מקהלה בסיסית מתחלקת מינימום ל4 קבוצותמשמיעה ראשונה אני שומע שהתחלקו פה לפחות ל4 קבוצות
בס
בריטון
טנור שני
טנור ראשון
מקהלה בסיסית מתחלקת מינימום ל4 קבוצותמשמיעה ראשונה אני שומע שהתחלקו פה לפחות ל4 קבוצות
כמובן אני שואל על ההקלטה כפי שהיא נשמעת, ולא איכפת לי עצם העובדות.לשאול על עיבוד אולפני שהלבישו על ווידאו, לכמה קבוצות ומה התפקיד של כל אחד זה די מוזר.
כי מי שמכיר את העבודה באולפנים בדרך כלל מדובר מרבע אנשים שמופיעים בהסרטה והם עושים את כל התפקידים עם המון ערוצים והקלטות ככה שאי אפשר להשליך מזה על מה שקרה באירוע עצמו.
ואין ספק שהחדות ששומעים בהקלטה לא קרה באירוע עצמו לא במגוון הקולות והעיבודים כי הם היו מוגבלים עם כמות האנשים והילדים לעומת האולפן שאפשר כל דבר להקליט שוב ושוב ולעשות המון דברים ואקורדים וקולות וכו'. ולא באיכות שמע של המקהלה עצמה מבחינת קולות מלודיה, שני, שלישי, אוקטבה, אקורדים וכו.
בדרך כלל באירוע עצמה המנצח בוחר את התפקיד הכי קל לביצוע והכי פחות מסובך, ובאולפן מוסיפים על זה את הקול השני והשלישי, וכו' שיתאים לתנועות הפה ושיהיה תיאום בין הקלטה להסרטה.
בקיצור, כדי לנתח את מה שקרה באירוע צריכים הקלטה מקורית של האירוע ולפי זה תוכל לדעת בערך איך זה מתחלק.
במקהלות חזנות זה עובד אחרת לגמרי עם קריאת תווים ששמה יכול להיות בתוך מקהלה של שמונה עד עשר אנשים חלוקה של המון תפקידים כי הם לא מתבלבלים כי קוראים א"ז מתוך הדף.
א. עדיף אם אתה מקליט אצל מישהו מומחה עדיף כל אחד בערוץ נפרד ככה אתה גם יכול לשמור על זיופים
ב. יש חלקים שצריך נמוך מהזמר ויש חלקים אותו גובה ואף גבוה יותר [כמובן אני מדבר על טון]
אשמח לקבל חוות דעת: כאשר אני רוצה להקליט מקהלת המונה 5 אנשים, מה עדיף בגדול, להקליט את כולם על אותו ערוץ או לחלק אותם?
ועוד שאלה קטנה: באירוע עצמו, מה גובה המקהלה צריך להיות?
כמו הזמר או נמוך ממנו וכמה?
מסכימה מאוד ויצא לי להקליט הרבה מקהלות (של בנות סמינר מאומנות יותר או פחות.. יש שיטות אחרות להשתלט על הזייפנים)3 אין לזה בכלל סאונד טוב כל היופי ששומעים את כולם יחד בצבע קול של מקהלה ולא הרבה סולנים מחוברים בעיבוד מחשב.
תרשה לי לחלוק עליך.
מנסיון אין לזה סאונד טוב כשמקליטים כל אחד בנפרד
המקצוענים וודאי לא עושים ככה
ואם יש לך חברי מקהלה זיייפנים אז למה להקליט אותם.(סליחה)
ואני אפרט.
1 כשאתה מקליט כל אחד בנפרד מאוד קשה לשמור על אחידות סגירה בזמן פתיחה בזמן נשימות וכו' 2 הדינמיקה אין לך עליה שליטה
3 אין לזה בכלל סאונד טוב כל היופי ששומעים את כולם יחד בצבע קול של מקהלה ולא הרבה סולנים מחוברים בעיבוד מחשב.
שמעתי לא פעם מנצחים גדולים שכועסי על כך שמקהלה לא מקצועית נשמעת כמו הרבה זמרים ששרים כל אחד לעצמו.
אבל אם זה פרויקט אישי בייתי למה לא?!
אני יעלה לכם שיר שעשיתי עם מקהלת ילדים שהייתה לי בחורף
הקלטתי אותם באופן מאוד פשוט כל אחד לבד בגלל שהיה לי רק זוג אוזניות.
תשפטו אתם (אחרי תשעה באב)
ושוב זה מה שאני חושב זכותך לחשוב אחרת פשוט יש לי נסיון רב עם שני הדרכים ואין מה להשוות.
בהצלחה...
זה לא נכון לומר שהמקצוענים לא עושים ככה, הכל תלוי בסוג ההפקה שרוצים. מקהלות ווקאליות בסגנון קלאסי ומקהלות חזנות, כנראה יקליטו את כולם יחד, או לחילופין הרבה זמרים שריםביחד תפקיד מסוים וכן בשאר התפקידים. החיסרון בשיטה זו שלא ניתן לשחק הרבה עם הסאונד. בדרך כלל המקהלות האלו ישמעו מאד "שמנות" ופחות ברורות. מאידך אני יודע על מקהלות ווקאליות הטובות בעולם! (שללא ספק רמת הביצוע של הזמרים שלהם גבוה משל מקהלות בארץ). יקליטו כל קול בנפרד בכדי לאפשר עריכה פרטנית לכל קול. ועדיין זה לא אומר שזה ישמע כאילו כל אחד הוא זמר בפני עצמו.. הכל תלוי בסוג ההפקה.
מבחינת ווליום של מקהלה לעומת זמר, זו שאלה מעניינת כי יש מספר דברים שיכולים לגרום לזמר לבלוט יותר מהמקהלה וזה לא בהכרח הווליום! יש בזה חוקיות מאד מעניינת שאני לא זוכר כרגע את הסדר שלה, אבל העקרונות הם כאלו:
1. כשכל הקולות באותו ווליום - הקולות החיצוניים (הגבוה ביותר והנמוך ביותר) בולטים יותר מהקולות הפנימיים (לצורך העניין טנור ראשון ובס יבלטו יותר מבריטון וטנור שני) והגבוה יבלוט ביותר.
2. אם כל הקולות זזים בתנועה קלה ויש קול עם תנועה גדולה יותר (כמו הסולו לעומת המקהלה ששרה ליווי Oooo) הקול עם התנועה יבלוט יותר ולכן במקרה כזה מצוי מאד שיהיו קולות גבוהים ממנו.
3.ווליום - כשקול אחד מוגבר יותר מהאחרים הוא יבלוט יותר. (אם הם לא זזים בתנועה יותר גדולה ממנו)
ואחרי כללים אלו מגיע עניין של באלנס, לפעמים קול אחד בווליום גבוה יותר אבל כמעט ללא תנועה ולעומתו שאר הקולות בתנועה גדולה או שהם מעליו. במקרה זה לא בטוח שהווליום ינצח.. עם כל הדברים האלו צריך לשחק במינון המתאים כדי להגיע לתוצאה הראויה. (שכמובן לפעמים היא שהסולו יבלוט פחות מהמקהלה והוא בעצם ילווה אותה..).
אפשר כקובץ?
הנה לכם ביצוע ווקאלי טוב לניתוח.
תהנו
יש לגרין מה להשתפר
הנה לכם ביצוע ווקאלי טוב לניתוח.
תהנו
כתבתי בתחילת האשכול, קוראים לזה עיבודי מקהלות, היא עשויה לדיבורים על עיבודים וכדו', ולא כדי לנתח איזה מקהלה יותר טובה. נמאס כבר מהוויכוחים האלה.רציתי לשאול חוץ מזה- בקשר לעיבוד הקולי של מקהלת שיר ושבח
אני אישית גם לא אוהבת את הצבע שלהם, אבל העיבוד הקולי הוא ממש ברמה ירודה
ראיתי את זה כבר על הדיסק הראשון שלהם
אין תחכום, זה חוזר על עצמו, נראה לי גם עומדים קצת לא לעניין מול המיקרופון
מעניין אותי מה אתם אומרים
סורי, חשבתי שמדברים פה על עיבודים ועל עיבודים קוליים בכללכתבתי בתחילת האשכול, קוראים לזה עיבודי מקהלות, היא עשויה לדיבורים על עיבודים וכדו', ולא כדי לנתח איזה מקהלה יותר טובה. נמאס כבר מהוויכוחים האלה.
תודה רבה מראש.
סורי, חשבתי שמדברים פה על עיבודים ועל עיבודים קוליים בכלל
אז כנראה יש לי בעיה בהבנת הנקרא
אבל @לוי קליין לא רוצה...אולי כדי באמת לערוך את כותרת האשכול ל: "עיבודים למקהלה / קולי / וואקאלי"
אבל @לוי קליין לא רוצה...
אה...ולכן עצתי שיחליף את כותרת האשכול שיבינו שהכוונה רק לניתוח עיבודים עצמם ולא למי שמבצע אותם.
איך מחליפים כותרת?אה...
יש אפשרות כזו?
לא יודעתאיך מחליפים כותרת?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: