עזרה

עקיבא1

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
מה מקובל?
ש''ך (סי' צ''ב ס''ק כ''ח)
ש''ך (סימן צ''ב ס''ק כ''ח)
ש''ך (סימן צב ס''ק כח)
 

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
כל אחד עושה מה שנראה לו. אין מקובל.
לטעמי הכי נוח השלישי.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
אולי: ש"ך (סצ"ח סקכ"ח)?
 

לוי מנדלזון

משתמש חדש
כפי שכבר כתבו למעלה - הכי חשוב לשמור על האחידות.

בציבור החרדי מקובל לסמן מספור באותיות עם הגרשיים, לציבור הכללי הייתי ממליץ להימנע.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י לוי מנדלזון;1156634:
כפי שכבר כתבו למעלה - הכי חשוב לשמור על האחידות.

בציבור החרדי מקובל לסמן מספור באותיות עם הגרשיים, לציבור הכללי הייתי ממליץ להימנע.

אצל אברכים שמוציאים את ספרים בעצמם זה מקובל
כמו שמקובל אצלם להשתמש בקו תחתון מתחת לכותרת או להשתמש בפונט אריאל או למרכז שורה על ידי הקשת רווח רווח רווח רווח רווח

אצל ספרים שעברו תחת ידיים מקצועיות - זה לא מקובל.

הבהרה:
אכן מקובל לסמן מיספור באותיות עם גרש, כאשר הוא משולב בתוך הטקסט עצמו, אך כשהוא בנפרד בתוך סוגריים של מראה מקומות, לא מקובל.

דוגמא
בסימן א' כתב המחבר שיש להתגבר כארי לעבודת הבורא....
אבל
יתגבר כארי לעמוד בבוקר לעבודת בוראו שיהא הוא מעורר השחר (שו"ע סימן א, סעיף א)
 

יאלילי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י אברהם;1156790:
אצל אברכים שמקובל אצלם למרכז שורה על ידי הקשת רווח רווח רווח רווח רווח רווח רווח

קרעת אותי :D:D:D
 

shar

משתמש צעיר
עריכה תורנית
הדוגמא הראשונה - לפי כללי עריכה של מתיבתא
הדוגמא השלישית - לפי כללי עריכה של לובלין

מידיעה!!!!

מה שברור פחות גרשיים יותר נקי בעין ורך לקריאה.
 

משהק

משתמש צעיר
עימוד ספרים
נכתב ע"י לוי מנדלזון;1156634:
כפי שכבר כתבו למעלה - הכי חשוב לשמור על האחידות.

בציבור החרדי מקובל לסמן מספור באותיות עם הגרשיים, לציבור הכללי הייתי ממליץ להימנע.
שלום עליכם ר' לוי, רואה אני שכבר הצטרפת ב2008 היכן היית?
 

כתבים

משתמש צעיר
עימוד ספרים
נכתב ע"י shar;1157869:
הדוגמא הראשונה - לפי כללי עריכה של מתיבתא
הדוגמא השלישית - לפי כללי עריכה של לובלין

מידיעה!!!!

מה שברור פחות גרשיים יותר נקי בעין ורך לקריאה.

מעניין מאד, יש לי תדריך לעורכים של מתיבתא, ההוראה שם כדוגמא השלישית ללא מרכאות.
 

עקיבא1

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
ממה שאני שומע, נראה שהממעט ב" אינו מפסיד.

האיך לכתוב
שו"ת טוב טעם ודעת [FONT=PFT_Frank](מ"ג ח"ב סימן ט"ז), מה לעשות עם מ''ג ח''ב?[/FONT]
[FONT=PFT_Frank][/FONT]
[FONT=PFT_Frank]עוד שאלה- בגמ' (ע''ז דף לח ע''ב), בגמ' (עבודה זרה דף לח:), רעיון אחר?[/FONT]
 

עקיבא1

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
תוספת להנ''ל

תוספת להנ''ל (אולי הנזכר לעיל):)

[FONT=PFT_Frank]רמב''ם (פי"ז מהל' מאכ"א ה"ט)- מה לעשות בכה''ג?[/FONT]
[FONT=PFT_Frank]גם כן, (ח''ד סימן ט''ו) או (חלק ד סימן טו) או (חלק ד סי' טו)?[/FONT]
[FONT=PFT_Frank][/FONT]
[FONT=PFT_Frank]תודה לכולם[/FONT]
 

עקיבא1

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
ועוד.....
סק"א או ס''ק א
סקכ''ח או ס''ק כח
 

כתבים

משתמש צעיר
עימוד ספרים
העיקרון הוא לא מיעוט במרכאות, אלא שמרכאות משמשות בעיקרן כסימן לר"ת, או כסימן לציטוט [ארכאי במקצת, כיום יותר מקובל להשתמש בגרש בודד].
לפיכך, מראה מקום הכולל ר"ת כמו גמ' ע"ז או ח"ג, ודאי יבוא במרכאות [הבחירה אם לכתוב מלא או בר"ת חופשית, אם כי לטעמי בציונים שחוזרים על עצמם הרבה פעמים בספר רצוי לקצר שלא להכביד על המעיין]. מאידך מראה מקום הכולל מספר פרק/הלכה/דף וכדו' כגון פרק טז/דף עג וכדו', אין שום טעם וצורך להכניס בהם מרכאות, מלבד אם הם באים בתוך הטקסט עצמו כמו שכתבו לעיל.
ושוב, הכללים בזה אינם חלוטים ונתונים לשינוי מעורך לעורך, כשהעיקרון החשוב ביותר הוא העקביות.
 

עקיבא1

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
מה אתה ממליץ בקשר להציון שכתבתי מהרמב''ם? וכן בקשר לחלק ד' או ח''ד או חלק ד?
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י כתבים;1158354:
העיקרון הוא לא מיעוט במרכאות, אלא שמרכאות משמשות בעיקרן כסימן לר"ת, או כסימן לציטוט [ארכאי במקצת, כיום יותר מקובל להשתמש בגרש בודד].

לא הייתי אומר ארכאי, לדעתי לרוב יש שימושים שונים בגרש בודד ובגרשיים.
א. יש המשתמשים בגרשיים לציטוט פסוקים וכד', ולעומת זאת לציטוט מספרים אחרים משתמשים בגרש בודד
ב. יש המשתמשים בגרשיים לציטוטים קצרים (לעומת ציטוט ארוך שיבוא בפונט שונה/בהדגשה וכד'), ובגרש בודד לציטוט בתוך הציטוט שבגרשיים או לציון מושג מסויים שצריך להיות שונה משאר הטקסט.
 

עקיבא1

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
כל מה שאני שואל קשור למר''מ בתוך סוגריים
 

בנימין41

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
השיטה הנוחה ביותר לקריאה לדעתי:
כדאיתא בגמ' (ע"ז לח,א)
"אשרי האיש" (תהילים א,א)
ועי' ש"ך (ק"ח, סקכ"ב) או (סי' קח ס"ק כב)
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

יד 2 > אביזרי תפאורה לצילומי ילדים מכירת אביזרים לצילומיםם
תגובות
1
צפיות
506
יד 2 > אביזרי תפאורה לצילומי ילדים למכירה גיגית מתכת
תגובות
3
צפיות
1K

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה