מידע עיבודי מקהלות

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
במקהלה משנים גם את סדר העמידה אחרי כל הקלטה אפילו שהם עומדים באותו מקום אבל מחליפים מקומות
 

לוי קליין

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לשאול על עיבוד אולפני שהלבישו על ווידאו, לכמה קבוצות ומה התפקיד של כל אחד זה די מוזר.
כי מי שמכיר את העבודה באולפנים בדרך כלל מדובר מרבע אנשים שמופיעים בהסרטה והם עושים את כל התפקידים עם המון ערוצים והקלטות ככה שאי אפשר להשליך מזה על מה שקרה באירוע עצמו.

ואין ספק שהחדות ששומעים בהקלטה לא קרה באירוע עצמו לא במגוון הקולות והעיבודים כי הם היו מוגבלים עם כמות האנשים והילדים לעומת האולפן שאפשר כל דבר להקליט שוב ושוב ולעשות המון דברים ואקורדים וקולות וכו'. ולא באיכות שמע של המקהלה עצמה מבחינת קולות מלודיה, שני, שלישי, אוקטבה, אקורדים וכו.

בדרך כלל באירוע עצמה המנצח בוחר את התפקיד הכי קל לביצוע והכי פחות מסובך, ובאולפן מוסיפים על זה את הקול השני והשלישי, וכו' שיתאים לתנועות הפה ושיהיה תיאום בין הקלטה להסרטה.

בקיצור, כדי לנתח את מה שקרה באירוע צריכים הקלטה מקורית של האירוע ולפי זה תוכל לדעת בערך איך זה מתחלק.

במקהלות חזנות זה עובד אחרת לגמרי עם קריאת תווים ששמה יכול להיות בתוך מקהלה של שמונה עד עשר אנשים חלוקה של המון תפקידים כי הם לא מתבלבלים כי קוראים א"ז מתוך הדף.
כמובן אני שואל על ההקלטה כפי שהיא נשמעת, ולא איכפת לי עצם העובדות.
 

your mosic pro

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
א. עדיף אם אתה מקליט אצל מישהו מומחה עדיף כל אחד בערוץ נפרד ככה אתה גם יכול לשמור על זיופים
ב. יש חלקים שצריך נמוך מהזמר ויש חלקים אותו גובה ואף גבוה יותר [כמובן אני מדבר על טון]

תרשה לי לחלוק עליך.
מנסיון אין לזה סאונד טוב כשמקליטים כל אחד בנפרד
המקצוענים וודאי לא עושים ככה
ואם יש לך חברי מקהלה זיייפנים אז למה להקליט אותם.(סליחה;))
ואני אפרט.
1 כשאתה מקליט כל אחד בנפרד מאוד קשה לשמור על אחידות סגירה בזמן פתיחה בזמן נשימות וכו' 2 הדינמיקה אין לך עליה שליטה
3 אין לזה בכלל סאונד טוב כל היופי ששומעים את כולם יחד בצבע קול של מקהלה ולא הרבה סולנים מחוברים בעיבוד מחשב.
שמעתי לא פעם מנצחים גדולים שכועסי על כך שמקהלה לא מקצועית נשמעת כמו הרבה זמרים ששרים כל אחד לעצמו.
אבל אם זה פרויקט אישי בייתי למה לא?!
אני יעלה לכם שיר שעשיתי עם מקהלת ילדים שהייתה לי בחורף
הקלטתי אותם באופן מאוד פשוט כל אחד לבד בגלל שהיה לי רק זוג אוזניות.
תשפטו אתם (אחרי תשעה באב):p
ושוב זה מה שאני חושב זכותך לחשוב אחרת פשוט יש לי נסיון רב עם שני הדרכים ואין מה להשוות.
בהצלחה...
 

קבצים מצורפים

  • נפשי - מקהלה.mp3
    10.2 MB · צפיות: 64

your mosic pro

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
אשמח לקבל חוות דעת: כאשר אני רוצה להקליט מקהלת המונה 5 אנשים, מה עדיף בגדול, להקליט את כולם על אותו ערוץ או לחלק אותם?
ועוד שאלה קטנה: באירוע עצמו, מה גובה המקהלה צריך להיות?
כמו הזמר או נמוך ממנו וכמה?

5 אנשים זה נהדר כדאי שיהיו שם חלק עם נמוכים וחלק עם גבוהים
או בשפה המקצועית טנורים ובריטונים.
אם מקליטים את כולם יחד
חשוב מאוד כל תפקיד להקליט מספר פעמים (מינימום 4)
וחשוב תמיד לשמור על מספר זוגי של הקלטות.
להקליט עם קונדנסר אחד ולא עם הרבה ולא הרבה מיקפונים דינמיים
באירועים סתם כך תמיד עדיף להביא איש סאונד שיעשה את העבודה
ולא שהמקהלה גם תעשה סאונד וגם תשיר וגם תסדר את הכיסאות.
אבל ודאי שהמקהלה מתחת לזמר.
בהצלחה. מקהלה זה דבר כיף...
 

שירי נשיא

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
3 אין לזה בכלל סאונד טוב כל היופי ששומעים את כולם יחד בצבע קול של מקהלה ולא הרבה סולנים מחוברים בעיבוד מחשב.
מסכימה מאוד ויצא לי להקליט הרבה מקהלות (של בנות סמינר מאומנות יותר או פחות.. יש שיטות אחרות להשתלט על הזייפנים)
 

יונתן שטרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
תרשה לי לחלוק עליך.
מנסיון אין לזה סאונד טוב כשמקליטים כל אחד בנפרד
המקצוענים וודאי לא עושים ככה
ואם יש לך חברי מקהלה זיייפנים אז למה להקליט אותם.(סליחה;))
ואני אפרט.
1 כשאתה מקליט כל אחד בנפרד מאוד קשה לשמור על אחידות סגירה בזמן פתיחה בזמן נשימות וכו' 2 הדינמיקה אין לך עליה שליטה
3 אין לזה בכלל סאונד טוב כל היופי ששומעים את כולם יחד בצבע קול של מקהלה ולא הרבה סולנים מחוברים בעיבוד מחשב.
שמעתי לא פעם מנצחים גדולים שכועסי על כך שמקהלה לא מקצועית נשמעת כמו הרבה זמרים ששרים כל אחד לעצמו.
אבל אם זה פרויקט אישי בייתי למה לא?!
אני יעלה לכם שיר שעשיתי עם מקהלת ילדים שהייתה לי בחורף
הקלטתי אותם באופן מאוד פשוט כל אחד לבד בגלל שהיה לי רק זוג אוזניות.
תשפטו אתם (אחרי תשעה באב):p
ושוב זה מה שאני חושב זכותך לחשוב אחרת פשוט יש לי נסיון רב עם שני הדרכים ואין מה להשוות.
בהצלחה...

זה לא נכון לומר שהמקצוענים לא עושים ככה, הכל תלוי בסוג ההפקה שרוצים. מקהלות ווקאליות בסגנון קלאסי ומקהלות חזנות, כנראה יקליטו את כולם יחד, או לחילופין הרבה זמרים שריםביחד תפקיד מסוים וכן בשאר התפקידים. החיסרון בשיטה זו שלא ניתן לשחק הרבה עם הסאונד. בדרך כלל המקהלות האלו ישמעו מאד "שמנות" ופחות ברורות. מאידך אני יודע על מקהלות ווקאליות הטובות בעולם! (שללא ספק רמת הביצוע של הזמרים שלהם גבוה משל מקהלות בארץ). יקליטו כל קול בנפרד בכדי לאפשר עריכה פרטנית לכל קול. ועדיין זה לא אומר שזה ישמע כאילו כל אחד הוא זמר בפני עצמו.. הכל תלוי בסוג ההפקה.

מבחינת ווליום של מקהלה לעומת זמר, זו שאלה מעניינת כי יש מספר דברים שיכולים לגרום לזמר לבלוט יותר מהמקהלה וזה לא בהכרח הווליום! יש בזה חוקיות מאד מעניינת שאני לא זוכר כרגע את הסדר שלה, אבל העקרונות הם כאלו:

1. כשכל הקולות באותו ווליום - הקולות החיצוניים (הגבוה ביותר והנמוך ביותר) בולטים יותר מהקולות הפנימיים (לצורך העניין טנור ראשון ובס יבלטו יותר מבריטון וטנור שני) והגבוה יבלוט ביותר.

2. אם כל הקולות זזים בתנועה קלה ויש קול עם תנועה גדולה יותר (כמו הסולו לעומת המקהלה ששרה ליווי Oooo) הקול עם התנועה יבלוט יותר ולכן במקרה כזה מצוי מאד שיהיו קולות גבוהים ממנו.

3.ווליום - כשקול אחד מוגבר יותר מהאחרים הוא יבלוט יותר. (אם הם לא זזים בתנועה יותר גדולה ממנו)

ואחרי כללים אלו מגיע עניין של באלנס, לפעמים קול אחד בווליום גבוה יותר אבל כמעט ללא תנועה ולעומתו שאר הקולות בתנועה גדולה או שהם מעליו. במקרה זה לא בטוח שהווליום ינצח.. עם כל הדברים האלו צריך לשחק במינון המתאים כדי להגיע לתוצאה הראויה. (שכמובן לפעמים היא שהסולו יבלוט פחות מהמקהלה והוא בעצם ילווה אותה..).
 

your mosic pro

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
זה לא נכון לומר שהמקצוענים לא עושים ככה, הכל תלוי בסוג ההפקה שרוצים. מקהלות ווקאליות בסגנון קלאסי ומקהלות חזנות, כנראה יקליטו את כולם יחד, או לחילופין הרבה זמרים שריםביחד תפקיד מסוים וכן בשאר התפקידים. החיסרון בשיטה זו שלא ניתן לשחק הרבה עם הסאונד. בדרך כלל המקהלות האלו ישמעו מאד "שמנות" ופחות ברורות. מאידך אני יודע על מקהלות ווקאליות הטובות בעולם! (שללא ספק רמת הביצוע של הזמרים שלהם גבוה משל מקהלות בארץ). יקליטו כל קול בנפרד בכדי לאפשר עריכה פרטנית לכל קול. ועדיין זה לא אומר שזה ישמע כאילו כל אחד הוא זמר בפני עצמו.. הכל תלוי בסוג ההפקה.

מבחינת ווליום של מקהלה לעומת זמר, זו שאלה מעניינת כי יש מספר דברים שיכולים לגרום לזמר לבלוט יותר מהמקהלה וזה לא בהכרח הווליום! יש בזה חוקיות מאד מעניינת שאני לא זוכר כרגע את הסדר שלה, אבל העקרונות הם כאלו:

1. כשכל הקולות באותו ווליום - הקולות החיצוניים (הגבוה ביותר והנמוך ביותר) בולטים יותר מהקולות הפנימיים (לצורך העניין טנור ראשון ובס יבלטו יותר מבריטון וטנור שני) והגבוה יבלוט ביותר.

2. אם כל הקולות זזים בתנועה קלה ויש קול עם תנועה גדולה יותר (כמו הסולו לעומת המקהלה ששרה ליווי Oooo) הקול עם התנועה יבלוט יותר ולכן במקרה כזה מצוי מאד שיהיו קולות גבוהים ממנו.

3.ווליום - כשקול אחד מוגבר יותר מהאחרים הוא יבלוט יותר. (אם הם לא זזים בתנועה יותר גדולה ממנו)

ואחרי כללים אלו מגיע עניין של באלנס, לפעמים קול אחד בווליום גבוה יותר אבל כמעט ללא תנועה ולעומתו שאר הקולות בתנועה גדולה או שהם מעליו. במקרה זה לא בטוח שהווליום ינצח.. עם כל הדברים האלו צריך לשחק במינון המתאים כדי להגיע לתוצאה הראויה. (שכמובן לפעמים היא שהסולו יבלוט פחות מהמקהלה והוא בעצם ילווה אותה..).

בוואקלי יש גם אמנים שעושים הכל לבד וגם אם הם היו רוצים הם לא יכולים להקליט את עצמם ביחד:D
אתה צודק. ואפי' אני בעצמי הייתי היום עסוק בהקלטת עצמי לאיזה הפקה ווקאלית שלי
כנראה לא ל3 השבועות יש עוד הרבה עבודה.
אבל משום מה היה נראה לי שהשואל @איצלה עושה מקהלות לא בסגנון הווקאלי של המקצוענים מאה"ב אבל אולי אני טועה ...:rolleyes:
 

סופראן סטודיו

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
בקשר להקלטת מקהלה- זה לא רק לא מקצועי, אלא תחשבו גם שהרי מקליטים כל אחד בסולו- זה יוצא מקהלה סולנית, חוץ מחוסר האחידות והדינמיקה
למרות שמעניין איך יואלי דיקמן עושה את המקהלות שלו

רציתי לשאול חוץ מזה- בקשר לעיבוד הקולי של מקהלת שיר ושבח
אני אישית גם לא אוהבת את הצבע שלהם, אבל העיבוד הקולי הוא ממש ברמה ירודה
ראיתי את זה כבר על הדיסק הראשון שלהם
אין תחכום, זה חוזר על עצמו, נראה לי גם עומדים קצת לא לעניין מול המיקרופון
מעניין אותי מה אתם אומרים
 

לוי קליין

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
רציתי לשאול חוץ מזה- בקשר לעיבוד הקולי של מקהלת שיר ושבח
אני אישית גם לא אוהבת את הצבע שלהם, אבל העיבוד הקולי הוא ממש ברמה ירודה
ראיתי את זה כבר על הדיסק הראשון שלהם
אין תחכום, זה חוזר על עצמו, נראה לי גם עומדים קצת לא לעניין מול המיקרופון
מעניין אותי מה אתם אומרים
כתבתי בתחילת האשכול, קוראים לזה עיבודי מקהלות, היא עשויה לדיבורים על עיבודים וכדו', ולא כדי לנתח איזה מקהלה יותר טובה. נמאס כבר מהוויכוחים האלה.
תודה רבה מראש. ;)
 

סופראן סטודיו

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
כתבתי בתחילת האשכול, קוראים לזה עיבודי מקהלות, היא עשויה לדיבורים על עיבודים וכדו', ולא כדי לנתח איזה מקהלה יותר טובה. נמאס כבר מהוויכוחים האלה.
תודה רבה מראש. ;)
סורי, חשבתי שמדברים פה על עיבודים ועל עיבודים קוליים בכלל
אז כנראה יש לי בעיה בהבנת הנקרא
 

גרפטריק

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
סורי, חשבתי שמדברים פה על עיבודים ועל עיבודים קוליים בכלל
אז כנראה יש לי בעיה בהבנת הנקרא

אולי כדי באמת לערוך את כותרת האשכול ל: "עיבודים למקהלה / קולי / וואקאלי"
 

גרפטריק

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה

הוא כתב בתחילת האשכול שמטרת האשכול לנתח עיבודים קוליים ולא לנקוט בשמות של מקהלות ולהיכנס לוויכוחים מי מבצע מה וטוב או לא טוב.

ולכן עצתי שיחליף את כותרת האשכול שיבינו שהכוונה רק לניתוח עיבודים עצמם ולא למי שמבצע אותם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה