קריפטו נפילת מטבעות הקריפטו העכשווית - מתעדכן

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום
שכחתי להדגיש שאין לי שום ידע מה הביטקוין יעשה השנה ועד אמצע שנת 2024 . מצידי יכול לעלות עד 30 ואז לקרוס שוב ל 15 .
לגמרי.
יכול גם להיות גרוע מכך.
האמת שזה יהיה דווקא טוב לטכני . סוג של דאבל בוטום . או W ענק בשבועי ....
מה טוב בזה?
לא מובן מה התכוונת לומר
אתה מתכוון לומר שאם יקרה תרחיש, תדע להסביר אותו?
 

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום
זה לא ניתוח טכני זה מתמתיקה . הרי הכורים משלמים חשמל שכרגע ממוצע על 20 אלף דולר לביטקוין ואחרי אירוע החצייה באפריל 2024 זה יהיה פי שתיים במחיר (אני לא לכנס לעוד נקודה שיהיה יותק קשה לכרות בגלל שיש יותק כורים) אז חייב ליהות שהמחיר יעלה מעל כמו שקרה ב 2013-4 וגם ב 2016-7 וגם בשנת 2020-1 . וכמו אותם שנים יש אופוריה שמגיע ועוד ועוד חדשים נכנסים לשוק ולכן היטקוין מגיע לשיאים חדשים ... אבל כמו השנים 2015 ו 2018 ו 2022 הביקוין יקרוס אחר כך ( אגב יש ניתוח טכני מעניין שמסייקל לסייקל הוא יורד פחות אחוזים . שנת 2022 ירד 77% אם אני לא טועה ) ולכן כנראה שגם בשנים 2025-6 הוא יקרוס אחרי עלייה ענקית . כמובן שאי אפשר לנחש איפה יהיה הטופ ואיפה הבוטום . אבל לזה יש ניתוח טכני . [כמובן שיש גם אפשרות מינורית שיחזור ל 0 . מה שקצת קשה להאמין עם כמות המוסדיים שכבר נכנסו ]
בקיצור מתי שמגיעים למחיר מתחת למחיר החשמל אז הכוריים מפסיקים למכור בהפסד את הביטקוין החדשים שהם מקבלים . אגב זה חלק מהסיבה שהביטקוין עשה עלייה של 50% מתחילת השנה . פשוט אין הציע חדש ...
אתה כותב על הביטקוין
כאילו יש קורלציה בין המחיר לעלויות הכרייה.
המציאות היא שאין קורלציה.
אם לא רווחי לכורים לכרות שלא יכרו.
 

Isryaelg

משתמש רשום
אתה כותב על הביטקוין
כאילו יש קורלציה בין המחיר לעלויות הכרייה.
המציאות היא שאין קורלציה.
אם לא רווחי לכורים לכרות שלא יכרו.
ברור שיש קורלציה . אבל כמובן שזה לא משהו שמשפיע יום יומי . אבל בבירור רואים שמתי שהכורים מוכרים אז השוק יורד ומתי שהם אוגרים אז תקופה אחר כך עליות מתחילים .
זה העיסוק המרכזי שלי היום . נמצא על כל הנתוני onchain וכו...
יש לי עוד מלא פרמטרים אבל זה אחד מוכר מאוד .
ועניין החצייה שגורם לשנה של עלייה זה כל אחד יודע שהביטקוין עובד עד היום עם סייקלים .
 

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום
יהיה תלוי במאקרו כלכלי . לדוגמא אם הנסדק יהיה ב 6 אלף כמו שהרבה מצפים לו אז ברור שהביט יהיה ב 10.
וגם אם יקרה דרמה ענקית בקריפטו.
לא ידעתי על צפיות שהנאסדק יגיע ל6
אלא אם כן מצאת את זה כאן ;)
זה שאתה חושב שהביטקוין קשור לנאסדק.
זה מעניין.
 

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום
ועניין החצייה שגורם לשנה של עלייה זה כל אחד יודע שהביטקוין עובד עד היום עם סייקלים .
בכל שוק יש תנודות.
זה שיש הסבורים שהם יודעים לנתח על פי תנודות העבר את העתיד. זה ידוע.
אבל מניין שהניתוח גם מצליח?
 

ביזנס מן

משתמש מקצוען
אם זה מוכר אז נכנסים עוד משקיעים איתך וזה מעלה את המחיר.
וזה הופך את התזמון ללא אפשרי.
אין לי כ"כ כח להרחיב בזה
אבל הביטקיון מיוצר שכל ארבע שנים יש לו חצייה (halving)
3 שנים של עליות ושנה רביעית של ירידות
בתחילת הפעילות (2009) התשלום בעבור עיבוד מוצלח של הבלוק (עיבוד אשר מתבצע באמצעות מערכת הוכחת עבודה - Proof of work) היה 50 מטבעות ביטקוין. התשלום בעבור עיבוד מוצלח של הבלוקים יורד בחצי בכול 4 שנים בערך. ב-2012 הגמול נחצה ל 25 מטבעות, ב 2016 ל 12.5 מטבעות, וב 2020 ל 6.25 מטבעות. זהו תהליך מובנה בקוד המטבע המבטיח הנפקה בקצב קבוע וידוע מראש,

מכיוון שכך הגה אנליסט (רשת) בשם ווילי (אולי לא ככה קוראים לא זוכר מדוייק) את התיאוריה של השלכות החצייה:

שמכיוון שתגמול כרייה מופחת יגביל את מספר הכסף שכורים עשויים לקבל באמצעות הכנסת בלוק חדש לבלוקצ'יין. המחזור של ביטקוין חדש בתמורה נקבע על פי התמריצים שניתנו לכורים. כתוצאה מכך, חציית עסקאות אלו מגבילה את כמות הביטקוין החדש שנכנס לשוק. כאן נכנסת לתמונה כלכלת ההיצע והביקוש. הביקוש משתנה (גדל או יורד) כאשר ההיצע יורד, והערך משתנה כתוצאה מכך.

גם שיעור האינפלציה של הביטקוין ירד כתוצאה מהתרחשות החצייה. אינפלציה היא ירידה בכוח הקנייה של משהו, במקרה זה המטבע. התשתית הבסיסית של הביטקוין, לעומת זאת, נועדה להפוך לנכס פוחת. מרכיב מרכזי בעשייה זו הוא חצייה.

ב-2011, שיעור האינפלציה של הביטקוין הגיע ל-50%, אולם לאחר ירידה במחצית ב-2012, הוא ירד ל-12% ב-2012 ול-4-5% ב-2016. כעת יש לו שיעור אינפלציה של 1.77 זה מצביע על כך שמחיר הביטקוין עולה עם כל חצייה. כל התרחשות של חצייה בהיסטוריה של הביטקוין הגיעה לשיא בריצת שוורים. ככל שההיצע יורד, המחיר עולה, מה שמניע את הביקוש לטפס. נטייה זו כלפי מעלה, לעומת זאת, לא תהיה מהירה.

בגלל העלות המופקעת של החשמל הנחוצה להפעלת המחשבים שעונים על חידות מתמטיות, הערך של BTC יצטרך להרקיע שחקים כדי שכורים יקבלו מחצית מהמטבעות. הכורים יתקשו להישאר תחרותיים ובעסקים אם הערך לא יגדל במקביל לתשואה.

הכורים יצטרכו להיות יעילים ככל האפשר, ומכאן שחידוש טכנולוגי שיכול ליצור יותר גיבוב בכל שנייה על ידי שימוש בפחות חשמל והורדת תקורה תהיה מבוקשת.

בנוסף, גם אינדיקציות לביקוש למטבע ממגוון מדינות, ולכלכלה של מדינות אלו עשויה להיות השפעה על ערכו של הביטקוין. וחשוב יותר, המחיר של הביטקוין צפוי לעלות כתוצאה מהמודעות הגדולה שלו. ככל שיותר קמעונאים, ארגונים קטנים ואפילו ארגונים גדולים יאמצו את הביטקוין ואת הבלוקצ'יין, נפח העסקאות רק יגדל.
(אבל מאוד ייתכן גם הפוך שהרגולטורים יתאגדו נגד הביטקיון ואז זה ייפול)
צירפתי תמונה מהרשת של סילבר קסטל בית השקעות דגיטלי שמסבירה את זה:

917436c5-9aa7-4a78-95c2-5057fc121f53.jpg


וכמו שרואים בטבלה זה קרא רק 3 פעמים ולא כמו שישראלג טוען שזה מ2009
וגם הממציא של הרעיון האנליסט שהוזכר לעיל חזר בו (מכל מיני טעמים)
ויש גם כמה בעיות כמו שאפרט

א. השוק חשוף למניפולציות – הלוויתנים, כלומר הסוחרים בעלי הכסף הרב שמנסים (ומצליחים) לבצע מניפולציות בערך הביטקוין, במובן מסוים שולטים בתזוזת המחירים ויכולים לדאוג בין רגע לשינויים דרסטיים.

וגם בכל אירועי החצייה הקודמים, ההשפעה לא הייתה מידית. תנודות השוק החלו רק כחצי שנה אחרי כן מה שאומר שלא ברור כלל התיאוריה סביב איזור החציה והעליות אחרי החציה היא יכולה (אולי) להיות עקב החשיפה הגדולה שהוא מקבל שאז זה ממריץ אנשים לקנות

וגם בכל אירוע חצייה יש פחות תמריץ לכורים: התגמולים המופחתים שניתנו לכורים יכולים להפוך את זה לפחות רווחי לכרות ביטקוין, מה שמוביל לירידה ב-hashrate. זה יכול להפוך את הביטקוין לפחות בטוח מכיוון שיהיו פחות כורים לעבד עסקאות ולאבטח את הרשת.
וגם ריכוזיות מוגברת: אם תגמולי הכרייה יצטמצמו, זה עלול להוביל לריכוזיות שכן רק מי שיש לו סכומי כסף גדולים ירשה לעצמו ציוד כרייה יקר. זה יכול להפוך את הביטקוין לפחות מבוזר ופגיע יותר להתקפות.
כך שעד החצייה הבאה ב-2024, המחיר של הביטקוין יצטרך לזנק כדי אחרת הכורים לא יישארו בעסק. ב- 2028 המחיר יצטרך לזנק שוב, וגם ב- 2032, וכן הלאה. אם הזינוק לא יקרה, יהיו רק שתי אפשרויות. או שחלק מחברות הכרייה יצאו מהעסק, ואז הביטקוין יהפוך למערכת הרבה פחות בטוחה, כי ככל שיש פחות מתחרים על הכרייה, הסיכוי לרמאות גדל. האפשרות השנייה היא שהעמלות יעלו באופן משמעותי, ואז יהיה הרבה פחות כדאי לסחור בביטקוין, כי המחיר של עסקאות יהיה גבוה מדי. בעצם מה שייסים את ויחסל את הביטקיון.

השתדלתי לבאר את הענין לקורא הפשוט מקווה שצלחתי יש עוד המון מה להאריך אבל ממש אין לי כח!!!

כמובן שאיני יועץ וכל מי שמשקיע עושה את זה על דעתו
 

Isryaelg

משתמש רשום
וגם בכל אירוע חצייה יש פחות תמריץ לכורים: התגמולים המופחתים שניתנו לכורים יכולים להפוך את זה לפחות רווחי לכרות ביטקוין, מה שמוביל לירידה ב-hashrate.
ומה שקורה במציאות זה בדיוק הפוך . אנחנו בשיא היסטורי בקושי הכרייה
 

ביזנס מן

משתמש מקצוען
שכחו לציין פה על זינוק של 18% אתמול של הביטקיון
שזה מאוד מעניין איך שהביטקיון עולה עם קריסת הבנקים
ויש לזה המון פרשניות
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה