שיתוף ספרא חוזר ספרא יודע | פרק ב', ויש עוד המשך!

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
זוכרים שהבטחתי כאן?
הנה, ממשיכה.

מכתב לתלמיד, שהתבסס על המכתב משנה שעברה. הטקסט חדש, אבל מה זה להקליד בשיטה עיוורת כמה מילים... עימוד קצר וחלק.
מכתב לתלמיד.jpg

והשנה היה לנו משהו חדש - בלנק מכתב להורים.
בלנק מכתב להורים.jpg

והנה, סוף סוף, עימוד שאלות החזרה.
שנה שעברה, זה נראה ככה. תוכלו לדפדף ולראות הלאה. שאלות ברצף, לכל יום בנפרד. השנה התבקשתי לעמד שאלות מצד ימין, ומצד שמאל - להכין דף תשובות. (שינוי מס' 1.)
בנוסף, השאלות בשנה שעברה היו רק על מסכת אחת. השנה - שתי מסכתות (שינוי מס' 2.)
שינוי נוסף ומהותי: כותרות הדפים. שם הדף הופיע באותיות גדולות, וציון מראה המקום - באותיות קטנות. השינוי הזה נעשה על ידי סגנונות מקננים. סוגריים שהופיעו בתוך השאלות - הוקטנו על ידי חיפוש והחלפת סגנון - דרך גרפ. השנה לא היו מראי מקומות בצורת העימוד הזאת, וגם לא היו סוגריים בתוך הטקסט (שינוי מס' 3.)
ו-תוספת תאריך (שינוי מס' 4)

הלקוח בקש שאדפיס לו עמוד לתשובות, אפשר אפילו אחד בשביל כולם... אבל - זה היה תוקע את המספור. הכנתי מאסטר באינדיזיין (אתם מסוגלים לדמיין?), כזה: בצד ימין - שני אזורי שאלות - בצורת כרטיס מתקפל (הלקוח...), עליו הונחו מסגרות הטקסט (על אחד הדוגמאות שרטטתי את המיקומים של תיבות הטקסט כפי שעימדתי באינדיזיין), בצד שמאל מיקמתי את בלנק התשובות בלי תיבות טקסט. שרשורים - רק בצד ימין. כך לא נהרס לי רצף העימוד, ומצד שני - הלקוח קבל דף שאלות -> דף תשובות. דף שאלות -> דף תשובות.

בוורד הכנתי את הטקסט עם מעבר טורים - ששובר את הרצף ומכריח את הטקסט לקפוץ לתיבת הטקסט הבאה. הטקסט כלל: תאריך > כותרת הדף > שאלות > כותרת דף 2 (מסכת שניה) > שאלות. היו דפים שהיו בהם שאלות רבות, ונאלצתי למתוח את תיבת הטקסט למקסימום האפשרי, לכן תוכלו לראות שהם עומדים צפופים, יחסית, לכותרת גם במקומות שאין הרבה שאלות. היה לי חשוב הרצף העיצובי יותר מהריווח או הציפוף של הטקסט. את סגנונות הטקסט - העתקתי משנה שעברה; מחקתי את הסגנונות המקננים ואת החיפוש-החלפה-גרפ. אין בהם צורך. גם את סגנונות האות מחקתי, הם מיותרים. יצרתי סגנון חדש לתאריך. סגנונות מספור היו שניים: סגנון ראשי, וסגנון משני, לשאלות שיש בהם פירוט ממוספר. לא נגעתי בהם, לא היה צורך. הרצתי את הסגנונות, ו-פשוט היה כיף. בעמוד השישי תראו איך שרשרתי את הטקסט, פטנט השבירות עבד מצויין.

במבחן ישמתי את התובנה הזאת בצורה מטורפת. חכו...


הנה, לפני שתתפקעו מסקרנות...

עימוד שאלות חזרה 1.jpg עימוד שאלות חזרה 2.jpg עימוד שאלות חזרה 3.jpg עימוד שאלות חזרה 4.jpg עימוד שאלות חזרה 5.jpg עימוד שאלות חזרה 6.jpg עימוד שאלות חזרה 7.jpg

כמו שאפשר לראות בדף מס' 6, יצרתי לי פתרון מבריק שכולל גם תאריך, גם כותרת, גם טקסט בזרימה חלקה.
לקראת סוף חודש החזרה, כבר נגמרו השאלות בחלק העליון. החלק של מסכת מגילה 'קפץ למעלה', תראו את העמ' האחרון.

ולקראת סיום, הוספתי גם דף לעבודת סיכום לתלמידים: מקום לנושא, והמון שורות.
וזו ההופעה הראשונה שיש עם הפונט המצויין של @נקודת מחשבה, לימונדה. תודה!
בהמשך, יש לו עוד כמה הופעות שמשתלבות טוב במארג.
עבודת סיכום.jpg

פרק ג', שלטים בגודל מטורף שגמרו לי את המחשב.
עוד מעט...
 

קלרינט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
@א-ירושלמית כל הכבוד!
המון חשיבה...
ניכרת אצלך האהבה לתורה, וללומדיה הצעירים :)

השיתוף מפורט, לפרטי פרטים
אפילו הדגמת לנו את השרשור של המאסטר,
להתעמק וללמוד!


נשארנו טעם של עוד,
מחכים לפרק ג'...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה