סוסים

menachem

משתמש צעיר
צילום מקצועי
התמונה במקור חדה אך כאן לא כ"כ עקב הקטנת הרזולוציה
 

קבצים מצורפים

  • סוסים.JPG
    KB 462.2 · צפיות: 18

*לאה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
תמונה מדהימה, איפה זה מצולם?
הסוסים אכן נראים מודבקים, מוזר שאין שום רמז לזנבות של הסוסים הימני והאמצעי...
 

menachem

משתמש צעיר
צילום מקצועי
טוב, התמונה היא אמיתית לגמרי. כן כן קשה להאמין אבל גם אני עדיין לא מאמין. היא צולמה בארה"ב
 

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
קומפוזיציה מושלמת.

על המסך של הסלולרי שלי נראה שהגוונים קרים מידי, הסוס כחלחל משהו.
אולי על המסך בבית זה יראה אחרת.

תמונה מצויינת!
 

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
נכתב ע"י msphoto;751775:
קומפוזיציה מושלמת.

על המסך של הסלולרי שלי נראה שהגוונים קרים מידי, הסוס כחלחל משהו.
אולי על המסך בבית זה יראה אחרת.

תמונה מצויינת!

גם על מסך המחשב זה קר מידי, כדאי לחמם.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
תמונה יפה,
ואכן נראה קצת מודבק.

תגידו, יש אפשרות לראות אקסיף בלי להוריד את התמונה?

הרבה פעמים הדבקה נוצרת כתוצאה מאורך מוקד גבוה וצמצם סגור,
האם אלו היו חלק מהתנאים?
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
לא כפולה,
לא משולשת,
מרובעת!!!
 

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
נכתב ע"י mig;752424:
תמונה יפה,
ואכן נראה קצת מודבק.

תגידו, יש אפשרות לראות אקסיף בלי להוריד את התמונה?

הרבה פעמים הדבקה נוצרת כתוצאה מאורך מוקד גבוה וצמצם סגור,
האם אלו היו חלק מהתנאים?


אורך מוקד 70mm (על גוף פול פריים)
צמצם f5
תריס 1/200
ISO 100



הייתי מציע חימום בסגנון הזה:
 

קבצים מצורפים

  • סוסים.JPG
    KB 641.9 · צפיות: 16

שלמה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י mig;752424:
תמונה יפה,
ואכן נראה קצת מודבק.

תגידו, יש אפשרות לראות אקסיף בלי להוריד את התמונה?

הרבה פעמים הדבקה נוצרת כתוצאה מאורך מוקד גבוה וצמצם סגור,
האם אלו היו חלק מהתנאים?

אאל"ט קוראים לזה "תשקופת פרספקטיבה".
אשלייה אופטית זו, נוצרת בעיקר ע"י עדשת ארוכת מוקד או "טלה".
ולגופו של עניין.
תמונת או ציור הסוסית היא מדהימה.
יותר התפעלתי זה שבזמן הצילום, הצלם מיקם את הסוסים בשליש הימני של התמונה, והותיר חלל שמאלי גדול, הנותנת תחושה של "מעבר".
עלה והצלח.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י שלמה;752686:
אאל"ט קוראים לזה "תשקופת פרספקטיבה".

ייתכן,
אני מכירה את זה כדחיסת עומק שדה - אך ייתכן שזה אינו ביטוי מקצועי.
 

שלמה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י mig;752846:
ייתכן,
אני מכירה את זה כדחיסת עומק שדה - אך ייתכן שזה אינו ביטוי מקצועי.


פרספקטיבה
פרספקטיבה או תשקופת קווית היא טכניקה באמנות הצילום והציור שבה נוצרת אשליה של מרחק ושל עומק על גבי משטח דו מימדי. היא מבוססת על העובדה שהרחוק יותר נראה קטן יותר.
ניסיונותיהם של ציירים לתת תחושת מציאות לציור הדו-ממדי הביאו אותם לפתח טכניקות ציור המקנות תחושת עומק. אחד מן הכלים, וכנראה היעיל ביותר מביניהם הוא הפרספקטיבה.
הטכניקה הומצאה על ידי ציירים במאה ה-14 וסודה נשמר בקנאות כשהוא מועבר על ידי המאסטרו לקומץ שוליות נאמנים לו שהתחייבו לא לפרסמו.
הטכניקה מבוססת על מספר מרכיבים:
לכל ציור יש קו-ראייה יחיד שהוא בגובה העיניים של המתבונן. קו זה נקרא גם קו האופק.
במציאות, על חוף הים אנו נוטים לקרוא ל"מפגש" הים והשמים אופק.
על קו זה נמצאת נקודה בה מתלכדים כל הקווים הדמיוניים הנמשכים מן המתבונן אל האופק. ההתקרבות שלהם, אחד לשני, בשאיפה להגיע לנקודה אחת, יוצרת את את תחושת המרחק.
נקודת מפגש זו של כל הקווים , נקראת נקודת ההעלמות או נקודת "מגוז" כפי שהוגדרה על ידי מספר ציירים ישראלים.
הקווים האחרים בתמונה בעלת נקודת היעלמות אחת הם מקבילים לקו האופק או שהם קוים אנכיים.
אולם תמונות בעלות נקודת היעלמות אחת נראות לרוב מאולצות במקצת, שכן מעטים המקרים במציאות בהם הטבע מתאים את עצמו במדוייק למסגרות הקוים האנכים והאופקיים, יותר "טבעי" לצייר ציור בעל שתי נקודות העלמות, או יותר.
המקום הראשון שבו נוצלה טכניקת ציור זו היה תאטרו-אולימפיקו, בו צויירו שלוש יציאות מן הבמה בשיטה זו כך שנראה היה שה"סמטאות" אכן מתמשכות לעומק הבמה ולמרחקים.
פרספקטיבה היא כלי חשוב ומרכזי באמנות הצילום. השליטה בפרספקטיבה בצילום מתבצעת בעזרת קירוב או הרחקת המצלמה מהנושא, ושימוש בעצמית באורך מוקד רצוי על מנת להשיג את גודל הנושא הרצוי. צילום ממרחק קרוב יוצר תחושת פרספקטיבה חזקה. צילום ממרחק יוצר תחושה של פרספקטיבה חלשה, עם מעט תחושת עומק. כאשר הפרספקטיבה שונה מהפרספקטיבה ה"נורמלית" שמוחנו רגיל אליו, הדבר מכונה עיוות פרספקטיבה.
חשוב לציין כי בניגוד למה שרבים חושבים, הבחירה בעצמית (כלומר אורך מוקד שונה) אינה משנה את הפרספקטיבה. פרספקטיבה מושפעת אך ורק מהמרחק של המצלמה מהנושא.
ראה גם ראיית עומק

קרדיט: נעשה שימוש בחומר מתוך הויקיפדיה העברית.
אתר "קליקי"
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לב

א לְדָוִד מַשְׂכִּיל אַשְׁרֵי נְשׂוּי פֶּשַׁע כְּסוּי חֲטָאָה:ב אַשְׁרֵי אָדָם לֹא יַחְשֹׁב יְהוָה לוֹ עָוֹן וְאֵין בְּרוּחוֹ רְמִיָּה:ג כִּי הֶחֱרַשְׁתִּי בָּלוּ עֲצָמָי בְּשַׁאֲגָתִי כָּל הַיּוֹם:ד כִּי יוֹמָם וָלַיְלָה תִּכְבַּד עָלַי יָדֶךָ נֶהְפַּךְ לְשַׁדִּי בְּחַרְבֹנֵי קַיִץ סֶלָה:ה חַטָּאתִי אוֹדִיעֲךָ וַעֲוֹנִי לֹא כִסִּיתִי אָמַרְתִּי אוֹדֶה עֲלֵי פְשָׁעַי לַיהוָה וְאַתָּה נָשָׂאתָ עֲוֹן חַטָּאתִי סֶלָה:ו עַל זֹאת יִתְפַּלֵּל כָּל חָסִיד אֵלֶיךָ לְעֵת מְצֹא רַק לְשֵׁטֶף מַיִם רַבִּים אֵלָיו לֹא יַגִּיעוּ:ז אַתָּה סֵתֶר לִי מִצַּר תִּצְּרֵנִי רָנֵּי פַלֵּט תְּסוֹבְבֵנִי סֶלָה:ח אַשְׂכִּילְךָ וְאוֹרְךָ בְּדֶרֶךְ זוּ תֵלֵךְ אִיעֲצָה עָלֶיךָ עֵינִי:ט אַל תִּהְיוּ כְּסוּס כְּפֶרֶד אֵין הָבִין בְּמֶתֶג וָרֶסֶן עֶדְיוֹ לִבְלוֹם בַּל קְרֹב אֵלֶיךָ:י רַבִּים מַכְאוֹבִים לָרָשָׁע וְהַבּוֹטֵחַ בַּיהוָה חֶסֶד יְסוֹבְבֶנּוּ:יא שִׂמְחוּ בַיהוָה וְגִילוּ צַדִּיקִים וְהַרְנִינוּ כָּל יִשְׁרֵי לֵב:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה