עזרה בניקוד

  • פותח הנושא milk
  • פורסם בתאריך

milk

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
ציטוט מתוך כותרת השו"ע סימן צ"ה

כיון איבריו בשעת תפלה

המלה כיוון אמורה להיות עם 2 ווי"ם ולהנקד כִּוּוּן, כאן שנכתב עם וי"ו אחת, איך לנקד?
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
על פי איזה שו"ע אתה עובד? לי יש שו"ע הראשון שנדפס בארץ ע"י הוצאת "פאר התורה" בשנת תשכ"א עפ"י דפוס למברג בלאבאן תרנ"ג, ובו כתוב "כיוון", בשתי וא"ווין, ואתה כמובן יכול לנקד כראוי, בחירק חסר, וא"ו ראשונה דגושה ושרוקה.
 

milk

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
אני העתקתי קטע זהמהמשנה ברורה, יכול להיות ששם זה שונה.

בכל אופן ניקוד זה כִּוֻּן הוא לכתחילה?
במילון רב מילים מופיע כִּוּוּן, ובעוז והדר ניקד הנקדן כִּיוּן
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י milk;1768285:
אני העתקתי קטע זהמהמשנה ברורה, יכול להיות ששם זה שונה.

בכל אופן ניקוד זה כִּוֻּן הוא לכתחילה?
במילון רב מילים מופיע כִּוּוּן, ובעוז והדר ניקד הנקדן כִּיוּן

הניקוד של עוז והדר שגוי לחלוטין והמילה שרשומה שם היא CIUN
הניקוד שאת הצעת הוא בדיעבד

לדעתי האישית במקרים מסוג זה אין מה לשמר את הכתיב השגוי שבמקור ויש לתקן. זה בסה"כ מדפיס שטעה ולא איזה כוונות נסתרות של החפץ חיים
 

בת יהודה

משתמש פעיל
לא מלכתחילה ולא בדיעבד. הנכון הוא כוון עם שני ואוים, ושורוק. (כמו האפשרות השניה שכתבת).
 

milk

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
תודה רבה

גם אני סברתי לעשות כמו שהצעת בפרט אחרי שהביאו שו"ע הוצאה אחרת ששם כתוב "בכיוון"
לאיפכא, אם תוכלי בבקשה לבדוק בשו"ע הנ"ל בסימן צ"ד סעיף ה' וְאִם אִי אֶפְשָׁר לוֹ, כְּגוֹן שֶׁרוֹכֵב עַל הַבְּהֵמָה, @44(יט) @33יַחֲזִיר @77(ח) @33הַבְּהֵמָה שְׁלֹשָׁה פְּסִיעוֹת לְאַחֲרֶיהָ, וְעוֹלֶה לוֹ כְּאִלּוּ פּוֹסֵעַ בְּעַצְמוֹ (הַגָּהוֹת אֶלְפַסִי הַחֲדָשִׁים סוֹף פֶּרֶק תְּפִלַּת הַשַּׁחַר):

וכן בסעיף ז'
22ז @55כ מִי שֶׁהָיוּ לוֹ אַנָּסִים מִכָּאן וּמִכָּאן וּמִתְיָרֵא שֶׁמָּא יַפְסִיקוּהוּ תְּפִלָּתוֹ אוֹ יַפְסִידוּ מִקָּחוֹ, יֵשֵׁב בִּמְקוֹמוֹ וְיִתְפַּלֵּל, לְפִי שֶׁאֵין דַּעְתּוֹ מְיֻשֶּׁבֶת עָלָיו, וְאַף עַל פִּי שֶׁצָּרִיךְ לַעֲשׂוֹת שְׁלֹשָׁה פְּסִיעוֹת בְּסוֹף הַתְּפִלָּה יוֹשֵׁב וּמִתְפַּלֵּל וְכוֹרֵעַ:

איך כתוב שם שלשה או שלש?


 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י בת יהודה;1768312:
לא מלכתחילה ולא בדיעבד. הנכון הוא כוון עם שני ואוים, ושורוק. (כמו האפשרות השניה שכתבת).

מסכים אבל הבעיה היא שיש הרבה שמפחדים לשנות את הכתיב שמודפס בספרים
ואז אין ברירה אלא לנקד ניקוד שהוא שגוי, וזה נקרא בדיעבד

למשל כך עשו בניקוד משניות "פני המשנה" עם הציורים של יוני
 

בת יהודה

משתמש פעיל
הבעיה היא שהמון ספרי קודש, משניות וכדו', מנוקדים גרוע, ואין שום הגיון להמשיך את דרכם...
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י בת יהודה;1768431:
הבעיה היא שהמון ספרי קודש, משניות וכדו', מנוקדים גרוע, ואין שום הגיון להמשיך את דרכם...

אכן
אני אישית אומר ללקוחות המעוניינים בניקוד וביחד עם זאת לשמר את הכתיב המלא - שיחפשו מישהו אחר שינקד להם.
(למעט אם מדובר במילים ספורות שיש עניין לנקד דווקא כך בהתאם לגימטריא למשל)
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
בסעיף ה' כתוב ג' פסיעות, ואילו בסעיף ז' - שלשה... (לענ"ד 'שלשה' זו פתיחה לקויה של ג' בשלב קדום יותר, ואם מישהו מתעקש להשאיר ככתוב, אפשר לנהוג הרע במיעוטו ככה: שָׁלֹשׁ(ה)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה