אשמח שתסייעו לי בפיסוק נכון של הקטע הבא:
להלן השאלות:
1. האם במשפט הבא יש לשים פסיק בסופו:
2. האם נכון לשים את הנקודה בסוף המשפט הבא:
3. האם עלי להוסיף סימן שאלה בסוף המשפט הבא:*
בכלל אני תוהה כמה כללי הדקדוק מחייבים? לעתים אני מוצא שבכתיבה לפי כל כללי הדקדוק והפיסוק, משפטים מסוימים קולחים פחות ועשויים אף להיראות עמוסים לעין הקורא.
הגמרא (שבת לא, א) מפרטת שש שאלות אותן יישאל האדם בעלותו לעולם האמת לאחר פטירתו. אחת השאלות היא: ״נָשָׂאתָ וְנָתַתָּ בֶּאֱמוּנָה?״ בתרגום חופשי משמעות השאלה היא ״האם ניהלת את חייך לאור האמונה?״. הפלא יועץ (ערך משא ומתן, וראה עוד ע׳ אמונה) מציין שעם ישראל מתואר כעם של מאמינים בני מאמינים. האמונה היא התכונה המגדירה שלנו, המוטמעת בדנ״א של כל יהודי. מהי, אם כן, מטרת השאלה ״נשאת ונתת באמונה?״
להלן השאלות:
1. האם במשפט הבא יש לשים פסיק בסופו:
אחת השאלות היא: ״נָשָׂאתָ וְנָתַתָּ בֶּאֱמוּנָה?״,
2. האם נכון לשים את הנקודה בסוף המשפט הבא:
בתרגום חופשי משמעות השאלה היא ״האם ניהלת את חייך לאור האמונה?״.
3. האם עלי להוסיף סימן שאלה בסוף המשפט הבא:*
זה לא נראה לי נכון, ואף נראה עמוס לעין. אבל אולי מבחינה דקדוקית כך נכון, היות ובעצם יש במשפט הזה שתי שאלות, הראשונה היא עצם השאלה ״נשאת ונתת באמונה?״, והשניה היא מהי מטרת אותה שאלה.מהי, אם כן, מטרת השאלה ״נשאת ונתת באמונה?״?
בכלל אני תוהה כמה כללי הדקדוק מחייבים? לעתים אני מוצא שבכתיבה לפי כל כללי הדקדוק והפיסוק, משפטים מסוימים קולחים פחות ועשויים אף להיראות עמוסים לעין הקורא.