תודה רבה רבה!!
מה זה ACR?
ומה השם של הסקריפט אחריו?
וסקריפט page # ?
ACR - החלפת קודים מתקדמת של DMD
אחריו - סקריפט כניסות של 'צמרא'
page # - לעבור למספר עמוד. אחד הסקריפטים החינמיים, שכחתי של מי.
תודה רבה רבה!!
מה זה ACR?
ומה השם של הסקריפט אחריו?
וסקריפט page # ?
יפה מאד!אגב. פונטים.
טיפוגרפיה של פונט קריאה סריפי זה משימה שרבים וטובים נכשלו בה (לעניות דעתי).
ואתנצל שוב, ליצור פונט מוצלח זו משימה קשה מכל בחינה. לשפוט פונט לא מוצלח זה קל. יוּ נוֹאוּ.
אז קצת על פרנקריהל. לדעתי הלא קובעת.
אאא (שאני ממש מעריץ), מוצלחים בעיקר בסנס. הפרנקרי שלהם חמוד אבל פשוט לא זה. הוא אולי מעולה למסך וגם אז כבר יש את של גוגל...
גוגל דאגו לנו לפרנקריהל ליבר חינמי, גבר גבר, קשוח וחד זווית. יש לו חינניות מסוימת, אבל לא קריאות, בטח לא במשקל הרגיל. אז נשתמש במשקל העבה לעיצוב וכותרות. וגם אז יש את הגילדה...
הגילדה (אמנים, לכל הדעות) עשו את המיטב לדעתי, פונט יפהפה. מאוד. בעיקר במשקל העבה. אבל יופי, לא קשור לקריאות. אני יעשה איתו כותרות וכריכות ואפילו טקסטים קצרים, וזהו. אגב, הוא גם לא כזה משוכלל מבחינת אופן טייפ, בשביל זה יש את פלרון...
פלרון, מה לעשות, מכוער קטן אבל קריא ברמה מפתיעה. בעיקר כי אנחנו רגילים אליו, מישהו אמר וורד? ובעיקר העיקרים כי הוא פשטני ולא תופס במה, למען ישוט בו הקורא, יריץ ת'טקסט בעברית. אגב. הגירסא של וורד חסרת בולד ובעיקר חסרת עשרות הפיצ'רים שפונטייפ סידרו בגירסת פלרון. אבל אם כבר גרסאות...
עצור עצור. מצאנו את הקריא נכון? נו אז מעולה!
סיימנו.
קפה קטן, טוב נמשיך.
פונטביט, אם כבר גרסאות. אז אצהיר שהם בעצמם לא אוחזים כמה גרסאות פרנקריהל יש להם...
אתם חושבים שאני מגזים? כי לא ראיתם את אורך ההתכתבות עד שהפקידה התורנית מצאה בארכיון מאובק את הפרנקריהל שביקשתי...
טוב. אתם מבינים שזה יהיה ארוך איתם. למה יש להם לפחות עשר גרסאות שונות!!! אבל בקצרה:
הכי קריא: פרנקריהל פרו. מעניין ומודרני, הייתי אומר שהוא מקום שני בקריאות אחרי פלרון.
הכי יפה: הגירסא הקודמת של פרנקריהל הקלאסי שלהם, שימושי מאוד בעיצוב.
הכי מקורי: על התואר הזה יתחרה פונט ויקרא לגרסאותיו. אל תסתבכו למה יש כמה...
הכי פחות: הפרנקריהל קלאסי העכשווי.
הכי מוזר: אלף בית, דווקא מוצלח אבל נראה שיצא ממעבדת ניסויים של פרנקריהל.
הכי רחוק: פרוייקט גפן, סרפו את הסריף...
אגב: יש עוד, ויש גם בני דודים רחוקים. אך אכ"מ...
עד כאן. תודה שהייתם איתנו!
מקווה שנהניתם.
צריך אי פעם גם פוסט המשך על שאר הפונטים הקריאים, מליוורנה עד ווילנה דרך אדמה בוק ומזל. וכמובן, המלך דיאלדאן, פונט נרקיס!
*שתי הערות בשתי משקלים
- פונטביט ראויה לכתבה נפרדת בשל ריבוי תחליפי הפונטים ותחליפי תחליפיהם, לארכיוניהם ולקטלוגיהם. ולא רק בגופני טקסט.
- התגובה כולה נכתבה לעניות דעתי. על קוצו של יו"ד, דהיינו על פאנצ'ים ושיופים קטנים בפונט שעושים את ההבדל. בן אדם מהשורה לא יבחין בהם, אם כי יקבל את התחושה של הקריאות או היופי או למצער ההפך בלי להשים את האצבע על הקוץ...
תודה. העליתי כאן רשימה של כל הסקריפטים עם קישורים.ACR - החלפת קודים מתקדמת של DMD
אחריו - סקריפט כניסות של 'צמרא'
page # - לעבור למספר עמוד. אחד הסקריפטים החינמיים, שכחתי של מי.
אגב הרשימה כאן - אולי ידוע למישהו הפונט פרנק הספציפי שמשתמשים בו בסידור עבודת ה'/איש מצליח?יפה מאד!
ראוי למאמר בפני עצמו (צור קשר עם @יצחק למפרט : ).
אפרופו פרנקריהל, למי שמתעניין...
ומצ"ב רשימה עם דוגמאות שמישהו העלה בעבר בפורום (לא זוכר מי...)
המממ..וכן הפונט שמשתמשים בספרי המאמרים של חב"ד, האם ל @מענדי מ הידיעה?!
כי גם בספרים היותר חדשים (למשל סדר תפילת מכל השנה עם דא"ח החדש) - הראשים של הל' למשל דומים לכל שאר הספרים הקודמים, וזה לא פרנק של פלרון.כיום משתמשים גם בפרנקריהל הרגיל של פלרון
מעניין, כי לכאו' (אם זכרוני אינו מטעני) זה לא בדיוק אפשרי בקלות לעמד בתג באופן שגובה ההערות בשני טורים יהיה שונה, כמו בלקו"ש, אלא צריך לעמד שני עמודים נפרדים ולחבר אותם וכו' וכו'. ואילו דווקא באינדזיין (בעבר) ובוורד וכדו' (אולי גם במעבדי התמלילים האמריקאיים בעברית) זו ברירת המחדל.אפרופו. הבנתי שהלקוטי שיחות היו מהספרים הראשונים ממש שעומדו בתג. אבל אין לי מקור מוסמך.
על זה שאלתי (וקיבלתי תשובה מפורטת ממך!) כבר בפעם אחרת...אגב. יש עוד פונט מעניין שמשמש בהרבה כריכות ישנות של ספרי חב”ד. קוראים לו Holtz. סביר להניח שהוא לא יחודי אבל לא ראיתי אותו בשום מקום אחר.
פונט כבד מאוד. מכוער משהו. אבל יש בו פן מפואר ומרשים. יש לי חלום לעשות לו פונט בהשראתו...
אכן. פחות קטנות. נראלי פשוט בגלל שזה בלתי מוגה (הספר)אתה מתכוון להוצאות הקטנות יותר, נניח ועד לה"ק וכדו'.
חשבתי שלמישהו עם תג של תג תהיה תשובהמעניין, כי לכאו' (אם זכרוני אינו מטעני) זה לא בדיוק אפשרי בקלות לעמד בתג באופן שגובה ההערות בשני טורים יהיה שונה, כמו בלקו"ש, אלא צריך לעמד שני עמודים נפרדים ולחבר אותם וכו' וכו'. ואילו דווקא באינדזיין (בעבר) ובוורד וכדו' (אולי גם במעבדי התמלילים האמריקאיים בעברית) זו ברירת המחדל
בהקשר הזה, סיפר לי ר' דניאל ווייסמאן הי"ו שהכל התחיל (איך לא ) בחב"ד.אפרופו. הבנתי שהלקוטי שיחות היו מהספרים הראשונים ממש שעומדו בתג. אבל אין לי מקור מוסמך.
נו. יענקRיינתא דאיגרתא תא חזי פוק ותיתי.בהקשר הזה, סיפר לי ר' דניאל ווייסמאן הי"ו שהכל התחיל (איך לא ) בחב"ד.
הוא התפלל בסידור ישן, סטנדרט לגמרי לתקופה ההיא לפני שלושים ומשהו שנים, עוד ש'תג' היה בכלל תרגום של 'סריף' : ) , ואז עלה בדעתו לפתח תוכנה לעימוד... (אני מניח שיש עוד פרטים בזה וכדאי לברר אצלו).
ככה שמה שכתב @מענדי מ - לא נשמע רחוק.
מה שבטוח, שאפשר ללמוד מזה על כוחו של סידור ישן...
קראתי פעם בפורום אייוועלט שאשתו התעסק בעימוד ספרים והתקשית בכמה דברים וזה גילש לו את הרעיון לפתח תוכנה לעימוד.ואז עלה בדעתו לפתח תוכנה לעימוד.
אולי יום אחד מישהו יערוך איזה קונטרס סיפורי צדיקים על הגה"ק מח"ת "תגXP" שליט"א, ויברר מהו הסיפור המדוייק יותר....קראתי פעם בפורום אייוועלט שאשתו התעסק בעימוד ספרים והתקשית בכמה דברים וזה גילש לו את הרעיון לפתח תוכנה לעימוד.
יפה שאתה מבין שזה רש...נראה לך שהוא יסכים שיעמדו לו באנידיזיין
זה לועג לרש
כבר אחרי חג השבועות, ועדיין לא נושענו...ובלי קשר האם משהו יכול לבקש ממנהלי פרוג שיורידו את הפרסומת הזאת כאן למטה של האשה עם הפאה, זה ממש חוסר צניעות לשים באתר חרדי דברים כאלה
אתה חייב פשוט חייב לכתוב מאמרים נפרדים (אני יקרא גם אם זה יהיה בגופן .... ), ולא איזה תגובה לפוסט שאפשר לפספס' בקלות.אגב. פונטים.
טיפוגרפיה של פונט קריאה סריפי זה משימה שרבים וטובים נכשלו בה (לעניות דעתי).
ואתנצל שוב, ליצור פונט מוצלח זו משימה קשה מכל בחינה. לשפוט פונט לא מוצלח זה קל. יוּ נוֹאוּ.
אז קצת על פרנקריהל. לדעתי הלא קובעת.
אאא (שאני ממש מעריץ), מוצלחים בעיקר בסנס. הפרנקרי שלהם חמוד אבל פשוט לא זה. הוא אולי מעולה למסך וגם אז כבר יש את של גוגל...
גוגל דאגו לנו לפרנקריהל ליבר חינמי, גבר גבר, קשוח וחד זווית. יש לו חינניות מסוימת, אבל לא קריאות, בטח לא במשקל הרגיל. אז נשתמש במשקל העבה לעיצוב וכותרות. וגם אז יש את הגילדה...
הגילדה (אמנים, לכל הדעות) עשו את המיטב לדעתי, פונט יפהפה. מאוד. בעיקר במשקל העבה. אבל יופי, לא קשור לקריאות. אני יעשה איתו כותרות וכריכות ואפילו טקסטים קצרים, וזהו. אגב, הוא גם לא כזה משוכלל מבחינת אופן טייפ, בשביל זה יש את פלרון...
פלרון, מה לעשות, מכוער קטן אבל קריא ברמה מפתיעה. בעיקר כי אנחנו רגילים אליו, מישהו אמר וורד? ובעיקר העיקרים כי הוא פשטני ולא תופס במה, למען ישוט בו הקורא, יריץ ת'טקסט בעברית. אגב. הגירסא של וורד חסרת בולד ובעיקר חסרת עשרות הפיצ'רים שפונטייפ סידרו בגירסת פלרון. אבל אם כבר גרסאות...
עצור עצור. מצאנו את הקריא נכון? נו אז מעולה!
סיימנו.
קפה קטן, טוב נמשיך.
פונטביט, אם כבר גרסאות. אז אצהיר שהם בעצמם לא אוחזים כמה גרסאות פרנקריהל יש להם...
אתם חושבים שאני מגזים? כי לא ראיתם את אורך ההתכתבות עד שהפקידה התורנית מצאה בארכיון מאובק את הפרנקריהל שביקשתי...
טוב. אתם מבינים שזה יהיה ארוך איתם. למה יש להם לפחות עשר גרסאות שונות!!! אבל בקצרה:
הכי קריא: פרנקריהל פרו. מעניין ומודרני, הייתי אומר שהוא מקום שני בקריאות אחרי פלרון.
הכי יפה: הגירסא הקודמת של פרנקריהל הקלאסי שלהם, שימושי מאוד בעיצוב.
הכי מקורי: על התואר הזה יתחרה פונט ויקרא לגרסאותיו. אל תסתבכו למה יש כמה...
הכי פחות: הפרנקריהל קלאסי העכשווי.
הכי מוזר: אלף בית, דווקא מוצלח אבל נראה שיצא ממעבדת ניסויים של פרנקריהל.
הכי רחוק: פרוייקט גפן, סרפו את הסריף...
אגב: יש עוד, ויש גם בני דודים רחוקים. אך אכ"מ...
עד כאן. תודה שהייתם איתנו!
מקווה שנהניתם.
צריך אי פעם גם פוסט המשך על שאר הפונטים הקריאים, מליוורנה עד ווילנה דרך אדמה בוק ומזל. וכמובן, המלך דיאלדאן, פונט נרקיס!
*שתי הערות בשתי משקלים
- פונטביט ראויה לכתבה נפרדת בשל ריבוי תחליפי הפונטים ותחליפי תחליפיהם, לארכיוניהם ולקטלוגיהם. ולא רק בגופני טקסט.
- התגובה כולה נכתבה לעניות דעתי. על קוצו של יו"ד, דהיינו על פאנצ'ים ושיופים קטנים בפונט שעושים את ההבדל. בן אדם מהשורה לא יבחין בהם, אם כי יקבל את התחושה של הקריאות או היופי או למצער ההפך בלי להשים את האצבע על הקוץ...
תודה על ההקפצה, לא יודע איך פספסתי את זה.אתה חייב פשוט חייב לכתוב מאמרים נפרדים (אני יקרא גם אם זה יהיה בגופן .... ), ולא איזה תגובה לפוסט שאפשר לפספס' בקלות.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: