עבודה לא שגרתית

רחלים

חומרי הוראה מדהימים, לבית, לגן ולכיתה ttps://www.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
במאפיית קוממיות העובדות כמעט כולן הן בנות.
(חוץ מהתנור ואולי עוד משהו)
 

ג פלג

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אני מכירה פנסיונרת שעבדה במעבדת המחקר של בר אילן (להזריק חומר לאכברים ולראות מה קורה להם...)
 

grafix

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני ראיתי פעם עובדת מע"צ, שעבדה בכביש בלילה, עם אפודה זוהרת, אישה עם מטפחת ולבוש חרדי.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
מלכה אלישבע שפסאנגלית: Malka Elisheva Schaps, נולדה ב-6 באוגוסט 1948) היא מתמטיקאית ישראלית-אמריקאית, המשמשת דיקנית הפקולטה למדעים מדויקים באוניברסיטת בר-אילן. שפס, גיורת חרדית, היא גם סופרת הכותבת באנגלית תחת שם העט רחל פומרנץ (באנגלית: Rachel Pomerantz) וחלק מספריה תורגמו לעברית. תוכן עניינים





ביוגרפיה

שפס נולדה כמרי אליזבת קרמר (Mary Elizabeth Kramer) בקליבלנד, אוהיו וגדלה בבת'סדה (Bethesda) שבמרילנד ובוושינגטון די. סי.. את התואר הראשון סיימה בהצטיינות יתרה בקולג' סוורת'מור ואת התואר השני ותואר הדוקטור קיבלה מאוניברסיטת הרווארד.
התגיירה ובשנת 1968 נישאה לדוד שפס. בשנת 1972 עלו בני הזוג לישראל. הם מתגוררים בבני ברק ולהם שני ילדים ושני ילדי אומנה. דוד שפס הוא פרופסור ללימודים קלאסיים באוניברסיטת בר-אילן.
כמתמטיקאית

את עבודת הדוקטור שלה, על דפורמציות סינגולריות של עקומות במרחב, כתבה באוניברסיטת הרווארד, בהנחייתו של דייוויד ממפורד. העבודה אושרה ב-1972. מאז המשיכה לעסוק בתורת הדפורמציות מהיבטים גאומטריים ואלגבריים, כשהיא מתמחה בהצגות מודולריות של חבורות סופיות. הצגות אלו מוגדרות מעל שדות ממאפיין המחלק את סדר החבורה, ולכן משפט משקה אינו תקף עבורן. נושא זה משלב כלים מרכזיים בתורת ההצגות: קוויברים, בלוקים של הצגות ודפורמציות אלגבריות.
בשנים 1977-1972 שימשה מרצה באוניברסיטת תל אביב. בשנת 1977 עברה למחלקה למתמטיקה באוניברסיטת בר-אילן, בדרגת מרצה בכיר. בשנת 1991 קודמה לדרגת פרופסור חבר, ובשנת 2006 קודמה לדרגת פרופסור מן המניין. שימשה כראש המחלקה למתמטיקה. שפס הקימה תוכנית למתמטיקה פיננסית, והיא עומדת בראשה.
פרופסור שפס מונתה ב-2013 לדיקן הפקולטה למדעים מדויקים באוניברסיטת בר-אילן. היא הדיקן החרדית הראשונה בארץ.
כסופרת

שפס החלה לכתוב לראשונה ב-1981 כשהחלימה מכוויות. באחד מספריו של דוד זריצקי פגשה סצנה שבה מתוארת שיחה בין גבר ואישה במהלך פגישה למטרות שידוכים, סצנה שהייתה נראית לה שלא תתקבל אצל מו"ל חרדי, דבר שעודד אותה לכתוב. היא בחרה לכתוב תחת שם עט מתוך חשש שעובדת היותה סופרת תמנע ממנה קידום.
ספרה הראשון, "מכור הברזל", הוא ספר עיוני שיצא לאור ב-1985 ועוסק בסיפורים אישיים של ניצולי שואה. מאז פרסמה עוד שבעה ספרים, שחלקם תורגמו גם לצרפתית ושלושה מהם תורגמו לעברית והפכו לפופולריים במגזר החרדי.
בספריה משולבים פרטים אוטוביוגרפים רבים מחייה. ספרה "פרח בר", המתאר החזרת ילד אומנה למשפחתו הביולוגית מבוסס על מקרה מציאותי, וכך גם ספרה "פרחי קקטוס" שעלילתו עוסקת במשפט להחזרת ילד אומנה לאפוטרופוס שלו. הספר "עת לקרוע ועת לתפור" מתאר את הקונפליקט המתואר גם בספריה האחרים, אותו היא מגדירה כ"קונפליקט בסיסי המושל בחייה", של שילוב העולם היהודי עם הקריירה האקדמית, והוא האוטוביוגרפי מכולם.
למרות חששה הראשוני שספריה לא יתקבלו בקהילה החרדית משום שעלילתם נועזת יחסית, הפכו ספריה לפופולריים, אף על פי שהם לא מקובלים באופן מוחלט בכל שכבות הציבור. בספרייה הציבורית במודיעין עילית, למשל, נמנעו מלהכניס את ספרה "פרח בר", אף שהכניסו מספריה האחרים.
שפס גם מרצה וכותבת מאמרים בתחום הספרות החרדית
 

eliaviva

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אני מכירה פרופסורית באוניברסיטה העברית
 

bbr

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נכתב ע"י שוהם;1459685:
פעם רואיינה שם עובדת במאפיית מצות, כמדומני משהוא בישוב קוממיות..

את יכולה לראיין אותי :D (עבדתי שם תקופה קצרה) אם זה כזה מרגש
 

אות לי

משתמש סופר מקצוען
המתנתי בסבלנות לראות את שלכן כי ידעתי ששלי עובדת במקצוע הכי פחות שיגרתי..
למרות שזה מקצוע גברי, לדעתי אין אף גבר חרדי במקצוע הזה.
אמנם היא לא חרדית אבל היא שומרת שבת.


אולגה.
 

bbr

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נכתב ע"י אות לי;1460213:
המתנתי בסבלנות לראות את שלכן כי ידעתי ששלי עובדת במקצוע הכי פחות שיגרתי..
למרות שזה מקצוע גברי, לדעתי אין אף גבר חרדי במקצוע הזה.
אמנם היא לא חרדית אבל היא שומרת שבת.


אולגה.

נו אנחנו במתח;)
 

אלישבע אבר

מנהלת קהילת מוזיקה. סאונד. והפקות במה
מנהל
מנוי פרימיום
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
סאונדמנית..

לא מתכוונת לסתם אחת שיושבת במופע, ליד המיקסר
אלא כזו שלמדה סאונד בצורה מקצועית
אין הרבה כאלה..
אבל אני מכירה
 

טוליפ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י אות לי;1460213:
המתנתי בסבלנות לראות את שלכן כי ידעתי ששלי עובדת במקצוע הכי פחות שיגרתי..
למרות שזה מקצוע גברי, לדעתי אין אף גבר חרדי במקצוע הזה.
אמנם היא לא חרדית אבל היא שומרת שבת.


אולגה.

טייסת, נהגת משאית? או אולי קבלנית, אנחנו סקרנים
 

Efratush

משתמש צעיר
נכתב ע"י stt;1459041:
אני מכירה אישה ירושלמית (עם כל הלבושים..) שהיא גננית- עובדת בגינון

הזכרת לי :)
אני מכירה מישהו שהוא גנן - עובד בגן ילדים.
הוא היה עובד הייטק עד שהחליט לעשות את מה שהוא אוהב באמת... (הוא דתי)
 

ymshiff

משתמש פעיל
מתווכת דירות,
אמנם לא כ"כ נדיר,אבל זה מקצוע גברי...
 

חנון

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אף אחת עוד לא כתבה את זה:
אשת תחזוקה של הבית תיקוני סתימות/תריסים/פלורוסנטים/מדפים/שקעים שרופים ועוד
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
רופאה חרדית,
חוקרת דתית חזקה (עם פאה ולבוש צנוע מאד.)
 

יעל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
כששאלתי מישהי פעם במה היא עובדת..
היא אמרה שכרגע היא עובדת על המידות..
והיא דתית עם מטפחת :)
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י יעל;1460396:
כששאלתי מישהי פעם במה היא עובדת..
היא אמרה שכרגע היא עובדת על המידות..
והיא דתית עם מטפחת :)

זה נראה לי סוג של עבודה שדווקא כן נפוצה במחוזות החרדיים, השאלה היא אם המעסיק מרוצה מהתוצאות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  19  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה