חדשות בעולם נעלמו עקבותיו: דאגה לשלומו של הבלוגר הסעודי

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
זה סה"כ תזכורת מה זה סעודיה...
זה סה''כ תזכורת למי אנחנו באמת וממה ובמה אנחנו צריכים להתלהב ולהתגאות.
זה יכול לקרות בכל מקום כל הזמן. המציאות רק מחזקת את זה מרגע לרגע.
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L

BREAKING NEWS

משתמש מקצוען
היה לו היום ראיון של כ10 דקות בכאן 11 והוא סיפר שהוא דיבר איתו באותו בוקר והוא יצא מישראל לריאד כדי לפגוש אותו וכשנחת בריאד הוא לא ענה לו והוא נסע לביתו והמכונית שלו היתה בחוץ וכשניסה להכנס אמא שלו גירשה אותו החוצה ולמעשה הוא טוען שהשלטונות בסעודיה לא אהבו את כל המעורבות שלו ביחסי ישראל-ריד ולכן הם עצרו אותו שעות לפני שהיה אמור לתת ראיון לערוץ 14 והיו אמורים לשחרר אותו כעבור מספר ימים אבל בגלל המלחמה הוא נשאר במעצר עכת''ד
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
היה לו היום ראיון של כ10 דקות בכאן 11 והוא סיפר שהוא דיבר איתו באותו בוקר והוא יצא מישראל לריאד כדי לפגוש אותו וכשנחת בריאד הוא לא ענה לו והוא נסע לביתו והמכונית שלו היתה בחוץ וכשניסה להכנס אמא שלו גירשה אותו החוצה ולמעשה הוא טוען שהשלטונות בסעודיה לא אהבו את כל המעורבות שלו ביחסי ישראל-ריד ולכן הם עצרו אותו שעות לפני שהיה אמור לתת ראיון לערוץ 14 והיו אמורים לשחרר אותו כעבור מספר ימים אבל בגלל המלחמה הוא נשאר במעצר עכת''ד

״שובר שתיקה״, ״לחשוף את כל הפרטים״…
יאללה יאללה…
 

משה 05276

משתמש מקצוען

התעלומה: לאן נעלם מוחמד סעוד, התומך הגדול של ישראל בסעודיה?​

פעיל הרשת הסעודי מוחמד סעוד ידוע בתמיכתו הנלהבת בישראל. אלא שסעוד נעלם אחרי שתכנן להיפגש בריאד עם שר התקשורת שלמה קרעי ומאז קולו לא נשמע כבר ארבעה חודשים • מאיר ברנשטיין, חרדי שפגש אותו, מספר על ההיעלמות

כמעט חמישה חודשים חלפו מאז הפעם האחרונה שבה פעיל הרשת הסעודי הפופולרי, מוחמד סעוד, פרסם ברשתות החברתיות. מאז כאילו בלעה אותו האדמה. באותם ימים, חרדי מארה”ב בשם מאיר ברנשטיין ביקר את סעוד, הידוע בתמיכתו הנלהבת בשלום עם ישראל, כדי לרומם את רוחו אחרי הפיוס בין איראן לסעודיה – מהלך שגרם לו להוריד קצת פרופיל.

רועי קייס פרסם כתבה נרחבת בנושא ב’כאן חדשות’, בו חשף פרטים חדשים.בחודשים בהם היה נדמה שהשלום בין סעודיה לישראל בחסות ארצות הברית מתקרב בצעדי ענק. בעקבות ההתפתחויות הדרמטיות, חזר לעניינים סעוד, אולי הסעודי הכי מוכר בישראל, חוץ מיורש העצר של הממלכה, מוחמד בן סלמאן.

“היינו בשנה האחרונה ממש בקשר יום יומי בטלפון עם כל העליות והירידות של השלום”, אמר ברנשטיין לכאן חדשות. “הוא היה מתייעץ איתי מה לצייץ, מה כן כדאי, מה לא כדאי. הגענו לרמה שהשלום כמעט הגיע”.

3 באוקטובר, ארבעה ימים לפני הטבח הרצחני בעוטף עזה, אמור היה להיות יום חגו של פעיל הרשת הסעודי ושל חברו מאיר ברנשטיין שאמור היה להיפגש איתו בריאד. “זה ביקור שאני הייתי אמור לערוך בריאד והוא דיבר איתי הרבה, ‘תבוא ונלך ונעשה’ והוא תכנן אותו המון זמן מראש”, אמר לנו ברנשטיין.

ממש באותה יממה שר התקשורת, שלמה קרעי, היה השר הישראלי השני שביקר באופן רשמי בסעודיה ואף הצהיר על כוונתו להיפגש עם מוחמד סעוד. הוא מצדו אפילו הכין לו מעין סוכה בביתו ברוח החג. השלטונות בריאד פחות התלהבו מהעניין.

“מוחמד שלח לו ‘בוקר טוב מלך’, אז הוא אמר לו שהביטחון עושים קצת בעיות”, סיפר ברנשטיין. “מוחמד שאל ‘אין סיכוי?’ אז הוא אומר ‘בושה שהוא לא פוגש אותי. זה לא מכובד’. אתה יודע, ‘מישהו מהליכוד מגיע ולא פוגש אותי’. אמרתי לו ‘מוחמד תפסיק לרדוף אחריו’. הוא השיב: ‘סבבה אני אפסיק'”.

באותו בוקר דרמטי ברנשטיין נמצא בדרכו מישראל להיפגש עם סעוד בריאד דרך דובאי. פעיל הרשת הסעודי, שהיה אמור באותו יום להתראיין לעיתון סעודי ולכלי תקשורת ישראלי, עוד הספיק לצייץ תמונה של קרעי בריאד לפני השעה 10 ועדיין מתקשר עם ברנשטיין לפני שנעלם לחלוטין.

“הוא אמר לי שמחפשים אותו מ’ערב ניוז'”, סיפר ברנשטיין. “הוא שאל אותי לגבי זה שהוא היה אמור להתראיין ובאיזו שעה אמור להתראיין. אמרתי לו שזה מצוין. אמר שזה עשר דקות מהמלון, הוא אמר לי ‘אולי תבוא איתי לערב ניוז אפילו’. ב-10:19 דקות הוא נעלם. הוא ראה כנראה את ההודעות האחרונות. נחתתי ב-14:50 בריאד, שלחתי למוחמד ‘אתה פה? אני בחוץ’, ‘אני דואג’, ‘אני מקווה שהכול בסדר איתך'”.

בשלב הזה, ברנשטיין, שזה עתה נחת בריאד, הבין שמשהו לא כשורה עם חברו הסעודי, שכן היעלמות לכל כך הרבה זמן לא אופיינית לו. “הוא היה אמור לחכות לי בשדה תעופה והוא כמובן לא חיכה לי. בפלאפון ראו שהוא לא זמין בווטסאפ. זה הדליק לי נורה אדומה שמשהו לא בסדר. הוא לא רצה מכל מיני סיבות שאני אבוא לבית שלו, בגלל המשפחה שלו. הם לא כל כך אהבו את הקשר לישראל ולכן אמרתי ‘אם תוך שעתיים הוא לא עונה לי, אני הולך לבית שלו'”.

“נסעתי לחפש את הבית שלו”, המשיך ברנשטיין. “הגעתי אליו הביתה בחמש אחר הצוהריים, עד שמצאתי את הרכב שלו בחוץ. זיהיתי את הרכב לפי המספר. לפי זה הבנתי שהוא בבית עם הרכב בחוץ. דפקתי בדלת, פתחה העוזרת. שאלתי ‘האם זה הבית של מוחמד?’, היא אמרה לי ‘כן, אבל הוא לא בבית’. התחלתי להיכנס. אמא שלו ישבה בצד שמאל, ראתה אותי ומייד כיסתה את הראש. היא קמה וגירשה אותי ואמרה לי בערבית ללכת. היא לא הסכימה לדבר איתי. ניסיתי לשאול אותה ‘מה קורה עם מוחמד?’, אם היא יודעת איפה הוא, היא לא הסכימה לענות לי ולמעשה הבנתי שקרה לו משהו. מה קרה לו אני לא באמת יודע, אבל אני מעריך שהוא כנראה נעצר”.

כמעט חמישה חודשים חלפו וסעודיה הרשמית מתעלמת לחלוטין מפרשת היעלמותו המסתורית של פעיל הרשת הסעודי. ההערכה הרווחת של חבריו היא שהוא נעצר וכאן נשאלת השאלה – מה גרם לשלטונות בריאד להשתיק את מי שהתפרסם בזכות ביקורו יוצא הדופן בישראל ומי שבשנים האחרונות זכה לכינוי “סניף הליכוד בסעודיה”, בשל תמיכתו הפומבית והנלהבת בראש הממשלה נתניהו?

“הוא הרגיש שהשלום ממש נמצא בפתח וזה באמת מה שהיה ויכול להיות שהממשל הסעודי ראה את זה יותר מדי בעיין לא טובה שהוא יותר מדי מתקדם”, סיפר ברנשטיין. “אולי הוא לא הציג את עצמו, אולי זה היה נראה כאילו הוא מייצג את משרד החוץ הסעודי והם לא אהבו את זה. היה סרטון שלו שהוא ביקר לפני שלוש-ארבע שנים בישראל, שהוא ביקר בהר הבית. היה סרטון שפלסטינים זרקו עליו כיסאות. הסרטון הזה עשה רעש גדול בעולם המוסלמי ובסעודיה לא אהבו את הסרטון הזה. יום לפני שעצרו אותו, הסרטון שוב קפץ ברשת. לא יודע מי הפיץ אותו”.

“עוד סיבה שמישהו מקומי אמר לי – בלינקן היה אמור להגיע לשבוע אחרי לקדם את השלום והם רצו שקט תעשייתי, שלא יהיה מישהו בתקשורת”, הוסיף. “הם היו אמורים לעצור אותו לכמה ימים, להזהיר אותו ואולי אפילו לשחרר אותו. מה שקרה עם המלחמה יכול להיות שהאריך את המעצר עד לרגע זה”.

מתברר שבאותם ימים, רגע לפני 7 באוקטובר, ברנשטיין, שעזב את ריאד יום אחרי היעלמותו של סעוד, פנה לגורם בסביבת ראש הממשלה נתניהו, בניסיון שיפעל לשחררו. “פניתי למישהו במשרד החוץ, אמרתי לו ‘תשמע, מוחמד לא מייצג את מדינת ישראל בשום צורה, אבל בסך הכול הוא בן אדם שקידם הרבה את השלום בין מדינת ישראל למדינות ערב ולא רק סעודיה, צריך לראות בצורה חכמה איך לעזור לו”.

“אז התחלנו לקדם את הדברים והוא אומר ‘אוקיי, נהיה בקשר, עכשיו זה חג, שמחת תורה, מיד אחרי החג. נעביר את זה לראש הממשלה ואולי הוא יודע בחוכמתו איך לפתור את זה מול הסעודים בשקט'”, סיפר ברנשטיין. “‘מוחמד הוא לא בן אדם רע, ישחררו אותו’ ואז קרה מה שקרה בשמחת תורה שזה ירד מכל סדר היום”.

רועי קייס מציין כי עוד לפני היעלמותו המסתורית, סיפורו של פעיל הרשת הסעודי מלווה עם לא מעט סימני שאלה ואמוציות כאן בישראל. בין מי שרואה בו את אחד מחלוצי השלום בין ישראל לבין סעודיה ומדינות ערב, לבין מי שסבור כי נטייתו המובהקת לטובת ראש הממשלה נתניהו היא בבחינת התערבות בעניינים פנימיים בישראל שמעלה חשדות לגבי פועלו.

“יש הרבה אנשים בישראל שחושבים שמוחמד הוא לא בן אדם עצמאי, שהוא מופעל, שמישהו מפעיל אותו, שהסעודים מפעילים אותו, שישראל מפעילה אותו”, אמר ברנשטיין. “קודם כל הוא עצמאי. אין מישהו שבאמת מפעיל אותו. אני מכיר אותו ברמות הכי גבוהות שיש. כמובן שלא כל ציוץ שהוא מעלה הוא יודע את הדקויות. הוא שולח לי, ‘מאיר מה זה? תסביר לי’. הוא היה שואל אותי ועוד חברים שלנו. הוא היה מדבר עם אנשים. היו דברים שהוא ביוזמתו היה שואל והיו דברים שהיינו שולחים לו, ‘מוחמד שים לב, תראה את זה ככה וככה’. זה שהוא היה אוהד של הימין זה לא סוד. לפי מה שראיתי, הייתי אצלו כמה פעמים בבית והסתובבתי איתו, ודיברתי איתו המון ימים ולילות, לא היה מישהו שהפעיל אותו”.

בימים של מלחמה, שבהם סוגיות הרות גורל עבור מדינת ישראל נמצאות על הפרק, היעלמותו של פעיל הרשת הסעודי נדחקה לשוליים. למרות הכול, חבריו מקווים שעוד יהיה סוף טוב לפרשה הזאת, שנסיבותיה עדיין לא ממש פתורות.
 

דיני

משתמש מקצוען
רק לי מרגיש אחרי הכתבה הזאת שיש קשר בין העלמות שלו סמוך לשמחת תורה
לכל מסע הרצח?
ולאו דוקא קשר חיובי
לא סביר.
חמאס פעלו על דעת עצמם, הפתיעו אפילו את חיזבאללה בעיתוי. לא סביר שהם יידעו את הסעודים. ושהסעודים בתגובה עצרו/רצחו את הבלוגר.. נשמע לא קשור.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

תודה
נקרא  0  פעמים

לוח מודעות

למעלה