נכתב ע"י גינגית;691972:אני מכירה מישהי שקנתה כיריים חשמליות קרמיות, והיא מרוצה מהנקיון, אבל אחד מהסירים שלה נשרף בתחתית והתעגל מהחום ויצא מהשימוש, וכמו כן, יותר קשה לווסת טמפרטורה של מאכלים וגם הבישול עצמו לוקח יותר זמן.
זה מה שנאמר לי.
ועוד דבר, אי אפשר להשתמש בזה גם לחלבי וגם לבשרי וחשמל הוא כידוע, יותר יקר מגז.
צריך להבדיל בין סוגי הכיריים הקרמיות השונים כשמדברים על סירים מיוחדים וכו'.
רק בכיריים מסוג "אינדוקציה" (היקרים ביותר מבין סוגי הכיריים החשמליות השונים), יש צורך להשתמש בסירים מיוחדים. בשאר סוגי הכיריים החשמליות אין בעיה להשתמש בסירים רגילים.
לגבי וויסות טמפרטורה של מאכלים - דווקא בכיריים חשמליות הכי קל לווסת את החום לגובה הרצוי.
לדוגמא: המסת שוקולד בבן-מארי. בכיריים חשמליות פשוט מכוונים את הכייריים על חום נמוך מסויים ואין סיכוי שהשוקלד יישרף גם אם זה ייקח שעה שלמה לטבול בו פטיפורים וכו' - מה שאין כן בכיריים של גז - יש רק שני מתבים, חום נמוך יכול לא להיות מספיק חם בשביל המסת השוקולד ויגרום להתקשותו וחום גבוה יכול לגרום להישרפותו וכל הזמן צריך לשחק עם החום של הכיריים כדי לשמור על השוקולד נמס.
לגבי משך זמן הבישול - אין ספק שלא עבד עם כיריים חשמליות - אחרת היית רואה עד כמה משך זמן הבישול קצר משמעותית מהבישול בגז.
לגבי בעייתיות בבשר וחלב, יש פוסקים הסוברים כי חומם של בכיריים מכשיר אותם באופן תמידי ובעצם הוא מעין תהליך ליבון שהכיריים עוברות כל זמן שהן עובדות.
אפילו לגבי פסח יש פוסקים הסוברים כי אפשר להפעיל את הכיריים החשמליות כשעה על החום הגבוה ביותר ו"כבולעו כך פולטו" - הכיריים מוכשרות.
וכך כתוב בילקוט יוסף, סימן פ"ט, סעיף ע"ז:
"מותר לבשל על כיריים של גאז מאכלי בשר ומאכלי חלב, ואין צורך שיהיו כיריים נפרדים לבשרי ולחלבי. וגם אם גלש מהחלב על הכיריים [מקום האש], אין צריך להכשירם קודם שבא לבשל מאכל בשרי, דבודאי מה שנשפך על הכיריים נשרף וכלה, וגם בהדלקת הכיריים הרי הוא עושה ליבון קל, ועוד, דכלי מכלי אינו בולע אלא באמצעות רוטב, וממילא אין הקדרה המונחת על הכיריים בולעת מהכיריים. והוא הדין לחצובות כיריים חשמליים שעליהם מעמידים את הסירים, כיון שהאש שורפת גם את מה שנשפך על החצובה." [ילקוט יוסף איסור והיתר כרך ג' עמוד תסז].