דרוש מידע עשיתם צילומים?

מצב
הנושא נעול.

מירימ

משתמש פעיל
שלום
עשיתי צילומים לילדים
יצאתי קצת מתוסכלת
לא מהתמונות (מקסימות) אלא מהתתנהלות מול הצלמת (בתחושה שלי שילמתי הרבה ואני רוצה תמורה, וכנראה היא מרגישה שזה מעט יחסית)
אשמח להבין כמה פרטים
1. תוך כמה זמן מקובל שהצלמת שולחת תמונות לבחירה?
2. אחרי הבחירה, תוך כמה זמן אני מקבלת את התמונות מעובדות?
3. האם יש אפשרות לתקן אחרי העיבוד הראשוני?
4. האם מקובל שהלקוחה פונה לצלמת להזכיר לשלוח, להזכיר לתקן, להזכיר לשלוח אחרי תיקון וכו? או שזה אחריותשל הצלמת?
5. האם מקובל לעשות החלפות פנים? אם כן באיזה אחוז של התמונות?
6. אם אני עושה חבילה גדולה אני מקבלת יחס VIP ויותר תיקונים ואם חבילה קטנה אז יחס יותר קליל? או שהמחיר הוא ביחס לחבילה והיחס זהה?
7. האם הצלמת שולחת בכל פעם רק את התמונות עם השינויים ואני צריכה לאחוז ראש לשמור כל פעם את התמונות הנוספות או שהיא שולחת את כל החבילה המעודכנת בכל פעם?
תודה רבה!!
אני מכירה את עצמי שלפעמים אני מצפה לדברים פחות מקובלים
אשמח שתעזרו לי להבין שההתנהלות נורמלית ואני לא צריכה להתעצבן ...
(ואם זה לא נורמלי אז שלא ארגיש מבואסת ממהנהלות שלי)

ולצלמת היקרה, אם את רואה את זה ומזהה, תדעי שוב שזה לא אישי, רק פער בין הציפיות שלי למציאות
 

0719

משתמש פעיל
צילום מקצועי
אני אגיד לך מה אני עושה. מקווה שזה יעזור.
צודקת שלא יתכן שתקבלי יחס לא הוגן.
צלמת שמרגישה שהמחיר שלוקחת לא שווה את התוצר הסופי והעבודה שבדרך- שתעלה את המחיר או שתקטין את החבילה.
לא יתכן שמשלמים הרבה, משקיעים, יוצאים ליום צילומים ובסוף מתאכזבים.
1. תוך כמה זמן מקובל שהצלמת שולחת תמונות לבחירה?
משתדלת תוך יום יומיים.
2. אחרי הבחירה, תוך כמה זמן אני מקבלת את התמונות מעובדות?
לפי תאריך שקובעים עוד לפני הצילומים.
בדרך כלל תלוי אם זה תקופות עומס או רגועות.
אני משתדלת שלא יותר משבועיים, כדי שהלקוחות לא ירגישו מריחה.
3. האם יש אפשרות לתקן אחרי העיבוד הראשוני?
בוודאי. שולחים לאישור הלקוחה.
4. האם מקובל שהלקוחה פונה לצלמת להזכיר לשלוח, להזכיר לתקן, להזכיר לשלוח אחרי תיקון וכו? או שזה אחריות של הצלמת?
לא. אחריות של הצלמת. אבל מותר לנדנד אם זה דחוף. לפעמים זה ממש עוזר.
5. האם מקובל לעשות החלפות פנים? אם כן באיזה אחוז של התמונות?
תלוי לפי החבילה. אני מלכתחילה לא נותנת את זה, אבל עושה כשצריך, כי בכל אופן התוצאה הסופית נרשמת על שמי- כי אני זו שצילמתי, עיבדתי וכו'.
6. אם אני עושה חבילה גדולה אני מקבלת יחס VIP ויותר תיקונים ואם חבילה קטנה אז יחס יותר קליל? או שהמחיר הוא ביחס לחבילה והיחס זהה?
לא חושבת. אותו יחס רק על חבילה קטנה. יתכן שעיבודים יותר פשוטים ומעט תמונות, אבל יחס הוגן. בכל אופן אני רוצה שיחזרו אלי...;)
7. האם הצלמת שולחת בכל פעם רק את התמונות עם השינויים ואני צריכה לאחוז ראש לשמור כל פעם את התמונות הנוספות או שהיא שולחת את כל החבילה המעודכנת בכל פעם?
שולחים כל פעם את השינויים, ובסוף כשהכל מושלם, אני שולחת את כל התמונות ביחד.

בהצלחה רבה רבה!!
 

מירימ

משתמש פעיל
אני אגיד לך מה אני עושה. מקווה שזה יעזור.
צודקת שלא יתכן שתקבלי יחס לא הוגן.
צלמת שמרגישה שהמחיר שלוקחת לא שווה את התוצר הסופי והעבודה שבדרך- שתעלה את המחיר או שתקטין את החבילה.
לא יתכן שמשלמים הרבה, משקיעים, יוצאים ליום צילומים ובסוף מתאכזבים.

משתדלת תוך יום יומיים.

לפי תאריך שקובעים עוד לפני הצילומים.
בדרך כלל תלוי אם זה תקופות עומס או רגועות.
אני משתדלת שלא יותר משבועיים, כדי שהלקוחות לא ירגישו מריחה.

בוודאי. שולחים לאישור הלקוחה.

לא. אחריות של הצלמת. אבל מותר לנדנד אם זה דחוף. לפעמים זה ממש עוזר.

תלוי לפי החבילה. אני מלכתחילה לא נותנת את זה, אבל עושה כשצריך, כי בכל אופן התוצאה הסופית נרשמת על שמי- כי אני זו שצילמתי, עיבדתי וכו'.

לא חושבת. אותו יחס רק על חבילה קטנה. יתכן שעיבודים יותר פשוטים ומעט תמונות, אבל יחס הוגן. בכל אופן אני רוצה שיחזרו אלי...;)

שולחים כל פעם את השינויים, ובסוף כשהכל מושלם, אני שולחת את כל התמונות ביחד.

בהצלחה רבה רבה!!
תודה רבה. מעריכה את התשובה והפירוט.
מצטערת בשבילי שהמציאות רחוקהההההההה ממה שכתבת.

את צלמת? אם כן כיף ללקוחות שלך.
 

מרים שוורץ

יוצרת באהבה חווית תמונה
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
היי יקרה
לפי השאלות שלך נשמע שהיה חסר פה חוזה מסודר עם כל הפרטים מול הצלמת
ובזה מתחיל כל הבעיה (בכלל בכל תחום)
אני צודקת?
 

מירימ

משתמש פעיל
היי יקרה
לפי השאלות שלך נשמע שהיה חסר פה חוזה מסודר עם כל הפרטים מול הצלמת
ובזה מתחיל כל הבעיה (בכלל בכל תחום)
אני צודקת?
צודקת מאד!
הבעיה שעכשיו אני כבר אחרי
והכל בלגן
ואני לא מרגישה בנח לבקש כלום
והתחושה שאני מקבלת שכל מה שהיא עושה זה מעל ומעבר
עברו כבר חדשיים וחצי מהצילומים והעסק מדשדש
ואם לא מתחשק לה להתעסק איתי כי שיגעתי אותה אז שתסיים ודי :rolleyes:
תכלס לא יודעת מה לעשות עכשיו.
 

bp1

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
האם חתמת על חוזה מסודר בסגירת הצילומים? הדברים אמורים להופיע שם, כל צלמת נותנת מספר תיקונים וזמן עיבוד לפי מה שמתאים לה אבל זה אמור להיות מדובר עוד לפני סגירת הצילומים.
אצלי פחות או יותר כמו ש @0719 כתבה
 

מרים שוורץ

יוצרת באהבה חווית תמונה
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
צודקת מאד!
הבעיה שעכשיו אני כבר אחרי
והכל בלגן
ואני לא מרגישה בנח לבקש כלום
והתחושה שאני מקבלת שכל מה שהיא עושה זה מעל ומעבר
עברו כבר חדשיים וחצי מהצילומים והעסק מדשדש
ואם לא מתחשק לה להתעסק איתי כי שיגעתי אותה אז שתסיים ודי :rolleyes:
תכלס לא יודעת מה לעשות עכשיו.
מבינה אותך לגמרי
אבל אני חושבת שעכשיו התפקיד שלה ושלך לדבר אחת עם השניה בטלפון להגיד לה מה היית רוצה ושהצלמת תגיד מה מבחינתה היא נותנת, יש דברים יותר גמישים ויש דברים שיתכן שתגבה ממך תשלום נוסף
 

מירימ

משתמש פעיל
מבינה אותך לגמרי
אבל אני חושבת שעכשיו התפקיד שלה ושלך לדבר אחת עם השניה בטלפון להגיד לה מה היית רוצה ושהצלמת תגיד מה מבחינתה היא נותנת, יש דברים יותר גמישים ויש דברים שיתכן שתגבה ממך תשלום נוסף
קיבלתי.
תודה רבה.
 

פריידי

צילום תוסס ואנרגטי:)
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
1. תוך כמה זמן מקובל שהצלמת שולחת תמונות לבחירה?
אני אישית מתחייבת עד שבוע
2. אחרי הבחירה, תוך כמה זמן אני מקבלת את התמונות מעובדות?
הכי טוב שקובעים מראש תכלס יש תקופות עמוסות ואז יכול גם חודשיים בתאום כמובן
3. האם יש אפשרות לתקן אחרי העיבוד הראשוני?
זה מאד קשה לצלמת אבל כן...
4. האם מקובל שהלקוחה פונה לצלמת להזכיר לשלוח, להזכיר לתקן, להזכיר לשלוח אחרי תיקון וכו? או שזה אחריותשל הצלמת?
תלוי בעומס אבל לפעמים הגיוני שפחות מחזיקים ראש....
5. האם מקובל לעשות החלפות פנים? אם כן באיזה אחוז של התמונות?
ברור
במשפחתיות אבל זה יפה מצד הלקוחה לבחור את התמונה אם הכי פחות בעיות
6. אם אני עושה חבילה גדולה אני מקבלת יחס VIP ויותר תיקונים ואם חבילה קטנה אז יחס יותר קליל? או שהמחיר הוא ביחס לחבילה והיחס זהה?
היחס תמיד נעים:)
בחבילה קטנה בדרך כלל יש פחות תיקונים מטבע הדברים....
7. האם הצלמת שולחת בכל פעם רק את התמונות עם השינויים ואני צריכה לאחוז ראש לשמור כל פעם את התמונות הנוספות או שהיא שולחת את כל החבילה המעודכנת בכל פעם?
לא הבנתי את השאלה

בכל מקרה כמו שאמרו שאולי לא היה לכן חוזה
אבל גם הלקוחה לפעמים מרוויחה מזה שאין
כי בחוזה את צריכה לבחור תוך שבועיים
בחוזה היא יכולה לכתוב מראש שאין יותר משתיים שלוש החלפות פנים
וחוזה אפשר לכתוב מראש שאין תיקונים אחרי תיקונים
אז בכל מקרה יוצא שאולי לא לגמרי הפסדת

מבינה אותך לגמרי שמבאס לך שעדיין אין לך אלבום
אבל נשמע שאת בשלב האחרון אז כדאי ממש תאום ציפיות נעים ונחמד
ולסגור קצוות
תמיד לקוחה שנעימה בשיח מרוויחה יותר בסוף:)
בכל אופן אני בתור צלמת אוהבת מאד מאד לפנק אבל בסוף גם אנחנו בני אדם עם רגשות:)
 

0719

משתמש פעיל
צילום מקצועי
לדעתי תנסי לשלוח לה מייל,
תאמרי לה שאת רוצה את התמונות הגמורות לפני ראש השנה.
תסבירי לה יפה שכנראה היה חוסר תיאום ביניכם מהתחלה ואולי כדאי עכשיו להחליט על מה מתפשרים ומה לא.
שיהיה בהצלחה.
 

פריידי

צילום תוסס ואנרגטי:)
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
סתם שאלה של בורות,
מה זה החלפת פנים?..
בפוטושופ מחליפים פרצוף של ילד שלא מחייך או לא מסתכל
או כל דבר אחר שמפריע לאמהות ולצלמות:)
 

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
בלי קשר אני רוצה לשים לכם כאן נקודה למחשבה
שאתם לוקחים צלמת - חוץ מהסגנון / רמה / תוצאה של התמונות
תבררו גם אצל לקוחות איך ההתנהלות שלה מול לקוחות....
אני יכולה לספר על עצמי
לפני שנה צלמתי את הילדים שלי אצל צלמת מתחילה צעירה ומהממת מי שרוצה פרטים בשמחה
אתן לא מבינות איזה שירות היא נתנה לי - ואיך היא התייחסה אלי ולילדים!
היה איזה פשלה - הייתי צריכה להשלים כמה תמונות,
היא רצתה לעשות לי את זה בכיף ובחינם!
אבל לא היה לי כוח לנסוע שוב לבני ברק, רציתי לגמור את זה ליד הבית...

והחלטתי ששווה לי לשלם עוד קצת כסף לצלמת ולהשלים תמונות קרוב לבית
לקחתי צלמת ותיקה מאוד
באמת יצא תמונות וואהו!! מיוחדות אחת אחת.
אבל היחס שלה :cry:
כאילו היא עושה לי טובה שזכיתי להצטלם אצלה.....
כל בקשה היא עשתה לי טובה ממש.... וממש לא היה לי הרבה בקשות....
זה לא היה נעים... ואת עוד משלמת הון.
למדתי לברר גם על זה.....
 
נערך לאחרונה ב:

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
בפוטושופ מחליפים פרצוף של ילד שלא מחייך או לא מסתכל
או כל דבר אחר שמפריע לאמהות ולצלמות:)
כמובן שלוקחים מאותו ילד פנים אחרות מתמונה טובה יותר
 

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
זהו לא הבנתי...
אמרתי מה, העולם עד כדי כך מתקדם שאפשר אחר כך לגרום לילד לחייך??
אז את אומרת מתמונה אחרת.. יפה.
אני חושבת שאפשר גם לעשות את הפה לחייך
לא מכירה את כל הטכניקות אבל היום הכל אפשרי
 

רותי המניק

צלמת סופר מקצוענית (;
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
שלום
עשיתי צילומים לילדים
יצאתי קצת מתוסכלת
לא מהתמונות (מקסימות) אלא מהתתנהלות מול הצלמת (בתחושה שלי שילמתי הרבה ואני רוצה תמורה, וכנראה היא מרגישה שזה מעט יחסית)
אשמח להבין כמה פרטים
1. תוך כמה זמן מקובל שהצלמת שולחת תמונות לבחירה?
2. אחרי הבחירה, תוך כמה זמן אני מקבלת את התמונות מעובדות?
3. האם יש אפשרות לתקן אחרי העיבוד הראשוני?
4. האם מקובל שהלקוחה פונה לצלמת להזכיר לשלוח, להזכיר לתקן, להזכיר לשלוח אחרי תיקון וכו? או שזה אחריותשל הצלמת?
5. האם מקובל לעשות החלפות פנים? אם כן באיזה אחוז של התמונות?
6. אם אני עושה חבילה גדולה אני מקבלת יחס VIP ויותר תיקונים ואם חבילה קטנה אז יחס יותר קליל? או שהמחיר הוא ביחס לחבילה והיחס זהה?
7. האם הצלמת שולחת בכל פעם רק את התמונות עם השינויים ואני צריכה לאחוז ראש לשמור כל פעם את התמונות הנוספות או שהיא שולחת את כל החבילה המעודכנת בכל פעם?
תודה רבה!!
אני מכירה את עצמי שלפעמים אני מצפה לדברים פחות מקובלים
אשמח שתעזרו לי להבין שההתנהלות נורמלית ואני לא צריכה להתעצבן ...
(ואם זה לא נורמלי אז שלא ארגיש מבואסת ממהנהלות שלי)

ולצלמת היקרה, אם את רואה את זה ומזהה, תדעי שוב שזה לא אישי, רק פער בין הציפיות שלי למציאות
שלום וברכה,

ראשית באמת לא נעים לצאת מתוסכלת
אבל בא ננסה להבין למה.

צאי מנקודת הנחה שהצלמת רוצה שיצא לך אלבום מושלם ומשקיע את ליבה ונשמתה.
אז גם אם יש אי אלו השגות זה לא באמת משהו לרעתך
כי סך הכל כולנו בנות אדם וכל לקוחה הופך להיות בוס
כך שאנחנו נתונות תחת לחץ בלתי פוסק מכל לקוחה שדורשת לקבל את השרות המלא.
ובצדק.
אבל גם אם צלמת לא עמדה בדיוק בתנאי של יום או תאריך או לא שלחה תיקון
בדיוק בזמן שביקשת. היא עדין בן אדם עם יכולות וגבולות אנושים
בית חיים משפחה ו-עבודה.

כל הנ"ל אני כותבת קודם כל כהקדמה לפני שאני קוראת מה שאלת :)

ולמבחן: :unsure:

1. תוך כמה זמן מקובל שהצלמת שולחת תמונות לבחירה?
- הנורמה זה שבוע
מכירה כאלו ששולחות אחרי שבועיים.


2. אחרי הבחירה, תוך כמה זמן אני מקבלת את התמונות מעובדות?
- קלאסי חודשיים.
יש כאלו שאומרות 60 ימי עבודה שבפועל זה כבר מתקרב ל3 חודשים.


3. האם יש אפשרות לתקן אחרי העיבוד הראשוני?
-לבחור תמונות שונות לאחר הבחירה - אני גובה תשלום כמו תמונה נוספת
לתקן עיבוד? - לכאורה את יודעת לפני שאת פונה לצלמת איזה סגנון עיבוד
משהו ספציפי אולי כן

או שהשאלה על עיצוב אז כמה תיקונים בהחלט מקובל סבב תיקונים מרוכז
שאת מסבירה בדיוק מה לתקן ואיך ומקבל לאישור חוזר להדפסה.


4. האם מקובל שהלקוחה פונה לצלמת להזכיר לשלוח, להזכיר לתקן, להזכיר לשלוח אחרי תיקון וכו?
או שזה אחריות של הצלמת?
-אם עברו שבועיים ואין שום מענה אפשר להזכיר ולשאול מה עם התיקונים
אבל קחי בחשבון שיש סבב תיקונים הצלמת כבר אוחזת באלבום הבא
וצריכה שוב לפנות זמן אז הגיוני שיקח גם שבועיים.
לא חושבת שיש צלמת שתמשוך תיקונים יותר מזה
כי יש לה ענין להדפיס את האלבום ולסיים.



5. האם מקובל לעשות החלפות פנים? אם כן באיזה אחוז של התמונות?
- הגיוני אם אין לך תמונה אחת מושלמת
שתקבלי אחת כזאת.
אם את מאד מתעקשת אפשר לזרום על 2-3
יותר מזה מקובל לקחת תשלום נוסף.


6. אם אני עושה חבילה גדולה אני מקבלת יחס VIP ויותר תיקונים ואם חבילה קטנה אז יחס יותר קליל? או שהמחיר הוא ביחס לחבילה והיחס זהה?
- מה הקשר?
אם את קונה בבר כל שקית שוקו המוכרת תתייחס אליך אחרת מאשר תקני עגלה מפוצצת?


7. האם הצלמת שולחת בכל פעם רק את התמונות עם השינויים ואני צריכה לאחוז ראש לשמור כל פעם את התמונות הנוספות או שהיא שולחת את כל החבילה המעודכנת בכל פעם?
-שולחת את המתוקן
מה יש לשלוח כל פעם את כל החומר שוב?
לפוצץ את המייל?
אם לא מסודר לך בראש תורידי מהמיילים הקודמים ותסדרי לך בתקיה.

למה סתם להטריח את הצלמת
זה אולי נחמד אבל לא משהו שאת יכולה לבוא בדרישה



תודה רבה!!

מקווה שהצלחתי במבחן..

והכי חשוב לזכור!!!
צלמת היא לא כספומט

גם אם הלכת לצלמת הכי טובה בעיר ושילמת ממיטב כספך.
כל אחת רוצה לשמוע מילה טובה.
לקבל פרגון על התמונות.
על ההשקעה של העבודה.
 

רותי המניק

צלמת סופר מקצוענית (;
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
עברו כבר חדשיים וחצי מהצילומים והעסק מדשדש
וואו חודשים וחצי? זה כלוםם!!!
כל הכבוד שבחרת מהר!
הלוואי וכל הלקוחות יחשוב שחודשים וחצי זה הרבה זמן :rolleyes:

אני אגיד לך מה אני עושה. מקווה שזה יעזור.
צודקת שלא יתכן שתקבלי יחס לא הוגן.
צלמת שמרגישה שהמחיר שלוקחת לא שווה את התוצר הסופי והעבודה שבדרך- שתעלה את המחיר או שתקטין את החבילה.
לא יתכן שמשלמים הרבה, משקיעים, יוצאים ליום צילומים ובסוף מתאכזבים.

משתדלת תוך יום יומיים.

לפי תאריך שקובעים עוד לפני הצילומים.
בדרך כלל תלוי אם זה תקופות עומס או רגועות.
אני משתדלת שלא יותר משבועיים, כדי שהלקוחות לא ירגישו מריחה.

בוודאי. שולחים לאישור הלקוחה.

לא. אחריות של הצלמת. אבל מותר לנדנד אם זה דחוף. לפעמים זה ממש עוזר.

תלוי לפי החבילה. אני מלכתחילה לא נותנת את זה, אבל עושה כשצריך, כי בכל אופן התוצאה הסופית נרשמת על שמי- כי אני זו שצילמתי, עיבדתי וכו'.

לא חושבת. אותו יחס רק על חבילה קטנה. יתכן שעיבודים יותר פשוטים ומעט תמונות, אבל יחס הוגן. בכל אופן אני רוצה שיחזרו אלי...;)

שולחים כל פעם את השינויים, ובסוף כשהכל מושלם, אני שולחת את כל התמונות ביחד.

בהצלחה רבה רבה!!
מרגיש לי קצת שאת צלמת מתחילה? או שאני טועה?

אני כותבת לגבי ההשתדלויות שלך בדד ליין
לא תמיד תלוי בנו ב"ה שיש עבודה חייבים לתת דד ליין עם קצת אויר לנשימה
כי אחרת לא נוכל לעמוד בקצב.

בהמשך לכל מה שכתבתי,
אני יכולה לומר שיש תקופות שב"ה אני מצליחה להגיש אלבומים יותר מהר
ולשלוח תמונות לבחירה מיד
אבל שוב זה לא משהו שאפשר לצפות ולדרוש מראש.
הכל תלוי בתקופות בשנה בעומס וכו'

ועכשיו בכלל חופש וילדים בבית
ולחץ נפשי מהאיומים והכל.

פשוט להבין את הצלמת שהיא גם בן אדם.
 

רותי המניק

צלמת סופר מקצוענית (;
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
מבינה את ההרגשה שלך.
עשיתי צילומים לבן הראשון שלי ולבאים אחריו כבר לא.
התוצאה יצאה מדהימה. היחס היה נורא. לא מסוגלת לעבור את זה שוב.
חבל מאד!
מוזמנת לחוויה מתקנת :)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכ

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֶל יי בַּצָּרָתָה לִּי קָרָאתִי וַיַּעֲנֵנִי:ב יי הַצִּילָה נַפְשִׁי מִשְּׂפַת שֶׁקֶר מִלָּשׁוֹן רְמִיָּה:ג מַה יִּתֵּן לְךָ וּמַה יֹּסִיף לָךְ לָשׁוֹן רְמִיָּה:ד חִצֵּי גִבּוֹר שְׁנוּנִים עִם גַּחֲלֵי רְתָמִים:ה אוֹיָה לִי כִּי גַרְתִּי מֶשֶׁךְ שָׁכַנְתִּי עִם אָהֳלֵי קֵדָר:ו רַבַּת שָׁכְנָה לָּהּ נַפְשִׁי עִם שׂוֹנֵא שָׁלוֹם:ז אֲנִי שָׁלוֹם וְכִי אֲדַבֵּר הֵמָּה לַמִּלְחָמָה:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה