דרוש מידע עונש על העתקה במבחנים

מצב
הנושא נעול.

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כ"כ מעצבן אותי התגובה הזו!!!!!

למה להביע אמון במורה שחוטאת לנפש הילדה?!
המורה היא איזה יצור שברירי שחייבים תמיד לפרגן לה?
או שהמורה היא עלולה להיות מסוכנת וכדאי לא להרגיז אותה??!!

אה, ומזל שסייגתם מפיקוח נפש, תודה על זה.
אנחנו לא מביעים אמון בשביל שהמורה לא תישבר.
אנחנו לא מביעים אמון בשביל לפרגן למורה האומללה.
אנחנו מביעים אמון בשביל שהבת שלנו תלמד ותתחנך.

קיבלתי עונשים בחיי.... ועדין, שרדתי את זה.
כי ההורים שלי לא נשברו ולא הושפלו ולא נבהלו.
אלא פשוט עמדו חזקים ואיתנים מול אמירה של המורה. גם האמירה הקשה ביותר.

מה לעשות שזה עובד? כשההורים חזקים הילדים חזקים.
למה לא לתת לילד את ההזדמנות לגדול?

אני מאמינה שמרבית מן התגובות הנזעמות, הן של כאלה שחוו בילדותם דבר או שניים ממערכת החינוך.
אבל הגיע הזמן להפריד.
המורה שהיתה לך היא לא בהכרח המורה של הבת שלך.

יש לי סיפורים למכביר על אימהות "פגועות מערכת החינוך", שהבנות שלהן הוציאו
עונשים (אני כמעט לא מענישה ב"ה) ומקרים בכיתה מהקשרם.
אחרי בירור מהיר התברר לא דובים ולא יער.
 

ANANAS

משתמש מקצוען
רק אומרת,
שכשההורים לא מגבים את בית הספר, כשהאמא שוברת את הסמכות של הצוות פעם אחר פעם, כשהתלמידה מרגישה שיש לה דרך 'להדליק' את אמא שלה כל פעם - עם סיפורים על עוולות מחיי בית הספר - לאו דווקא כשהם 100 אחוז מדוייקים (הפיתוי גדול, אפשר להבין אותה)
אי אפשר לצפות שהילדה תגדל ותקבל על עצמה כללים ומסגרות. לא של מערכת החינוך ולצערי גם לא של הבית, אפילו הלכות ומנהגים. כי מה ההבדל?

ובנוגע לנושא הנ"ל. להרים טלפון למורה. אין מצב שעם הידברות ברורה והסבר שלכם על התחושה של הילדה ההשפלה הזו תימשך.
 

זכות התגובה

משתמש פעיל
יש כאן התעלמות מהמעשה של התלמידה: חוסר יושר עד רמת גזל, הפרעה לתלמידה אחרת בזמן מבחן ואי ידיעת החומר (אולי באשמתה כתוצאה מאי נטילת אחריות על לימודיה). ולאחר שהיא נתפסה בהעתקה במבחן הראשון, היא חזרה על כך בשנית.
האין ראוי לגנות את המעשה, ולהשריש אותה מקרבה? (ואולי המגזר החרדי צריך להשתפר בדיוק במאפיינים הללו, ולהתחיל להנחיל בתוכו יושר, כבוד לזולת ואחריות אישית ברמה מוגברת יותר?)
אם העונש אכן גורם לבת למבוכה אמיתית, כמובן שיש לדבר על כך עם המורה- בכבוד! (לפעמים האמא נבהלת יותר מהבת, מדמיינת את ההשפלה הנוראית, והבת מצטרפת לתחושה, למרות שמלכתחילה היא קיבלה את העונש בלי קונטציות שליליות במיוחד. בד"כ בנות הכיתה יודעות מי מעתיקה, ולא מסתכלות בצורה יותר גרועה עליה כאשר היא יושבת בנפרד. עונש כזה נועד למנוע הפרעה עתידית למועתקות ולמנוע ממנה להעתיק שוב, ובכך לחייב אותה ליטול אחריות על לימודיה מעתה.)
אבל, בעיקר, רציתי להצביע על הבעייתיות שבעצם ההעתקה. חייבים למצא עונש תואם לכך!
(אני כותבת כאמא לבת, שמרבים להעתיק ממנה בשעת מבחן, ובכך פוגעים בריכוז שלה ומקצרים את הזמן שנותר לה לכתיבה במבחן. ואף מורה לא הענישה את המעתיקות או הצילה את ביתי מהפרעתן.)
 
נערך לאחרונה ב:

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
ראיתם את האשכול הזה?
אותה אף פעם לא השפילו על שקר
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
בכללי
יש בעיה להעתיק במבחנים??
אם יש כאן שאלה כזאת
אולי המורה צודקת בעונש??
למה שבנות יחשבו שמותר להעתיק מאיזושהי סיבה??

אם אף אחד לא עצר אותן באמצע הדרך והעמיד אותן על המקום
אז אולי באמת מותר??
ואני נדהמת איך יש הרבה בנות שמבחינתן להעתיק במבחן זה בסדר
ואח"כ בחוצים
ואח"כ בבחינה לקבלה לעבודה וכו'
ו"מתקדמות" בחיים על השקרים האלו.
איך זה קורה?
איפה היושר?
איפה האמת?
אילו הערכים שאנחנו מגדלים עליהם את הילדים שלנו??

ילדה שיושבת לבד בבחינה היא לא בכזאת סיטואציה מבישה
זה לא שהמורה שמה אותה בשולחן של המורה וכל הבנות צוחקות עליה. היא יושבת לבד בשולחן שלה.

אם את כאמא מרגישה שזה פוגע בה הזמן הממושך
את בהחלט יכולה וצריכה לפנות למורה ולהגיד לה שהבת שלך הבינה את המסר,
והיא מתחרטת על מה שעשתה ומבקשת לקצר את העונש.
אני מאמינה שהמורה תסכים
אבל קודם כל- תפנימי עם הבת שלך שהעונש בבסיסו הוא מוצדק
והיא עשתה מעשה שלא יעשה.

בהצלחה והרבה נחת!
 

לאה 22

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אם יש כאן שאלה כזאת
אולי המורה צודקת בעונש??
למה שבנות יחשבו שמותר להעתיק מאיזושהי סיבה??

אם אף אחד לא עצר אותן באמצע הדרך והעמיד אותן על המקום
אז אולי באמת מותר??
ואני נדהמת איך יש הרבה בנות שמבחינתן להעתיק במבחן זה בסדר
ואח"כ בחוצים
ואח"כ בבחינה לקבלה לעבודה וכו'
ו"מתקדמות" בחיים על השקרים האלו.
איך זה קורה?
איפה היושר?
איפה האמת?
אילו הערכים שאנחנו מגדלים עליהם את הילדים שלנו??

ילדה שיושבת לבד בבחינה היא לא בכזאת סיטואציה מבישה
זה לא שהמורה שמה אותה בשולחן של המורה וכל הבנות צוחקות עליה. היא יושבת לבד בשולחן שלה.

אם את כאמא מרגישה שזה פוגע בה הזמן הממושך
את בהחלט יכולה וצריכה לפנות למורה ולהגיד לה שהבת שלך הבינה את המסר,
והיא מתחרטת על מה שעשתה ומבקשת לקצר את העונש.
אני מאמינה שהמורה תסכים
אבל קודם כל- תפנימי עם הבת שלך שהעונש בבסיסו הוא מוצדק
והיא עשתה מעשה שלא יעשה.

בהצלחה והרבה נחת!
לא נראה לי שהיא ביקשה ממך עזרה בנוגע להעתקה!!!!!
את משגיחה של כולם?
 

חמחם

משתמש מקצוען
איך אפשר לקחת צד מבלי לשמוע את שני הצדדים?
ההתנהגות של המורה נשמעת נוראית, השפלה זה חמור ביותר
אבל לא שמענו מה היה שם...
וגם את התלמידה לא שמענו
שמענו את המחשבות והרגשות של אמא שלה...
איך שופטים ומדברים על אנשים בלי לשמוע מה היה שם - זה פשוט בדיחה
וכמו שמשהו כתב פה - להרגע
ולאמא של התלמידה כדאי לברר בכבוד מול המורה מה היה
להבין את הצורך בעונש לתלמידה (מה הקשר של חברותיה?)
אבל לא לתת השפלה.
להגיע איתה להבנות
וכמובן להעצים את הילדה על השיתוף, לא להעתיק במבחן (בלי קשר לעונש)
ועל כך שאין מושג של השפלה. משום גורם

בהצלחה
 

efigraf

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
בלת"ק
נשמע עונש משפיל, למרות שבמציאות לא בטוח שזה באמת כך.
כדאי לברר את העניין מול המורה, ואת כאמא תשקלי את טובת ביתך ולאו דווקא את טובת הכתה: "למען יראו וכו' (אל תשכחי שלהציל אותה מעונש זו לא בהכרח טובתה) בדר"כ מורות נורמליות לא מעוניינות לפגוע בתלמידותיהן.
אם את רואה שבאמת אין מה לעשות תתני לביתך כח לבצע את העונש כי להילחם נגד המורה יכול מאוד לפגוע בביתך במיוחד בכתה ח'.
 
חשוב גם לזכור שמדובר בילדה בכיתה ח', לא תקופה פשוטה, חשוב שהתדמית שלה בכיתה ובעיני עצמה , תהיה טובה וחזקה ולא חלילה מושפלת ומבוזה...
מאמינה שכזה דבר יכול להשפיע על מעמד חברתי ודמוי עצמי....
בקיצור , כמורה , יתכן שיש למחנכת איזשהו שיקול חינוכי כאן, אבל, זה לדעתי לא הדרך ולא הצורה.
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
לכל האמהות הכבודות והמתלהמות
קראו את הדברים הבאים בתשומת לב. כי אמנם זה נכתב למלמדים, אבל אני חושב שזה תקף גם למורות
שמעתי שבהרבה סמינרים מגמת ההוראה נסגרה. למה ?
כנראה שזה התשובה
כ״ק מרן האדמו״ר מבעלזא שיגר איגרת לחסידיו בערב שבת, בה ציין נקודות יסוד שונות עליהן החסידים מתבקשים לשים לב או להקפיד יותר. האיגרת נשלחה כהמשך ל״שטייעדיגע תורה״, המשא השנתי לחסידים במוצאי שמחת תורה.

השנה אמר הרבי במהלך ה״שטייעדיגע תורה״, ש״יש הרבה מה לומר, אך כדי לא לפספס אף נושא חשוב – צריכים זמן ויישוב הדעת, להתיישב עם יועצים, לא לפספס דבר״. הרבי המשיך ואמר כי ״יש היום עיתון של בעלזא, יהיה אפשר להכניס לעיתון את הכול באופן מפורט, עם כל הביאורים והפירושים״.

ל׳חדשות JDN׳ נודע כי דקות לפני כניסת השבת, החסידים הופתעו לקבל הודעה כי הרבי סיים לכתוב את האיגרת המפורטת וכי עותקים ממנה יחולקו בכל בתי הכנסת של החסידות בליל שבת. אמנם מרבית הנושאים עליהם הרחיב הרבי, נידונים מדי שנה במשא הקודש, אך ישנם גם מספר חידושים.

((יש פה המשך, העתקתי מה שרלוונטי לכאן))

.......גולת הכותרת של המכתב הייתה עניין החינוך. הרבי כתב כי ״נחוץ מאוד שהמחנכים יקבלו את משכורתם כראוי כדי שיחפצו לכהן בתפקיד זה, וב״ה שהעסקנים משתדלים בזה, אך יותר מכך נחוץ, שההורים יביאו בפני המחנכים את הערכתם ויכירו להם טובה ותודה וברכה, כדי שיהיה להם חשק להמשיך במלאכת שמים זו שהיא מן הקשות שבמקדש״.

הרבי המשיך בחריפות: ״יש הרבה מחנכים שעזבו את תפקידם בגלל שלא הרגישו מספיק הערכה מצד ההורים. ויש לתקן הדבר, ויפה שעה אחת קודם, כדי שיהיה זה תפקיד נחשק ומכובד ויוכלו למצוא בנקים מלמדים ור״מים בני תורה ויראי ה׳ המתאימים לתפקיד קדוש זה, ובידכם הדבר תלוי״.
 

אפרת סייעת

משתמש פעיל
אדם מבוגר צריך להזכיר לעצמו שהוא אדם מבוגר,
ולא להיגרר למשובות של ילדים.
חבל לשמוע שאנשים בוגרים מתחשבנים בקטנוניות.
זה לא סותר שתמיד אפשר לדבר עם המורה יפה
ובד בבד להקשיב לילדה באהבה ואמפתיה.
עצוב לקרוא כמה וכמה תגובות כאן בפורום,
שמבוגרים מנסים "לסגור חשבון" עם ילדה,
במקום לתת לה ביטחון וכוחות לחיים.
אולי כדאי שנלמד את עצמנו מה זה התנהגות בוגרת,
וילדינו יוכלו ללמוד מאיתנו.
 

זכות התגובה

משתמש פעיל
אדם מבוגר צריך להזכיר לעצמו שהוא אדם מבוגר,
ולא להיגרר למשובות של ילדים.
אני מסכימה עם הטענה הזו במאה אחוז!
ולכן-
צריך לשקול, האם העונש אכן פוגע בבת יותר מאשר הוא מסייע לה.
יש לשקול בכובד ראש ולא מתוך התפרצות רגשית רגעית (שהגיוני שתופיע ברגע הראשון).

המטרה של כולנו היא לגדל ילדים בריאים בנפשם וגם בעלי מידות טובות.

האם קבלת ה"חטא" במקום הכלת ה"חוטאת" תקדם אותם לעבר היעד?
האם התקפת המחנכת במקום חינוך וחיזוק היא הדרך הנכונה?

(ושוב אדגיש, שאני ממש בעד תמיכה בבת והערה חשאית למורה. איני מכירה את אישיותה ואת רמת פגיעותה של הבת הזו, ותפקיד האמא לעצור כל מפגע בדרכה של ביתה אל בגרות בוגרת ויציבה בעז"ה!)
 

רוגעל'ה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
סיפרה לי חברה, אישה נשואה עם ילדים גדולים.
שבכיתה א'. המורה לקחה את התיק שלה, לפני כל הכיתה, רוקנה אותו, עברה פריט פריט. ואמרה לה , תראי איזה בלאגן הולך בתיק שלך. מזה כל הזבל הזה. והיא עמדה שם מבוישת, ולא ידעה איפה לשים את עצמה.

היא אמרה לי, אני ממרומי גילי, לא מסוגלת לסלוח למורה הזאת.... עד היום, כשאני נזכרת בזה, עולות לי דמעות.

עברו יותר מ 30 שנה, כן?


אני עצמי, עברתי בכיתה ה' השפלה הרבה יותר גרועה מזה. ואני במצב שאני לא מסוגלת לדבר על זה...

ולפותחת האשכול.
אני הייתי מרימה טלפון למורה, ואם המורה לא היתה מסכימה ליישר קו. הייתי אומרת לה, שאולי באמת אם יש חילוקי דעות, אז אולי כדאי שניגש להתייעץ עם המנהלת, לשמוע אם היא מסכימה, ומגבה את השיטה הזאת.
 

מציאותית

משתמש סופר מקצוען
אני רואה כאן שהרבה כעסו על התגובה שלי (אולי היתה צריכה להיות מעודנת, אבל הגיעה מכאב גדול!)
אני מבינה מאיזה צד אתם, לכן לא מתפלאית.
אני נגד עונשים חד משמעית,
וזו דעת כל המחנכים הגדולים היום כמו הרב יעקובזון וכד'
לדרך טובה מובילים עם הדרכה ואמון
אף פעם לא עם השפלה ועונשים!!
אם הקב"ה נוהג איתנו בכבוד גם עם גנבים (ע"ע הבאת קורבן על גניבה)
אז אנחנו יותר "מחמירים" ממנו?
אין שום הצדקה או סיבה להשפלה של יהודי. אין! אין!
ומי שמזלזל בכבודו של יהודי, מן הנראה שלא מכיר בערך עצמו!
ובכלל לא מעריך את צלם האלוקים שבכל אחד ואחד מאיתנו
מורים.ות, מחנכים.ות
התורה (והמציאות) קוראת לכם לשנות גישה!
 

תותית י.

משתמש מקצוען
סיפרה לי חברה, אישה נשואה עם ילדים גדולים.
שבכיתה א'. המורה לקחה את התיק שלה, לפני כל הכיתה, רוקנה אותו, עברה פריט פריט. ואמרה לה , תראי איזה בלאגן הולך בתיק שלך. מזה כל הזבל הזה. והיא עמדה שם מבוישת, ולא ידעה איפה לשים את עצמה.

היא אמרה לי, אני ממרומי גילי, לא מסוגלת לסלוח למורה הזאת.... עד היום, כשאני נזכרת בזה, עולות לי דמעות.

עברו יותר מ 30 שנה, כן?
גם לי יש סיפור דומה
אמנם לא עברו 30 שנה אבל בהחלט בא לי לבכות כשאני נזכרת בסיפור
חבל שמורות ככה מתנהגות!
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
פותחת האשכול היקרה,
במקומך הייתי קודם כל מרימה טלפון מכובד למורה. לשמוע את הדברים מהצד שלה,
להבין את מה שקורה בכל פעם שיש מבחן בכתה.
לפעמים לשמוע מהצד של המורה נותן הסתכלות קצת שונה ופרספקטיבה אחרת.
ואז להכניס באמצע השיחה את העובדה שהיא מתחרטת על מה שעשתה, להבהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים שהבת פגועה ומושפלת ושאת מבקשת להפסיק את זה.
לפעמים מורה לא מודעת לזה שמעשה/עונש מסוים משפיל את התלמידה, ואם תאמרי לה יש מצב שהיא אפילו תהיה מופתעת. אבל היא חייבת לדעת מזה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה