שיר על האדמה

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
בָּאתִי לְגַנִּי
וְשִׁיר מְהַדְהֵד,
שׁוֹטֵף,
סוֹחֵף!

עָצַמְתִּי הָרוֹאוֹת,
וְהָרֹךְ נְשָׂאַנִי
מְלַטֵּף,
אוֹתִי מְרַחֵף.

לוּ יְהִי וְאוּלַי
כָּאן אֶשָּׁאֵר,
בַּשֶּׁקֶט הָעוֹטֵף,
עַל הַדֶּשֶׁא יָחֵף.

אַבָּא!
- קוֹרֵא לִי יֶלֶד.
קוֹלוֹ אֶל חֲלוֹמִי מְטַפְטֵף,
אֶל הַשִּׁגְרָה הָאֲפֹרָה – דּוֹחֵף.


השיר נועד להיכתב רק כתיאור התחושה באביב ש'בו הטבע צוהל בכל פה' כמו שכתוב, ומשם להגיע לרגש העמוק שבברכת האילנות וכו' כל הנשמה תהלל.
למעשה, עד לבית השלישי הלך חלק,
ואז - הציניות דרשה את שלה.
בלי שטויות! להתפקס! להפסיק לחלום!
וכך נכתב הבית הרביעי בניגוד לתכנית המקורית.
אשמח לחוות דעת האם להשאר עם הבית הרביעי או לא?
 
נערך לאחרונה ב:

nechama ro

משתמש מקצוען
אשמח לחוות דעת האם להשאר עם הבית הרביעי או לא?
לטעמי הרעיון של הבית הרביעי מוסיף, דווקא ההכרח להתנער מן החלום בהקיץ, מעצימה את ההזיה שקדמה להתעוררות, ומחזירה באחת אל המציאות האפרורית.
משום מה, משהו בבית הזה פחות משתלב במבנה ובסגנון הכללי של השיר - אולי השורה האחרונה במיוחד.
אם כי יתכן וזו מטרה מכוונת - שינוי הסגנון כחלק ממעבר מעולם חולמני משהו אל עולם מציאותי.

ומשהו בקטנה
בָּאתִי לְגַנִּי
וְשִׁיר מְהַדְהֵד,
שׁוֹטֵף,
סוֹחֵף!
סימן הקריאה מוסיף משהו? לטעמי האישי הוא טיפה תוקע את רצף הקריאה
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
משום מה, משהו בבית הזה פחות משתלב במבנה ובסגנון הכללי של השיר - אולי השורה האחרונה במיוחד.
אם כי יתכן וזו מטרה מכוונת - שינוי הסגנון כחלק ממעבר מעולם חולמני משהו אל עולם מציאותי.
איזה כיף שמבינים את כוונת המשורר!
סימן הקריאה מוסיף משהו? לטעמי האישי הוא טיפה תוקע את רצף הקריאה
מקבל, אבלהוא נוסף כדי להסעיר קצת את המילים, להחיות אותם, שיאמרו בצורה חיה.
רעיונות חילופיים להחיאה?
 

nechama ro

משתמש מקצוען
איזה כיף שמבינים את כוונת המשורר!

מקבל, אבלהוא נוסף כדי להסעיר קצת את המילים, להחיות אותם, שיאמרו בצורה חיה.
רעיונות חילופיים להחיאה?
מממ... אולי ניתן להוסיף מילת תיאור קצרה משהו כמו:
בָּאתִי לְגַנִּי
וְשִׁיר מְהַדְהֵד,
שׁוֹטֵף,
בעוז סוֹחֵף

בכל אופן, ייתכן מאד שסימן הקריאה לא מפריע לאחרים ברצף הקריאה וזהו רק עניין אישי שלי.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
בָּאתִי לְגַנִּי
וְשִׁיר מְהַדְהֵד,
שׁוֹטֵף,
בעוז סוֹחֵף
אני גם התחברתי לעיבוי השורה הזו בגלל שהיא משאירה את הבית הזה דומה יותר לשני הבתים שאחריו.
כי כשיש מילה אחת בשורה שאמורה להתחרז עם השורות האחרונות של הבתים הנוספים - שלהן יותר ממילה בשורה - אז הבית נשאר קצת תלוש.
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אני גם התחברתי לעיבוי השורה הזו בגלל שהיא משאירה את הבית הזה דומה יותר לשני הבתים שאחריו.
כי כשיש מילה אחת בשורה שאמורה להתחרז עם השורות האחרונות של הבתים הנוספים - שלהן יותר ממילה בשורה - אז הבית נשאר קצת תלוש.
מעניין.
אני דווקא נהניתי מזה שאורך השורות מתחלף בין הבתים - בהתחלה ארוך וקצר ובסוף קצר וארוך.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מעניין.
אני דווקא נהניתי מזה שאורך השורות מתחלף בין הבתים - בהתחלה ארוך וקצר ובסוף קצר וארוך.
אבל זה לא בולט בעין. אין כאן משפך רציני.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מעניין.
אני דווקא נהניתי מזה שאורך השורות מתחלף בין הבתים - בהתחלה ארוך וקצר ובסוף קצר וארוך.
אתה מדבר רק על השורה האחרונה?
עריכה: בכל מקרה, עדיין, זה לא בולט.
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
בעקבות ההערות המחכימות על - אחידות המבנה, עוני תיאור החויה - רעננתי את השיר.
נראה לי שהוא מרגיש יותר טוב :D

בָּאתִי לְגַנִּי
וְשִׁיר מְהַדְהֵד,
שׁוֹטֵף,
אִתּוֹ הַכֹּל סוֹחֵף.

וְהַחִטָּה וְהַפִּשְׁתָּה
וְעֵץ הַזַּיִת הַזָּקֵן
מִשְׁתַּתֵּף.
רֹאשָׁם בְּחֵן מִזְדַּקֵּף.

בְּרוֹן גּוֹעֶה הַפָּר,
פַּרְפַּר מוֹחֵא כְּנָפַיִם.
אֵגֶל נוֹטֵף,
בָּבוּאוֹתֵנוּ מְשַׁקֵּף.

עָצַמְתִּי הָרוֹאוֹת,
וְהָרֹךְ נְשָׂאַנִי
מְלַטֵּף,
אוֹתִי מְרַחֵף.

לוּ יְהִי וְאוּלַי
כָּאן אֶשָּׁאֵר,
מִתְעַטֵּף,
עַל הַדֶּשֶׁא יָחֵף.

- - -

אַבָּא! - כָּךְ הַבֵּן
אוֹחֵז בִּי בֵּין עַנְפֵי הַהֲזָיָה,
אוֹתִי קוֹטֵף,
אֶת חֹק הַמְּצִיאוּת אוֹכֵף.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה