על ידי כָּהֲנֶיךָ הקדושים?

משה מנחם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
%D7%94%D7%93%D7%9C%D7%A7%D7%AA-%D7%A0%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%9B%D7%94-%D7%95%D7%A0%D7%A6%D7%99%D7%94-meirroshdesign1-jpg.404420

אבל למה כָּהֲנֶיךָ?
לדעתי זה קמץ חטוף
אכן?!
 

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
אם תשים לב, יש שם שתי טעויות:
א. 'ומעשה ידינו כוננה' - אין ניקוד שוא תחת הנו"ן הראשונה במלה 'כוננה'.
ב. בברכה הראשונה 'בימים ההם בזמן הזה' - המ"ם במלת 'בזמן' צריכה להיות מנוקדת בקמץ ולא בפתח [כמו במלת 'לזמן' שבברכה הבאה].
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
זו לא טעות, זה כבר תלוי-נוסח.

ראה בהרחבה כאן:

http://www.aishdas.org/avodah/faxes/lazzemonLizmanLazzeman.doc

לא פתוח לי שם, אבל זה לא משנה..

תקשיב צדיק. אכן, ישנם המנקדים את המ"ם בפתח, אבל לפי שיטתם המ"ם שבמלת 'לזמן' בברכת שהחיינו גם כן צריכה לפי זה להיות בפתח. אי אפשר לנקד כל ברכה לפי שיטה אחרת באותו סידור, צריך להשוות הכל כפי שיטה אחת. ככה זה בדרך כלל בסידורים המדוייקים, שכולם מסודרים לפי שיטה אחת ולא מעורבבים מבליל של שיטות שונות.
אגב, בסידור של מה"ר שבתי סופר, הוא ניקד גם את מלת 'בזמן' וגם מלת 'לזמן' במ"ם קמוצה.
הענין נראה לי ברור..
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
לא פתוח לי שם, אבל זה לא משנה..

תקשיב צדיק. אכן, ישנם המנקדים את המ"ם בפתח, אבל לפי שיטתם המ"ם שבמלת 'לזמן' בברכת שהחיינו גם כן צריכה לפי זה להיות בפתח. אי אפשר לנקד כל ברכה לפי שיטה אחרת באותו סידור, צריך להשוות הכל כפי שיטה אחת. ככה זה בדרך כלל בסידורים המדוייקים, שכולם מסודרים לפי שיטה אחת ולא מעורבבים מבליל של שיטות שונות.
אגב, בסידור של מה"ר שבתי סופר, הוא ניקד גם את מלת 'בזמן' וגם מלת 'לזמן' במ"ם קמוצה.
הענין נראה לי ברור..

איך אתה יכול לדעת שזה לא משנה אם זה לא נפתח לך?...

אם היה נפתח, היית יכול לראות שזו בדיוק שיטת היעבץ בסידור, לזמן בקמץ ובזמן בפתח.
 

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
איך אתה יכול לדעת שזה לא משנה אם זה לא נפתח לך?...

אם היה נפתח, היית יכול לראות שזו בדיוק שיטת היעבץ בסידור, לזמן בקמץ ובזמן בפתח.

נשמע לי קצת מוזר.. מעניין לראות..
בכל אופן, תבדוק שם אם הלמ"ד של 'לזמן' והבי"ת של 'בזמן' שתיהן בפתח [כמו שמופיע כאן למעלה] - ששתיהן כה"א הידיעה, או שבאמת אחת מהן בחיריק - שאז יש מקום למנקדים אותה בפתח. תבדוק זאת.
 

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
הזכרת את שיטת היעב"ץ..
עכשיו הסתכלתי בלוח ארש ליעב"ץ ח"א סימן קע"ח, ושם הוא כותב במפורש שמלת 'בזמן' הבי"ת בפתח והמ"ם בקמץ, ושלא יתכן לנקד הבי"ת בפתח [דהיינו בה"א הידיעה] והמ"ם גם כן בפתח.
כך שגם לשיטת היעב"ץ, מה שנוקד למעלה שם בטקסט זה טעות, וכפי שהערתי מקודם.
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
הזכרת את שיטת היעב"ץ..
עכשיו הסתכלתי בלוח ארש ליעב"ץ ח"א סימן קע"ח, ושם הוא כותב במפורש שמלת 'בזמן' הבי"ת בפתח והמ"ם בקמץ, ושלא יתכן לנקד הבי"ת בפתח [דהיינו בה"א הידיעה] והמ"ם גם כן בפתח.
כך שגם לשיטת היעב"ץ, מה שנוקד למעלה שם בטקסט זה טעות, וכפי שהערתי מקודם.

ישנה שיטת היעבץ בלוח ארש ויש היעבץ בסידורו, שם מנקד לזמן בקמץ ובזמן בפתח, כמו שכתבתי לעיל. והוזכרו שניהם במאמר שבמסמך הנ"ל, כולל הצעת הסבר לחילוק.

חבל מאוד שאינך יכול לקרוא המסמך שבלינק הנל, שם סיכם בהרחבה כל השיטות וטעמיהן, כולל גם החיריק שבב' או בל' שהזכרת.
 
נערך לאחרונה ב:

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
עוד דבר מעניין ששמתי לב אליו כעת:

מנוסח הנרות הללו כאן נשמט "בימים ההם בזמן הזה", כמו בנוסח הקדום ולא כבנוסחי ימינו...

(אך הפרטים האחרים לא תואמים לנוסח הקדום)
 

משה מנחם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עוד דבר מעניין ששמתי לב אליו כעת:

מנוסח הנרות הללו כאן נשמט "בימים ההם בזמן הזה", כמו בנוסח הקדום ולא כבנוסחי ימינו...

(אך הפרטים האחרים לא תואמים לנוסח הקדום)
זה כנראה נוסח ספרדי
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  20  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה