כללי על מחירון ותמחור בעולם הגופנים.

  • פותח הנושא אליהו פריד
  • פורסם בתאריך
א

אליהו פריד

אורח
הואיל והתבקשתי להגיב על האשכול "סקר - מחאה על תמחור הפונטים",
http://www.prog.co.il/showthread.php?t=118048
כבעליה של אחת מחברות הפונטים, אני פותח אשכול חדש בו אתייחס לנושא.

רוב המוצרים אותם אתם רוכשים, במחיריהם כלולים עלות היצור של המוצר עצמו, עלות הפקת האריזה ואף עלות הפרסום וכו'.
עלות היצור של קוקה קולה ופפסי זהים, השקל הנוסף אותם אתם משלמים עבור קוקה קולה הוא לאו בדוקא עבור הטעם המשובח יותר, אלא עבור ההשקעה הכפולה בו משקיעה קוקה קולה בפרסום.
מעולם לא שמעתי מישהו טוען שיורידו את התוויות של המוצרים ובכך להביא להוזלת המוצר.
כל אחד מבין שהוא משלם עבור עלויות הייצור, השינוע, הפרסום וכל מה שנצרך עבור שיווק אותו המוצר.
הבוטיקים, מחיריהם גבוהים בהרבה מאלו של החברות.
המחירים של בוטיקים אלו גבוהים יותר, לאו בדוקא בגלל איכות היתר של גופניהם, אלא בגלל שאין ביכולתם הן בגלל המבחר והן בגלל הלוגיסטיקה הנדרשת למכור בחבילות גדולות ומוזלות.
הסיבה שאנשים מסויימים מוכנים לרכוש גופנים מבוטיקים אלו הם בגלל כמה סיבות.
א. הם מאמינים שאיכות הגופנים של הבוטיקים גבוהה יותר.
ב. דווקא בגלל שהמחירים גבוהים יותר, פחות מעצבים רוכשים אותם, ודווקא בשל כך הם משלמים יותר עבור גופנים שלא מתעייפים מהר ע"י שימוש נרחב בפונט זה, וזהו הערך המוסף של רכישה של
פונטי בוטק.
האם באמת הפונטים של הבוטיקים גבוהים יותר???
ישנם שמאמינים שכן, אבל זאת רק אמונה, הואיל ואין למעצבים באמת כלים למדוד את הדבר.
מישהו כאן יכול לומר לי מה זה פונט איכותי???
האם יש סטנדרט מסויים בו ניתן באמת לקבוע מהו פונט איכותי?
לאחד איכות = אסטתיקה, לשני קריאות, לשני יחודיות לשלישי אופי ולאחרים כל אלו וכל מה שביניהם.
על עובדה אחת אי אפשר להתווכח, ככל שהמעצב מעצב בפועל יותר משפחות גופנים (מקוריים), כך בוודאי הוא יתפתח ויתמקצע יותר.
עם זאת, כל מעצב מתחיל ממקום מסויים. ויתכן שמעצב א' התחיל ממקום יותר מתקדם ממעצב ב', וכן עברו והצורה בו הוא מילא את כליו יקבעו איך הוא יפרש את המושג "טיפוגרפיה איכותית" ועל
אילו פנים בעיצוב האות הוא יתן דגש.
ובזה בעצם טמון יחודיותו והבטחתו.
דבר אחד אני יכול להבטיח לכם, אין שום מעצב אותיות בעולם שיכול להביא פונט אשר יגלם בתוכו את כל הפנים באותה מידה של הדגשה.
אחד בוודאי יבוא על חשבון השני, והמעצב יאלץ להתפשר על פנים מסויימים לטובת פנים אחרים.
הבוטיקים, אם כן מתמחרים את עצמם בצורה שהם מרגישים שהם יכולים להתקיים ושכדאי ומשתלם להם להמשיך ולעסוק בתחום.
לעומת זאת החברות המסחריות משתמשות באפשרויות הרחבות יותר הקיימות בידיהם על מנת לשווק את מוצריהם באופנים אחרים, ואשר גם בהם הם יוכלו להתקיים ולהרוויח.
לא נכון הדבר שלקוחות יתאספו ויקבעו לחברות הפונטים כיצד לתמחר את עצמם, את זה יחליטו כל חברה וחברה לעצמה, כי בסופו של דבר הם אלו שנושאים בתוצאות, אם לטוב ואם למוטב.
מסטרפונט ופונטביט אומרים לכם משהו פשוט.
הנחה א. אתם המעצבים צריכים גופנים לשימוש מסחרי.
הנחה ב. לשם כך נצרכים מעצבי גופנים.
הנחה ג. מעצב גופנים אף הוא בן אדם וצריך להתקיים.
מסקנה... אתם תשלמו עבור עלות המוצר וכל מה שנדרש על מנת שייצור זה יוכל אף להתאפשר, ואין זה שונה מכל מוצר אחר אשר אתם משלמים ומשלימים עם המחיר.
כמובן שגם כל מעצב יחליט לעצמו על כדאיות הרכישה ומועדה.
בוודאי שאין מקום להתמרמר על שיטת התמחור והמחירים של שום חברה.
כשם שאינכם מתמרמרים על המחירים הגבוהים הרבה יותר של הבוטיקים.
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שבוע טוב אליהו,

תובנות מאלפות.

קצת בּולֶטִים לא היו מזיקים בפוסט ההסברה שלך. התקשיתי להתרכז בו עד שנעצתי במוחי קליפסים לריכוז מלא.
 

כל מיני

משתמש רשום
במקרה הזה לא התכוונו אליך.
אף אחד לא מאלץ אף אחד.
אבל מותר לנו להתמרמר.
וכדאי שבעלי החברות ידעו זאת, כי בסופו של דבר הדברים האלה משפיעים עליהם. בהווה ובעתיד.
כלים חדשניים מאפשרים להם ליצר פונטים בצורה קלה יותר.
מתחרים נכנסים לשוק ובמקביל גרפיקאים רבים נוספים.
השוק דינמי וחבל שהחברות המובילות לא זורמות איתו.
את הסקר שהיה ראוי שהם יערכו ויפיקו ממנו לקחים ערכו כאן בשבילם.
עכשיו שיערכו ישיבת הנהלה עם יועצי שיווק מה תפקידם מול החידושים והצרכים המשתנים בשוק.
 

קלאסה

משתמש רשום
המשתמש נחסם
הנה המכתב "ללקוח החדש" מפונטייפ

לאחרונה כשרכשתי חבילה מפונטייפ קיבלתי מכתב המפרטת את ה-"מצע" של פונטייפ.

תקראו מה הם מעידים על השינויים שהם עושים
 

קבצים מצורפים

  • New Client.pdf
    1.3 MB · צפיות: 29

Shia

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
נכתב ע"י אליהו פריד;900419:
הנחה א. אתם המעצבים צריכים גופנים לשימוש מסחרי.
הנחה ב. לשם כך נצרכים מעצבי גופנים.
הנחה ג. מעצב גופנים אף הוא בן אדם וצריך להתקיים.
מסקנה... אתם תשלמו עבור עלות המוצר וכל מה שנדרש על מנת שייצור זה יוכל אף להתאפשר, ואין זה שונה מכל מוצר אחר אשר אתם משלמים ומשלימים עם המחיר.
כמובן שגם כל מעצב יחליט לעצמו על כדאיות הרכישה ומועדה.
בוודאי שאין מקום להתמרמר על שיטת התמחור והמחירים של שום חברה.
כשם שאינכם מתמרמרים על המחירים הגבוהים הרבה יותר של הבוטיקים.

הנרי פורד אמר פעם שלקוחותיו יכולים לרכוש את מודל T של החברה "בכל צבע שירצו, בתנאי שזה שחור"...

זה היה נכון בזמנו., בתחילת המהפכה התעשייתית. כשמפעלים התחילו לראשונה בייצור המוני. היה נכון לשים את שיקולי הייצור בראש סדר העדיפויות.
אבל בשנות ה50 התחילה מהפכה אחרת בניהול: מהפכת השיווק. שיקולי הייצור החלו להידחק לטובת צורכי הלקוח.

אם הלקוח לא אוהב את המחיר הוא עלול לעבור למתחרים.
אם אתה מתייחס לפן השיווקי, וודאי שיש מקום לקולות שנשמעים מפי הלקוחות. ואם אכן יש יתרון שיווקי בשינוי שיטת התמחור, אני ממליץ שלא להתייחס לזה בשוויון נפש.
 

קלאסה

משתמש רשום
המשתמש נחסם
נכתב ע"י קלאסה;900463:
לאחרונה כשרכשתי חבילה מפונטייפ קיבלתי מכתב המפרטת את ה-"מצע" של פונטייפ.

תקראו מה הם מעידים על השינויים שהם עושים

אופס... התכוונתי להעלות את זה שאשכול הסקר
http://www.prog.co.il/showthread.php?t=118048
ולא כאן

עימכם הסליחה
 

eliezer

מהנדס בינה מלאכותית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
פליאה

רבי אליהו,
פלא גדול בעיני, אתה שבעצם מתמחר הכי קרוב למה שהצעתי והרוב היו רוצים,
וכל הזמן קשוב לשוק ולצרכיו,
אתה אומר שהמחיר נקבע בלי קשר לרצון הלקוחות,
ואם לא רוצים- לא יקנו...?!
(לגבי הבוטיקים, כמעט וודאי לי שמבחינה כלכלית היו מרוויחים הרבה יותר מהורדת המחיר, למכור ביוקר לבודדים,זה רווחי םחות מאשר ביותר זול, לרבים רבים)

בנוסף, אני משער שאינני היחיד שישמח לשמוע את דעתך על עצם הנושאים שהועלו:
האם התמחור נכון לצרכי השוק,
והאם שינויו לפי הסקר,יוביל לשיפור איכות הטיפוגרפיה בארץ או ההיפך חלילה.
 
א

אליהו פריד

אורח
תגובתי הייתה להסביר במילים פשוטות איך חברות מתנהלות

פונטייפ לכל מי שמכיר, זה משהו אחר לגמרי.
פונטייפ, מובילה באמיצות קו מהפכה לטובת ציבור המעצבים. פונטייפ עשתה והוכיחה שהיא מסוגלת.
המוטו בפונטייפ, אתם קובעים מה לקנות, כמה לקנות מתי לקנות ולמה לקנות
שינוי זה שאנו עושים לוקח אומץ רב, ואכן מציבה מצד אחד את פונטייפ בסכנה, אך מאידך יכולה לגרום לפונטייפ להצלחה גדולה.
ואתם הם הקובעים אם פונטייפ תצליח בכך או לא.
תנו כח לפונטייפ, כי כוחינו היא כוחכם.
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י Shia;900471:
הנרי פורד אמר פעם שלקוחותיו יכולים לרכוש את מודל T של החברה "בכל צבע שירצו, בתנאי שזה שחור"...

זה היה נכון בזמנו., בתחילת המהפכה התעשייתית. כשמפעלים התחילו לראשונה בייצור המוני. היה נכון לשים את שיקולי הייצור בראש סדר העדיפויות.
אבל בשנות ה50 התחילה מהפכה אחרת בניהול: מהפכת השיווק. שיקולי הייצור החלו להידחק לטובת צורכי הלקוח.

אם הלקוח לא אוהב את המחיר הוא עלול לעבור למתחרים.
אם אתה מתייחס לפן השיווקי, וודאי שיש מקום לקולות שנשמעים מפי הלקוחות. ואם אכן יש יתרון שיווקי בשינוי שיטת התמחור, אני ממליץ שלא להתייחס לזה בשוויון נפש.

אתה צודק בכל מילה, אבל שכחת רק דבר אחד - לחברות עם כ"כ הרבה משפחות גופנים ומשקלים כמו פונטביט ומאסטרפונט אין עדיין מתחרים.

יש את פונטייפ שכבודה במקומה מונח ושאנו רואים איך היא בצמיחה מתמדת עם פונטים חדשים - חדשים לבקרים, אבל עדיין - אין מעצב שיוכל לעצב במשך שנה שלמה עבודות רק עם הפונטים שלהם - מהסיבה הפשוטה שזו חברה צעירה ומתפתחת וזוהי דרך העולם.
מנגד - ישנם את הבוטיקים שמוכרים משקלים באלפי שקלים.

עכשיו באים ואומרים לחברות פונטביט ומאסטרפונט: "תורידו לי את המחיר".
למה? "כי מתחשק לי לשלם פחות והמחיר לא נראה לי הגיוני".

החברות הללו נמצאות במצב שהן יכולות להרשות לעצמן לומר לך "לא מתאים לך אל תקנה" - כי אתה חייב לקנות מהן - אין לך אלטרנטיבות אחרות.

אולי בעוד 5 שנים כשיהיו עוד חברות פונטים שמעצב יוכל להסתמך עליהן בעבודות רבות - יועצי השיווק יגידו להן: עכשיו תצאו בקמפיין - "שינינו את הגישה" ותקטפו את הפירות, כי חוץ מלעשות למבקשים כאן טוב על הלב אין להם שום סיבה להוריד את המחיר כעת.
 

eliezer

מהנדס בינה מלאכותית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
אכן. לא משנים את השוק ביום אחד.
אך עצם הדרישה לכך, בשילוב עם התרחבות אופציות נוספות, וראש להן,פונטייפ שכבר כעת מתמחרת למעשה בדיוק כך.
יוביל בע"ה את השינוי הזה.
זה החשיבות שאני רואה בסקר שפתחתי.

כל לקוח שאומר לחברות - הייתי רוצה אחרת.(ואני מקפיד לומר זאת,בכל שיחה כמעט עם נציג חברת פונטים)
בעצם אומר להן, ברגע שאוכל, אפסיק לקנות ממכם, אלא אם תשנו את השיטה.

וברגע שאכן יהיה לו אופציה, כל השוק ישתנה. כי הן יוכרחו להתאים עצמן לדרישותיו.
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
אתה רק שוכח שאתה כלקוח אומר את זה אחרי שיש לך כבר כמה חבילות בארסנל, כך שאתה רק תצא מורווח מהמצב של קניית פונטים בודדים.
למעצבים מתחילים שאין להם חבילות פונטים - לא בטוח שזה יעזור מהסיבות שכתבתי באשכול הקודם...
 

eliezer

מהנדס בינה מלאכותית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
נכתב ע"י eden7115;900608:
אתה רק שוכח שאתה כלקוח אומר את זה אחרי שיש לך כבר כמה חבילות בארסנל, כך שאתה רק תצא מורווח מהמצב של קניית פונטים בודדים.
למעצבים מתחילים שאין להם חבילות פונטים - לא בטוח שזה יעזור מהסיבות שכתבתי באשכול הקודם...

אם הייתי יכול לאסור על מישהו לקנות בחבילות, זה היה לגרפיקאים מתחילים.... (אני מקצין כמובן,לשם ההבהרה)


יותר מזה נדמה לי כבר כתבתי כל מה שיכולתי לבאר.
אני מקווה שמה שאני כותב נובע מרצון אמיתי לשיפור, ולא מאינטרסים אישיים.

ורק בורא העולם יוכל לדעת. ולנו אין אלא ההשתדלות לכוון לטוב.
 

קלאסה

משתמש רשום
המשתמש נחסם
נכתב ע"י eden7115;900529:
אתה צודק בכל מילה, אבל שכחת רק דבר אחד - לחברות עם כ"כ הרבה משפחות גופנים ומשקלים כמו פונטביט ומאסטרפונט אין עדיין מתחרים.

יש את פונטייפ שכבודה במקומה מונח ושאנו רואים איך היא בצמיחה מתמדת עם פונטים חדשים - חדשים לבקרים, אבל עדיין - אין מעצב שיוכל לעצב במשך שנה שלמה עבודות רק עם הפונטים שלהם - מהסיבה הפשוטה שזו חברה צעירה ומתפתחת וזוהי דרך העולם.
מנגד - ישנם את הבוטיקים שמוכרים משקלים באלפי שקלים.

עכשיו באים ואומרים לחברות פונטביט ומאסטרפונט: "תורידו לי את המחיר".
למה? "כי מתחשק לי לשלם פחות והמחיר לא נראה לי הגיוני".

החברות הללו נמצאות במצב שהן יכולות להרשות לעצמן לומר לך "לא מתאים לך אל תקנה" - כי אתה חייב לקנות מהן - אין לך אלטרנטיבות אחרות.

אולי בעוד 5 שנים כשיהיו עוד חברות פונטים שמעצב יוכל להסתמך עליהן בעבודות רבות - יועצי השיווק יגידו להן: עכשיו תצאו בקמפיין - "שינינו את הגישה" ותקטפו את הפירות, כי חוץ מלעשות למבקשים כאן טוב על הלב אין להם שום סיבה להוריד את המחיר כעת.

בעברי רכשתי 3 חבילות של פונטביט וחבילה 1 של מסטרפונט וחבילה קטנה של 60 משקלים מפונטייפ.
בע"ה כאשר פונטייפ יעשו עוד מבצע, אני הולכת לרכוש לפחות חבילת 80, ואומר לך למה.
את החבילה הראשונה שלי רכשתי בהמלצת חבר נאמן שמבין טוב בטיפוגרפיה. והוא אמר לי כך
"תדעי לך שמשפחה את של פונטייפ שווה כמה משפחות מהשאר, ואני רואה את זה יום יום, תמיד כשאני מתחיל עבודה, אני קודם כך מתחיל לחפש להשתמש בפונטים של פונטייפ.
יש לפונטים שלהם משהו אוניבסלי שמבחינתי חסר במקומות אחרים. בעקבות כך רכשתי חבילה נוספת שלהם, ואני מוצא עצמי שאני מרבה להשתמש בעיקר בפונטים שלהם.
המבחר הוא דבר חשוב אבל תזכרי שעם כל המבחר של מסטרפונט אין כמעט ממה לבחור.
בפונביט אמנם המבחר גדול וטוב, ובהחלט רצוי ולכוש מהם חבילה או שתיים.

אבל מנסיוני, עם כל המבחר המצוצם לכאורה של פונטייפ אני מוצא את עצמי חוזר ומשתמש בהם 70% מהזמן. וזאת בגלל האונבירסליות של הפונטים.
המבחר האמתי של פונטייפ טמונה בפונטים עצמם, ובכל הזדמנות אני רוכש עוד ועוד.

אני מציע לך לרכוש חבילה קטנה של פונטייפ, ותראי על מה אני מדבר.
ואכן רכשתי חבילת 60. נוכחתי לדעת שכל מה שהוא אמר לי היא האמת לאמיתה.
מרכישת חבילת ה-60 אני יכולה רק לומר ש"שנההיתי שרופה על פונטייפ" ומתעדת לרכוש חבילה של 80 משקלים.

מי שמבין את הקטע של פונטייפ, לא רק שלא יישרף עליהם, אלא יקשה לו להשתמש ברוב הפונטים שקיימים כיום.

הבעיה שאני רואה, שאלו שהתרגלו להשתמש בפונטים של מעצבים אחרים רוצים לראות בפונטייפ את הפונטים של החברות האחרות.

אבל ברגע שמתחברים לפונטים של פונטייט כמות שהם ומכירים את ייחודם, קשה מאוד לוותר עליהם

ומי שלא מאמין לי, תאמינו שישנם עוד לקוחות שמרגישים בדיוק כמנו.
ואני כן חושבת שאפשר להסתדר עם קטלוג פונטייפ במשך כל השנה.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י eliezer;900616:
אם הייתי יכול לאסור על מישהו לקנות בחבילות, זה היה לגרפיקאים מתחילים....


יותר מזה נדמה לי כבר כתבתי כל מה שיכולתי לבאר.
אני מקווה שמה שאני כותב נובע מרצון אמיתי לשיפור, ולא מאינטרסים אישיים.

ורק בורא העולם יוכל לדעת. ולנו אין אלא ההשתדלות לכוון לטוב.

אתה מתכוון שגרפיקאי מתחיל ישלם מחיר גבוה רק בשביל ההתנסות?
או שאתה מניח שכך הוא יותר ישקלל את בחירתו ויציל את הטיפוגרפיה העברית?

אני חושבת את עצמי כמתחילה משלמת 200 ש"ח רק על משפחה אחת בת 4 משקלים שמספקים אותי באופן מוגבל ביותר ומגיעה למסקנה שמתחיל חייב חבילה יותר מוותיק...

ובמחיר שקיבלתי 120 משקלים איכותיים שהם כ30 משפחות של גופנים,
הייתי מקבלת 37 משקלים בלבד שהם כ6.5 משפחות.

מה עדיף?
גם אם היה לי 20% בחירה שגויה, עדיין זה משתלם מאד,
וכן הרווחתי מבחר שזה דבר חשוב מאד.

אם כך, תאמר שכדאי ללמד מתחילים איך להרכיב את החב' שלהם, אבל שזה לא משתלם??

אתה יוצא מנקודת הנחה שהמכירה יקרה ובחבילות יוצאים בהנחה אדירה.
אני יוצאת מנקודה שהמכירה היא בחבילות והם לא מעונינים להתעסק עם בודדות ולכן הם יוצרים את המחיר המוגזם.

גם אני וגם אתה מסכימים שיש לאפשר למי שכבר רכש חבילות שתהיה לו אופציה לרכישת בודדים.
 

eliezer

מהנדס בינה מלאכותית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
נכתב ע"י mig;900655:
גם אני וגם אתה מסכימים שיש לאפשר למי שכבר רכש חבילות שתהיה לו אופציה לרכישת בודדים.

אכן. ולו יהי כן, זה כבר יהיה הרבה יותר טוב.
 

שיין

משתמש מקצוען
תעודת כבוד

האמתי היא שמגיעה לפונטייפ תעודת כבוד מעוצבת מכולנו
על המחירים המיוחדים שהביאו לעולם הפונטים
על שבאים לקראתנו במבצעים דרסטיים המאפשרים לכולם לרכוש את הפונטים שלהם
על השירות המיוחד והמהיר שלהם
ועל הפונטים המיוחדים שלהם
יבורכו ויעשו חיל
וחובה וזכות לנו לחזק את ידיהם במהלך שנועד לעזור לנו בעצם!!!
 

arye770

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י הברקהבפרסום;900693:
קונים בפונטייפ - ורק בגלל האיש שעמוד מאחוריו! :rolleyes:

מה? :confused:

עריכה:
אני הענה לעצמי: כן, בגלל האיש.
 

arye770

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
D I G I T A L
ר' אליהו, לי אין שום תלונות אליך, אתם באמת מתמחרים (וראינו ב 25 ש"ח) בסדר, אבל בכל מה שכתבת לא התייחסת (או שלא שמתי לב...) לנושא של ההפרשים.
הבנתי מדבריך למה פונט בודד עולה 290 ש"ח, אבל לא הבנתי:
1- למה 1 עולה 290 ש"ח אבל המינימום להזמנה (בחלק מהחברות, לא אצלכם) הוא 4 משקלים?
2- למה ההפרשים במחיר בין משקל בודד למשקל בחבילה הוא במאות אחוזים?!!

זה עיצבן אותי ברמות קשות שאחרי שקניתי חבילה ב1700 ש"ח פתאום אני זקוק למשקל בודד ועליו אני צריך לשלם כמו מחיר של 13! משקלים בחבילה.

אשמח להסבר.
 
א

אליהו פריד

אורח
נכתב ע"י arye770;900787:
ר' אליהו, לי אין שום תלונות אליך, אתם באמת מתמחרים (וראינו ב 25 ש"ח) בסדר, אבל בכל מה שכתבת לא התייחסת (או שלא שמתי לב...) לנושא של ההפרשים.
הבנתי מדבריך למה פונט בודד עולה 290 ש"ח, אבל לא הבנתי:
1- למה 1 עולה 290 ש"ח אבל המינימום להזמנה (בחלק מהחברות, לא אצלכם) הוא 4 משקלים?
2- למה ההפרשים במחיר בין משקל בודד למשקל בחבילה הוא במאות אחוזים?!!

זה עיצבן אותי ברמות קשות שאחרי שקניתי חבילה ב1700 ש"ח פתאום אני זקוק למשקל בודד ועליו אני צריך לשלם כמו מחיר של 13! משקלים בחבילה.

אשמח להסבר.

כי הם מתייחסים לעולם בדיוק כמוני.

אני חושב שכל הכסף בעולם כולו שייך לי, ככה לימד אותי הרבה שלי מאז שהייתי קטן.
"כל העולם נברא בשבילי"
אבל מה אעשה?! והעולם אינו מסכים איתי.
אז עיצבתי כמה פונטים כדי לשכנע אותם שלפחות חלק מהכסף בעולם שייך לי.
אז מה שחשוב כאן הוא האם שכנעתי את העולם, ובכמה...
את הפונטים לאח"מ, אני מעניק בחינם על כך שהסכמת לתת לי כסף בחינם... למה זה עולה לי משהו????
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה