יש דין מיוחד ביום השמיני.אני חושב שההסבר פשוט.
הרעיון הוא שהתינוק לא יהיה ערל אפילו יום אחד בחיים שלו, ומיום השמיני הוא כבר נחשב ערל. (עד אז הוא לא ערל, וגם אם ימולו אותו זה לא יחשב מילה)
אם הם ימולו אותו ביום התשיעי לעולם הוא ישא על עצמו את הכתם ואת העובדה שהוא היה ערל כמו הגויים שנאמר עליהם כל הגוים ערלים.
לכן מצוה זו בשונה ממצוות אחרות דוחה את השבת.
כשבאים לשכנע מישהו למול ביום השמיני צריך לומר לו את הטעם שאנו מלים ביום השמיני.הקב"ה הסתכל באורייתא וברא עלמא...
כל הרופאים מודים שמי שעושה על פי התורה, זה גם הדבר הכי טוב ונכון לגוף..
וביום השמיני זה הזמן הכי טוב לגוף לעשות את הברית מילה,
ובקיצור בשביל הגוף, והבריאות לעשות דווקא ביום השמיני
צריך להגדיר זאת קצת יותר, ואסביר - לכו"ע לא קיים מצות מילה, אך האם יצאו ידי חובה, ולא צריך הטפת דם ברית יש מח', ולפי הרמ"א ברס"ב יצא, וברס"ד כתב דלא הוי מילה, ויש שהסבירו שכוונתו שלא הוי מצוה, ויש שכתבו דהוי סתירה, כי הבינו מלשון זה שלא יצא.וגם אם ימולו אותו זה לא יחשב מילה
מי שלא מבפנים לא יודע ולצערנו גם לא כל מוהל שואל אם הוא קיסרי.
כתוב עוד הרבה דברים..זה לא משכנע.והוא שכך כתוב בתורה.
תלוי מאוד....כתוב עוד הרבה דברים..זה לא משכנע.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
עברנו לזום!
הרצאת פתיחה חגיגית בזום לקורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
הרצאה מרתקת עם מנדי נאבול, מנכ"ל "פיפול דיגיטל" ואיש פרסום ויח"צ.
היום!!!
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קג
א לְדָוִד בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי וְכָל קְרָבַי אֶת שֵׁם קָדְשׁוֹ:ב בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי וְאַל תִּשְׁכְּחִי כָּל גְּמוּלָיו:ג הַסֹּלֵחַ לְכָל עֲוֹנֵכִי הָרֹפֵא לְכָל תַּחֲלֻאָיְכִי:ד הַגּוֹאֵל מִשַּׁחַת חַיָּיְכִי הַמְעַטְּרֵכִי חֶסֶד וְרַחֲמִים:ה הַמַּשְׂבִּיַע בַּטּוֹב עֶדְיֵךְ תִּתְחַדֵּשׁ כַּנֶּשֶׁר נְעוּרָיְכִי:ו עֹשֵׂה צְדָקוֹת יי וּמִשְׁפָּטִים לְכָל עֲשׁוּקִים:ז יוֹדִיעַ דְּרָכָיו לְמֹשֶׁה לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל עֲלִילוֹתָיו:ח רַחוּם וְחַנּוּן יי אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב חָסֶד:ט לֹא לָנֶצַח יָרִיב וְלֹא לְעוֹלָם יִטּוֹר:י לֹא כַחֲטָאֵינוּ עָשָׂה לָנוּ וְלֹא כַעֲוֹנֹתֵינוּ גָּמַל עָלֵינוּ:יא כִּי כִגְבֹהַּ שָׁמַיִם עַל הָאָרֶץ גָּבַר חַסְדּוֹ עַל יְרֵאָיו:יב כִּרְחֹק מִזְרָח מִמַּעֲרָב הִרְחִיק מִמֶּנּוּ אֶת פְּשָׁעֵינוּ:יג כְּרַחֵם אָב עַל בָּנִים רִחַם יי עַל יְרֵאָיו:יד כִּי הוּא יָדַע יִצְרֵנוּ זָכוּר כִּי עָפָר אֲנָחְנוּ:טו אֱנוֹשׁ כֶּחָצִיר יָמָיו כְּצִיץ הַשָּׂדֶה כֵּן יָצִיץ:טז כִּי רוּחַ עָבְרָה בּוֹ וְאֵינֶנּוּ וְלֹא יַכִּירֶנּוּ עוֹד מְקוֹמוֹ:יז וְחֶסֶד יי מֵעוֹלָם וְעַד עוֹלָם עַל יְרֵאָיו וְצִדְקָתוֹ לִבְנֵי בָנִים:יח לְשֹׁמְרֵי בְרִיתוֹ וּלְזֹכְרֵי פִקֻּדָיו לַעֲשׂוֹתָם:יט יי בַּשָּׁמַיִם הֵכִין כִּסְאוֹ וּמַלְכוּתוֹ בַּכֹּל מָשָׁלָה:כ בָּרְכוּ יי מַלְאָכָיו גִּבֹּרֵי כֹחַ עֹשֵׂי דְבָרוֹ לִשְׁמֹעַ בְּקוֹל דְּבָרוֹ:כא בָּרְכוּ יי כָּל צְבָאָיו מְשָׁרְתָיו עֹשֵׂי רְצוֹנוֹ:כב בָּרְכוּ יי כָּל מַעֲשָׂיו בְּכָל מְקֹמוֹת מֶמְשַׁלְתּוֹ בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי: