוי 'מנגה' בלע"ז, אתם מוזמנים לקרוא. אבל אם זה לא מעניין אתכם, דלגו לסוף, תעשו לייק, ולכו לחיים ולשלום.
הערה: בניגוד לרושם שנוצר, אני לא מושפעת ממנגות זמן רב. כמו כן, ניתן לספור את כמות המנגות שקראתי על אצבעות יד אחת, של גיבן עם 3 אצבעות. כן, 3 מנגות. את רוב הרפרנסים והדוגמאות בפוסט הזה שלפתי מויקיפדיה (או שמא יש לומר 'המכלול', אדון נטפרי?) ואת התמונות ספקו לי חברות למקצוע ולז'אנר.
הערה נוספת: הכל בהומור, ולא נועד להעליב אף אחד. ומי שנעלב אשכנזי.
הפוסט מוקדש ל @Ammo @sweetpanda1 @ליהיא @אריאלה+ @YAEL97 האהובות!

למה בחרתי במנגה?

*שתיקה נדהמת*

אני יכולה לראות את גלגלי המוח שלכם חורקים נואשות. 'מה? סיכמנו שלא מדברים על הנושא הזה! חשבתי שזה טאבו! למ— למה היא פותחת את התיבת פנדורה הזו? הקומיקס שלה יפה, היא מגיירת את הדמויות שם נחמד, וכאילו, הכל סבבה, אבל מנגה? ככה, בפה מלא?'

אז באמת, זה לא שתכננתי לכתוב פוסט על הנושא הזה. אתם יודעים, אני מחבבת מנגה, אני מושפעת ממנגה, רובכם לא, סוף סיפור. אבל, לאחרונה התחיל לעקצץ לי ככה בתת מודע, המרוקאי הפנימי שלי. קיבלתי הרבה תגובות אוהדות על הקומיקס לנערות, וחשבתי 'היי, אנשים אוהבים את זה? אז--- אז מה קורה? למה כשאני, או @מישהו_אחר, מעלה מנגה מקורי, אנחנו חוטפים על הראש?'

ואז חשבתי על זה עוד קצת. כלומר, לא ממש ישבתי על אדן החלון עם יד מתחת לסנטר, וחשבתי. אבל ככה, אתם יודעים, תוך כדי שטיפת כלים, זה עבר לי בראש. מה עבר לי? הפעם הראשונה שראיתי סרט סיני (לצורכי עבודה בלבד, כמובן. ).
להגיד שנהניתי מהסרט? אה, איפה.
לא יכולתי שלא להתרכז בשפה המרגיזה, בעיוותי הלשון, בהגייה המשונה. ובכלל, כל הקונספט הציק לי. מה זה? למה זה? לא, לא, לא---- לא.
אנשים ניסו להגיד לי: היי, קלטי את המשחק המעולה! תראי את הבימוי של המצלמה! תראי את הזרימה הטובה של הסיפור, ההתפתחות של הדמויות! אבל, אני, כמו שאני, המשכתי להתרכז בשפה המרגיזה, שחצצה ביני לבין התוכן היפה, ולא יכולתי, פשוט לא יכולתי ליהנות.

אז עכשיו, בשבילכם, אני אפשט את זה.

סגנון הציור שנקרא 'מנגה' - זה הסינית בשבילכם.
כל התוכן היפה שאנחנו חובבי המנגה מעלים, זה הסרט עצמו.

מסקנה: בשביל ליהנות ממשהו, צריך להתרגל אליו.

זה פשוט, תחשבו על זה. אנשים 'אוהבים' דברים, ברוב המקרים, כי הרגילו אותם לאהוב. לדוגמא, מרוקאים אוהבים חריף? זה שאני מרוקאית, זה אומר שנולדתי עם לשון ברזל שרק חריפות מדברת אליה? לא, זה אומר שמגיל שנה, דחפו לי גרבר שעשוי מפלפל חריף וכורכום, וככה, מה ל'שות, אהבתי את זה! כי זה מה שהתרגלתי לאהוב. (אגב, לא דחפו לי, ואני לא אוהבת, אבל אני נצמדת לדמות ברשותכם.)
אממה, אף פעם, בתור מרוקאית ובתור בכלל, לא הרגילו אותי לאהוב מנגה. ככה, זה לא היה בז'אנר. אז חייתי ככה, בבורות רגועה, היה לי טוב, היה לי נחמד. החיים זרמו על מי מנוחות.
ואז קפצה עלי רוגזה של מנגה.

אז למה בעצם בחרתי במנגה ולמה אני מושפעת מהסגנון כל כך הרבה?
זה די מורכב לענות על זה, אבל אני אנסה לבחור ולפרט את הנקודות שכבשו אותי, גררו אותי לתוך הז'אנר הזה, כבלו את ידיי, סתמו את פי והפכו אותי שפוטה לנצח.

1.
רגש


אוקי. רגש. אומר לכם משהו, אשכנזים חסרי רגשות שכמוכם? (לא כולכם, אני מדברת אל האשכנזים. אם נפגעתם, אתם אשכנזים.)

מגיל אפס, קראתי רק קומיקסים מערביים. שזה אומר, גיבור ראשי יפה תואר ומידות, רשע אכזרי, אקשן, בלאגן, תעלומה, הרפתקאות, קליימקס, סיום. זה מה שהתרגלתי אליו. והדבר הראשון שריתק אותי במנגות, זה מתן הבמה לרגשות.

(שזה מפתיע, כי מנגה זה ז'אנר יפני, ובחיים האמיתיים- יפנים אלופים בטיוח רגשות, איפוק וקור רוח. אבל במנגות, ובתרבות היפנית בכללי, הרגש מקבל במה גדולה מאד. שזה משך אותי מאד, כי גם אני בחיים האמיתיים יבשה כמו מדבר קלאמרי, אבל כשאני יוצרת...? וואו איזה דרמות.)

בספרי מנגות, לרגשות יש במה רחבה מאד. אפילו במהלך עלילת אקשן, נותנים במה רחבה מאד לפן הרגשי של הגיבורים, ולחוויות הרגשיות שהם עוברים. מניע קלאסי לגיבור מנגה לצאת להילחם ברשע, הוא פגיעה בבן משפחה אהוב או בחבר ילדות, ומלבד העומק הרובדי שזה מוסיף לעלילה, זה מקשר את קהל הקוראים למאבק שלו. זה לא סתם עיתונאי צעיר ונמרץ שיוצא לחשוף פושעים, אלא זה אדם שחבר הילדות שלו נהרג על ידי אותם הפושעים. לא פלא שלראות מישהו בוכה מספר מנגה זה לא מחזה נדיר...

כמו כן, במנגות יש שפת ביטוי רגשות יחודית, שהיא חלק בלתי נפרד מהז'אנר. המנגות מרבות להשתמש במוסכמות גרפיות לשם תיאור המצב הרגשי או הגופני של הדמויות. אובדן הכרה, למשל, מתואר על ידי זוג 'איקסים' המחליפים את עיגולי העיניים. למתחילים יהיה קשה להתרגל לשפה הזאת ולהבין מה מייצג הפרצוף, אבל אחרי שקולטים אותה, זה כיף לא רגיל.

image (1).png
(הבעת 'מה לכל הרוחות קורה מולי עכשיו/ מאוכזב אבל לא מופתע')

וכאן אני מוסיפה את מה שחברה שלי, שקראה את הפוסט לפניכם, כתבה לי:
אני רוצה להוסיף, בקומיקסים מערביים יש רגש. יש בכי, חברות, ועוד. מה ההבדל האמיתי? שבמערב הרגש הוא התבלין שמואיל בטובו לצוץ פעם או פעמיים במהלך הסיפור. הסיפור היה מסתדר יופי בלעדיו. אבל במזרח רגש הוא אחד מהמרכיבים החיוניים של הסיפור.
בתור דוגמא לכוח של הרגש שחבל שהמערב לא מנצל, אני נזכרת לדוגמא בטינטין, בספר של החטיפה של ראסטופופולוס על האי (סליחה שאני לא זוכרת את שמו), כשטינטין חשב שכלבו נהרג, הדמעה הזו על לחיו במשך פריים אחד בלבד, ריתקה אותי לדף הזה בספר זה יותר מכל ספר אחר של הרג'ה. לעומת זאת, השוק תרבותי הזה, הצמרמורות, שתקפו אותי כשראיתי נער שבוכה בכי תמרורים במשך פריימים מלאים וארוכים, על המוות של חבר הילדות שלו, כבל אותי לסיפורים מהמזרח לנצצצצח.



2.
הומור


הז'אנר מתאפיין בהומור גבולני, שקשה קצת לעיכול עבור אנשים שלא רגילים אליו. לא מדובר בדברים הזויים, אלא בשפת ביטוי של הומור- שונה מהקומיקס המערבי. דרך הביטוי של ההומור, משום מה- מושכת אותי. אני מיישמת אותה, בדרך ממש עקיפה וקלה לפספוס, בעבודות שלי.

במנגה, רגש מוגזם יבוטא לעתים קרובות באמצעות דמות צ'יבי (אדם נמוך ביפנית) נמוכה ושמנמנה, בעלת הבעה מוחצנת ומוגזמת במיוחד. דמות הצ'יבי היא סוג של קריקטורה עבור הדמות, והיא תייצג את הפן המוגזם שלו בסצנות שונות. אני מוצאת את זה מצחיק מאד כי זה מאפשר להגחיך את הדמות, אפילו הדמות הראשית הנערצת ביותר, בלי לפגוע בעלילה או בריאליזם של הדמות. לצערי, לא יצא לי להשתמש בזה עדיין, ולא אשתמש בזה ככל הנראה בקומיקס לנערות הנוכחי. בשביל להבין את סוג ההומור הזה צריך להתרגל אליו, מה גם שהסגנון של הקומיקס איננו מנגה, כך ששילוב כזה לא יעבוד חלק. אני מקווה שיצא לי לעשות את זה בעתיד.
unnamed (9).png unnamed (10).png
(דמות רגילה ודמות ה'צ'יבי' שלה)

unnamed (2).png
(דמות צ'יבי עם הבעת בכי היסטרי)

מעבר חד מהרציני למשעשע הוא מאפיין בולט של הז'אנר. לדוגמא, זעמה של דמות יובע באמצעות הופעתו של קרדום עצום שאותו היא מנחיתה כביכול על ראשו של מושא הכעס שלה. בקומיקס מערבי, דבר כזה יתקבל כביטוי אלימות וולגרי. עם זאת, לקהל קוראי המנגה זה מובן וברור שהקטע הוא קומדי והוא 'מבטא' את הזעם אבל לא באמת התרחש במציאות.
גבולני, אמרתי.
unnamed (8).png
(האש לא באמת התפרצה מאחור... זה רק מבטא את הזעם שלה)


3.
דיוק


יפנים או לא? הז'אנר מציג דייקנות בפרטים ברמות שלא נראו מאז ימות הרז'ה. זה אחד החלקים שהכי כבשו אותי, ובו זמנית שהכי קשה לי לביצוע בז'אנר כולו. עיניים גדולות, שיער יפה, הבעות מוגזמות- אני על זה! אבל הדיוק... אוי הדיוק... כל בורג, כל צינור, כל פיפס מדויק. והרקעים... חרדה עבור חסרת סבלנות שכמותי.

HW97Y94.jpg
(רקע ריאליסטי ממנגה)

למזלי, היפנים המציאו תכנה שנקראת מנגה. בתכנה- יש מודלים תלת מימד. ואני- תודות ל @sweetpanda1 , יודעת להשתמש בהם עכשיו. זה לא פתר לי את כל בעיות הדיוק שלי, אבל זה עזר לי עם חלק גדול מהן.

4.
בימוי


ברוכים הבאים לעולם התוכן שלי! אוקי, הבנתם. אני חובבת בימוי, חובבת תסריטאות, ובמנגות יש את כל זה בשפע.
מנגה מציגה זוויות ציור ותנועה שמזכירות סרט. זכורות לטוב טכניקות כמו העלמת/הסתרת העיניים כאשר הדובר הוא אפל או מסתורי במיוחד (דרמה, יאיי), ליי-אאוט מגוון ודינאמי- מסגרות משנות את ממדיהן וצורתן בהתאם לאיור שהן מכילות, לפעמים ציור או קטעי איור יוצאים במכוון מהמסגרת (זה המקום לציין שאלו דברים שהמערב אימץ בחום, כמו רבות אחרות משיטות המנגה)

מנגה נותנת כבוד לכל התרחשות. כשמשהו משמעותי קורה (דרמה, יאיי), מקדישים לזה הרבה מקום ומחשבה כיצד לייצג את זה. ברוב המקרים אפילו ללא מלל, רק טרנספורמציה של רגשות, ייצוג על ידי אוירה (גשם, דמעה נופלת, שלכת, רוח), וכולי.

bb4793ddd639cf9d069f85b980550252.jpg
(זה עמוד מנגה שאהוב עלי מאד מתוך גוגל.)

הערה #2 של החברה המוכשרת:
אם בבימוי עסקינן: המנגקות (יוצרי המנגה) משתמשים בתאורה במשמעויות האמיתיות שלה, שהן:
1. מניפולציה של צבעים כדי ליצור תאורה.
2. סידורי תאורה יצירתיים, כגון, הטלות צללי עלים, הדגשת אור בוקע מחלונות דלתות ומוצרים אלקטרוניים, שימת לב לצבעי התאורה על פי המקור שלה, שימת לב לאורות משלימים ותאורה החוזרת מהסביבה.


לא יכולתי להגיד את זה יותר טוב, @חברה_מוכשרת

5.
אסטתיקה


מנגקה (יוצר מנגה) ממוצע, חייב להחזיק בארגז הכלים שלו גם חוש אסטיקה מפותח. מנגה מתאפיינת בדמויות בעלות עיניים נאות ומביעות, פרופורציות גוף בובתיות, שער רך ותחושה כללית נעימה לעין. זה, מה ל'שות, אחד הדברים שאני אוהבת. לראות דברים שנעימים לעין.

במנגה מקובל להשתמש ברקעי פטרנס עבור הפריימים שלא דורשים רקע ריאליסטי. המנגקאים המקוריים יצרו דפוסים חוזרים של פטרנס שכעת נעשו חלק מהמורשת של הז'אנר. הם יפים, אין מה לומר. מנגה סטודיו או מנגה קליפ פיינט מציעות את כל הפטרנס האלו, שהמנגקאים המקוריים היו חותכים בעזרת סכינים קטנות מדפי פטרנס ומדביקים באזור הדרוש, בעבודת כפיים- בתור פטרן מממוחשב, רובם בצבעי אפור.

unnamed.png
(מנגקה חותך פטרן אפור רגיל עבור מילוי שטח)

אה, ואיך כמעט שכחתי את הלייאאוט (עימוד או משהו כזה). הלייאאוט של המנגה הוא חגיגה גרפית. היוצר מתייחס לכל העמוד כיצירה בעלת קומפוזיציה אחת, ויעניק לכל עמוד נקודת מרכז שסביבה יתרחשו שאר הפריימים. לדוגמא, דמות אחת תפרוץ מהפריים ותיקח שליש מהעמוד ושאר הפריימים יסתובבו סביבה, כשהבועות מגיעות זו אחר זו בשרשרת בצורה שתקל על הקריאה. אני לא בטוחה ולא בקיאה בו זמנית, אבל @חברה_מוכשרת טוענת שזה דבר שקיים גם בקומיקסים מערביים. בכל מקרה, @ויקיפדיה_ טוענת שהכל, אבל הכל, התחיל במנגה. ולכן, ברשותכם, אני אלמד מהמקור.

------------

זהו להיום!
היה נחמד לחפור לכם קצת. בגלל שזה חנוכה, ויש נרות דולקים וריח של בצק ושמן, אני בטוחה שקראתם את זה בראש פתוח ובלב אומנותי מקבל-כל, ועכשיו אתם תעשו לייק.
תודה מראש.

תודה לחברות שעזרו עם הרפרנסים, תודה להוריי שהביאוני עד הלום. וכמובן לפני ואחרי הכל, התודה לריבונו של עולם, שנתן לי את השכל לקחת מה שטוב, להשאיר את מה שלא, ולגבש סגנון שאני, ועוד אנשים, אוהבים.

מוזמנים להגיב, לזרוק עגבניות (שרי בלבד), להוסיף ולהאיר ככל העולה על רוחכם.
אתם יכולים גם להתעלם, אגב.

היו שלום.
 
נערך לאחרונה ב:

מרים ליף

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
תודה על הפרוט.
הרוב חסום.
יכולה להוריד ולהדפיס לבת שלי לשימוש אישי?
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
כל הכבוד. כתב הגנה ראוי. ויקיפדיה לא יכלה להוציא משהו יותר טוב מזה;)

תיקון אחד מקיף וכולל:
את מדברת המון על "מנגה" ועל סרטי מנגה.
המונחים התקינים הם "אנימה" לסרטים,
ו"מאנגה" לקומיקסים.
הזכרת גם שראית סרטים סיניים, וכמובן, טעות נפלה בקולמוסך, אלה סרטים יפניים, כמובן.

אני מתנגד נמרצות לסגנון המנגה, ולו בגלל ההקשרים הסופר-אלימים ובוטים( כן, כן, לעיני המערביות הכהות), שבהם מתיקות היא רמז לבוטות, ועדינות היא רמז לגסות.
ועוד נקודה, חוץ מיוצאים מהכלל, כולם נראים אותו דבר שם. נכון שיש יוצרים שונים, אבל לרוב גם אם התבייתת על סגנון מנגה, כל יצירה נראית מועתקת ממאגר תמונות חסר תחתית.

הייתי ממשיך ושופך את כ---ל מה שיש לי נגד זה,
אבל למדתי מחברים טובים, שלהתווכח על האם אנימה זה טוב או לא זה חסר טעם. מי שאוהב, מכור, ומי שלא מכור - נגעל.
אז באמת בהצלחה בגיור הסגנון,
מבחינתי,
קשים גרים לישראל כספחת.
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
את מדברת המון על "מנגה" ועל סרטי מנגה.
המונחים התקינים הם "אנימה" לסרטים,
ו"מאנגה" לקומיקסים.
כמובן.
המונחים, בתור חובבת דרג 7, ידועים לי.
רק מה, לא ידעתי אם מותר להזכיר 'אנימה' בגוב האריות כאן.
אני מניחה שלא הייתי יוצאת מזה בשלום, אבל טוב שמנהל הקהילה עשה את זה :rolleyes:
אלה סרטים יפניים, כמובן.
זה היה סרט סיני, מה לעשות.
זו הייתה דוגמא טהורה לשם המחשה, ולא בהקשר למנגה (מאנגה) או אנימה או בכלל.
 
נערך לאחרונה ב:

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
אז באמת בהצלחה בגיור הסגנון,
אני לא מתכוונת לעשות את זה. וזו מעולם לא הייתה כוונתי... הסגנון בכללותו הוא סגנון מאד מסויים ואני לא רואה לנכון לייבא את כולו לתוך היצירה שלי. מטרת הפוסט שלי הייתה להסביר מדוע אני נותנת לחלקים מסויימים מהז'אנר להתבטא בסגנון שלי.

הייתי ממשיכה ושופכת תגובות... (במיוחד על ה'כולם נראים אותו דבר שם'. כאילו, בשביל זה כתבתי את ההקדמה על הסרט הסיני. לא חשוב). אבל באמת, שזה עניין של טעם. ולכן עצם העובדה שקראתם את כל הפוסט, מרתקת אותי מפני שככל הנראה הסגנון הוא לא המועדף עליכם.
 

הגיבן

משתמש סופר מקצוען
מנגה כבר מזמן יצא מהכבלים שהדפסים בשחור לבן אפשרו לו.
אי לכך, הציבור מתייחס לזה בתור סגנון. סגנון איור יפהפה ששופע באסיה.

הסגנון הזה אכן התפשט למסך התמונות הנעות, וקומיקסי רשת. לכן כל האבחנות של @מרים יעל בנוגע לצביעה ולתאורה מדויקות בעליל כיום.

וויכוח על המונחים הנפוצים לאמצעי ההתפשטות של הסגנון היא חסרת תועלת ולא מתייחסת לעיקר הטענה של הכתבה לעיל.

סמנטיקה.
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
אגב, להתנגד ל'סגנון' זה בעיני תמוה, כי סגנון הוא כלי.
זה כמו שנתנגד לכסף, כי הוא משמש להלבנת הון.

(רגע. יש כאן קציצה לוגית...?)
 

הגיבן

משתמש סופר מקצוען
המונח "גיור הסגנון" מוטעה מעיקרו, כאשר נבחן את ה(אי) סגנון הרווח בארץ.
כאשר אתם, ציירים נכבדים, משתמשים באפים מודגשים כדי להבדיל בין הדמויות,
כאשר אתם מושכים את הסנטרים למטה
ודוחפים את המצח לתקרה.
כאשר אתם משנים צבע שיער
ומקווים שאף אחד לא ישים לב שזוהי אותה גברת בתוספת משקפיים ונמשים

האם אנחנו נאמר לכם "גיור הסגנון קומיקס*"?
upload_2018-12-3_19-31-10.png

*המילה הצרפתית למנגה
 
נערך לאחרונה ב:

ליהיא

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכון, יש כמה וכמה מאיירות פה בפורום שמאיירות סגנון מנגה טהור לקהל יעד הצעיר או הדתי. סגנון זה סגנון, השאלה איך מציגים ומה עושים איתו-לפי ולמה מציירים אותו. אי אפשר להתנגד לקיום "סגנון"
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
המונח "גיור הסגנון" מוטעה מעיקרו, כאשר נבחן את ה(אי) סגנון הרווח בארץ.
כאשר אתם משתמשים באפים מודגשים כדי להבדיל בין הדמויות,
כאשר אתם מושכים את הסנטרים למטה
ודוחפים את המצח לתקרה.
כאשר אתם משנים צבע שיער
ומקווים שאף אחד לא ישים לב שזוהי אותה גברת בתוספת משקפיים ונמשים

האם אנחנו נאמר לכם "גיור הסגנון קומיקס*"?
צפה בקובץ המצורף 414083
*המילה הצרפתית למנגה
או--אוווווווווו
smirking_smiling_speak-no-evil_face.png
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
@הגיבן - היתממות-alert.
מנגה הוא סטייל, עמידה תחת מטריה עם מאפייני זיהוי סופר-מסויימים.
הקיצ'יות, המלמלות, האובר-אובר-אובר-אובר-אובר דרמה, התפרצויות ההבעה הלא נשלטות ( עיניים מערביות, יא יא) הרצינות התהומית שאינה מנת חלקה של תרבות הקומיקס במערב. כל אלה הם חממה. קבוצה. וכשיש קבוצה, אל לה להתנער מהגדרת הקבוצה ולהתפלפל ולטעון שבעצם בעצם גם מי שלא משתייך לקבוצה, בעצם משתייך לקבוצה, כי הוא בקבוצת הלא משתייכים לקבוצות.
ככןןןןן.....
מי שאוהב, שיאהב, למה לא. בעיני המערביות מכוסות הקרח והתמהון, זה לא בא טוב.
חבל, אני מפסיד.
NOT!
 

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אכתוב בקיצור-
הפוסט מרתק, זה דבר ראשון.

מה שכתבת על רגש, ועל התסריט, אלו שתי נקודות חזקות לצד של המנגה, נכון. מה לעשות.
אבל הדברים שהכי מפריעים לי במנגה, זה הניחוח האלים (כן, אלים) שעולה ממנה.
עם כל ים הרגש שנובע שם, בעיני זה ז'אנר אלים.
וגם מי שמושפע ממנו, אני תמי דרואה איזה ביטוי לאלימות ביצירות שלו. (לא בשלך מירי, את מנגה מאוד מעודנת ומאוד חביבה עלי, כפי הידוע לך)
הכל שם פלסטיקי, גם העיניים הגדולות האלו בהגזמה, והמלאות רגש - גם הרגש שם קצת פלסטיקי בעיני.
ואחרון להיום - הפרופורציות של המנגה בעיני זה פשוט לא. מאז יצא הפוקמון הראשון :) לא סבלתי את זה. עיינים ענקיות, פרצוף שמרוכז ברבע משטח הראש כולו, שערות עם שפיצים מחודדים...
לא יודעת.
איך שאת תארת את זה זה היה נשמע טוב...
עיניים נאות ומביעות, פרופורציות גוף בובתיות, שער רך ותחושה כללית נעימה לעין.
אבל זה לא מנגה, לא. זה אולי הציורים שלך, הבאמת מקסימים.

זהו, סקולנה אותי באבנים, בנות.
בעצם עדיף בעגבניות שרי מהסלסילה ההיא.
חנוכה שמח!
 

שני.ס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
טוב, התחלתי לקרוא - ותכף אמשיך, אבל אני חייבת לציין עובדה ששמתי לב אליה כבר כמה פעים אבל עכשיו אני חייבת לציין אותה: את הורסת!!!
 

אנאל- ציור עם לב

כי לגעת בנפש- זו אומנות!
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אני חייבת לציין שיש נקודות שאני מסכימה איתך, כגון האלימות. זה נכון שיש שם הרבה אלימות, אבל אני חושבת שיש לא פחות בציורים מערביים רק שיודים לטייח אותם יפה. וזה חוזר לעניין הדיוק של המנגה- אם זה אלים רואים שזה אלים אם לא אז קיצ'י מיצ'י. אבל אני תמהה על המשפט הזה-
וגם מי שמושפע ממנו, אני תמי דרואה איזה ביטוי לאלימות ביצירות שלו...
ולגבי הרגש "הפלסטיקי" אני חושבת שלא באמת טרחת להסתכל, להתבונן, אחרת לא היית אומרת משפט שכזה.
ואחרון להיום - הפרופורציות של המנגה בעיני זה פשוט לא. מאז יצא הפוקמון הראשון :) לא סבלתי את זה. עיינים ענקיות, פרצוף שמרוכז ברבע משטח הראש כולו, שערות עם שפיצים מחודדים...
לא יודעת.
- סלחי לי אבל באמת לא יודעת. זה מצחיק לקחת דוגמה אחת מיני ים של מנגה ולא משנה כמה יגידו שכולם נראים אותו דבר- זה ממש בעיניים שיטחיות שסימנו ב-X עוד לפני הכרה אמיתית. אם היית מנסה ורואה כמה מנגות או אנימות היית שמה לב כמה פוקימון זה שפה אחת בתוך הג'אנר של מנגה. פשוט תפסיקו לדבר בלי לדעת. ראיתם משהו אחד שלא אהבתם התבייתתם עליו שזהו כל הסגנון של הג'אנר...פשוט מגוחך.
ולכן בתור אחת שמציירת מנגות אני אומרת זאת לך ולכל אחד שקורא כאן: מרים יעל בכלל לא מציירת מנגה! שזה יהיה ברור. יש השפעות מזעריות וזה בכלל לא קרוב למנגה. ואם זה כבר קרוב לסיגנון אז דעו לכם שיש ציורים קוראנים ושם יותר ההשפעה. תגידו בני דודים...זה דומה אך שונה וצריך עין רגישה לכך. מה שאין למערביים ככל הנראה...

זהו, סקולנה אותי באבנים, בנות.
בעצם עדיף בעגבניות שרי מהסלסילה ההיא.
חנוכה שמח!
זהו אז סילקתי אותך באבנים, סקלתי בעגבניות מסלסלה אחרת...מה לעשות נגמרו בסבב הראשון...
כמובן חנוכה שמח!
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
פרופורציות.
זהו, רק הנחתי את זה כאן.
חג שמח לכולם.
❤️
גם לך, רוזה פארקס
(איך- עשית- אימוג'י- של- לב????? אני לא מצליחה לעשות??? זה נמחק לי בהעלאה??? זה אפרטהייד, אני אומרת לך!! זה רק בגלל שאני מזרחית!!)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

הסוואה • אתגר 21 • אתגר נושא פרסים 🎁

לוח מודעות

למעלה