חרבות ברזל פוליטיקה בעת מלחמה

RPO

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
גדעון סער חושף: בימים שלאחר ה-7 באוקטובר באחד הדיונים על הכניסה לממשלת החירום אמר בני גנץ כי הוא שוקל לכלול את ישראל זיו בין השרים שיכנסו לממשלה מטעמנו. ״לא על מכסת תקווה חדשה״, הבהרתי.
גנץ המטורלללללללל!!
 

RPO

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
גדעון סער חושף: בימים שלאחר ה-7 באוקטובר באחד הדיונים על הכניסה לממשלת החירום אמר בני גנץ כי הוא שוקל לכלול את ישראל זיו בין השרים שיכנסו לממשלה מטעמנו. ״לא על מכסת תקווה חדשה״, הבהרתי.
גנץ המטורלללללללל!!
בהמשך לדיווח הקודם הנה ההמשך
יו"ר מפלגת "הימין הממלכתי", גדעון סער, פרסם היום (שני) ציוץ נוקב ורחב נגד אלוף במיל ישראל זיו.

תחת הכותרת "גליון הציונים של הקונספציונר", מגולל סער שורה של התבטאויות חסרת יסוד של האלוף במיל שמבוקש באולפני התקשורת ונותן סקירות מוטות בעד השמאל.

‏וכך כותב סער: "בסופהשבוע כתבתי כאן על ״המומחים הצבאיים״ הגודשים את האולפנים וממלאים אותם בהבליהם. נראה שהאלוף (במיל.) ישראל זיו, המרבה להופיע בעיקר בחדשות 12, התקשה כנראה להתמודד עם הדברים. אתמול בטור ב״מאקו״ שעיקרו קשירת כתרים לשר הביטחון המכהן הוא לא התאפק (עצה שהוא מרבה לתת לאחרים) והשתלח בי וחלק לי ציונים. זה כמובן לגיטימי. אני נבחר ציבור. אבל בואו נעיין רגע בתעודה של הפרשן שלנו.

‏סער ממשיך וכותב: "זיו היה אחד הגנרלים בדימוס שהרבה לדבר במשך השנים על חמאס המורתע כביכול. ב-2014, אחרי ״צוק איתן״, הוא דיבר על השגת הרתעה כאחת מתוצאות המערכה והסביר שבצד השני עדיין לא הבינו את היקף הנזק שנגרם להם. במאי 2018 אמר ש״צריך להתייחס לחמאס כדבר הכי פחות גרוע שאיתו צריך להגיע לאיזשהו פתרון אסטרטגי״ והוסיף שתהיה זו טעות לנסות להפיל את שלטון חמאס ברצועה. בדצמבר 2021 חודשים אחרי ״שומר החומות״ הוא דיבר על ״שקט יוצא דופן שנובע מההרתעה ומכך שיותר דחוף לשלטון החמאס לשקם את עזה״. בכך בטא כרבים מיוצאי המטכ״ל את רוח הקונספציה וחוסר הבנה מוחלט של מהות חמאס. על כך יצא לי להתווכח במהלך השנים בקבינט הביטחוני ובועדת המשנה למודיעין עם חלק מחבריו של זיו, גם עם בכירים ממנו בדרגתם. חוסר הבנה זה היה קטלני מבחינה הסטורית והיה ביסוד המחדל המודיעיני, המבצעי והמדיניותי של ה-7 באוקטובר.
‏בזמן מבצע ״מגן וחץ״ נגד הג׳יהאד האיסלמי ברצועה הסביר זיו שהאירנים לא מצליחים בחדירתם בגלל שחמאס לא הצטרף ללחימה והציע ללכת לכיוון של ״הסדרה״. אבל למה ללכת רחוק? לפני חודשים ספורים הטיף הקונספציונר נגד כניסה לרפיח: ״רפיח היא ספין שעוד יעלה לנו ביוקר. חשיבותה שולית״. הוא דיבר על הרצון להכנס לרפיח כ״התעקשות מיוחדת״ והזהיר מתסבוכת מדינית בעקבות הכניסה אליה. נו, כבר הבנתם?
‏מדהים שהאיש הזה היה מפקד אוגדת עזה".

‏ עוד מוסיף: "באוקטובר 2022 הוא טען שאיראן בכלל רוצה ״לחזור לחיק המערב״. יש לי כבוד רב לעברו של זיו כלוחם ומפקד בצה״ל. פחות לביצועיו כקצין בכיר. כראש אגף מבצעים הוא היה אחראי להוראות פתיחה באש של צה״ל. בתקופתו נאסר ירי טילים על בתים שבהם התבצרו מחבלים מחשש לפגיעה באזרחים. זיו היה ממתכנני ביצוע תוכנית ההתנתקות. הוא העריך,אגב, ש״לטווח הארוך הבטחון של הישראלים ישתפר בעקבות ההתנתקות״.

‏לסיכום כותב סער: "אחרי 7 באוקטובר אי אפשר עוד להתייחס בסלחנות לרקורד ולחוסר יכולתם של הקונספציונרים לקרוא את המציאות. אחת הסיבות המרכזיות לכשל בניהול המערכה ב״חרבות ברזל״ היא העובדה שבקבינט המלחמה היה רוב של יוצאי המטכ״ל גם בדרג הפוליטי. הוא נראה כהכלאה של המטכ״ל בהווה ובעבר. לא בדיוק ערובה לגיוון מחשבתי ואתגור התפיסות שהביאונו עד הלום. המדינאי הדגול ז׳ורז׳ קלמנסו כהן פעמיים כראש ממשלת צרפת והוביל אותה לנצחון במלחמת העולם הראשונה. ״מלחמה״, אמר קלמנסו, ״היא ענין רציני מכדי שתושאר לאנשי צבא״. זיו גולש לא אחת בפרשנויותיו גם למחוזות הפוליטיקה. אתם יודעים – הם מומחים להכל. אותי זה לא מפתיע. בימים שלאחר ה-7 באוקטובר באחד הדיונים על הכניסה לממשלת החירום אמר בני גנץ כי הוא שוקל לכלול אותו בין השרים שיכנסו לממשלה מטעמנו. ״לא על מכסת תקווה חדשה״, הבהרתי. ‏בטור המוזכר לעיל מנבא זיו ש״נראה שתהיה נשיאה ראשונה בארצות הברית״. הסקרים של קמלה האריס נראים עכשיו טוב, אבל אם זו הערכת זיו – במקומה הייתי מודאג".
 

RPO

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, תוקף בחשבון הטוויטר שלו את ממשלת ישראל לאחר הירי הלילה לעבר נהריה.
״ממשלת ישראל נכנעת פעם אחר פעם לארגוני הטרור ולחיזבאללה ובימים האחרונים גם נירמלה ירי לנהריה", כותב שר הביטחון לשעבר שדרש את פירוק החמאס ונדחה בבוז על ידי נתניהו.
"לא ייתכן שעשרה חודשים מתחילת המלחמה, יש רצועת ביטחון של חיזבאללה בשטח ישראל וגבולותינו הצטמצמו מחדרה לגדרה. חייבים לגבות מחיר ממדינת לבנון, להעביר את רצועת הביטחון לתוך שטחה ולהסיר את האיום מעל תושבי ישראל.״, ציין ליברמן.
 

RPO

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
השרה רגב דחתה את הצעת הפשרה של הנשיא הרצוג לקיים את הטקס בבית הנשיא. אמרה הערב בפטריוטים: ״טקסים ממלכתיים לא מתקיימים בבית הנשיא, זה צריך להיעשות בדרום. במכתב שהוא הוציא הוא תפס צד״.
עירית לינור ב'פטריוטים' על יוזמת הרצוג לטקס הממלכתי בבית הנשיא: "הרצוג, קודם כל תיקח לאחים לנשק את האות שנתת להם, לפני שאתה מציע את עצמך בתור גורם מאחד".
כל פעם שהרצוג רוצה להיות משכין השלום צריך להרחיקו כמה שיותר מהר
את צידו הפוליטי כולם מכרים גם את צביעותו די שיפסיק מספיק!
 
נערך לאחרונה ב:

דיאלוג

מהמשתמשים המובילים!
מפתיע: בזמן שיו”ר הימין הממלכתי חבר הכנסת גדעון סער מנסה לחזור לימין ואולי אף להיכנס לממשלה ולכהן כשר הביטחון במקומו של יואב גלנט, תוך מטרה להגדיל את כוחו ומפגלתו לקראת הבחירות, נדמה כי הנזק האמיתי עבורו מגיע דווקא מתוך ביתו, משפחתו.

בראיון ל’ישראל היום’, בתו של סער דיברה על אביה גדעון ואמרה כי “אם היום היו בחירות אז כנראה לא הייתי מצביעה לו”.

היא ניסתה להסביר את דבריה: “אנחנו לא חושבים אותו דבר על מה שעל סדר היום. הדבר היחיד שסותר לי את זה הוא העובדה שהייתי רוצה לאחל לאבא שלי הגשמה עצמית והצלחה. בקשר הרגשי שלי עם אבא שלי, הייתי רוצה בשבילו שיגיע לירח ולכוכבים”.

היא נשאלה – אבא שלך מכוון לראשות הממשלה. האפשרות הזאת עברה לך בראש?. “זה נשמע לי נורא, זה נשמע לי מזעזע, ואני ממש מקווה שזה לא יקרה לי”, השיבה בלי להתבלבל.
 
היא נשאלה – אבא שלך מכוון לראשות הממשלה. האפשרות הזאת עברה לך בראש?. “זה נשמע לי נורא, זה נשמע לי מזעזע, ואני ממש מקווה שזה לא יקרה לי”, השיבה בלי להתבלבל.
היא הייחסה אתמול (רביע) בערב לכתבה:
דברי שובשו לחלוטין: "התייחסתי למה דעתי על להיות 'ביתו של ראש הממשלה'. ואמרתי את האמת, זה נשמע לי נורא. פירטתי גם למה, על כמה זה מפחיד אותי לחיות בצל גדול עוד יותר ממה שאני כבר".
אם זה נכון, זה לא יאומן איך אפשר לעוות דברים של בן-אדם ולהוציא את זה לגמרי מהקשרם....באידיש אומרים על זה "פלאי פלאים".............
 
נערך לאחרונה ב:

הנוי

משתמש פעיל
גיא לוי

האם אתם יודעים מה היו התשובות של לפיד בעדותו ב״וועדת החקירה האזרחית״ לשאלות הבאות: 1. מדוע במבצע עלות השחר אשר היה תחת פיקודך, לא פיצצתם אף מחסן נשק של חמאס, לא פגעתם באף מנהרת טרור של חמאס ולא יריתם אפילו לא כדור אחד כלפי מחבל חמאס ובעצם הענקתם להם חסינות מלאה לאורך כל המבצע? 2. האם חוברת חומת יריחו אשר איילה חסון חשפה והוצאה בזמן ממשלתך עם בנט, גנץ ומנסור עבאס, הובאה אי פעם לידיעתך? ואם כן מדוע המידע לא הועבר ממך לראש הממשלה נתניהו שהחליף אותך? 3. מדוע חתמת על הסכם הכניעה הימי מול חיזבאללה ולבנון, במסגרתו העברת 100% מהשטח הימי במחלוקת שהיה, לאחר כטב״מ אחד ששוגר לכיוון אסדת הגז ובתמורה קיבלנו כלום ושום דבר? כיצד לדעתך זה השפיע על ההרתעה הישראלית בעיני אויבינו? מדוע ואיך חתמתם על הסכם הכניעה הזה בניגוד לעמדת היועמ״שית ואף בלי להביא זאת להצבעה בכנסת בניגוד לחוק? 4. אם קיבלת התראה בזמן אמת לכך שהאויב רואה במשבר בחברה הישראלית הזדמנות ורגע של חולשה, מדוע לא יצאת אפילו לא פעם אחת נגד תופעת הסרבנות המאורגנת ואף עודדת אותה? מדוע כאשר הקואליציה וויתרה על חלקים רבים ברפורמה ופעלה בכל דרך כדי להגיע להסכמות ופשרות בבית הנשיא ואף ביום ההצבעה שבו הציעו את צמצום עילת הסבירות ודחיית תכולת החוק בשנה, אתה פעלת בכל דרך לסכל כל אפשרות כזו וסרבת לא ניסיון פשרה והבנה? 5. מדוע תחת ממשלתך עם בנט, גנץ ומנסור עבאס, ביטלתם לראשונה מאז צוק איתן 2014 את האיסורים הבאים: האיסור לכניסת פועלים מעזה לישראל, האיסור לייבא מכוניות חדשות לעזה ואת האיסור להכניס חומרי גלם לפרויקטים הומניטריים בנ״ל? 6. מדוע מינתם את הרמטכ״ל בזמן ממשלת, מעבר 3 ימים לפני הבחירות? מדוע הקמתם לצורך כך ועדה עקומה, גייסתם מכתב שיקרי מאדם שמונה ע״י גנץ למשרד הביטחון ובפעולות אלו כפיתם אותו על הממשלה הבאה? מדוע עשיתם זאת בהתערבותך האישית ובניגוד לכל פסיקה קודמת של בית המשפט בתולדות המדינה לגבי סמכויות ממשלות מעבר? 7. מה היו השיקולים אשר הובילו אתכם למנות את אהרון חליוה לראש אמ״ן, כאשר לאורך כל שירותו הצבאי לא היה לו כל ניסיון קודם וכל קשר לחיל המודיעין? מה???? אתם רוצים להגיד לי שהוועדה לא שאלה את לפיד אף לא אחת מהשאלות האלו? אולי זה בגלל שלא מדובר בוועדת חקירה אזרחית ולא נעליים, אלא בעוד צורה חדשה של הפגנה ומחאה המורכבת מהאליטה של החברה שלנו? מה שמדהים ומעציב אותי, זה שמעורבות בקרקס הזה גם משפחות שכולות, הן לא רוצות לגלות את האמת מה קרה ליקיריהם? לא מעניין אותם לדעת כיצד באמת התרחש המחדל? הפוליטיקה באמת חשובה מהכול?
 

תורה תמימה

משתמש צעיר
ינון מגל: כמו שקמפיין ה״שוחד של נתניהו״ נגמר בזריקת הפרקליטות ממדרגות בית המשפט, כמו שהרפורמה המשפטית הפכה ל״מהפכה משפטית״ ו״קץ הדמוקרטיה״, כך עכשיו, כשחמאס רוצח חטופים זה ״נתניהו הרוצח״. אין שום גבול. הכל שקר. הכל פוליטי.
 

מאושר להיות יהודי

משתמש חכם!
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
גנץ הודיע שיגיע להפגנות השמאל הערב: "אני קורא לכם להתייצב עם דגלי ישראל, לפי חוק ועם ההבנה שהגיע הזמן לצאת מהבית".
 

יהודי חושב

משתמש פעיל
ניצן אלון: המלצת מערכת הביטחון היא להגיע לעסקה, כולל העמדות שלנו לגבי ציר פילדלפי (צה״ל יידע להתמודד אם ישראל תיסוג משם).

לווין בתגובה: בסוף צריך לבחור בין חלופות. יש מחיר כבד למה שאתה מציע. עד לרגע זה לא קיבלנו שום דבר על המחירים וההשלכות. חייב שיקוף מלא, ואתם לא מציגים את המחירים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה