עימותי צבע

שתיים

משתמש פעיל
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אשמח לשמוע מכם אלו עבודות בעיצוב אתם מבצעים בנושא הצבע, תכונותיו ובעיקר עימותי צבע.
תודה לכולם
 

Graphic

משתמש צעיר
שאלה מצוינת.


אפשר לבצע ברמות שונות:

רמת עיצוב בלבד - דוגמה לתרגיל פשוט בכתה: לוקחים או מציירים איור בקונטור של דמות לבושה (אפשר ילדה או תינוק) והתלמידים צריכים לצבוע בגוונים כהים ("צללים") בתור בגדי חורף, ובגוונים בהירים ("פסטלים") לבגדי קיץ.

אפשר גם לתת כשיעורי בית ולבצע קולאז' מחתיכות נייר או בדים (עשיתי פעם תרגיל עם בדים, והיה מעניין מאד).

לחמים/קרים אפשר לתת לצייר קומפוזיציה (ידנית או באילוס) ולצבוע פעם בחמים ואח"כ לשכפל התמונה ולשנות לצבעים קרים באמצעות פקודת שינוי הצבעים בסרגל העליון.
 

שתיים

משתמש פעיל
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
בעיקר מה שחשוב לי זה להפנים להם את העימות עצמו, ז"א לא כל משפחת צבעים בנפרד, אלא לדג' עימות בין החם לקר, שילוב של עבודה שתיצור מראה מוזר או מפתיע בשימוש נכון בצבעים - לדג' כריכה לספר מתח שכולה צבעים חמים, ופתאם אחד האלמנטים צבע קר, והוא זה שיתפוס את העין בגלל הניגודיות שלו.
חשוב לי לתת לכל עימות עבודה שתחדד את המטרה של העימות, תוך כדי עבודה נכונה - יצירת הקונטרסט וכו'...
 

MHstamp

משתמש רשום
תרגילים כמו שהוזכרו לצביעת בגדים אינם משרתים כלל את המטרה, ואינם מפנימים את נושא הצבעוניות (בהרמוניה או בעימות) כלל, מכמה סיבות:
א. מדובר על טונים של צבע (צללים ותאורה)
ב. בגדים הוא נושא מוחשי כ"כ, שמקיף את חיינו. קרוב לודאי שהן יצבעו את שמלת השבת שלהן, או את מערכת הבגדים החדשה של האחיין...
וכאן פיספסנו את העיקר. יצירתיות.
ג. קשה לתלמידות לצאת מהשבצת המחשבתית המוחשית והשבלונית (בנושא מוחשי), ולהשתמש בצבע במימד המופשט. כל שכן, ליצור עימותי צבע מענינים ואינדודואלים לסיגנונן האישי.

אני בעד שימוש מופשט לחלוטין, או לפחות ברובו. ואם אתן מאד מתעקשות להביא ציורים כאלה ואחרים לצביעה, אני ממליצה על משימה מפתיעה כמו קומפוזיצית פרות ולצבוע אותם בגווונים רחוקים מן המציאות.

בהצלחה לכולן, ואשמח לשמוע עוד רעיונות בכיוון זה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה