לדעתי הסיפור עצמו חשוב יותר מאשר ההברקה, או 'תחושת הקסם', כפי שקראת לזה.כמו שציינו כאן, גם משהו בתוכן חסר. אני לא חולקת על זה, אבל אני כן מסופקת האם יש לי דרך לתקן את הנקודה הזאת בלי לפגוע בתחושת הסיום, או כפי שבעלי לב רחב ומפרגן (באמת שהתרגשתי) קראו לזה: הקסם.
ואני כרגיל, עם חוש פרקטי דפוק, בוחרת בקסם על פני מציאות
אני פשוט מנסה להבין כדי לתקן - אם הייתי מוסיפה קטע לסיפור (או מחליפה את הקטע השני כי זה חורג לי מה-700 מילה...),
איפה נמצאת ההלכה שאסור לעבור את ה-700 מילה?אז זהו. יש לי עוד מה להגיד אבל נראה לי שזה כבר עובר את ה-700 מילה...
נו, הכל שווה.רק שתדעי שעשית לי חשק לכתוב סיפור
בשו"ע דפרוגא ס' ל"ה ס"ק ד' (לעיון כאן). וביקנה"ז הביא שבשעת הדחק יש להקל.איפה נמצאת ההלכה שאסור לעבור את ה-700 מילה?
מה שנכון, נכון.לדעתי הסיפור עצמו חשוב יותר מאשר ההברקה, או 'תחושת הקסם', כפי שקראת לזה.
אני באמת מקווה, כי למה לא לעשות דברים נכון יותר.כנראה שבפעם הבאה שתתיישבי לכתוב סיפור אלף יום ויום - כבר תנסי לבנות את העלילה באופן נכון יותר ולא רק לזרום עם הניחוח והקסם שיש לך בדמיון
זה משפט משפטי ביותר שזורק אותי לתחושה שאחרי הנסיך הקטן. וזו מחמאה בגודל של משאית... צריך להשאיר אותו בלי ההפי אנד המעצבן שלפניו. אבל זו כבר עבודה שלך - את הקוסמת.תגלה ילד מתחפר על הספה עם ספר, מעליו אור צהבהב קטן. היא לא תפריע, רק תביט בו ותתגעגע לזמנים שהיו. וגעגוע זה אין פירושו רצון לחזור לעבר; זהו רק סימן שהעבר היה יפה דיו כדי להעלות בנו טעם מתוק מחוויית ההווה של אתמול.
וואו.אחרי שמצאתי זמן לנסות לנתח. אז ככה:
א. רוב הערות הסוגריים/רווחים/וכדומה בגדול נכונות וראויות לבחינה מחדש.
ב. לגבי גוף הסיפור. הטענה שישנם כאן שני סיפורים נכונה לחלוטין. מאידך, ההתייחסות לכך כאל 'חסרון' שגויה בעיני.
(בכל זאת במקרה הזה אין כ"כ הרבה מקום). וזה יפיו וחינניותו.
בקיצור - לא לשנות! ולו בגלל שאז זה כבר לא יהיה הסיפור שלך.
אבל זה כבר עניין פרטי של כל אחד איזה סגנון לאהוב. אני בעד הז'אנר הזה. או כפי שמאן דהו כינה זאת - 'דפוקים' או משהו בסגנון הזה.
ג. כהמשך לסעיף ב' - כיון שמדובר בשתי הצצות לחיים של נשוא הסיפור, יש מקום לאזן בין אורך הקטעים. החלוקה הנוכחית יוצרת רושם שהקטע השני הוא סיומת של החלק הראשון.
ד. ההערה על כך ש'מה שמה' התחתנה מיותרת בעיני לחלוטי חלוטין. חוץ מזה-
זה משפט משפטי ביותר שזורק אותי לתחושה שאחרי הנסיך הקטן. וזו מחמאה בגודל של משאית... צריך להשאיר אותו בלי ההפי אנד המעצבן שלפניו. אבל זו כבר עבודה שלך - את הקוסמת.
באופן כללי אני חשדן וחסר אימון לסיפורים שנגמרים בהפי אנד. בצעירותי ממש חלמתי על מדף ספרים מלא בספרי 'סד אנד'. אבל בסוף הבנתי שכל סיום קיצוני לוקה בזה. וסיפור שנותן לי מקום להתחבר אליו, הוא בדרך כלל סיפור ללא סוף, או במילים אחרות - עם סוף פתוח. כי אז אני נמצא שם. חווה את ההווה של אתמול, תוך כדי בזבוז ההווה הנזיל של היום.
אפשר הסבר לבורים?הז'אנר של 'סיפור אחד - שלשה סופים'
דעתי האישית (והמנהלית) היא שהשיתוף חייב להיות משני בלבד.
עיקר הפורום צריך לעסוק בדיונים מקצועיים, ביקורות ספרות, ניתוח חומרים ושיתוף פעולה.
שאר הסיפורים והשירים המתפרסמים בפורום הם... נו, בסדר, כל זמן שהמשתף אכן מעוניין לקבל ביקורת כנה, או שהוא רוצה להדגים טכניקת כתיבה כלשהי (כתחילתו של דיון מוגדר) - אך לא בסגנון הצגת תוצרים בלבד.
נאום הדיונון לבורים - סיפור שלא מספר עלילה, אלא משקף תקופה/חיים לפעמים יותר משל אדם אחד. ומשכך, בוחר היוצר להתמקד במספר אירועים שאין ביניהם קשר בהכרח. ויחדיו נותנים את הרושם הכללי הרצוי.אפשר הסבר לבורים?
לייק.ברצינות, תשאירו אותנו מסוחררים קצת. תשאירו אותנו עם חור בבטן. שאחרי זה נערבב בעוגה מלח במקום סוכר. משהו.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: