עצה דחופה! ביטול עסקה בריהוט

Rocket Studio

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
D I G I T A L
שופט/ת באתגר דריבל
למי שמבין -אני זקוקה לעצה דחופה!

רכשתי אתמול ספה יקרה בחנות רהיטים בירושלים
כשחזרתי הביתה חיפשתי ברשת ולתדהמתי מצאתי במ' מקומות ספה זהה לזאת שקניתי בהפרש של מעל 1000 ש"ח:eek:

אז עכשיו אני רוצה לבטל את העסקה ולכאורה לא אמורה להיות לי בעיה כי אני עדיין בתוך יומיים משעת הרכישה ומוגנת בחוק ביטול עסקה המאפשר לבטל ולקבל החזר מלא/כמעט מלא

אבל...
עלה בדעתי לבדוק את טופס ההזמנה עליו חתמנו בעת ביצוע העסקה
ושם בהערות מופיע הסעיף הדרקוני הבא (שכמובן לא שמתי לב אליו בעת החתימה):
"מוסכם בין הצדדים כי ביטול ההזמנה ביוזמתו של הלקוח יחויב הלקוח בדמי ביטול בסך 25% מערך ההזמנה":confused:

לפני שאני פונה למוכר אני רוצה לדעת:
האם הסעיף הזה חוקי? האם זה מקובל?
מה אני עושה או למי אני פונה במקרה שהמוכר "יעשה שרירים" ויסרב לבטל את העסקה?

אודה לכם על עצות מועילות!
 

דריבלית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
חיפשת ברשת..
יתכן וזה רק ברשת....(שתגיעי לחנות יגידו לך שהמחיר שונה)
ונראה לי יש איזשהו היתר בביטול דברים גדולים לנכות אחוזים
 

Rocket Studio

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
D I G I T A L
שופט/ת באתגר דריבל
תקחו בחשבון שההזמנה עדיין לא יצאה לספק (הם מחכים לתשובה מאיתנו לגבי אחד ממאפייני המוצר)
והצ'ק עדיין אפילו לא הופקד...
 

רותיס

משתמש פעיל
ביטול עסקה לרכישת ריהוט


spacer.gif
א' הזמין רהיטים בחנות וחתם על טופס הזמנה. בתמורה התחייב לשלם אלפי שקלים. כעבור יומיים התחרט וביקש לבטל את ההזמנה. החנות סירבה לבטל את ההזמנה בטענה שההזמנה כבר הועברה לביצוע.





שאלות נפוצותטיפים
spacer.gif

minus_button.gif
מה מעמדה של הזמנה? האם היא הסכם מחייב? על-פי החוק, ועל-פי פסיקת בית המשפט, אופיו של המסמך נקבע על-פי תוכנו, ולא על-פי כותרת המסמך. לכן, אם חותמים על טופס הזמנה מפורט, הכולל את כל פרטי העסקה ואת התחייבויות הצדדים (פירוט ההזמנה, מחיר, תנאי תשלום, מקום האספקה וכדומה), זהו אכן הסכם משפטי מחייב לכל דבר ועניין.
זהירות! רבים חותמים על "זיכרון דברים" ומניחים – בטעות! – שהוא אינו מחייב, וכי הם יכולים לחזור בהם עד שיחתמו על הסכם. אולם בית המשפט פסק שאם מהות המסמך היא הסכם, הוא אכן מחייב, וכאמור, אין חשיבות למה שכתוב בכותרת.


minus_button.gif
האם אחרי רכישת הרהיט ניתן להתחרט? למרבה הצער, לא! וזאת, משום שנחתם הסכם לכל דבר ועניין. אבל, חשוב לזכור: החוק מחייב את בית העסק לגלות לקונים את מדיניותו להחזרת רהיטים, שנקנו. עליו להציג זאת בשלט, במקום נראה לעין ובאותיות ברורות וקריאות, המפרט את המדיניות שלו לגבי ביטול עסקה. התקנות קובעות שיש להציג את ההודעה ליד כל קופה במודעה, שגודלה לפחות A4, וכותרתה בגופן 65 ("מדיניות השבת טובין") . אם בבית-העסק יש שלט כזה, הקונים רשאים לפעול על-פיו. אם אין שלט כזה, ניתן לבטל את ההזמנה.
חשוב לדעת:
׳ לפי החוק, אם אין שלט של מדיניות ביטול העסקה, בית העסק מאפשר להחזיר את הרהיט תוך 7 ימים, וזאת גם אם בהזמנה בכתב נקבע שלא ניתן לבטל.
עמדת המועצה לצרכנות: אם הריהוט סטנדרטי, או שטרם הוחל בייצורו, הקונים רשאים להודיע על ביטול העסקה


minus_button.gif
האם הדין זהה גם לעניין שינוי בהזמנה?החוק וההגינות קובעים שהסכמים יש לקיים בתום לב ובדרך מקובלת. לכן, אם קונים מבקשים לבצע שינוי בהזמנה, בטרם הוחל ייצור הרהיט, ואם השינוי לא יגרום נזק לבית העסק או עלות נוספת – עמדת המועצה לצרכנות היא שחובת תום הלב וההגינות מחייבים את בית העסק להיענות לבקשת הקונים.

minus_button.gif
ומה אם בהזמנה צוין שכל שינוי כרוך בתשלום של 10% ממחיר המוצר?משמעות סעיף זה היא שבמקרה של שינוי בית העסק זכאי לקבל מהקונים פיצוי מוסכם בשיעור 10%. החוק קובע שבית המשפט יוכל להפחית את הפיצוי, אם הוא נקבע ללא יחס סביר לנזק.

minus_button.gif
ומה אם התגלו פגמים ברהיט? חשוב מאד לתעד את הפגמים, לצלם אותם ולפנות בכתב (בפקס או בדואר רשום) לבית העסק, בדרישה לתקן את הפגמים מידית. אם בית העסק לא תיקן את הפגם או לא החליף את המוצר במוצר חדש תקין, יש להודיע לו במכתב רשום שהעסקה מבוטלת בשל הפגמים שלא תוקנו, ולדרוש החזר כספי מלא. אם בית העסק מסרב לבטל, זה הזמן לפנות אל המועצה הישראלית לצרכנות בטופס הגשת תלונה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קג

א לְדָוִד בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי וְכָל קְרָבַי אֶת שֵׁם קָדְשׁוֹ:ב בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי וְאַל תִּשְׁכְּחִי כָּל גְּמוּלָיו:ג הַסֹּלֵחַ לְכָל עֲוֹנֵכִי הָרֹפֵא לְכָל תַּחֲלֻאָיְכִי:ד הַגּוֹאֵל מִשַּׁחַת חַיָּיְכִי הַמְעַטְּרֵכִי חֶסֶד וְרַחֲמִים:ה הַמַּשְׂבִּיַע בַּטּוֹב עֶדְיֵךְ תִּתְחַדֵּשׁ כַּנֶּשֶׁר נְעוּרָיְכִי:ו עֹשֵׂה צְדָקוֹת יי וּמִשְׁפָּטִים לְכָל עֲשׁוּקִים:ז יוֹדִיעַ דְּרָכָיו לְמֹשֶׁה לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל עֲלִילוֹתָיו:ח רַחוּם וְחַנּוּן יי אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב חָסֶד:ט לֹא לָנֶצַח יָרִיב וְלֹא לְעוֹלָם יִטּוֹר:י לֹא כַחֲטָאֵינוּ עָשָׂה לָנוּ וְלֹא כַעֲוֹנֹתֵינוּ גָּמַל עָלֵינוּ:יא כִּי כִגְבֹהַּ שָׁמַיִם עַל הָאָרֶץ גָּבַר חַסְדּוֹ עַל יְרֵאָיו:יב כִּרְחֹק מִזְרָח מִמַּעֲרָב הִרְחִיק מִמֶּנּוּ אֶת פְּשָׁעֵינוּ:יג כְּרַחֵם אָב עַל בָּנִים רִחַם יי עַל יְרֵאָיו:יד כִּי הוּא יָדַע יִצְרֵנוּ זָכוּר כִּי עָפָר אֲנָחְנוּ:טו אֱנוֹשׁ כֶּחָצִיר יָמָיו כְּצִיץ הַשָּׂדֶה כֵּן יָצִיץ:טז כִּי רוּחַ עָבְרָה בּוֹ וְאֵינֶנּוּ וְלֹא יַכִּירֶנּוּ עוֹד מְקוֹמוֹ:יז וְחֶסֶד יי מֵעוֹלָם וְעַד עוֹלָם עַל יְרֵאָיו וְצִדְקָתוֹ לִבְנֵי בָנִים:יח לְשֹׁמְרֵי בְרִיתוֹ וּלְזֹכְרֵי פִקֻּדָיו לַעֲשׂוֹתָם:יט יי בַּשָּׁמַיִם הֵכִין כִּסְאוֹ וּמַלְכוּתוֹ בַּכֹּל מָשָׁלָה:כ בָּרְכוּ יי מַלְאָכָיו גִּבֹּרֵי כֹחַ עֹשֵׂי דְבָרוֹ לִשְׁמֹעַ בְּקוֹל דְּבָרוֹ:כא בָּרְכוּ יי כָּל צְבָאָיו מְשָׁרְתָיו עֹשֵׂי רְצוֹנוֹ:כב בָּרְכוּ יי כָּל מַעֲשָׂיו בְּכָל מְקֹמוֹת מֶמְשַׁלְתּוֹ בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

יוקרה בשולחן החג • פרס לזוכה • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה