התייעצות עצות לגמילה. היא מתחילה השבוע גן עירוני .....

sari11

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
ילד שמרטיב כי הוא לא רוצה שירותים, סוג של דעתנות, אפשר לתת לו להחליף לבד. אולי הוא יזכור שזה גורר "עבודה" ושבכל מקרה הבעיה תישאר שלו.
 

ברכת מרום

משתמש מקצוען
הבת שלי לא מסכימה ללכת לשירותים
ולפעמים אחרי שהיא הולכת לשם להנאתה ויושבת שם שעות עם הספרים ושומעת סיפורים עד שגרוני מתייבש
היא יורדת לרצפה ופלאק...
וכל היום היא מורידה את הטיטול בבית ועושה לי על הרצפה אני גמורה כבר ממנה..
עקשנית ומרדנית ולא קולטת עניין. הנס שלה שהיא חמודה מידי. למזלי היא במעון אולי אחרי שהיא תוריד להם שם כמה פעמים את הטיטול הם יחליטו לעשות במקומי את העבודה ולגמול אותה..
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
חייבת לגמול את הגב' שלי עד יום חמישי - מה לא ניסיתי?
והילדה עדיין לא קלטה את העניין.
שנתיים ו10 חד'.
לא הספקתי לקרוא את כל האשכול. העצה שלי מנסיון עם הגיל הזה - לשלוח לגן עם 'תחתון גמילה' של האגיס. תלך לשרותים - יופי.
לא תלך - לא קרה כלום.
בסוף נגמלים.
 

במבה נוגט

משתמש סופר מקצוען
2 עצות שעזרו לי מיידית בסבב השני של הגמילה (שבועיים לאחר הסבב הראשון שכשל, גיל 2.4):
1. סיר ולא שירותים (כן, מגעיל מאוד. אבל עוזר!!)
2. בימים הראשונים לתת לילד להסתובב בחולצה בלבד, ובלי לבוש בחלק הגוף התחתון.
 

ש.א.ז.

משתמש פעיל
2 עצות שעזרו לי מיידית בסבב השני של הגמילה (שבועיים לאחר הסבב הראשון שכשל, גיל 2.4):
1. סיר ולא שירותים (כן, מגעיל מאוד. אבל עוזר!!)
2. בימים הראשונים לתת לילד להסתובב בחולצה בלבד, ובלי לבוש בחלק הגוף התחתון.
מתנצלת מראש, אבל עצה מס' 2 - לא במחוזותינו!!!!!!!!!!!!!
שמעתי פעם אם זכרוני לא מטעה אותי - על אחד הגדולים שאמר שאפילו תינוק בן יומו צריך להקפיד להחליף לו בצניעות! אז מה אם הוא תינוק, בגלל זה הוא צריך להיות חשוף? (נקודה נוספת - כשיש בנים גדולים בבית, אי אפשר להשאיר כך ילדה!!!, וגם האחרים לא יכולים לברך מול גוף חשוף, כך שזה לא בא בחשבון בכלל!!! גם ילד אי אפשר להשאיר כך, יש בכל בית יהודי ספרי קודש, שזה ממש ביזיון ועפ"י ההלכה זה אסור! אפילו החלפת טיטול מול ספרי קודש זו בעיה, כך שלהשאיר כך - אין על מה לדבר!)
ושוב, מתנצלת מראש על הבוטות!
 
נערך לאחרונה ב:

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
מתנצלת מראש, אבל עצה מס' 2 - לא במחוזותינו!!!!!!!!!!!!!
שמעתי פעם אם זכרוני לא מטעה אותי - על אחד הגדולים שאמר שאפילו תינוק בן יומו צריך להקפיד להחליף לו בצניעות! אז מה אם הוא תינוק, בגלל זה הוא צריך להיות חשוף? (נקודה נוספת - כשיש בנים גדולים בבית, אי אפשר להשאיר כך ילדה!!!, וגם האחרים לא יכולים לברך מול גוף חשוף, כך שזה לא בא בחשבון בכלל!!!)
אפשר לשים חולצה ארוכה, שתשב כמו טוניקה כזו.
 

חושבת לעומק

משתמש מקצוען
גם אנחנו ניסינו פעמיים בטווח של כחודשיים ולא צלח. (התחלנו מגיל 3).
הלכנו לייעוץ וקיבלנו כמה תובנות מעניינות:

1. לערב את הילד בהכנה לגמילה: "אתה רואה, יש לנו עוד 5 טיטולים באריזה, כשנסיים להשתמש בכולם תלבש וכו'.

2. התואר "גדול/ה" יוצא מהלקסיקון. לעיתים מלחיצה את הילד הצפיה שיהיה גדול. לכן אין לומר "אתה גדול ולכן אנחנו זורקים את הטיטול" או כל דבר בדומה.

3. לשקף לו את המצב הנוכחי ולהביע אמפטיה:
"אני מבינה שאתה רוצה להחזיר את הטיטול/ מתגעגע לטיטול, אבל ראית שהשתמשנו בכולם. אין לנו יותר טיטולים".

4. להביע אמון בילד במילים: " אני יודעת שאתה יכול" "לא נורא, בפעם הבאה אני בטוחה שתצליח"

5. לא לתזכר יותר מפעמיים שלוש ביום או כאשר הילד שקוע מאד במשהו והסבירות גבוהה שיפספס.

6. לשחרר את הלחץ אצלינו... ילדים קולטים אותנו גם אם אנחנו בטוחים שאנחנו השחקנים הטובים בתבל.

אצלינו אכן היתה העדפה לסיר. היה נגיש ללא צורך לטפס ונתן ביטחון שיכול להצליח לבד.

הצלחה רבה!
 

במבה נוגט

משתמש סופר מקצוען
מתנצלת מראש, אבל עצה מס' 2 - לא במחוזותינו!!!!!!!!!!!!!
שמעתי פעם אם זכרוני לא מטעה אותי - על אחד הגדולים שאמר שאפילו תינוק בן יומו צריך להקפיד להחליף לו בצניעות! אז מה אם הוא תינוק, בגלל זה הוא צריך להיות חשוף? (נקודה נוספת - כשיש בנים גדולים בבית, אי אפשר להשאיר כך ילדה!!!, וגם האחרים לא יכולים לברך מול גוף חשוף, כך שזה לא בא בחשבון בכלל!!! גם ילד אי אפשר להשאיר כך, יש בכל בית יהודי ספרי קודש, שזה ממש ביזיון ועפ"י ההלכה זה אסור! אפילו החלפת טיטול מול ספרי קודש זו בעיה, כך שלהשאיר כך - אין על מה לדבר!)
ושוב, מתנצלת מראש על הבוטות!
אם אפשר קצת פחות סימני קריאה וקצת יותר ענייניות ומכובדות, זה יכול להיות נחמד.
העצה מיועדת לסרבני גמילה, לא לכל ילדון שמתחיל גמילה. וכמובן שלא חייבים ליישם. רק שאם יש הורים שנמצאים במצב נואש, כדאי שישמעו על הרעיון בכלל. גם אני לא נזקקתי לעצה הזאת אצל כל ילדיי.
הרציונל הוא פשוט מאוד. כשפעוט מגיע לגיל גמילה הוא בדר"כ כבר יודע להתאפק כשהוא ערום, ולשחרר כשהוא לבוש. מה שקורה, יש ילדים שלא מצליחים להבדיל בין "לבוש" - בטיטול ל"לבוש" - בלבנים.
מאחר וכושר ההתאפקות של הילד ארוך מהסבלנות של ההורים לשבת איתו על השירותים, נוצר לפעמים מעגל קסמים של פספוסים שקשה מאוד לשבור, והילד בכלל לא קולט את העקרון. גם אם יגידו לו 100 פעמים "פעם הבאה רק בשירותים" זה לא יעזור. הוא לא מצליח לשחרר שם. רק אחרי שמורידים לו בגדים, מתישהו זה ישתחרר.
וכמו שכתבו מעלי, אפשר להלביש חולצה ארוכה שמכסה (אפשר גם לסגור את הסלון, ולא לברך ליד הילד, לא יודעת מה כ"כ מסובך).
 

גלוריה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
בלת"ק חלקי
אני פשוט מחכה לבשלות הטבעית שלהם.
זה קורה להם קצת מאוחר במושגים ישראליים- גיל 3 פלוס קצת,
אבל עובר חלק, בלי דרמות, מהיר מאוד ועם הרבה שביעות רצון אצל שני הצדדים של הסיפור הזה.

ממליצה ליישם אם הילד לא יסבול מנחיתות חברתית בשל כך.
 

אפיפית

משתמש מקצוען
אני הלבשתי גופיות של ילד גדול יותר - ככה היה לי בשפע ולא היה אכפת לי עליהם
ישר להרתחה ושלום
 

א תמים

משתמש צעיר
עריכה תורנית
אם אפשר קצת פחות סימני קריאה וקצת יותר ענייניות ומכובדות, זה יכול להיות נחמד.
העצה מיועדת לסרבני גמילה, לא לכל ילדון שמתחיל גמילה. וכמובן שלא חייבים ליישם. רק שאם יש הורים שנמצאים במצב נואש, כדאי שישמעו על הרעיון בכלל. גם אני לא נזקקתי לעצה הזאת אצל כל ילדיי.
הרציונל הוא פשוט מאוד. כשפעוט מגיע לגיל גמילה הוא בדר"כ כבר יודע להתאפק כשהוא ערום, ולשחרר כשהוא לבוש. מה שקורה, יש ילדים שלא מצליחים להבדיל בין "לבוש" - בטיטול ל"לבוש" - בלבנים.
מאחר וכושר ההתאפקות של הילד ארוך מהסבלנות של ההורים לשבת איתו על השירותים, נוצר לפעמים מעגל קסמים של פספוסים שקשה מאוד לשבור, והילד בכלל לא קולט את העקרון. גם אם יגידו לו 100 פעמים "פעם הבאה רק בשירותים" זה לא יעזור. הוא לא מצליח לשחרר שם. רק אחרי שמורידים לו בגדים, מתישהו זה ישתחרר.
וכמו שכתבו מעלי, אפשר להלביש חולצה ארוכה שמכסה (אפשר גם לסגור את הסלון, ולא לברך ליד הילד, לא יודעת מה כ"כ מסובך).

אהה. תודה רבה על ההסבר המפורט.
זה גם נשמע יותר טוב ככה....
 

פוזי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
גם אנחנו באותה סירה...
ומסביבי מכירה כמה שעדיין קשה להם.
כאלו שזה לא הילדים הראשונים.
גם אני יודעת את כלללל העצות שדובר ושלא דובר כאן.
הוא בשל ומבין וקולט ויודע וכו'....

וחשבתי על דבר אחד מעניין
מה שונה השנה מכל השנים הקודמות
ועכשיו עם האשכול הזה לגמרי חיזק אצלי-

הקורונה

התקופה לא קלה להורים ולילדים.
בדרך כלל טוב לגמול בשגרה.
ואנחנו לא בשגרה....

שאלתי פסיכותרפיסטית שגם אמרה שזאת סיבה מספיק חזקה בשביל קושי בגמילה...


מה שאני יכולה לומר
שהילד שלי כבר הלך לגן.
ובגן הוא כן הולך לשרותים.
הוא הסביר שהשרותים בגן קטן קטן ובבית ענק וגדול... הגננות פשוט אומרות לו ללכת לשרותים לבד ושיסתדר.
והוא מסתדר

נכון היה פיספוס אחד גם בגן

ממשיכים בתפילה שהגמילה תעלה על דרך המלך. ושיהיה לו קל
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
הקורונה

התקופה לא קלה להורים ולילדים.
בדרך כלל טוב לגמול בשגרה.
ואנחנו לא בשגרה....

דווקא אני השתדלתי מאד לייצר אווירה טובה ורגועה בתקופה הזו, ובפרט כאשר המסגרות החינוכיות לא פעלו. בס"ד הילדים היו נינוחים יותר בתקופה הזו. הכ היה יותר באיזי ורגוע, וראינו המון ברכה מהחופשה הזו (בלי סתירה לקשייה שגם מהם טעמנו).
את החופש המרוכז והארוךניצלתי לצורך העמקת הגמילה - זה כבר היה הניסיון הרציני הרביעי במספר לגמול את הברנש (היו עוד ניסיונות רבים, אבל פחות התמדתי בהם ונשברתי יותר מהר, ולכן איני מתייחסת אליהם כאל ניסיונות רציניים).
התייעצתי עם פסיכולוגית מהתפתחות הילד, וללא הועיל. הילד כמו דוחה את כל העצות המקצועיות והמנוסות והבדוקות.
נרתע מסיר רתיעה גמורה, לא מוכן להשתמש באמצעי עזר, וללבני גמילה התייחס כאל טיטולים לכל דבר.
 

פוזי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
דווקא אני השתדלתי מאד לייצר אווירה טובה ורגועה בתקופה הזו, ובפרט כאשר המסגרות החינוכיות לא פעלו. בס"ד הילדים היו נינוחים יותר בתקופה הזו. הכ היה יותר באיזי ורגוע, וראינו המון ברכה מהחופשה הזו (בלי סתירה לקשייה שגם מהם טעמנו).
את החופש המרוכז והארוךניצלתי לצורך העמקת הגמילה - זה כבר היה הניסיון הרציני הרביעי במספר לגמול את הברנש (היו עוד ניסיונות רבים, אבל פחות התמדתי בהם ונשברתי יותר מהר, ולכן איני מתייחסת אליהם כאל ניסיונות רציניים).
התייעצתי עם פסיכולוגית מהתפתחות הילד, וללא הועיל. הילד כמו דוחה את כל העצות המקצועיות והמנוסות והבדוקות.
נרתע מסיר רתיעה גמורה, לא מוכן להשתמש באמצעי עזר, וללבני גמילה התייחס כאל טיטולים לכל דבר.

גם אצלי בבית היחס בקורונה היה מעולה
לא רצו ללכת לגן
שמחו כל רגע וכל שעה

אצל הגדולים שלי לבני טיטול הצליחו
אצלו כמו טיטול

אבל עוד יום עבר בגן היום (זה היום השלישי)
ברוך ה' היום בגן לא פיספס
והוא פיספס רק בבית

מנסה לחשוב מה ההבדל-
בגן הם מודיעם לילדים ללכת לשרותים בלי לבדוק מה קורה.

הילד מספר שבגן השרותים קטן קטן ויש עוד שרותים גדול גדול
בבית יש רק שרותים גדול גדול וענק.

ובבית ניסינו סיר, ישבנון, כיסא...
הכל בכל מכל כל
 

הדס ט

משתמש מקצוען
הבן שלי בן שנתיים ושמונה,
אחרי שלא הבין עם לבוש תחתון צמוד, ניסיתי בלי.
הבחור התאפק, והתאפק, והתאפק. כל כך ריחמתי עליו, פשוט סבל. ואז הלבשתי בגד תחתון, והופ, השתחרר. כנ"ל עם טיטול, אבל בלי בגד צמוד - הוא סובל וסובל ולא משחרר. הוא צועק 'לא!! לא עכשיו!!' ופוחד שיברח לו.
וגם -
הוא פוחד מהשירותים. ומהאמבטיה. ומהסיר. נראה לי שהוא בעצם פוחד שיברח לו. לא מוכן לשבת.
מצידי שיתחיל לפספס על הרצפה. באתי מוכנה לזה... אבל גם זה לא קורה
מה עושים?
כרגע חזרנו לטיטול עד שיעבור התקופה הראשונה של הגן, אבל הגננות נושפות בערפי....
אני ממש אובדת עצות.
 

פרק שירה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
חייבת לגמול את הגב' שלי עד יום חמישי - מה לא ניסיתי?
והילדה עדיין לא קלטה את העניין.
שנתיים ו10 חד'.
לנסות בגלל שעולה לגן וכו' זה קצת קטע..
לא הייתי ממליצה לעשות כמה שינויים בפעם,
מתכון טוב לגמילה לא מוצלחת :(
 

מ. י.

משתמש מקצוען
בלת"ק, הייתי בסרט הזה לפני חודשיים ומה לא ניסיתי...
עד שפשוט לקחתי נשימה עמוקה ואמרתי לעצמי: "אין יותר טיטול וייקח זמן כמה שייקח.."
4 ימים הצדיק שלי לא הצליח אפילו לא פעם אחת!!!!

אבל אחרי הימים האלו.... הוא פתאום תפס את הקטע ומאז אין פספוסים!! תוך שבוע גמלתי אותו גם בלילה...

אז פשוט תעבדי על עצמך בראש שזה...., אין נותר ברירה ויהיה מה שיהיה.....
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  109  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה