תודה על התגובה!לא יודע עם 'מבדרך' זה סותר.
דרך היא מקום שנמצאים 'עליה'. ולא מקום שנמצאים 'בתוכו'.
אולי באמת 'מבפנים' של הדרך זה גם תקין...
עדיין לא אותו דבר.אז: "מבחוץ". בתורה כתוב: "מבית ומחוץ תצפנו". אם כך, האם יש להגיד גם: "מפנים" ולא: "מבפנים"?
זה לא דומה ל"פנים"? גם "פנים" זהו לא מקום מוגדר אלא: "מצד פנים".עדיין לא אותו דבר.
כי שם זה לא מישהו שהגיע ממקום שהוא בחוץ, אלא 'מצד חוץ'.
פה זה מה-בחוץ, מישהו שהגיע מהמקום שהוא בחוץ.
נכון.זה לא דומה ל"פנים"? גם "פנים" זהו לא מקום מוגדר אלא: "מצד פנים".
תודה רבה!'לעצב בפנים' נראה לי
וואו, תודה על התשובה המפורטת!השאלה סקרנה אותי. אז שאלתי את האקדמיה ללשון עברית, כי סקרן אותי גם מה יגידו שם. וזו התשובה הפשוטה שקיבלתי:
אפשר להשתמש במילים 'מבפנים', 'מבחוץ'.
התופעה של הוספת מילת היחס מן למילות יחס רווחת במקורות ומתועדת כבר במקרא:
'וְאֵת כָּל קִירוֹת הַבַּיִת מֵסַב קָלַע פִּתּוּחֵי מִקְלְעוֹתֿ כְּרוּבִים וְתִמֹרוֹת וּפְטוּרֵי צִצִּים מִלִּפְנִים וְלַחִיצוֹן' (מלכים א ו, כט).
'וְעָשִׂיתָ שְׁתֵּי טַבְּעוֹת זָהָב וְנָתַתָּה אֹתָם עַל שְׁתֵּי כִתְפוֹת הָאֵפוֹד מִלְּמַטָּה מִמּוּל פָּנָיו לְעֻמַּת מַחְבַּרְתּוֹ מִמַּעַל לְחֵשֶׁב הָאֵפוֹד' (שמות כח, כז).
'חֲמֵשׁ עֶשְׂרֵה אַמָּה מִלְמַעְלָה גָּבְרוּ הַמָּיִם וַיְכֻסּוּ הֶהָרִים' (בראשית ז, כ).
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
עברנו לזום!
הרצאת פתיחה חגיגית בזום לקורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
הרצאה מרתקת עם מנדי נאבול, מנכ"ל "פיפול דיגיטל" ואיש פרסום ויח"צ.
היום!!!
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון
בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה
א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ: