על זה היה דווה ליבי

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
נכתב ע"י baba;527475:
לכל מאדירי השירות והתוכן יש לי בשבילכם הצעה ובקשה,
יש לרובכם עסק כזה או אחר שנותן שירות של קופירייטינג ופרסום
תנסו אתם לעשות פרסום לעצמכם,כן כן,לקנות מדיה להעמיד גרפיקאית וכו,
תופתעו לגלות שזה עולה הרבה כסף וכשצריך להוציא כסף מהארנק פתאום זה לא נעים לדבר על החשיבות של כל מרכיב בתקציב,
תנסו לחוש מה מרגיש הלקוח!!!
פרסום במהותו הוא השקעה מאד לא בטוחה,אתה לא יודע מה יתפוס ואם בכלל,לכן מנסים לחסוך כמה שיותר , במיוחד לאור העובדה שהשוק שלנו הוא לא שוק גדול כך שנתח השוק שעליו מתחרים ממילא לא "שמן" במיוחד.

נקודה למחשבה!!!

היא הנותנת.
חבל להוציא הרבה כסף לגרפיקאית במודעה שהמסר שלה לא תופס. חבל להעמיד גרפיקאית שתכין מודעה שתספר לכולם שאתה בדיוק, אבל בדיוק כמו המתחרים, או פחות מהם.
עוד יותר חבל לפרסם במדיה שעולה הרבה כסף (אם אנחנו מתעסקים בפרסום - לא נדע את המחירים? באמת!) והיא בכלל לא מגיעה לקהל היעד שלך, כי מעולם לא הגדרת אותו.

פרסום במהותו הוא השקעה לא בטוחה. גם אם נניח שזה נכון, הביטחון בהשקעה הזו יורד ככל שהוא נעשה בחובבניות.
אז אם באמת אתה דואג לכיס שלך, או לכיס של הלקוח שלך - קח את ההוצאות הרבות שיש לו, תוסיף עליהן עוד קצת - ותקבל משהו שיהיה שווה את ההשקעה. אחרת אתה זורק את כל הכסף לפח.

וכמאמר מי שאמר - אם כואב לך הראש ואתה מתקמצן על כדור האקמול היחיד שיש לך, זה שתיקח רק רבע כדור לא יעזור לך כלום. פשוט הפסדת את הכדור האחרון...
 

baba

משתמש רשום
אהבתי את המשל

נכתב ע"י ckuh;527491:
וכמאמר מי שאמר - אם כואב לך הראש ואתה מתקמצן על כדור האקמול היחיד שיש לך, זה שתיקח רק רבע כדור לא יעזור לך כלום. פשוט הפסדת את הכדור האחרון...

מנסיוני הדל הבעיה היא שלרובם יש רק רבע כדור,אז או שצריך להתרגל לכאב ראש או לנסות להרוג את הכאב עם רבע כדור...

הדבר המדהים והיפה בתחום הפרסום והשיווק שאין קשר תוצאתי ברור בין ההשקעה לתוצאה,
הגדולה של פרסום היא ביצירתיות,ההשקעה הנמוכה יכולה להתברר כאפקטיבית הרבה יותר מההשקעה הגדולה,ולא חסרות דוגמאות.
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י baba;527519:
הדבר המדהים והיפה בתחום הפרסום והשיווק שאין קשר תוצאתי ברור בין ההשקעה לתוצאה,
הגדולה של פרסום היא ביצירתיות,ההשקעה הנמוכה יכולה להתברר כאפקטיבית הרבה יותר מההשקעה הגדולה,ולא חסרות דוגמאות.

והבעיה היותר גדולה היא, שמשרדי הפרסום לוקחים המון כסף, (חוץ מהעלות של הפרסום בעיתונים והדפוס) ולא מתחייבים לך לשום תוצאה.

אין משרד פרסום אחד שמוכן לומר ללקוח - לא הצלחנו ולא הגיעו לקוחות, אני לא לוקח כסף.

ולכן באמת צריך לחזור על הסיפור של בגדי המלך החדשים.
הפרסומאים באים להרויח כסף על בעלי העסקים והם עושים רוח כאילו הם משהו משהו, ותכל'ס לא רואים את זה בשטח !
את הפרסומות האגרסיביות של פרסטר הצניחו לו משרד פרסום או שהוא טיפוס כזה ?
ספרי אור החיים - זה משרד פרסום ? למה ספרי מישור לא פנה לאותו משרד פרסום ?
רק חברות ענק כמו שטראוס, עלית, אוסם, קופות חולים וכדומה, שצריכים לשרוף את הכסף על פרסום במקום על מסה הכנסה שוה להם לחלק אותו לכל דיכפין - כמה מליונים למשרד הפרסום וכמה שקלים לעיתונים.

לדעתי בעלי עסקים קטנים - בעל העסק מכיר בעסקו יותר טוב מכל אחד אחד, ולכן עדיף לו לבקש מגרפיקאית טובה להעביר את המסר שיש לו (יעלה לו 300-400 ש"ח, לא יותר, ואם יותר אז שיפנה אלי אני ימצא לו גם ב 150 ש"ח), לחשוב לבד באיזה אפיק לפרסם את זה. (מה יש כבר לחשוב ? יתד ביום שלישי לליטאים, המודיע והמבשר בימי שישים לחסידים, אם רוצים אפשר גם להוסיף את בהקהילה/משפחה וכדומה).
ולהכניס את הפרסום הזה לעיתונים עם הנחה של 25 % ממחיר המחירון (במשרד פרסום אתה משלם מחיר מלא)
וסיימת. ובזול.

ועל זה כבר אמרו חז"ל אין חכם כבעל נסיון, ויש שאמרו - שהחכם היותר גדול זה מי שלומד מבעל הנסיון שכבר התנסה, ויש שאמרו - שאי אפשר ללמוד ממישהוא אחר וכל אחד צריך לעבור את הנסיון שלו. אז כולנו נמשיך להאמין למשרדי הפרסום, לשרוף שם המון כסף עד שנלמד שאפשר לעשות את אותה עבודה בעשירית מהסכום.
 

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י מיכל123;527551:
והבעיה היותר גדולה היא, שמשרדי הפרסום לוקחים המון כסף, (חוץ מהעלות של הפרסום בעיתונים והדפוס) ולא מתחייבים לך לשום תוצאה.

אין משרד פרסום אחד שמוכן לומר ללקוח - לא הצלחנו ולא הגיעו לקוחות, אני לא לוקח כסף.

ולכן באמת צריך לחזור על הסיפור של בגדי המלך החדשים.
הפרסומאים באים להרויח כסף על בעלי העסקים והם עושים רוח כאילו הם משהו משהו, ותכל'ס לא רואים את זה בשטח !
את הפרסומות האגרסיביות של פרסטר הצניחו לו משרד פרסום או שהוא טיפוס כזה ?
ספרי אור החיים - זה משרד פרסום ? למה ספרי מישור לא פנה לאותו משרד פרסום ?
רק חברות ענק כמו שטראוס, עלית, אוסם, קופות חולים וכדומה, שצריכים לשרוף את הכסף על פרסום במקום על מסה הכנסה שוה להם לחלק אותו לכל דיכפין - כמה מליונים למשרד הפרסום וכמה שקלים לעיתונים.

לדעתי בעלי עסקים קטנים - בעל העסק מכיר בעסקו יותר טוב מכל אחד אחד, ולכן עדיף לו לבקש מגרפיקאית טובה להעביר את המסר שיש לו (יעלה לו 300-400 ש"ח, לא יותר, ואם יותר אז שיפנה אלי אני ימצא לו גם ב 150 ש"ח), לחשוב לבד באיזה אפיק לפרסם את זה. (מה יש כבר לחשוב ? יתד ביום שלישי לליטאים, המודיע והמבשר בימי שישים לחסידים, אם רוצים אפשר גם להוסיף את בהקהילה/משפחה וכדומה).
ולהכניס את הפרסום הזה לעיתונים עם הנחה של 25 % ממחיר המחירון (במשרד פרסום אתה משלם מחיר מלא)
וסיימת. ובזול.

ועל זה כבר אמרו חז"ל אין חכם כבעל נסיון, ויש שאמרו - שהחכם היותר גדול זה מי שלומד מבעל הנסיון שכבר התנסה, ויש שאמרו - שאי אפשר ללמוד ממישהוא אחר וכל אחד צריך לעבור את הנסיון שלו. אז כולנו נמשיך להאמין למשרדי הפרסום, לשרוף שם המון כסף עד שנלמד שאפשר לעשות את אותה עבודה בעשירית מהסכום.
בשתי מילים: לא נכון!!!
להסברים אין לי זמן, אז אולי מישהו אחר יתנדב.... ;)
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
נכתב ע"י baba;527519:
מנסיוני הדל הבעיה היא שלרובם יש רק רבע כדור,אז או שצריך להתרגל לכאב ראש או לנסות להרוג את הכאב עם רבע כדור...

הדבר המדהים והיפה בתחום הפרסום והשיווק שאין קשר תוצאתי ברור בין ההשקעה לתוצאה,
הגדולה של פרסום היא ביצירתיות,ההשקעה הנמוכה יכולה להתברר כאפקטיבית הרבה יותר מההשקעה הגדולה,ולא חסרות דוגמאות.

אני לא יודעת בקשר אליך, אבל כשכאב לי הראש פעם אחרונה לוויתי כדור בודד מהשכנים ולקחתי אותו שלם. כשכאב הראש פסק הלכתי לבית מרקחת וקניתי חבילה שלימה - ואז החזרתי להם. את השאר שמרתי לעצמי.

אבל לא ברמת המשל אתנצח.
באתי לתקן טעות אחת בלבד בדבריך - הגדולה של הפרסום איננה ביצירתיות, ואם כן, זה לא אקמול לראש כואב אלא כוס מים (או פטל). פרסום אפקטיבי - גדולתו ביצירת מסר המתאים לקהל היעד, מסר כזה שיגרום להם להעדיף את המוצר שלך על פני המתחרים. ואם זה בא בצורה יצירתית - נהדר.

ומכאן גם התשובה למיכל - אם את מחפשת פרסום יצירתי את לא צריכה לבזבז גם 150 שקל. פשוט תעשי תחרות בקרב כמה תלמידות מסלול, או תבטיחי קרדיט. רעיונות יצירתיים יש להרבה.
אם את מחפשת פרסום שיוביל אותך למטרה שלך, תאלצי לשלם לבעלי מקצוע או למשרדי פרסום. הם יבדקו עבורך את מצב השוק, מצב המתחרים, את קהל היעד, אפיונו והדברים החשובים לו - ועוד נתונים שעם כל הכבוד לכך שאת מכירה את העסק שלך, הם אלו שב"עסק" הזה של פרסום ושיווק. ורק אחרי שיהיו להם את כל הנתונים הם ישבו להכין אסטרטגיה. לאחר שתגיעו לאסטרטגיה הנכונה הם ייצרו עבורך פרסומת נכונה שתדבר לקהל היעד ותיגע בו באותן נקודות בדיוק שציינתם מראש, עם קריאייטיב יצירתי יותר או פחות, ואז יכניסו למדיה.

אגב מדיה, האקסיומה שנתת ליטאים = יתד חסידים = המודיע היא לא נכונה. יש עוד אפיקי מדיה רבים, שאגב זולים הרבה יותר.

ועוד דבר קטן - לא תמיד ימליצו לך לצאת בפרסום המוני כל כך. לפעמים ההמלצה תהיה - תופתעי לשמוע - רעיון יצירתי אחר, חסכוני הרבה יותר ואפקטיבי הרבה יותר.

ואם תעזי להשתמש בכדור האקמול האחרון או בזה שלקחת מהשכנים, במקום להתבכיין עם עוד כוס תה - יש סיכוי שמהר מאוד תהיה לך היכולת לשמור חבילה שלימה לעצמך...

* אין בדברי משום המלצה על כל משרדי הפרסום ועל כל הפרסומאים למיניהם. ברור שכמו בכל ענף יש טובים יותר ויש פחות. אבל להסתכל על כך כאילו כולנו גנבים, זה קצת - איך לומר - עוול לעשרות אנשים שיגעים במשך שעות רבות (הרבה יותר ממשרה מלאה) כדי שהעסקים שבאחריותם יצליחו יותר.
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
ועוד דבר מיכל,
אם חשבת שלכל הליטאים יש תחומי עניין זהים, ולכל החסידים תחומי עניין אחרים - הרי שטעית.
פילוח קהל יעד לעולם לא יסתכם ב"ליטאים. קוראי יתד ביום שלישי" או "חסידים. קוראי המבשר ביום שישי".
באמת, אנחנו קצת יותר מגוונים!
 

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
ckuh, (איזה שם מסובך בחרת לך!) אני מרשה לעצמי להביע פעם את ההערכה שלי להשקעתך בכתיבת הודעות מקצועיות ומנוסחות בבהירות. אני בטוחה שכמוני, רבים מחברי הפורום לומדים ומחכימים מדברייך.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י מיכל123;527551:
והבעיה היותר גדולה היא, שמשרדי הפרסום לוקחים המון כסף, (חוץ מהעלות של הפרסום בעיתונים והדפוס) ולא מתחייבים לך לשום תוצאה.

אין משרד פרסום אחד שמוכן לומר ללקוח - לא הצלחנו ולא הגיעו לקוחות, אני לא לוקח כסף.

נראה שאת מדברת מבורות או מהתנסות מול משרדי פרסום ב-150 ש"ח.

מהכרות שלי עם מספר אנשי פרסום, וכן צורת עבודתי.
עוד בפגישת עבודה הראשונה קובעים מטרות ויעדים ואני מבררת מול הלקוח מה יחשב אצלו להצלחה, כרגע, בעוד תקופה קצרה, ולאחר תקופה ארוכה.
התשובה בד"כ היא מאד מאד מדידה, 3 טלפונים ליום, 5 טלפונים או תוספת של עוד 10 מבקרים בחנות. (תלוי כמובן במושא הפרסום)
לאחר תקופה של פרסום אנחנו יושבים שוב ובודקים מה המצב.
אם טוב, מה טוב.
אם לא, מנסים לראות היכן הבעיה, בד"כ כשהעבודה היא יסודית בס"ד מצליחים להגיע למטרה שסימנו בתחילה.
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י מי;527660:
ckuh, (איזה שם מסובך בחרת לך!) אני מרשה לעצמי להביע פעם את ההערכה שלי להשקעתך בכתיבת הודעות מקצועיות ומנוסחות בבהירות. אני בטוחה שכמוני, רבים מחברי הפורום לומדים ומחכימים מדברייך.

גם אני... (והשם המסובך זה חלק מהאסטרטגיה של השיווק :))

לא התכוונתי לפגוע בחברות פרסום, אנשי שיווק ומדיה. כוונתי רק שלא כל עסק קטן שהחליט לגדול - יכול לגדול באמצעות חברות הפרסום. וכמובן, איש הישר בעיניו יעשה.

רק משום מה נדמה לי שאלו שענו תשובה, הם כאלו הנוגעים בדבר, שקשורים איכשהוא לעולם הפרסום.

היתי רוצה לשמוע דעות של אנשים שיש להם עסקים שפרסמו באמצעות אנשי פרסום, משרדי פרסום ושלמו הון על העיצוב הגרפי והייעוץ המקצועי, אם באמת נראה להם שבזכות זה הם הצליחו.
 

Deena

משתמש פעיל
נכתב ע"י מקארתור;202054:
מצטרף, דברנו מדברים ונדבר, רק תוספת קטנה, הבועה החרדית שוכנת בתוך בועה קצת יותר גדולה, הישאלית, ואם שם המצב כך, ק"ו וכו'...
הראש היהודי מוערך בעולם ולא לחינם, אבל בפרסום זה לא ניכר. [חוץ משיווק אינטרנטי מסויים שישראל שולטת מוחלטת]

זה דווקא ניכר מאד - אנחנו מתעכבים ונהנים מהפרסומות הטובות והמוצלחות בעולם החיצון (ומבחינה כמותית יש שם הרבה, כי גם האוכלוסיה גדולה יותר..) אבל גם הן נדירות בתוך כמויות הענק של הפרסומות הרדודות.

אולי יש לנו על מה לעבוד - אפילו הרבה - אבל הראש היהודי נותר גם כאן מבריק ומרשים. רק צריך לעשות מבדק יחסי ולא כמותי.
 

מירי כהן תיאטרון

מירי כהן - תיאטרון הבובות של צופי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
וכמאמר מי שאמר - אם כואב לך הראש ואתה מתקמצן על כדור האקמול היחיד שיש לך, זה שתיקח רק רבע כדור לא יעזור לך כלום. פשוט הפסדת את הכדור האחרון...[/QUOTE]


אהבתי...
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה