סיפור בהמשכים נספח לסיפור משותף בהמשכים. (עלילה)

תמרוז

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לכן בהתחלה הם דוחים את ההצעה. אבל לאחר זמן (נראה במהלך הסיפור איך זה קורה. אולי זו תהיה עלילה בפני עצמה) ההצעה חוזרת שוב ושוב ומבינים שאם זה זה אז זה זה, ולא הוגן כלפי אורית לדחות את זה אם זו יכולה להיות החתונה שלה. וכך, יחד עם המשפט והצער והכאב על כך שהם לא זוכו, נערכת לה החתונה של אורית. ויחד עם ההתרגשות של היום לפני החתונה הם מקבלים טלפון מבנם שהוא ברח והוא בדרך לארץ, והשמחה מרקיעה שחקים. אפשר ליצור קטע ביום החתונה של אורית שהיא מתפללת בדמעות של כלה על אחיה שמעון יחיאל בן דינה בלהה שיזכה להשתחרר במהרה ולשוב הביתה, ואחר כך היא מגיעה לחתונה ומתרגשת לראות אותו שם.
יותר נשמע לי מה שאמר @אבי 10000.
הם אמורים בהמשך להכיר ולספר את הצרות שלהם אחד לשני. ואז להציע את הרעיון.
 

תמרוז

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אז הנסיעה של שימי הביאה בסוף את הישועה. נהדר.
נהדר מאד. לא סתם.
והוא גם לא הגיע לקרעסטיר. וזה טוב, כי היא לא מאמינה בזה. וזה יותר טוב שד' שלח לה את השידוך בלי קרעסטיר.
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
דרך אגב, מהו שם משפחתו של שימי?
בכלל, לדעתי צריך לעשות לו תעודת זהות.
על השם המלא שלו ושל אמא שלו חשבתי בהודעה הקודמת, אם זה מקובל עליכם.
אבל שם אביו, שם משפחתו, שמות אחיו, מיקומו במשפחה, תחביביו, כשרונותיו, המתנות שלא קיבל, המידות שצריך עדיין לעבוד עליהן והמידות עליהן כבר עבד. וכו' וכו'.
צריך לעבור בדקדקנות על הפרקים שכבר נכתבו ולהוציא משם נתונים על המשפחה שלו ועל האופי שלו. ואת מה שעוד לא נכתב פשוט להמציא.
מי מתנדב?
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
על פי ההלכה אסור להרוג ולו את המבוקש הגדול ביותר, כל עוד לא בא להורגך. בטח לא אם אתה "יודע" על עובדת היותו מבוקש משני אנשים שהכרת לאחרונה ואינך יודע עליהם כלום זולת העובדה שאתה פוגש אותם באחד מבתי הסוהר בהונגריה...
המבוקש יהודי או גוי?
באיזו אשמה הוא מבוקש?
האמת היא שפרטי הסיפור בחלק הנ״ל יהיו צריכים להיות מאוד מדוייקים על מנת שלא תיווצר כאן בעיה הלכתית (ולא, הרב של הונגריה לא יוכל לפתור אותה), ויותר מזה - מוסרית.
 

תמרוז

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אם היא לא מאמינה בזה כדאי שדווקא משם תבוא לה הישועה. ושתתחזק קצת באמונת חכמים..
אתה אומר שאני צריכה להתחזק באמונת חכמים?
כי נתתי לה את ההשקפה שלי (כמעט)
הוא לא הרבה שלי, הוא לא רב שהיה מוכר לי מאז שנולדתי, אז אני לא אומרת עליו ח"ו כלום, אך מכאן לעד שהקבר שלו הוא מקום שבו צריך להתפלל... רחוק.
אני לא מדברת עליו, הוא בטח אדם צדיק וקדוש. לא הכרתי אותו אישית, אבל אני מאינה בזה.
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
המבוקש יהודי או גוי?
באיזו אשמה הוא מבוקש?
גם אם אנחנו נדע, שימי לא יכול לדעת. אלא אם כן הוא מסתמך לחלוטין על המידע שסיפקו לו עמיתיו למאסר- שהוא בערך המידע הכי לא אמין שניתן להיתקל בו...
אמנם כבר ראינו ששימי נוטה להאמין לכל אחד בלי לחשוד או לבדוק בעצם זה שהסכים להעביר איתו חבילה. אבל עד כדי הסתכנות לעבור על ההלכה?!
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
גם אם אנחנו נדע, שימי לא יכול לדעת. אלא אם כן הוא מסתמך לחלוטין על המידע שסיפקו לו עמיתיו למאסר- שהוא בערך המידע הכי לא אמין שניתן להיתקל בו...
אמנם כבר ראינו ששימי נוטה להאמין לכל אחד בלי לחשוד או לבדוק בעצם זה שהסכים להעביר איתו חבילה. אבל עד כדי הסתכנות לעבור על ההלכה?!
אם כך, ואם הסיפור עתיד לעמוד ברף גבוה של אמינות, הפיתרון הוא אחד מהשניים:

1. עמיתיו של שימי למאסר צריכים לפגוש בעצמם את הרב, לספר לו את המידע ולשכנע אותו. אם זה הכיוון, צריכים להתקיים כמה תנאים חשובים:
א. המבוקש הוא גוי בוודאות גמורה, ומדובר בטרוריסט או משהו כזה.
ב. השניים מציגים ראיות ברורות שהרב יוכל להשתכנע מהן (קשה מאוד, כי באמת זה לא נכון).
ג. כותב הפרק צריך להיות בקי בנידונים ההלכתיים, לרבות: מסייע בהריגה, הריגת הגוי ומתי היא מותרת, הריגת גוי כדי להציל ישראל, הריגת גוי כדי להציל גויים, ועוד כהנה וכהנה.
2. פיתרון מועיל יותר, הוא להחליט שהשניים אינם מתכוונים לחסל את המבוקש אלא רק לעצור אותו. זה פחות מסעיר את הדמיון, אבל זה הרבה יותר מציאותי, במיוחד כשמדובר בסוכנים ממשלתיים לכאורה.
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אם כך, ואם הסיפור עתיד לעמוד ברף גבוה של אמינות, הפיתרון הוא אחד מהשניים:

1. עמיתיו של שימי למאסר צריכים לפגוש בעצמם את הרב, לספר לו את המידע ולשכנע אותו. אם זה הכיוון, צריכים להתקיים כמה תנאים חשובים:
א. המבוקש הוא גוי בוודאות גמורה, ומדובר בטרוריסט או משהו כזה.
ב. השניים מציגים ראיות ברורות שהרב יוכל להשתכנע מהן (קשה מאוד, כי באמת זה לא נכון).
ג. כותב הפרק צריך להיות בקי בנידונים ההלכתיים, לרבות: מסייע בהריגה, הריגת הגוי ומתי היא מותרת, הריגת גוי כדי להציל ישראל, הריגת גוי כדי להציל גויים, ועוד כהנה וכהנה.
2. פיתרון מועיל יותר, הוא להחליט שהשניים אינם מתכוונים לחסל את המבוקש אלא רק לעצור אותו. זה פחות מסעיר את הדמיון, אבל זה הרבה יותר מציאותי, במיוחד כשמדובר בסוכנים ממשלתיים לכאורה.
אני בעד. כל הכבוד על הסדר.
האפשרות הראשונה באמת לא אפשרית כי ההלכה לא מקבלת ראיות שמתגלות כשקריות, וממילא אין אפשרות לשכנע את הרב.
אולי נשכלל את האפשרות השנייה בכך שהם אומרים לו שזה האיש שבגללו הוא נכנס לכלא ומשכנעים אותו בכך איכשהו, ואומרים לו שאם יעזור להם להסגיר אותו (לאן, בעצם? הוא כבר בבית כלא) אז הוא יזוכה מיד וישוחרר לביתו.
 

אריאלל34

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
כל הסיפור של שימי בבית הסוהר, שני הפושעים שמספרים לו שהם סוכנים שהגיעו במשימה לחסל מבוקש וכו'- פה יש בעיה.
לדעתי אם הם מספרים לו שהוא מחבל טרוריסט שהרג הרבה אנשים (בתוכם גם יהודים)
והוא ממתכנן בעוד שבוע פיגוע ענק שאם לא יעצרו אותו... משהו ברעיון הזה, אז שימי בחור הישיבה התמים ישתכנע.
 

תמרוז

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני לא אוחזת ראש כ"כ
אבל אולי שיגידו לו שהם יודעים שהוא רוצה להרוג את שימי. ואז "הבא להורגך..."
או שזה לא מתאים?
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
לדעתי אם הם מספרים לו שהוא מחבל טרוריסט שהרג הרבה אנשים (בתוכם גם יהודים)
והוא ממתכנן בעוד שבוע פיגוע ענק שאם לא יעצרו אותו... משהו ברעיון הזה, אז שימי בחור הישיבה התמים ישתכנע.
על פי ההלכה נראה לי שאסור לו להשתכנע ממש. מותר לו להיזהר, אסור לו להרוג או לסייע בהריגה, כל עוד לא בא להרוג אותו בעצמו. בכל אופן, אני לא בקיאה כל כך בהלכה, אם יש מישהו שיוכל לדייק אותנו לגמרי בפן ההלכתי זה יהיה נהדר.
אני לא אוחזת ראש כ"כ
אבל אולי שיגידו לו שהם יודעים שהוא רוצה להרוג את שימי. ואז "הבא להורגך..."
או שזה לא מתאים?
במצב הזה, שימי צריך להיזהר, והדבר האחרון שאפשר להציע לו לעשות זה להתיידד איתו כדי שהם יוכלו להרוג אותו... זה מסוכן שיתקרב אליו בכלל!
אני חושבת שהכי רלוונטית זו ההצעה של @mic003 :
2. פיתרון מועיל יותר, הוא להחליט שהשניים אינם מתכוונים לחסל את המבוקש אלא רק לעצור אותו. זה פחות מסעיר את הדמיון, אבל זה הרבה יותר מציאותי, במיוחד כשמדובר בסוכנים ממשלתיים לכאורה.
אולי לא לעצור אותו, כי הרי הוא נמצא כבר בבית כלא. אבל נניח הם מספרים לו שהוא היה אמור להיות בכלא שמור יותר, ומפה עם הערמומיות שלו הוא יכול לברוח, ואיך- שהוא הוא הצליח להגיע לפה מחופש לאסיר אחר ששלחו במקומו לכלא השמור יותר, והם רוצים לתפוס אותו ולהעביר אותו לכלא השמור...
מה אתם אומרים, רלוונטי או מדי מדומיין?
 
נערך לאחרונה ב:

תמרוז

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אולי לא לעצור אותו, כי הרי הוא נמצא כבר בבית כלא. אבל נניח הם מספרים לו שהוא היה אמור להיות בכלא שמור יותר, ומפה עם הערמומיות שלו הוא יכול לברוח, ואיך- שהוא הוא הצליח להגיע לפה מחופש לאסיר אחר ששלחו במקומו לכלא השמור יותר, והם רוצים לתפוס אותו ולהעביר אותו לכלא השמור...
מה אתם אומרים, רלוונטי או מדי מדומיין?
גם אדם כלוא אפשר עצור, למיטב ידיעתי.
וגם לי נראה שזה האופציה הטובה ביותר.
 

אבי 10000

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
אולי לא לעצור אותו, כי הרי הוא נמצא כבר בבית כלא. אבל נניח הם מספרים לו שהוא היה אמור להיות בכלא שמור יותר, ומפה עם הערמומיות שלו הוא יכול לברוח, ואיך- שהוא הוא הצליח להגיע לפה מחופש לאסיר אחר ששלחו במקומו לכלא השמור יותר, והם רוצים לתפוס אותו ולהעביר אותו לכלא השמור...
מה אתם אומרים, רלוונטי או מדי מדומיין?
לדעתי, פשוט לא הגיוני,
למה ששימי יאמין להם ? במקומו הייתי אומר להם תיפנו למדינה ותגלו להם שהוא התחפש מה אתם רוצים ממני ?
איך אתם רוצים לעביר אותו לכלא שמור יותר כשאתם עצמכם כלואים פה ?
אם אתם יכולים אז מה אני יכול לעזור לכם ?

באופן כללי לאיפה התסבוך בכלא מוביל ?
מי הפושעים ?
מי המבוקש ?
אחרי ששימי בורח אתו מה אז ?
מה הסיפור, מה העלילה ?
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
שבוע טוב לשימי כהן ולמשפחתו, לדוד שמעון הנחמד ולחברים הנמרצים, שבוע טוב לאייב ובנו, שבוע טוב לכל הכותבים והכותבות ולכל הנוגעים בדבר...
במקומו הייתי אומר להם תיפנו למדינה ותגלו להם שהוא התחפש מה אתם רוצים ממני ?
איך אתם רוצים לעביר אותו לכלא שמור יותר כשאתם עצמכם כלואים פה ?
הם אומרים לו שהם שליחים של המדינה. הם לא באמת כלואים (כך הם מספרים לו) אלא נכנסו לפה מטעם המדינה בתחפושת הזאת על מנת לעצור אותו או להעביר אותו לכלא השמור בו הוא אמור להיות.
באופן כללי לאיפה התסבוך בכלא מוביל ?
מי הפושעים ?
מי המבוקש ?
אחרי ששימי בורח אתו מה אז ?
מה הסיפור, מה העלילה
שני הפושעים מספרים לשימיהם בעצם סוכני CIA שהגיעו למשימת חיסול בכלא והתחפשו לפושעים איטלקים, והיות והוא עושה רושם עדין, הם החליטו למלט אותו אתם מהכלא, אך בתוך כך, גם להשתמש בו כפיתיון למבוקש אותו הם נשלחו לחסל.
שימי אכן "מתחבר" לפושע, ולבסוף מתברר שהאמת הפוכה, המבוקש הוא תמים שנפל בפח, והשניים הם פושעים שבאו לחסל אותו, תוך כדי מתברר שהמבוקש הוא בכלל ישראלי.
ואז שימי והמבוקש בורחים מהכלא.
ובעקרון, אחרי ששימי בורח מהכלא וחוזר לביתו, העלילה נגמרה... יש את הסיפור עם השידוך של הבן של אייב (מה שמו?) עם אורית, ולדעתי יהיה יפה שהסיפור יסתיים בחתונה, אבל אנחנו באמת עוד לא שם...

העלילה שלנו זקוקה בדחיפות להתקדמות, ולכן- תודותי וברכותי לכל אשר יואיל להוזיל מזמנו ומדיו מקלדתו, ולהכניס את שימי הנחמד שלנו לבית הכלא. אין צורך בייסורי מצפון- שהרי כל מטרתנו בהכנסתו לשם היא להוציאו משם בצרוף שידוך לאחותו, בגרות ואחריות, ועוד כמה לקחים חשובים, ואם כך- טובה גדולה אנו עושים לו, וזאת בלי להתחשב בעובדה שהוא בכלל דמות דמיונית.
בקצרה, למי שלא הבין, מי כותב את הפרק הבא?


נ. ב. וסליחה על הרוח הפיוטית. בכל זאת, מוצאי שבת.
 

אבי 10000

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
פרק יפה מאוד !
רק כמה הצעות... הכול רק המלצה...
השוטר הגבוה נער קלות את העטיפה וקבוצת דפים המאוגדים בגומיה נגלתה לעיניו. הוא נעץ בשימי עיניים שברקו בברק מוזר וחיוך שטני התעקל על פניו. הוא העביר את ערימת הדפים לשוטר העומד לימינו, השוטר עיין בהם מספר שניות בריכוז ולאחר מכן הביט במפקדו והנהן הנהון קצר.
בדרך כלל פותחים את החבילה בזהירות לזיהוי טביעות אצבעות ועוד, להוכחות במשפט...
אבל זה טוב גם ככה.
"אתה" הצביע הגבוה לכיוון שימי "בוא אתנו"
יותר הגיוני שעוצרים את כולם, חוקרים, ומשחררים את הלא מעורבים...
כאילו שימי שליח מטעמו של אייב כדי לרגל לטובת עסקיו של אייב בהונגריה
חשבתי אולי שהם מאשימים את שימי ואייב בריגול למען ישראל,
והם עושים את זה גם כדי להפליל את אייב וגם כדי לסכסך בין הממשלה הפרו ישראלית בהונגריה לישראל
(2 ציפורים במכה) ואייב כביכול קשור לישראל כיוון שהוא יהודי וקשור לפוליטיקה בשתי המדינות...
וזה גם יסביר את זה :
מה שכן קצת חור,
זה למה דווקה החבילה המפלילה נשלחת מישראל ולא נגיד ארצות הברית שם אייב מתגורר

ואגב, אין שום מסלול ירוק
לפי הידוע לי בכל שדה תעופה יש מסלול ירוק - פטור ממכס, ומסלול אדום - חובת דיווח לדבר החייב במכס.
לא עוצרים נתין זר כ"כ מהר.
אלא אם כן קיבלת מידע מקדים שהוא בא לרגל במדינה...
אם היו עוברים חיפוש של המכס סתם כך לא היו מוצאים כלום, אלו רק דפים- לא חומר מסוכן, סמים וכד'. ומרגל עוצרים מיד גם אם הוא נתין זר. ובגלל שהם לא היו יכולים לגלות את זה סתם כך- האויבים של אייב הלשינו להם, וכך הם הגיעו ישר עם כל הדרמטיות והחשדנות.
מסכים.
הם אומרים לו שהם שליחים של המדינה. הם לא באמת כלואים (כך הם מספרים לו) אלא נכנסו לפה מטעם המדינה בתחפושת הזאת על מנת לעצור אותו או להעביר אותו לכלא השמור בו הוא אמור להיות.
וזה נשמע הגיוני ?
המדינה יכולה לעצור/להעביר אותו בלי כל הסיבוך הזה, והם לא זקוקים לעזרת שימי.
ובעקרון, אחרי ששימי בורח מהכלא וחוזר לביתו, העלילה נגמרה...
ומה אם זה שהונגריה תבקש מישראל להסגיר את החשוד בריגול חמור, או להחזיק אותו במעצר בישראל ?
אם הוא הורשע זה לא יעזור לברוח,
אלא אם כן הוכח שהכול עלילה והוא זכאי...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה