סטיגמה לגבי כיתה מקדמת

mirier

משתמש מקצוען
בהחלט. לא מדברת על פיגור קל, אלא על לקות למידה.
 

אות ומופת

משתמש פעיל
נכתב ע"י mirier;1851802:
מבחינת עבודה בעתיד, שכנות, נישואין, לא תהיה לכם דעה קדומה ביחס למי שלמד בכיתה קטנה?

אספר לך מניסיוני: התקשרתי למורה של מועמדת לעבודה, כדי לברר עליה. המורה התחילה את דבריה במלים "תראי, יש לה לקות למידה מסויימת, היא למדה בכיתה קטנה, אבל..." וכאן היא שיבחה אותה מאד, והבטיחה שאחרי זמן מה היא תיכנס לעניינים ותהיה עובדת טובה.

אחרי שהיא אמרה את זה - אז כמובן שכל כשל של העובדת התפרש אצלי, במודע או שלא, כנובע מלקות הלמידה... וזאת למרות שעברו אצלי אינספור עובדות, שכולן הצליחו קצת ונכשלו קצת, וחלקן נכשלו הרבה, או בדברים קבועים. אז כן, האמירה הזו בהחלט תייגה אותה אצלי כמשהו מסויים.
בדיעבד, כשדיברתי עם מורה אחרת שלה, אמרתי לה שחבל שאמרו לי זאת, והיא הסכימה איתי והסבירה שהמורה הראשונה הכירה את העובדת עד לפני שנתיים, ולכן לא היתה מודעת להתקדמות שלה והתייחסה בעצם למצב הקודם שלה, כאשר היום לעומת זאת היא הרבה יותר בוגרת ומסוגלת.

מההיכרות הקצרה שלי עם אותה עובדת - התחושה שלי היא שהלימודים בכיתה קטנה עשו לה טוב מאד. היא לא היתה מסתדרת בכיתה רגילה, בפרט כיוון שמטבעה היתה ביישנית וסגורה מאד.
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
שמעתי שיש היום 2 סוגי מסגרות מתחת מטריית הכיתה הקטנה:
כיתה מקדמת, והיא מיועדת בעיקר לבנות עם קושי נקודתי או ראשים חלשים,
וכיתה קטנה, מיועדת לבנות האלו, נו, אלו שנראות חיצונית, נו, אתן מבינו, לא כל כך בסדר...
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
נכתב ע"י א-ירושלמית;1852143:
שמעתי שיש היום 2 סוגי מסגרות מתחת מטריית הכיתה הקטנה:
כיתה מקדמת, והיא מיועדת בעיקר לבנות עם קושי נקודתי או ראשים חלשים,
וכיתה קטנה, מיועדת לבנות האלו, נו, אלו שנראות חיצונית, נו, אתן מבינו, לא כל כך בסדר...

זה לא נראה לי נכון. כי בכיתה של הבת שלי יש בנות משולבות שנראות רגיל לגמרי ורק חלשת בתחומים מסויימים [בעיקר חשבון ואנגלית...] והן יוצאות לכיתה קטנה...לא מקדמת...
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
שמעתי את זה על הסמינר הישן בירושלים. לא יודעת הגדרות מדוייקות לכיתות, אבל כן שמעתי שיש שתי רמות.
 

צברית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בשידוכים בעיניי זה פגם.
בתור שכנה זה לא משנה בכלל.
ובתור עובדת- תלוי בעבודה, אם העובדת מתאימה לעבודה אז זה לא אמור לשנות.
 

שירו

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
כיתה מקדמת מצוינת עבור מי שזקוקה לה, ועצוב מאד אם תוקעים שם בנות שלא אמורות להיות שם - בלי קשר לסטיגמה או "מה יגידו"
 

bbh200

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
בתור מורה, היו בכיתתי 4 בנות עם לקות מסוימת שיצאו בחלק מן השיעורים, רוב הבנות קינאו בהן על הזכות והן היו מקובלות ואהובות, מצד שני עבדתי בבי"ס שהיה בו כיתה מקדמת והתלמידים האחרים זלזלו בהם מאוד...
אני אישית מאוד אוהבת את השילוב בכיתה רגילה, זה מלמד את התלמידים עם הלקות איך להתנהל עם סביבתם, והתלמידות האחרות מרוויחות ללמוד המון (סבלנות וסובלנות וכו)
 

mirier

משתמש מקצוען
מקפיצה.
יש למישהו להוסיף?
שימו לב שמדובר בנושא של סטיגמה חברתית ולא האם כיתה מקדמת טובה או לא ומה ההשלכות שלה.
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
בכלל לא מכירה את המושג הזה...
שהייתי בבית-ספר היתה איזו כיתה בקצה המסדרון שמדי פעם בנות מסוימות מכל הגילאים בילו שם שיעורים מסוימים לא ממש שמתי לב מי ומה.

אם אני מבינה נכון מדובר רק על גילאי בית-ספר.
אם כן בשידוכים לא נראה לי זה רלוונטי אם לילדה היו קשיים בגיל 10 (אם הקשיים משפיעים גם בגיל מאוחר יותר זה מה שיציק, לא עצם הלמידה בכיתה כזו).
כנ"ל לגבי עבודה.

להיות שכנה של בוגרת כזו כיתה ברור שכן! מאיפה באה השאלה הזו??? (וכאילו יש לי שליטה על השכנים שלי :) )

אם שואלים אותי מה תהיה דעתי על בת של השכנה/גיסה שלומדת בכזו כיתה אני אומרת שדעתי היא שיש לה לקויות למידה, יכול להיות שהיא תתגבר ותהפוך לבוגרת נורמלית בריאה ומאושרת ויכול להיות שהיא תישאר תקועה בקושי הזה לתמיד, רק הזמן יוכל לענות לשאלה הזו.
 

mirier

משתמש מקצוען
סטיגמה זה לא ענין של האם יפריע לי לעבוד/לגור/ללמוד וכו' עם מישהו אלא האם יעבור לי בראש 'אה, היא למדה בכיתה קטנה...'
 

ת'כלס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
נכתב ע"י mirier;1858794:
סטיגמה זה לא ענין של האם יפריע לי לעבוד/לגור/ללמוד וכו' עם מישהו אלא האם יעבור לי בראש 'אה, היא למדה בכיתה קטנה...'

תלוי מה המטרה שאני נפגשת איתו/ה
 

מלימירי

משתמש פעיל
אני מכירה ילדה חמודה מאד שהצוות רצה להעביר אותה לחינוך מיוחד בגלל כמה קשיים לימודיים וחברתיים קטנים שהיו לה
ההורים נלחמו נגד ההחלטה והצליחו להשאיר אותה בחינוך הרגיל ברוך ד'
ההורים עם הרבה עידוד (וגם טיפה עזרה מקצועית) עזרו לה להתגבר על הקשיים ומהר מאד היא עלתה על דרך המלך ועברה את כל שנות היסודי בהצלחה רבה!!!! (עם ציונים מעולים,והרבה חברות)
היום היא כבר נערת סמינר מוערכת ומוצלחת מאד מאד!!!!
לא יאומן איזה עוול יכל להיגרם לה ואיך היא היתה נראית היום אם ההורים שלה לא היו נלחמים עליה
לפעמים זה נראה שהצוות מתעצל לטפל בבעיה או שהוא לא בודק מספיק ושולח את הילדים מידי מהר לכל מיני מסגרות שעלולות רק להרוס אותם ולהדביק עליהם תוית לכל החיים
ואני לא מדברת על מקרים שיכולים להציל את הילד, אבל כן חייבים לבדוק טוב טוב לפני שעושים את זה, הרי מדובר בנפשות ובחיים שלמים של ילדים
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
כיתה קטנה היא פתרון לילדות עם לקות רצינית
או עם הורים שאין להם יכולות לעזור לילדיהם.
לקחת ילדה עם בעיות קלות ולהכניסה לכיתה קטנה - עלולה להרוס את כל עתידה.
זו סטיגמה נוראה, זה קיבוע של מצב, זו חממה חונקת לילדה עם סביבה לא נורמטיבית.
בהחלט אם היו אומרים לי על מישהי שהיא למדה בכיתה קטנה הייתי חושבת אלף פעם אם לגשת לשידוך איתה, ואפילו לילד חלש,
בתור שכנה - לא ממש מעניין אותי רמת המשכל של השכנות שלי,
ובתור עובדת- אין ספק שהענין מקטלג את העובדת בתור חלשה מכל הבחינות עד שלא הוכח אחרת.

ובצידי הדברים - אם ההורים רואים בכיתה הקטנה או בגן שפה מקום זמני לקידום הילד מכל הבחינות- זה סיפור אחד.
אם הם שמים אותו שם מתוך מחשבה שזה "מקומו לעולם" הם חרצו את גורלו לתמיד.

(כמובן- הכל תלוי במצב הילד...)
ואגב- בתי הספר צריכים למלא כיתה ולצערנו, לפעמים מתוך רצון לפתוח כיתה (מתוך רצון טוב לטובת הבנות שצריכות זאת דחוף) הם מכניסים ילדות גבוליות. וזה הנורא מכל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ג

א מִזְמוֹר לְדָוִד בְּבָרְחוֹ מִפְּנֵי אַבְשָׁלוֹם בְּנוֹ:ב יְהוָה מָה רַבּוּ צָרָי רַבִּים קָמִים עָלָי:ג רַבִּים אֹמְרִים לְנַפְשִׁי אֵין יְשׁוּעָתָה לּוֹ בֵאלֹהִים סֶלָה:ד וְאַתָּה יְהוָה מָגֵן בַּעֲדִי כְּבוֹדִי וּמֵרִים רֹאשִׁי:ה קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶקְרָא וַיַּעֲנֵנִי מֵהַר קָדְשׁוֹ סֶלָה:ו אֲנִי שָׁכַבְתִּי וָאִישָׁנָה הֱקִיצוֹתִי כִּי יְהוָה יִסְמְכֵנִי:ז לֹא אִירָא מֵרִבְבוֹת עָם אֲשֶׁר סָבִיב שָׁתוּ עָלָי:ח קוּמָה יְהוָה הוֹשִׁיעֵנִי אֱלֹהַי כִּי הִכִּיתָ אֶת כָּל אֹיְבַי לֶחִי שִׁנֵּי רְשָׁעִים שִׁבַּרְתָּ:ט לַיהוָה הַיְשׁוּעָה עַל עַמְּךָ בִרְכָתֶךָ סֶּלָה:
נקרא  30  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה