עזרה וייעוץ מבחנים בהבנת הנקרא

ציורית

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
שלום רב, מעניין אותי לשמוע את דעתכן (לפני שאני פונה למורה/הנהלה) ואם יש פה מורות להבנת הנקרא עוד יותר טוב,
האם מקובל לתת לבנות בכיתה ב' עבודות -מבחן בהבנת הנקרא בלי שתרגלו אפילו פעם אחת את סוג העבודה הזו בכיתה? (לסדר סיפור לפי משפטים ללא תמונות וכו')
וכן האם הוגן להשתמש במילים ונושאים שלא מוכרים טוב לילדות כמו שמות ילדים שלא מקובלים אצלנו במגזר ואז למרות שזה מנוקד הילדה לא מבינה מה היא קוראת או נושאים תורניים כמו מעשרות שילדה בכיתה ב' לא בדיוק מבינה בהם עדיין?

הילדה חוזרת אחרי כל מבחן מתוסכלת ועצבנית ולא מבינה מה רוצים ממנה בשאר המקצועות היא חלקה וזורמת 10
מה דעתכן אשמח לקבל חוות דעתכן בענין
תודה
 

grafix

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
בפירוש לא מקובל ולא חוקי!
אגב, כדאי לקרוא את ההנחיות החדשות של משרד החינוך בנוגע למבחנים.
table.jpg
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
מה השאלה?
ברור שחובה לתרגל את כל סגנונות ההוראה והעבודות. אבל קורה שניתנת משימה שבה רוצים לבחון גם הבנת הוראות, ואז נתקלים בסוג עבודה לא מוכר.

זה חלק מהבנת הנקרא לקלוט "מה רוצים ממנה". ההוראות במשימות הערכה לכיתה ב' פשוטות וקלות, בדרך כלל אין סיבה להסתבך עם הניסוח.

בקשר לידע חדש ומושגים חדשים- גם זהו פרמטר לבדיקת התמודדות אוריינית עם חומר חדש, על אותה מטרה של הבנת הוראות. אבל מסכימה איתך ש'מעשרות' הוא ממש מחוץ לתחום של כיתה ב'.
שמות ומושגים חילוניים יש לצנזר ולערוך כמובן, קודם שמחלקים את הטפסים לתלמידות!

מורה בכירה למקצועות העברית ולהבנת הנקרא בפרט, בקבוצות מתקשות, גילאי ג'-ז' יסודי.

בהצלחה!
 

נחמי בלר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
לא נשמע לי הוגן וגם לא אפקטיבי. מדובר במיומנות שיש לרכוש אותה. לגבי מושגים חדשים - אפשר וצריך. לכן על המורה לתרגל גם סוג כזה של טקסטים בכיתה לפני מבחן, ולא להפציץ באיזה מבחן שהורידה מהאתר של מטח או משהו כדי להרשים את ההנהלה... מדובר בילדות בכיתה ב׳, לא בסטודנטים שמתכוננים לפסיכומטרי, וגם אז - מכינים אותם אחד על אחד לקראת סוג העבודות שיופיעו במבחן.
 

רחל ריסה

משתמש חדש
אני מורה להבנת הנקרא ועובדת הרבה עם ילדים בכיתה ב'.
בבית ספרנו אין מושג לתת לילדים קטעים לפני שתרגלו איתם על כל סוגי העבודות ( רצף, פרוש מילים קשות, אזכורים, משפחות מילים וכדומה...) ומבחינת הרמה הגבוהה - זוהי גזירה שלא ניתן לבטלה, בית הספר חייב לתרגל עם הילדים קטעים מידעים ברמה גבוהה בשל מבחני המיצ"ב הבנויים ברמה גבוהה ביותר.
 

נחמי בלר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
חח וואווו איזו הקפצה, המחשב משתעל מרוב אבק... ;)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה