• בעקבות ניצול הפורום למטרות אחרות ההרשאה לכתיבה והעלאת נושאים הינה רק למנויים, לקבוצות מקצועיות ולחכמת נשים.

עזרה דחופה: רבי מרדכי נאטאן זצ"ל: מסע של 11 שנות מחלה, הותיר אחריו משפחה מפורקת ומדממת

משנ'ס

משתמש פעיל
מכיר את המשפחה באופן אישי מדובר בחובות של מליונים שהצטברו במהלך 11 שנות טיפולים
הצלת נפשות כפשוטו!!

ביום שני , י' באייר נפטר לבית עולמו רבי מרדכי נאטאן זצ"ל, אחרי 11 שנים של סבל וייסורים קשים ומרים • אלמנה ותשעה יתומים צעדו אחר מיטתו כשהם ממררים בבכי של אבל כבד ותחושת חוסר אונים • בבית נותרו הספרים הרבים, כששולי העמודים שלהם מעוטרים באינספור הגהות והערות שכתב בעמל וביגיעה רבה • מסע של 11 שנות מחלה, הותיר אחריו משפחה מפורקת ומדממת

כששמע מרן שר התורה, רבינו הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, שהאיש העומד לפניו הוא הרב מרדכי נאטאן, יצא מגדרו והביע התפעלות לא מוסתרת: "אתה הרב נאטאן ששולח לי את המכתבים הנפלאים הללו?", שאל וכיבד אותו בכבוד גדול.


ואכן, במשך שנים הריץ רבי מרדכי מכתבים ואיגרות לרבינו הגר"ח קנייבסקי והתכתב אתו בכל חלקי התורה. כך התכתב גם עם רבים מגדולי הדור האחרים.

את תורתו קנה בנעוריו בישיבה באקס-לה-בן שבצרפת בה נולד וגדל. בהמשך עלה ארצה יחד עם הוריו, ונכנס ללמוד בישיבת סלבודקא, שם הוסיך להתעלות בתורה. עשה 'שימוש' להוראה ודיינות אצל מרן הגר"נ קרליץ זצ"ל שחיבב אותו והעריך מאוד את גאונותו ושקידתו בתורה, וזכה להיות מקורב לרבים מגדולי ישראל האחרים.

ביום שני האחרון, י' באייר, נפטר הרב נאטאן לבית עולמו, והותיר אחריו אלמנה שבורה ורצוצה, ומשפחה מדממת ומפורקת. תשעה ילדים זכה להביא לעולם, אבל רק ארבעה מהם התחתנו בחייו. חמישה ילדים עדיין לא נשואים, והצעירה מביניהם כבר בת 17.

עד לפני 11 שנה, היתה זו משפחה מיוחדת במינה, כל הרואה אותם התברך בלבו, ורצה להידמות אליהם. האב תלמיד חכם מובהק, יגיע בתורה יומם ולילה. האם, הרבנית רבקה נאטאן תחי', יועצת חינוכית מצליחה ומבוקשת, ילדים זרע ברך ה', מוכשרין, מוצלחים ונעימים.

אבל אז פגעה בהם מידת הדין, הרב נאטאן חלה והחל לעבור תהליך נורא ואיום של ייסורים קשים ומרים לו ולכל המשפחה.

11 שנים הוא התמודד עם המחלה
. 11 שנים של תקוות ואכזבות, כאבי תופת בלילות, ושקידה עיקשת על התורה הקדושה בימים. מכל הכאבים והקשיים שחווה, החלק הכי קשה היה עבורו, כשנמנע ממנו לפתוח את הספרים שכה אהב, ולשקוע בהם תוך שהוא שוכח עולם ומלואו.

המצב הרפואי השליך על המצב הנפשי של כל בני המשפחה. האם נאלצה לעזוב את עבודתה כדי לסעוד את בעלה החולה, וגם המצב הכלכלי הורע מאוד. הילדים התמודדו עם מעמסה פסיכולוגית כבדה מאוד שנפלה עליהם, כשהם רואים את אביהם האהוב הולך ודועך לנגד עיניהם.

היו גם זמנים של שמחה גדולה, ארבעה מילדי המשפחה התחתנו בשעה טובה, באותה תקופה קשה ומרה, והשמחה הרקיעה שחקים, אבל היא גם העמיקה מאוד את בור החובות שהלך והעמיק ככל שעברו השנים והמחלה המשיכה לגבות מהם מחיר כלכלי כבד.


לתרומה ליתומי הרב מרדכי נאטאן זצ"ל הקליקו כאן

%D7%A0%D7%98%D7%90%D7%9F%201.jpg


IMG-20230501-WA0112.jpg


ניתן למסור תרומות עבור קרן מס׳ 5382 שעל ידי קופת העיר גם בטלפון מס׳ : 1800394747 או בדואר ל: ת.ד. 49 בני ברק
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
מכמיר לב ):
תרמתי משהו בזכותכם.
 

עגורן

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
תוכל ליצור איתי קשר בפרטי?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה