בס"ד
שלוחי מצווה אינם ניזוקים
גם אדם המקיים מצות בוראו שנשתלח בעוה"ז כדי לעשות רצונו ית' נקרא שליחי מצוה בודאי.
והיו צריכים למסור ולבטל רצונם, לעשות רק כדי לעשות רצון השי"ת וממילא היו ניצולים,
כך כל חיי העוה"ז שנשתלח האדם במקום סכנה שהכל הבל ורעות רוח.
וע"י קיום המצוות כשליחות יוכל להנצל ולהצליח שכל מעשיו יהיו נמשכין אחר התורה".
(שפת אמת פרשת שלח)
כְּשֶׁהַשְּׁלִיחוּת יוֹצֵאת לָתוּר הָאָרֶץ,
לָתֵת אֶת נִשְׁמָתָהּ, לְמִי שֶׁתִּדָּרֵשׁ.
וְחָשָׁה הִיא כְּבֶן אָדָם שֶׁהִתְפָּרֵץ,
לְבַיִת זָר, מִבְּלִי שֶׁהִתְבַּקֵּשׁ.
--
כְּשֶׁבֶּן אָדָם מַרְגִּישׁ שִׁחְרוּר,
וְלִרְצוֹנוֹ כּוֹבֵל כָּל מַעַשׂ.
כְּשֶׁרְגָשׁוֹת הֵן הַתַּמְרוּר,
וּתְוַאי בָּרוּר נוֹתַר בְּלִי - יַחַס.
--
כְּשֶׁנִּימִים דַּקִּים, בִּמְתִינוּת,
חוֹבְרִים לְחֵבֶל עַב וּמְחַזֵּק.
כְּשֶׁקּוֹל לִגְלוּג נוֹהֵג בְּבוֹגְדָנוּת,
וּמְנַתֵּק הפְּתִיל, שֶׁכָּאן חִזֵּק.
--
כְּשֶׁבֶּן אָדָם שָׁרוּי בַּעֲלָטָה,
וּלְבָבוֹ נִלְפָּת בְּעֹמֶק עֲרָפֶל.
כְּשֶׁאֶת רֹאשׁוֹ מַרְכִּין הוּא מַטָּה,
נִבְעַת מִמַּחֲזֶה שֶׁמִּתְחוֹלֵל---
--
כְּשֶׁבֶּן אָדָם, צוֹעֵד בִּשְׁבִיל הַלָּמָּה,
כְּשֶׁחַצְצֵי סְפֵקוֹת, חוֹסְמוֹת הַדֶּרֶךְ לַתַּכְלִית.
כְּשֶׁשְּׁאֵלוֹת, בּוֹנוֹת סְבִיב לְבָבוֹ חוֹמָה,
כְּשֶׁלֹּא נוֹתַר חֲרַךְ לְזֹהַר בְּרֵאשִׁית.
--
כְּשֶׁהוּא מַבְחִין שֶׁמַּנְעוּלוֹ בְּיָד - חַמָּה,
וְהִיא שֶׁלּוֹ, וְלֹא יָד מִסְתּוֹרִית.
כְּשֶׁהוּא מֵבִין – שֶׁדִּמְיוֹנוֹ יָצַר הַדְּרָמָה,
רָץ לְהַטְמִין רֹאשׁוֹ בְּתוֹךְ כָּרִית ---
שלוחי מצווה אינם ניזוקים
גם אדם המקיים מצות בוראו שנשתלח בעוה"ז כדי לעשות רצונו ית' נקרא שליחי מצוה בודאי.
והיו צריכים למסור ולבטל רצונם, לעשות רק כדי לעשות רצון השי"ת וממילא היו ניצולים,
כך כל חיי העוה"ז שנשתלח האדם במקום סכנה שהכל הבל ורעות רוח.
וע"י קיום המצוות כשליחות יוכל להנצל ולהצליח שכל מעשיו יהיו נמשכין אחר התורה".
(שפת אמת פרשת שלח)
כְּשֶׁהַשְּׁלִיחוּת יוֹצֵאת לָתוּר הָאָרֶץ,
לָתֵת אֶת נִשְׁמָתָהּ, לְמִי שֶׁתִּדָּרֵשׁ.
וְחָשָׁה הִיא כְּבֶן אָדָם שֶׁהִתְפָּרֵץ,
לְבַיִת זָר, מִבְּלִי שֶׁהִתְבַּקֵּשׁ.
--
כְּשֶׁבֶּן אָדָם מַרְגִּישׁ שִׁחְרוּר,
וְלִרְצוֹנוֹ כּוֹבֵל כָּל מַעַשׂ.
כְּשֶׁרְגָשׁוֹת הֵן הַתַּמְרוּר,
וּתְוַאי בָּרוּר נוֹתַר בְּלִי - יַחַס.
--
כְּשֶׁנִּימִים דַּקִּים, בִּמְתִינוּת,
חוֹבְרִים לְחֵבֶל עַב וּמְחַזֵּק.
כְּשֶׁקּוֹל לִגְלוּג נוֹהֵג בְּבוֹגְדָנוּת,
וּמְנַתֵּק הפְּתִיל, שֶׁכָּאן חִזֵּק.
--
כְּשֶׁבֶּן אָדָם שָׁרוּי בַּעֲלָטָה,
וּלְבָבוֹ נִלְפָּת בְּעֹמֶק עֲרָפֶל.
כְּשֶׁאֶת רֹאשׁוֹ מַרְכִּין הוּא מַטָּה,
נִבְעַת מִמַּחֲזֶה שֶׁמִּתְחוֹלֵל---
--
כְּשֶׁבֶּן אָדָם, צוֹעֵד בִּשְׁבִיל הַלָּמָּה,
כְּשֶׁחַצְצֵי סְפֵקוֹת, חוֹסְמוֹת הַדֶּרֶךְ לַתַּכְלִית.
כְּשֶׁשְּׁאֵלוֹת, בּוֹנוֹת סְבִיב לְבָבוֹ חוֹמָה,
כְּשֶׁלֹּא נוֹתַר חֲרַךְ לְזֹהַר בְּרֵאשִׁית.
--
כְּשֶׁהוּא מַבְחִין שֶׁמַּנְעוּלוֹ בְּיָד - חַמָּה,
וְהִיא שֶׁלּוֹ, וְלֹא יָד מִסְתּוֹרִית.
כְּשֶׁהוּא מֵבִין – שֶׁדִּמְיוֹנוֹ יָצַר הַדְּרָמָה,
רָץ לְהַטְמִין רֹאשׁוֹ בְּתוֹךְ כָּרִית ---