סתם טיפ קטן לבעלי עסק (הטיפ ללא תשלום, והוא אינו דורש ממכם להירשם למשפך שיווקי של 6789 מיילים מידי יום..)

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
לפני מספר ימים רציתי לקנות מוצר כלשהו,
חיפשתי בגוגל,
הגעתי למספר אתרים המוכרים אותו.
כולם אתרים של חרדים.
רשמתי לעצמי שלושה מספרי טלפון, והתקשרתי לכל האתרים. אחד, שתיים, שלוש.

עכשיו, דעו לכם.
מבחינתכם, העסק שלכם אולי יעיל, על פי האקסל.
אבל הלקוח נותן לכם רק צ'אנס אחד.
אחד.

ברגע שהשיחה נענית, והלקוח שומע מענה עייף, מנומנם, מנותק, אנטיפטי - הוא נוטש.
טראח.

בחנות הראשונה שהתקשרתי, איש לא ענה. גם לאחר דקה של צלצול.
אז מיהרתי לחנות השניה. מה אכפת לי אם החנות הראשונה משקיעה את כל כולה, והנציגה רק יצאה לשניה להפסקת קפה?

אבל גם בשניה לא נחלתי אושר.
שם ענה לי מוכר אדיש, עייף. סחוט.
מלמלתי משהו ועברתי לשלישית.

בשלישית, הפלא ופלא, ענה לי קול רענן ונמרץ. אדיב.
לאותה חנות לא היה בדיוק את המוצר שרציתי, אבל מצאתי את עצמי קונה משהו אחר, נטו בגלל השירות.

ואחר כך חשבתי:
אם המוכרים בחנויות הראשונות היו קצת יותר נמרצים, ייתכן והייתי קונה שם.
ואם אני נטשתי ולא קניתי, יכול להיות שכמוני יש עוד עשרות.

אמרו אתם:
האם לא עדיף לבעלי העסקים לתמרץ את העובדים שלהם בעוד כמה שקלים פר שעה, כדי שיהיו שמחים ואדיבים ולהוטים?
הרי המוכר הוא, בסופו של יום, חלון הראווה של כל העסק כולו. המגע האמיתי הראשון של החנות הלקוח. לא חבל לפספס אותו?!
 

לק

משתמש מקצוען
לפני מספר ימים רציתי לקנות מוצר כלשהו,
חיפשתי בגוגל,
הגעתי למספר אתרים המוכרים אותו.
כולם אתרים של חרדים.
רשמתי לעצמי שלושה מספרי טלפון, והתקשרתי לכל האתרים. אחד, שתיים, שלוש.

עכשיו, דעו לכם.
מבחינתכם, העסק שלכם אולי יעיל, על פי האקסל.
אבל הלקוח נותן לכם רק צ'אנס אחד.
אחד.

ברגע שהשיחה נענית, והלקוח שומע מענה עייף, מנומנם, מנותק, אנטיפטי - הוא נוטש.
טראח.

בחנות הראשונה שהתקשרתי, איש לא ענה. גם לאחר דקה של צלצול.
אז מיהרתי לחנות השניה. מה אכפת לי אם החנות הראשונה משקיעה את כל כולה, והנציגה רק יצאה לשניה להפסקת קפה?

אבל גם בשניה לא נחלתי אושר.
שם ענה לי מוכר אדיש, עייף. סחוט.
מלמלתי משהו ועברתי לשלישית.

בשלישית, הפלא ופלא, ענה לי קול רענן ונמרץ. אדיב.
לאותה חנות לא היה בדיוק את המוצר שרציתי, אבל מצאתי את עצמי קונה משהו אחר, נטו בגלל השירות.

ואחר כך חשבתי:
אם המוכרים בחנויות הראשונות היו קצת יותר נמרצים, ייתכן והייתי קונה שם.
ואם אני נטשתי ולא קניתי, יכול להיות שכמוני יש עוד עשרות.

אמרו אתם:
האם לא עדיף לבעלי העסקים לתמרץ את העובדים שלהם בעוד כמה שקלים פר שעה, כדי שיהיו שמחים ואדיבים ולהוטים?
הרי המוכר הוא, בסופו של יום, חלון הראווה של כל העסק כולו. המגע האמיתי הראשון של החנות הלקוח. לא חבל לפספס אותו?!

הלוואי וזה היה פשוט כל כך כמו שהצגת את זה.
בתור בעלת עסק שמכירה עוד בעלי עסקים.
זו ה-התמודדות בה' הידיעה.
קשה להעסיק עובדים. נקודה.
כמה שתצ'פר,
לא תמיד זה עוזר.
כל זמן שהעסק לא שלהם,
הם רק שכירים בסופו של יום.
בפרט שדובר על שיחה חד פעמית שהתמזל מזלך וענו בצורה ישנונית/ערנית.

ייתכן (כמה שנשמע פחות הגיוני) שהקול הישנוני היה במקרה במקרה של הבוס...
 

לק

משתמש מקצוען
אמנם אני בעלת עסק אך אינני מעסיקה עובדים עדיין (והנ"ל חלק מהסיבות...)

ובעלי העסקים שדיברתי בשמם משלמים הרבה הרבה יותר משכר מינימום.
תתפלאו, אבל הכסף הוא לא המדד לחיוך.
יכול להיות שיעבדו מעולה וירימו ארגזים ולא ינוחו וכו' וכו'
ועדיין מצברוח חיוני הוא ענין שונה.
ממש לא באתי לדון את קהילת השכירים המקסימה!
עובדים קשה ומקבלים מעט!

ואם ממש ממש מעניין אותך אז בנוסף לכובע של בעלת עסק,
אני עדיין שכירה במשרה כלשהי.....
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
למה לא נותנים תמריץ לפי עסקאות?
אם העובד שעונה לטלפון היה יודע שיקבל אחוזים מהעיסקה- זה היה אמור להשמע אחרת...
 

שנים

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
איך קל לשפוט. :rolleyes:
אמנם אני בעלת עסק אך אינני מעסיקה עובדים עדיין (והנ"ל חלק מהסיבות...)

ובעלי העסקים שדיברתי בשמם משלמים הרבה הרבה יותר משכר מינימום.
תתפלאו, אבל הכסף הוא לא המדד לחיוך.
יכול להיות שיעבדו מעולה וירימו ארגזים ולא ינוחו וכו' וכו'
ועדיין מצברוח חיוני הוא ענין שונה.
ממש לא באתי לדון את קהילת השכירים המקסימה!
עובדים קשה ומקבלים מעט!

ואם ממש ממש מעניין אותך אז בנוסף לכובע של בעלת עסק,
אני עדיין שכירה במשרה כלשהי.....
לא התכוונתי לדון, אמרתי רק שזו תגובה טיפוסית...

אגב, בתור שכירה, את אולי מרגישה תמריץ מהכסף, הגם שהכסף זה לא הכל...

למה לא נותנים תמריץ לפי עסקאות?
אם העובד שעונה לטלפון היה יודע שיקבל אחוזים מהעיסקה- זה היה אמור להשמע אחרת...
כמו ש@כוכב 103 טוען בצדק
 
נערך לאחרונה ב:

efrat1

משתמש סופר מקצוען
יוצרי ai
אפשר לרכב על הגל?
בעלי עסקים חרדים, נחמד שאתם שולחים מכתבים מתבכיינים למערכות העיתונים
עם בקשות לעזור לכם בתקופת אפטר- קורונה, ולרכוש דווקא אצלכם.
אבל: אולי תהיו גם אתם עקביים, ותפתחו את החנויות כל יום בשבוע בטווח שעות הגיוני.
משום מה העסקים החרדיים בקרית ספר נוטים להיות פתוחים בימים אי זוגיים בשעות 3 ורבע עד 4 וערים בלבד
ובערב בימים כשהלבנה מלאה, בתנאי שלא יורד גשם...
 

גמד

משתמש מקצוען
גם אני בדרך כלל בודק ככה
לפני שאני קונה באינטרנט אני מתקשר לחנות
ובודק אם מישהו מרים (אולי החנות לא פעילה?), ואיך הוא מתייחס (מה יקרה שארצה להחזיר מוצר?)
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
אמנם אני בעלת עסק אך אינני מעסיקה עובדים עדיין (והנ"ל חלק מהסיבות...)

ובעלי העסקים שדיברתי בשמם משלמים הרבה הרבה יותר משכר מינימום.
תתפלאו, אבל הכסף הוא לא המדד לחיוך.
יכול להיות שיעבדו מעולה וירימו ארגזים ולא ינוחו וכו' וכו'
ועדיין מצברוח חיוני הוא ענין שונה.
ממש לא באתי לדון את קהילת השכירים המקסימה!
עובדים קשה ומקבלים מעט!

ואם ממש ממש מעניין אותך אז בנוסף לכובע של בעלת עסק,
אני עדיין שכירה במשרה כלשהי.....
להגיד לכם סוד?
זה בכלל לא קשור לכסף.
זה קשור להערכה, למילה טובה. לחיוך.
עובד שמרגיש נצרך, שהבוס מעריך אותו ואת עמלו, מכבד אותו ואת עבודתו - שש ושמח לתת שירות ויחס ללקוחות.

(וכן, עובד יכול לדעת שהבוס לא יכול לשלם יותר כרגע, ועדיין להיות מרוצה מאוד גם אם השכר לא משהו)
 

On control

משתמש פעיל
טוב, אז אני כשכירה נכנסתי לאשכול כדי להעביר את הידע לבוסית שלי, כייף לי לעבוד אצלה ולעשות מה שאפשר לקדם את העסק וזה ממש לא בגלל הכסף הזעום שאני מרוויחה, יש משהו הרבה יותר משמעותי שגורם לי למוטיבציה וזה היחס שלה כלפי! יחס שווה, מכבד, מתייעצת איתי, תוך כדי התכתבות בענייני עבודה כותבת לי מילים חמות ולעולם לא גערה בי... (והיו טעויות :rolleyes:),בתום תקופת עבודה אינטנסיבית נתנה לי לצאת לחופש של יומיים בשמחה.
בתחום שהיא עוסקת היא נחשבת מאסטר והיחס הטוב לא מוריד מהמקצועיות שלה!
 

פוטושופר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
להגיד לכם סוד?
זה בכלל לא קשור לכסף.
אם כך, מדוע הנחת בסיום הפוסט את השאלה הבאה:
האם לא עדיף לבעלי העסקים לתמרץ את העובדים שלהם בעוד כמה שקלים פר שעה, כדי שיהיו שמחים ואדיבים ולהוטים?

אכן, יחס במקום העבודה הוא פרמטר לא קטן. השכר גם.
מסתבר שניתן לתגמל עובדים בצורות שונות ולא רק בבונוסים כספיים או במזומן...
 

shevi123

מהמשתמשים המובילים!
מנהל קבוצה
כתיבה ספרותית
תתפלאו, אבל הכסף הוא לא המדד לחיוך.
יכול להיות שיעבדו מעולה וירימו ארגזים ולא ינוחו וכו' וכו'
ועדיין מצברוח חיוני הוא ענין שונה.


להגיד לכם סוד?
זה בכלל לא קשור לכסף.
זה קשור להערכה, למילה טובה. לחיוך.
עובד שמרגיש נצרך, שהבוס מעריך אותו ואת עמלו, מכבד אותו ואת עבודתו - שש ושמח לתת שירות ויחס ללקוחות.

מסכימה עם כל מילה.
מנסיון אישי, עבודה ככל שתהיה עם דרישות גבוהות ומתישה, אך היחס חם מכבד מעריך. והעובד מקבל מדי פעם בונוסים לאו דווקא כספיים. הלקוח יקבל יחס טוב, והסבירות שהעובד יתמיד (גם חסכון למעסיק...) עולה משמעותית.

לעומת זאת עבודה הרבה פחות דורשת אך עם יחס מתנקץ. ומלחמות על זכויות בסיסיות שלא עולה על הדעת בכלל לנהל מו"מ. קצרה לי את הוותק ב50%!!!
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
אם כך, מדוע הנחת בסיום הפוסט את השאלה הבאה:


אכן, יחס במקום העבודה הוא פרמטר לא קטן. השכר גם.
מסתבר שניתן לתגמל עובדים בצורות שונות ולא רק בבונוסים כספיים או במזומן...
כשכתבתי את הפוסט חשבתי על כסף, אחר כך הבנתי שזה לא הכסף, אלא היחס הכללי.
מסכימה עם כל מילה.
מנסיון אישי, עבודה ככל שתהיה עם דרישות גבוהות ומתישה, אך היחס חם מכבד מעריך. והעובד מקבל מדי פעם בונוסים לאו דווקא כספיים. הלקוח יקבל יחס טוב, והסבירות שהעובד יתמיד (גם חסכון למעסיק...) עולה משמעותית.

לעומת זאת עבודה הרבה פחות דורשת אך עם יחס מתנקץ. ומלחמות על זכויות בסיסיות שלא עולה על הדעת בכלל לנהל מו"מ. קצרה לי את הוותק ב50%!!!
נכון.
יתרה מכך:
כלקוח, אעדיף לקנות משהו בעסק שהעובדים שם מוכרים לי מזה שנים.
היות ואם הבוס שלהם טוב איתם והם נשארים איתו שנים, כנראה שהעסק יהיה טוב אליי כשאצטרך
 

shevi123

מהמשתמשים המובילים!
מנהל קבוצה
כתיבה ספרותית
כשכתבתי את הפוסט חשבתי על כסף, אחר כך הבנתי שזה לא הכסף, אלא היחס הכללי.

נכון.
יתרה מכך:
כלקוח, אעדיף לקנות משהו בעסק שהעובדים שם מוכרים לי מזה שנים.
היות ואם הבוס שלהם טוב איתם והם נשארים איתו שנים, כנראה שהעסק יהיה טוב אליי כשאצטרך

כל מילה
וכשבוס יודע שיש לו עובדים טובים. אך מנצל ומוותר עליהם בשל דברים קטנוניים..... זה ממש לירות לעצמו ברגליים.

הלוואי וזה יעלה יותר למודעות המעסיקים.
שלושת הנקודות שהועלו
יחס הערכה ומקום לצרכים ורעיונות לשיפור שהעובד מעלה, בלי משחקי אגו.
ב. שכר בהתאם לפי מה שמקובל בלי קומבינות. ובונוסים מדי פעם לא יזיקו...
ג. חשיבות וותק העובד לביסוס העסק ושימור לקוחות.

זה יחסוך הרבה עוגמת נפש לכל הצדדים.
@Natan Galant תודה על העלאת הנושא החשוב
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
כמו שהרבה כתבו פה, אנחנו בני אדם, ואדם רוצה
כבוד!!!
ובמילה יותר מכובדת שיעריכו אותו,
העובדים מרגישים שחלק נכבד מהעסק קיים בזכותם, והם נותנים מעל ומעבר, ולא תמיד מקבלים תמורה על הכל,
נותנים להם בקושי שכר מינימום, וכולי,
הערך המוסף היחיד ש"הבוס" יכול תמיד לתת לעובד זה הערכה!
להבין שלעובד יש רגשות, התמודדיות וקשיים,
אז נכון שהמעביד לא הפסיכיאטר או העו"ס של העובד, אבל מותר לפעמים להגיד מילה טובה או להראות שמעריכים,
זה לא עולה כסף והתמורה שהעובד מחזיר שווה הון.
 

דיסק שרוט

משתמש מקצוען
לפעמים יש גם רוח המפקד-בוס שמבריחה קונים
בתי עסק שעדין תקועים בימי הצנע ובטוחים שהם עושים לנו טובה שהם מוכרים לנו או כאלה שלא עונים מחירים בטלפון ומשוכנעים שהציבור בכיס שלהם
יש גם בעלי עסקים שלא נוהגים כבוד בילדים והם לא מבינים שבסופו של יום הם הקליינטים הכי טובים שלהם
 

בן המלאך

משתמש פעיל
נראה לי שאחד ההשקעות הכי חשובות בעסק, זה בהון האנושי, קרי העובדים.
ומעסיקים שמזלזלים בזה, מפסידים הרבה, בלי לדעת ומשים לב. (ואם הם מרוויחים יכולים להרוויח הרבה יותר)
בשונה ממוצר מדף, שכמה ששילמת פחות הרווחת, בעובדים כמה שאתה חוסך, הפסדת.
השקעה בעובד:
שכר הוגן - הן בהתאם למקובל בשוק, והן בהתאם למאמץ ולשחיקה בעבודה, וגם בהתאם לוותק ולניסיון.
ולא כמעסיקים שהעסק זה קרן צדקה שנותן תמיכה בסיסית למי שעובד בו, ולא נותן תמורה מלאה לעובד .
התחשבות - בצרכים אישים לדוג' לפעמים עובד רוצה להעדר מהעבודה אפי שהבוס יכול לכפות עליו להישאר אבל אם הוא מתחשב הוא ישחרר אותו אפי' שהסיבה לא קריטית
התייחסות נאותה - לתת לעובד את כל הכבוד והערכה שמגיע לו, ולא לדרוך עליו, מחשש שאם יחשיבו אותו, יבקש העלאה
בשכר .
עובד שמתאים לעבודה, ומקבל את כל המגיע לו, רוב הסיכויים שייתן את כל יכולותיו להצלחת העסק.
 

סביון

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
כל כך נכון.
ואני מהצד השכיר.
ודווקא הבוס שלי עכשיו הוריד בונוסים (קשיי קורונה)
ולא נראה לי שאי מי מהעובדים עובד פחות יעיל.

זה תוצאה של השקעה בבן אדם שעובד למחייתו.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
כל כך נכון.
ואני מהצד השכיר.
ודווקא הבוס שלי עכשיו הוריד בונוסים (קשיי קורונה)
ולא נראה לי שאי מי מהעובדים עובד פחות יעיל.

זה תוצאה של השקעה בבן אדם שעובד למחייתו.
נכון!
לפעמים יש גם רוח המפקד-בוס שמבריחה קונים
בתי עסק שעדין תקועים בימי הצנע ובטוחים שהם עושים לנו טובה שהם מוכרים לנו או כאלה שלא עונים מחירים בטלפון ומשוכנעים שהציבור בכיס שלהם
יש גם בעלי עסקים שלא נוהגים כבוד בילדים והם לא מבינים שבסופו של יום הם הקליינטים הכי טובים שלהם
יפה.
פתאום נזכר בשורה של בתי עסק, שהמוכרים פשוט מקבלים את הלקוחות בפרצוף מאיים ומבעית, סטייל חוקר קג"ב בפגישת ההיכרות עם הפציינט...
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
לפעמים יש גם רוח המפקד-בוס שמבריחה קונים
בתי עסק שעדין תקועים בימי הצנע ובטוחים שהם עושים לנו טובה שהם מוכרים לנו או כאלה שלא עונים מחירים בטלפון ומשוכנעים שהציבור בכיס שלהם
יש גם בעלי עסקים שלא נוהגים כבוד בילדים והם לא מבינים שבסופו של יום הם הקליינטים הכי טובים שלהם
הזכרת לי משהו שכתבתי מזמן ומעולם לא פרסמתי! תודה רבה... נתייג אותך בלנ"ד כשאעלה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  62  פעמים

לוח מודעות

למעלה