ככחתי בדעתי הרבה לפני שהעזתי להגיב את מה שאני הולכת לכתוב.
ובכ"ז בסוף החלטתי לעשות זאת.
האתגר המוצע כאן,
כקודמו משפשף את הקראטביות.
אולי.
אך לא. משפשף את יכולותינו כמעצבים ברמה גבוהה.
יש לנו הרבה מה ללמוד ולהשתתף בחלק העיצובי הבסיסי לפני שניגשים לחלק הקראיטבי.
מודעה קראיטיבית שמבוצעת לא טוב.
גרועה בהרבה
ממודעה פחות קראטיבית שמבוצעת מושלם.
לכן הצעתי היא:
שבמקום שהאתגר הנוכחי יהיה: לחשוב על מוצר חדשני ומעניין - אתגר יצרתי אך לא עיצובי כלל.
האתגר יהיה: לעצב מודעה קראיטיבית ומושכת למוצר מעניין.
כך שהפן העיצובי לא ילך לאיבוד! (או יעלם כמעט לחלוטין )
כלומר גם אם האתגר הוא קראטיבי, לתת כחלק מהקטרינים שלו - את הפן העיצובי ולא להתעלם ממנו, כי שום קריאטיב לא שווה בלעדיו!.
מה שקורה באתגרים מהסוג הזה (כפי קרה בקודמו) -
כשמנסים לעשות משחקי עיצוב "מתוחכמים מידי" תוך השקעה בקראטיב בלבד -
לרוב מפספסים את כל כללי העיצוב הנכונים!
(וצל"ש ל @אביגוש - בין המוצרים הכמעט יחידים שהיה מושלם לא רק ברמת הרעיון אלא גם ברמת הביצוע והעיצוב {גם העיצוב של @קווי מתאר הצטיין בכך})
אתגרים כאלה יתאימו לפרום פרסום אולי אבל אם ברצוננו לשמור על רמת הפורום כפורום שמעלה את רמתנו המקצועית
כדאי מאד - לחשוב על אתגרים שישפשפו גם ובעיקר מבחינה עיצובית.
באתגר הבא הייתי אפילו ממליצה לחשוב על אתגר עיצובי נטו,
לדוגמא: עיצוב מוכתב בריף, עיצוב אבסרקטי בקומפזציה נכונה, טיפוגרפיה, שילובי צבע להעברת תחושה ומסר וכדו.
אלו אתגרים שמהווים תרגילים בסיסיים בלמודי עיצוב ברמה גבוהה -
שיביאו לשפשוף של הפן הכי בסיסי בתחום שלנו, שבלעדיו - קראטיב הכי מבריק - לא שווה דבר!
אכן הרעיון באתגר הקודם היה עיצוב אריזת מוצר.ואני חשבתי שהרעיון הוא בעיצוב המוצר ולכן בכוונה לא עיצבתי פרסומת, כי אז הפרסומת מושכת את העין ולא המוצר.
אבל טוב שהארת...
נחשוב על משו..
אכן הרעיון באתגר הקודם היה עיצוב אריזת מוצר.
גם בעיצוב אריזת מוצר - יש הרבה מקום לשפשוף עיצובי, מעבר לקראיטיב
וההבדל הוא בגישה - במה משקיעים.
האם אנחנו לוקחים את האתגר למקום נטו קראייטיבי וזונחים את הההשקעה בעיצוב?
לזה יקרא "אתגר חשיבה על רעיון מקורי"
או שאנחנו "מעצבים אריזת מוצר" וזה כולל את כל המשתמע מכך - אריזה מעוצבת ואסטטית.
(הדוגמא של @קווי מתאר באתר הקודם ממחישה זאת - היא "עיצבה אריזת מוצר" ולא רק: "חשבה על רעיון מקורי למוצר" - והפן העיצובי התבטא אפילו שלא צרפה פרסום למוצר כלל)
(בשונה מהאתגר הנוכחי שבמתכונתו הראשונית לא מדבר על עיצוב אריזה - ולכן הוצעה הפרסומת כפתרון.)
בהצלחה לכולנו!
יש לי שאלה:
בתור משתמשת די חדשה בפורום הזה,
על כמה עבודות מותר לי לעשות לייקים?
על כל מה שמוצא חן בעיניי
או רק ממש על הבודדים הנבחרים?
טוב.. זה ממש נכון אני אפילו שמתי לב לזה תוך כדי שעבדתי על האתגר הקודם...
הרעיון כעת הוא מואוד יפה אבל הוא אכן רעיון יותר קריאטיבי.
באתגר הקודם הרגשתי שהרעיון היותר מקורי הוא הגורם להצלחה ולא העיצוב
כי הייתי חייבת להצמד לעיצוב המכוער והמיושן של "סנט מוריץ" (שחלאס נמאס לראות את התנור המיושן הזה ברקע של הגרדיאנט ירוק...)
(אגב, מצטערת זה נעשה בלחץ מטורף והטקסט הועבר רק כדי להבהיר על מה משמש המוצר ולא כמטרת מודעה. ממש לא חשבתי שכך אני אמורה לפרסם אותו בחוצות, כן?)
בקיצור.. ההוספה לגבי המודעה שתהא מושכת היא אכן יותר משייכת אותנו לתחום.
רק ש... צריך לפנות לזה המון זמן...
ב"ה מקווה להספיק לעלות.
תודה על האתגרים והאקשן
אוקיי.. אז לא הבנתי ככה. חבלאת יכולה לעשות לייק על כל עבודה שמוצאת חן בענייך.
לא היית חייבת להיצמד דווקא לעיצוב הישן של סנט מטריץ, היית יכולה לעשות לו עיצוב שונה (כמו שאני למשל עשיתי אריזה חדשה שכלל לא קיימת אבל הבינו את הרעיון..)
אתם עדיין לא רואים? עוד מישהו לא הצליח לראות את ההודעה?אני לא רואה כלום! בהתחלה לא ראיתי כלום במודעה שלך אבל עכשיו תיקנתי וראיתי בתגובה שלי שכתוב צפה בקובץ מצורף אז אני משאירה את המודעה הזאת, שאם יש משהו שלא רואה בתגובה שלך שיראה בתגובה שלי
זה רעיון. אבל מצד שני לייק לא מחרבשים. מציאות שיש כאלה שיותר אוהבים ויש כאלה שפחות כמו בכל אתגר ברור שכולם עושים דברים יפים, אבל לשם זה בדיוק יש את הלייקים - לראות מה אנשים אחרים חושבים על העבודות שלנו@אביגוש הייתי מציעה שהפעם לא תלכי לפי לייקים אלא לפי מה שהכי מושקע ויפה ומושך את העין.
כי זה לא כזה טוב כי כל אחד יכול סתם ל'חרבש' לייק וזה לא פייר לשאר האנשים שעשו משהו מאד יפה.
אבל בכל אופן יש לי הצעה שאם את לא מצליחה לבחור את ההכי יפה אפשר לפתוח עוד אשכול ושם לשאול רק מי שמבין בגרפיקה ובעיצוב מה לדעתו הוא הכי אוהב, (כלומר לעשות הצבעה) ואז לספור קולות.
אני רואה מצוין. עבודה יפה מאוד והרעיון מצחיק ממש!!!אתם עדיין לא רואים? עוד מישהו לא הצליח לראות את ההודעה?
לייקים זה ממש לא פונקציה למדידת עבודהזה רעיון. אבל מצד שני לייק לא מחרבשים. מציאות שיש כאלה שיותר אוהבים ויש כאלה שפחות כמו בכל אתגר ברור שכולם עושים דברים יפים, אבל לשם זה בדיוק יש את הלייקים - לראות מה אנשים אחרים חושבים על העבודות שלנו
לייק.לייקים זה ממש לא פונקציה למדידת עבודה
בעיקר בשל העובדה שמימד הזמן מסלף אותם.
כלומר: עבודה שהועלתה בין האחרונות באופן טבעי תקבל הרבה הרבה פחות לייקם מזו שהועלתה ראשונה,
גם אם האחרונה מדהימה והראשונה הרבה פחות... זה תהליך טבעי.
(ואפשר לראות בברור באתגר הקודם את מיקום העבודות ביחס לליקים עליהם)
ולכן זה קצת לא הוגן לשפוט לפיהם את איכות העבודה
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: