עזרה בניקוד

batyar

משתמש צעיר
אשמח לדעת איך לנקד את המשפט
"גודל מעלת מזכה הרבים"
יש פה נסיון- אבל לא בטוחה שנכון
 

קבצים מצורפים

  • IMG-20160202-WA0021.jpg
    KB 69.1 · צפיות: 11

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
גודל - בחולם חסר. (ונדמה לי שסגול ולא צירה)

חני
 

ערך רב

משתמש פעיל
עריכה תורנית
נכתב ע"י 63388;1964882:
כמו שחני אמרה

כולל ה"נדמה לי" שלה, שהוא בסגול.

כִּי שֵׁם ה' אֶקְרָא הָבוּ גֹדֶל לאלקינו (דברים לג, י).
 

חזרתי

משתמש רשום
מזכה בסגול ולא בצירה, או להסיר את ה"א הידיעה מהמילה 'הרבים'.
 

ערך רב

משתמש פעיל
עריכה תורנית
נכתב ע"י חזרתי;1968199:
מזכה בסגול ולא בצירה, או להסיר את ה"א הידיעה מהמילה 'הרבים'.

במחילה, ממש לא נכון.
הניקוד הוא בצירי, עם ה"א הידיעה.
"מְזַכֵּה הָרַבִּים" על משקל "מְחַיֵּה הַמֵּתִים".
 

חזרתי

משתמש רשום
מחיה המתים היו"ד בסגול ראה שערי תפילה להרז"ה סי' פז, ובהערה 114 של שערי דמעות מהרב דויד יצחקי באריכות.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
גודל כפי שנוקד בפתיחת האשכול - מלשון קולע צמות, פתילות, גדילים וכו', ובמלרע.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
יש הבדל בין 'מחיה המתים' לבין 'מזכה הרבים'. כשאנו אומרים על הקב"ה 'מחיה המתים' הרי זה פועל ולא תואר (הכוונה: הקב"ה מחיה בפועל), ואילו כשאומרים 'מזכה הרבים' הרי זה תואר, כאילו אמרו: המזכה של הרבים, וע"כ זו סמיכות ובצירה בכ"ף. זה אולי הסבר לשיטת הרז"ה. אבל באמת יש סתירה לפלפול שלו מן "בונה ירושלים", שם זו כן בצורת סמיכות (צירה בנו"ן), וכידוע בבינוני פעמים הוא פועל ופעמים הוא שם (תואר) ושייך שתיפול בו סמיכות.
(בכלל, בניקוד התפילה לפעמים רואים לכאורה שגיאות, אבל יש להן הסבר במשמעות. לדוגמא, 'אב הרחמים' צריך להיות 'אב' בקמץ, שכן אין הכוונה שהקב"ה האב של הרחמים, אלא 'רחמים' הוא תואר, כמו רחמן. ראיתי הסבר זה ב'מטה אפרים', כמדומני.)
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
בעזהי"ת
איני בטוח שיש חילוק בין מזכה ובין מחיה שהאחד פועל ואילו האחד תואר. לענ"ד שניהם פעלים בהטייה. ומעניין שרז"ה כתב מחיה בסגול. חבל שאין לי את הספרים הנ"ל. בטוח שהוא לא התייחס רק ל"מחיה מתים ברחמים רבים"?
 

חזרתי

משתמש רשום
אין לי זמן להאריך ולעיין בדבר, אבל הרז"ה אינו דעת יחיד בזה. מסכימים אתו בדבר זה המדקדקים ר' מרדכי דיסלדארף, סידור ר"ע ובנו ר"א מוילנא, וכן משמע בעבותים חדשים.
המדקדקים הנ"ל נחלקו רק לגבי 'מחיה מתים אתה', 'מחיה מתים ברחמים רבים', אם הם פועל או תואר, אבל 'מחיה המתים' שבחתימת הברכה לדעת כל הנ"ל הוא בסגול.
לעומת זאת הרב דויד יצחקי מביא בהערה 113 בשם האבודרהם ורבינו יונה שכל חתימת הברכות הם תוארים במשקל בינוני וכתב ר' שבתי סופר כגון 'מחיֵה המתים' (בצירה).
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה