עזרה | סביבה לימודית המאפשרת למידה יוצרת

תהילה :)

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
יש לי מטלה בה אני צריכה לתאר סביבה לימודית מיטיבה שמאפשרת למידה יוצרת אצל התלמידים.
הייתי ברורה?! :confused:
הרעיון הוא שלמידה זו מעוררת סקרנות טבעית, מצמיחה, היא הרבה יותר משמעותית, היא מפתחת חשיבה עצמאית, אחריות ויוזמה אצל התלמיד.
אז מה אני כותבת? עזרה- - -
מה צריכה להיות הסביבה של התלמיד שתתן לו את את המיטב בפיתוח האישי שלו כאמור לעיל.
אשמח לכל עזרה שהיא!
תודה מראש!!
 

ואוו

משתמש רשום
אמממ... אולי סביבה שהתלמיד משתמש בכל החושים. זה תלוי איזה גיל אבל לדוגמא הם לומדים שיעור נביא אז התלמידים יכולים להציג, יכולים לצייר את הסיפור בנביא, יכולים אולי משהו במוזיקה שממחיש את הסיפור וכן על זה הדרך...
בהצלחה!
 

תהילה :)

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אני פחות צריכה לתאר שיעור ספציפי.
אני צריכה לתאר סביבה לימודית שמאפשרת את את הלמידה היצירתית.
 

ואוו

משתמש רשום
השיעור היה הדוגמא איך לנצל את הסביבה... אבל הסביבה עצמה תאפשר לתלמיד ללמוד בדרכים אחרות חוץ מהוראה פרונטלית: ואם לענינינו אז יהיה בה מרחב, תלבושות, כלי כתיבה מיוחדים, כלי נגינה וכו' שיעוררו סקרנות טבעית, צמיחה, פיתוח חשיבה עצמאית, אחריות ויוזמה אצל התלמיד.
 

efco

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
סוג של יצירת מרחב פיזי?
שולחן מחיק, חלונות גדולים, הצבע של הכיתה, ריהוט גמיש ומותאם לפעילות מגוונת- חקר עצמי, למידה שיתופית או פרזנטציה, רהיטים ואביזרי למידה מותאמים לגובה התלמיד אולי אפילו עם אופציה להתאמה מקסימלית,
קראתי עם התלמידות שלי טקסט באנגלית על שולחנות עמידה... מי אמר שצריך רק לשבת בכיתה?
 

ציפי-ה

נשארתי סקרנית בהחלט...
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
לדוג' מקובל היום בגנים
לאפשר יצירה חופשית
הן מקבלות בר של חומרים
ואביזרים נפסדים והן יוצרות מה בא להן.
 

פנסאית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
כיתה צבעונית מלאת חיים, קישוטי קיר פעילים, פינה בכיתה עם פופים ללמידה דרך חוש המישוש.
פינת יצירה סביב הלמידה+ בובות הצגה
את יכולה לפנטז הרבה על דרכים בהם התלמידים יכולים להמחיש את הלמידה, את הכותבת לא הממנת או המוצאת לזה בכיתה
 

נתנאל Art

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
שלום תהילה, כאן אושרית אלביליה (אשת המנוי...)
כמורה המחויבת ללמד בשיטה זו, אולי אוכל לעזור במשהו.
סביבה לימודית המאפשרת למידה יצירתית היא בעצם כל מה שהתלמיד עושה בכתה מלבד הרצאה פסיבית של המורה...
למה מלמדים בשיטה זו? מכיון שזה .מעורר ענין, מחדד הבנה, מעורר מוטיבציה, סקרנות, מפעיל חשיבה ומסייע להפנמה.
איך עושים את זה?
יש מגוון דרכים, קירות פעילים עם משחקים שהבנות יוצרות (או המורה...) בהקשר לנושאים הנלמדים בכתה. למשל: דומינו של מילות תואר ושם עצם. ועוד ועוד, פינת ספריה עם דף משוב מעניין לאחר קריאת ספר.
במהלך השיעורים :
אפשר ע"י תחנות למידה- בכל תחנה החשיבה נעשית בדרך קצת אחרת. למשל: תחנת תרגילים- דף עבודה תחנה שבה יש חפצים והתלמידים מתבקשים לחבר בעיה המבטאת את העיקרון תוך שימוש בחפצים. לחבר סיפור המתאר את פתרון הבעיה.
המחזה ע"י קבוצת תלמידים.
מדרש תמונה- שימוש בתמונות ואיורים שבהם מתואר מאורע הקשור לנושא הנלמד בשיעור הקרוב, או שכבר נלמד בעבר ומשמש כעת כחזרה.
ניהול רב שיח בכתה על הנושא הנלמד. -(בכיתות גבוהות יותר)
שימוש בחומרים- בניית דמויות, כלים (משכן וכדו') מחומרים שונים - בהקשר לשיעור ולחומר הנלמד.
יצירת משחק ע"י התלמידים בנושא שכבר נלמד או לא...(יוצא מקסים!)
ועוד ועוד כיד הדמיון הטובה...
בהצלחה!
 

תהילה :)

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
שלום תהילה, כאן אושרית אלביליה (אשת המנוי...)
כמורה המחויבת ללמד בשיטה זו, אולי אוכל לעזור במשהו.
סביבה לימודית המאפשרת למידה יצירתית היא בעצם כל מה שהתלמיד עושה בכתה מלבד הרצאה פסיבית של המורה...
למה מלמדים בשיטה זו? מכיון שזה .מעורר ענין, מחדד הבנה, מעורר מוטיבציה, סקרנות, מפעיל חשיבה ומסייע להפנמה.
איך עושים את זה?
יש מגוון דרכים, אפשר ע"י תחנות למידה- בכל תחנה החשיבה נעשית בדרך קצת אחרת. למשל: תחנת תרגילים- דף עבודה תחנה שבה יש חפצים והתלמידים מתבקשים לחבר בעיה המבטאת את העיקרון תוך שימוש בחפצים. לחבר סיפור המתאר את פתרון הבעיה.
המחזה ע"י קבוצת תלמידים.
מדרש תמונה- שימוש בתמונות ואיורים שבהם מתואר מאורע הקשור לנושא הנלמד בשיעור הקרוב, או שכבר נלמד בעבר ומשמש כעת כחזרה.
ניהול רב שיח בכתה על הנושא הנלמד. -(בכיתות גבוהות יותר)
שימוש בחומרים- בניית דמויות, כלים (משכן וכדו') מחומרים שונים - בהקשר לשיעור ולחומר הנלמד.
יצירת משחק ע"י התלמידים בנושא שכבר נלמד או לא...(יוצא מקסים!)
ועוד ועוד כיד הדמיון הטובה...
בהצלחה!
וואו! תודה!
זה ממש כיוון אותי ועזר לי!
 

פלטפורמה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
שלום תהילה, כאן אושרית אלביליה (אשת המנוי...)
כמורה המחויבת ללמד בשיטה זו, אולי אוכל לעזור במשהו.
סביבה לימודית המאפשרת למידה יצירתית היא בעצם כל מה שהתלמיד עושה בכתה מלבד הרצאה פסיבית של המורה...
למה מלמדים בשיטה זו? מכיון שזה .מעורר ענין, מחדד הבנה, מעורר מוטיבציה, סקרנות, מפעיל חשיבה ומסייע להפנמה.
איך עושים את זה?
יש מגוון דרכים, קירות פעילים עם משחקים שהבנות יוצרות (או המורה...) בהקשר לנושאים הנלמדים בכתה. למשל: דומינו של מילות תואר ושם עצם. ועוד ועוד, פינת ספריה עם דף משוב מעניין לאחר קריאת ספר.
במהלך השיעורים :
אפשר ע"י תחנות למידה- בכל תחנה החשיבה נעשית בדרך קצת אחרת. למשל: תחנת תרגילים- דף עבודה תחנה שבה יש חפצים והתלמידים מתבקשים לחבר בעיה המבטאת את העיקרון תוך שימוש בחפצים. לחבר סיפור המתאר את פתרון הבעיה.
המחזה ע"י קבוצת תלמידים.
מדרש תמונה- שימוש בתמונות ואיורים שבהם מתואר מאורע הקשור לנושא הנלמד בשיעור הקרוב, או שכבר נלמד בעבר ומשמש כעת כחזרה.
ניהול רב שיח בכתה על הנושא הנלמד. -(בכיתות גבוהות יותר)
שימוש בחומרים- בניית דמויות, כלים (משכן וכדו') מחומרים שונים - בהקשר לשיעור ולחומר הנלמד.
יצירת משחק ע"י התלמידים בנושא שכבר נלמד או לא...(יוצא מקסים!)
ועוד ועוד כיד הדמיון הטובה...
בהצלחה!
אני גם חוקרת את הנושא לצורך פרויקט בתחום אחר.
אשמח לשמוע פרטים נוספים-
איפה ולמה את מחוייבת ללמד בשיטה הזאת?
 

נתנאל Art

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
איפה? בבית ספר רגיל לחלוטין, המעוניין לפתח את המיומנויות של התלמידים, לאתגר, ליצור מוטיבציה וענין, שותפות של התלמיד בתהליך הלמידה והפיכתו ללומד פעיל יותר המנצל את הכישרונות החבויים בו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה