עמיה, עמיו

באקינגהם

משתמש מקצוען
מה זו בעצם המילה הזו: "עמיו" או "עמיה", האמורה בתורה פעמים רבות, ונכרת מעמיו, ונכרתה מעמיה, נאסף אל עמיו וכיו"ב, אם הוא נכרת מהעם שלו צריך לומר נכרת מעמו, עמיו פירושו העמים שלו, כמו שומעיו, השומעים שלו, מה השייכות העמים שלו?
אשמח ללמידה

(כאן כתבתי "כמיו", באילוץ, והסתמכתי על "עמיו" שלכאורה בכל זאת פירושו העם שלו...?)
 

משהX2

משתמש פעיל
וְנִכְרַת מֵעַמָּיו- הוא ובניו ימותו לפני זמנם
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
(כאן כתבתי "כמיו", באילוץ, והסתמכתי על "עמיו" שלכאורה בכל זאת פירושו העם שלו...?)
"כמיו"?
אמנם יש עדות שקראתי את "השילוח", אבל כעת איני מצליח לעשות זאת. אולי תוכל להעלות אותו שוב?
 

באקינגהם

משתמש מקצוען
אעלה בעז"ה.
שוב ראיתי בספורנו כמדו' או בראב"ע לגבי יאסף אל עמיו שכיון שיש צדיקים במעלות רבות ושונות אמר לשון רבים.
 

סערצע

משתמש מקצוען
כעיקרון, כמדומה שבסוגת שירת היתדות מקובלים שינויים (ברמה סבירה) לצורך החריזה הנאותה.
ועצ"ע אודות 'כמיו' באופן ספציפי.
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
לא הבנתי, מה פירוש 'כמיו'?
 

משהקפלן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מה זו בעצם המילה הזו: "עמיו" או "עמיה", האמורה בתורה פעמים רבות, ונכרת מעמיו, ונכרתה מעמיה, נאסף אל עמיו וכיו"ב, אם הוא נכרת מהעם שלו צריך לומר נכרת מעמו, עמיו פירושו העמים שלו, כמו שומעיו, השומעים שלו, מה השייכות העמים שלו?
אשמח ללמידה

(כאן כתבתי "כמיו", באילוץ, והסתמכתי על "עמיו" שלכאורה בכל זאת פירושו העם שלו...?)
הגמרא יבמות ע"ז: לומדת מזה שהכוונה לשני עמים
1615301480808.png
 

משהX2

משתמש פעיל
מה זו בעצם המילה הזו: "עמיו" או "עמיה", האמורה בתורה פעמים רבות, ונכרת מעמיו, ונכרתה מעמיה, נאסף אל עמיו וכיו"ב, אם הוא נכרת מהעם שלו צריך לומר נכרת מעמו, עמיו פירושו העמים שלו, כמו שומעיו, השומעים שלו, מה השייכות העמים שלו?
אשמח ללמידה

(כאן כתבתי "כמיו", באילוץ, והסתמכתי על "עמיו" שלכאורה בכל זאת פירושו העם שלו...?)


כאילו כתוב "מעמו" והוא ככינוי "בעליו" אדוניו" שבא בלשון רבים אצל יחיד.
על פי מלבי''ם ויקרא כא, א
וכן בתרגומים תרגמו בלשון יחיד
 

משהX2

משתמש פעיל

אלי מאיר

משתמש צעיר
עריכה תורנית
זה בכל זאת אינו מתרץ מדוע מעמיו -שתי עמים?
וכן אם "אדוניו" יתן לו אשה מדוע לא בל' רבים?
וכן בעליו אין עמו שלם ישלם מדוע לא בעלו הרי מדובר ביחיד?
עי' לעיל ביאור המלבי''ם
לגבי בעליו, ב'מוכרת' אומרים ג"כ בלשון רבים, הבעלים שלו, ולא הבעל שלו.
לכן בנסמך "בעליו".
אולי אדוניו דומה לזה.
ולגבי עמיו, אולי בא עמיו בלשון רבים, כי העם כולל הרבה פריטים. ואין יחיד מוגדר כעם. וכאן הכוונה ונכרת מהציבור שלו, שהוא לא יהיה כמו כולם, אולי לכן כאן נאמר עמיו בלשון רבים, כיון שבא להדגיש את ריבוי הפריטים שבעם.
 

משהקפלן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
זה בכל זאת אינו מתרץ מדוע מעמיו -שתי עמים?
וכן אם "אדוניו" יתן לו אשה מדוע לא בל' רבים?
וכן בעליו אין עמו שלם ישלם מדוע לא בעלו הרי מדובר ביחיד?
עי' לעיל ביאור המלבי''ם
אדוניו ובעליו, זהו לשון קבועה בתורה, אין לפעמים כך ולפעמים כך. משא"כ בעמיו שלפעמים הוא בעמו ולפעמים בעמיו.
 

באקינגהם

משתמש מקצוען
ולגבי עמיו, אולי בא עמיו בלשון רבים, כי העם כולל הרבה פריטים. ואין יחיד מוגדר כעם. וכאן הכוונה ונכרת מהציבור שלו, שהוא לא יהיה כמו כולם, אולי לכן כאן נאמר עמיו בלשון רבים, כיון שבא להדגיש את ריבוי הפריטים שבעם.
גם דבר שהוא אחד והוא מורכב מהרבה פריטים צריך לקבל לשון יחיד, כמו ציבור גדול ולא ציבור גדולים...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה