שנה ועוד שנה, עבודת פרך, משכורות רעב ודרישות של אקדמאים,
ואין איש פוצה פה ומצפצף!!!!!!!!!!!!!!!!!!
במה דברים אמורים?
בשערוריית שכר הסייעות בחינוך המיוחד. (אין לי מושג מה המצב בחינוך הרגיל)
התעוררתי לכתוב לקראת סוף שנת הלימודים ושיאו של הרישום לשנה הבאה.
כידוע או לא, החוק מחייב שבכל כיתת חינוך מיוחד יהיו שני אנשי צוות (לפחות).
מי שמכיר את המערכת יודע שאכן יש הגיון רב בחוק זה. סדר היום מלא וגדוש בשיעורים אינדוידואליים, טיפולים רגשיים, התנהגותיים ותוכנית לימודית צפופה.
מדינת ישראל מפורסמת בנדיבותה ובטוב ליבה, אי לכך היא היתה בדילמה:
כיצד תעמוד קופת המדינה המדולדלת והדוויה במשכורת כפולה ל-2 מורות בכיתה אחת?
עמד משרד החינוך וברא בריאה חדשה: במקום שתי מורות, תהיינה בכיתה מורה ועוד "סייעת".
אכן, מילה יפה יצרה להם האקדמיה לעברית, המכסה את העוול הגדול שנעשה לאלפי נשים!
נשים שהשקיעו מהונם ומזמנם (לפחות 35,000 ש"ח) במשך 3 שנים (רק עד הבכיר) ולבסוף עובדות בשכר מינימום, לעיתים ללא שכר חופשות, ותנאים נוספים לרעתן.
דוגמאות? בבקשה!
מורה יוצאת לחופשה הגדולה ביולי, וסייעת באוגוסט.
מורה זכאית לימי הצהרה, אך סייעת כמובן שלא.
מורה זכאית להעלאת שכרה לאחר שיש בידיה תואר. סייעת, גם אם יהיה לה תואר דוקטור, משכורתה לא תושפע מכך בכהוא זה!!!
הרשימה עוד ארוכה, ואין כאן המקום לפרט הכל.
חשוב לציין, שבפועל, (ברוב המקומות) עבודת הסייעת מקבילה לעבודת המורה והיא שותפה מלאה בכתיבת תוכניות עבודה, דוחות, תעודות, ומסירת שיעורים כיתתיים ואינדוידואליים.
לדעתי, עוול עושים גם הסמינרים שמכשירים בכל שנה מאות בנות לעבודה שידוע מראש מה המצב בשוק וסוחטים את ההורים בשכר לימוד מופקע מעיקרו.
בדרך אגב אציין, שברוב הסמינרים אין אפשרות ללמוד כמעט אף מסלול ללא לימודי ההוראה.
את הקלישאה ש"כל אמא היא גם מורה" מכיר אני היטב, אך מעיון מעמיק בלימודי הדידקטיקה בסמינר עולה כי כל קשר בין התוכן לבין אם בישראל - אף לא מקרי. החשבון הוא פשוט: כסף! שכר לימודי ההוראה נע בסביבות ה 7000 ש"ח לשנה (לא כולל המסלול)
לדעתי נושא כאוב זה צריך לזעזע את העסקנים והחכי"ם החרדיים, ואת כל מי שבידו לעשות בנידון למען נשות אברכים שיוצאות לעבוד במסירות נפש על מנת שבעליהן יוכלו ללמוד בשלווה, ומביאות 2000 ש"ח בחודש!(במקרה שהן מקבלות על ימי חופשה)
ואין איש פוצה פה ומצפצף!!!!!!!!!!!!!!!!!!
במה דברים אמורים?
בשערוריית שכר הסייעות בחינוך המיוחד. (אין לי מושג מה המצב בחינוך הרגיל)
התעוררתי לכתוב לקראת סוף שנת הלימודים ושיאו של הרישום לשנה הבאה.
כידוע או לא, החוק מחייב שבכל כיתת חינוך מיוחד יהיו שני אנשי צוות (לפחות).
מי שמכיר את המערכת יודע שאכן יש הגיון רב בחוק זה. סדר היום מלא וגדוש בשיעורים אינדוידואליים, טיפולים רגשיים, התנהגותיים ותוכנית לימודית צפופה.
מדינת ישראל מפורסמת בנדיבותה ובטוב ליבה, אי לכך היא היתה בדילמה:
כיצד תעמוד קופת המדינה המדולדלת והדוויה במשכורת כפולה ל-2 מורות בכיתה אחת?
עמד משרד החינוך וברא בריאה חדשה: במקום שתי מורות, תהיינה בכיתה מורה ועוד "סייעת".
אכן, מילה יפה יצרה להם האקדמיה לעברית, המכסה את העוול הגדול שנעשה לאלפי נשים!
נשים שהשקיעו מהונם ומזמנם (לפחות 35,000 ש"ח) במשך 3 שנים (רק עד הבכיר) ולבסוף עובדות בשכר מינימום, לעיתים ללא שכר חופשות, ותנאים נוספים לרעתן.
דוגמאות? בבקשה!
מורה יוצאת לחופשה הגדולה ביולי, וסייעת באוגוסט.
מורה זכאית לימי הצהרה, אך סייעת כמובן שלא.
מורה זכאית להעלאת שכרה לאחר שיש בידיה תואר. סייעת, גם אם יהיה לה תואר דוקטור, משכורתה לא תושפע מכך בכהוא זה!!!
הרשימה עוד ארוכה, ואין כאן המקום לפרט הכל.
חשוב לציין, שבפועל, (ברוב המקומות) עבודת הסייעת מקבילה לעבודת המורה והיא שותפה מלאה בכתיבת תוכניות עבודה, דוחות, תעודות, ומסירת שיעורים כיתתיים ואינדוידואליים.
לדעתי, עוול עושים גם הסמינרים שמכשירים בכל שנה מאות בנות לעבודה שידוע מראש מה המצב בשוק וסוחטים את ההורים בשכר לימוד מופקע מעיקרו.
בדרך אגב אציין, שברוב הסמינרים אין אפשרות ללמוד כמעט אף מסלול ללא לימודי ההוראה.
את הקלישאה ש"כל אמא היא גם מורה" מכיר אני היטב, אך מעיון מעמיק בלימודי הדידקטיקה בסמינר עולה כי כל קשר בין התוכן לבין אם בישראל - אף לא מקרי. החשבון הוא פשוט: כסף! שכר לימודי ההוראה נע בסביבות ה 7000 ש"ח לשנה (לא כולל המסלול)
לדעתי נושא כאוב זה צריך לזעזע את העסקנים והחכי"ם החרדיים, ואת כל מי שבידו לעשות בנידון למען נשות אברכים שיוצאות לעבוד במסירות נפש על מנת שבעליהן יוכלו ללמוד בשלווה, ומביאות 2000 ש"ח בחודש!(במקרה שהן מקבלות על ימי חופשה)