* שם האתגר 'הארת הזרה' תוכנן כך שהוא יכוון את היוצר/ת ל'הארה' של האובייקט הספרותי, ע"י הזרתו - חידושו והולדתו מחדש.@כותב השורות יתכן שכדאי לכוון יותר את הכותבים למה אתה מצפה מהם.
אופס...@איש חדש איזה תמונה הבאת... עוד לא קברו אותו, דחילק...
דוגמא מצויינת היא הסיפור 'השמש שקעה' של דוד זריצקי מתוך 'המשורר בין ההרים', לאחר הקריאה, השמש שונה.הרעיון הוא לבצע הכרות מחודשת עם המוכר והאהוב/שנוא.
הסיום, כל כך יפה.ומרגיש פעימות לב מוכרות
עיניים אוהבות מביטות בי, אני מחזיר מבט, מסוקרן
אימא?
יום נקם ושילם בא, העת לפעול הגיעה.
אולי תנסה להעלות אותו בלי להוריד אותו על המקלדת... אפשר בכתב יד...מה עושים עם רעיון נחמד, כשמחסור חמור בזמן מונע ממני להוריד אותו על המקלדת?
אולי יואיל כבודו לרדת אל העם, ולבא על מה כוונתו הנעלה? אולי לפחות להביא את ה'דיבור המתחיל' עליו כבודו מקשה?את כל הונו היה מוכן גדעון הגדעוני לתת באותו רגע עבור טישיו.
לא כדי למחוט בו את אפו. אלא למחות דמעה, ולמחות בחוצות על העוול.
זה נקרא שהיתה פה הזרה? לא כ״כ הצלחתי להבין.
* האתגר אליו כיוונתי בהחלט מציע חופש יצירתיות,
הזרה לא חייבת להיות בגוון מסויים, אפשר ומומלץ להשתמש איתה ולהאהיב את השנוא, לחייך את העצוב, להרגיע את העצבני, להצחיק את הקשוח, להאיר את הכבוי, להגחיך את הרציני.
אם תעזור לי לנתח את הקטע הקטן יחסית... אולי אדע אם ישנה הזרה.את כל הונו היה מוכן גדעון הגדעוני לתת באותו רגע עבור טישיו.
לא כדי למחוט בו את אפו. אלא למחות דמעה, ולמחות בחוצות על העוול.
זה נקרא שהיתה פה הזרה? לא כ״כ הצלחתי להבין.
יהיה זה 'מוזר' אם אמשיך לבאר ולפרט,שמא יבאר כבודו ביתר ביאור ופירוט מהי הזרה?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ז'
מט זְכֹר דָּבָר לְעַבְדֶּךָ עַל אֲשֶׁר יִחַלְתָּנִי:נ זֹאת נֶחָמָתִי בְעָנְיִי כִּי אִמְרָתְךָ חִיָּתְנִי:נא זֵדִים הֱלִיצֻנִי עַד מְאֹד מִתּוֹרָתְךָ לֹא נָטִיתִי:נב זָכַרְתִּי מִשְׁפָּטֶיךָ מֵעוֹלָם יי וָאֶתְנֶחָם:נג זַלְעָפָה אֲחָזַתְנִי מֵרְשָׁעִים עֹזְבֵי תּוֹרָתֶךָ:נד זְמִרוֹת הָיוּ לִי חֻקֶּיךָ בְּבֵית מְגוּרָי:נה זָכַרְתִּי בַלַּיְלָה שִׁמְךָ יי וָאֶשְׁמְרָה תּוֹרָתֶךָ:נו זֹאת הָיְתָה לִּי כִּי פִקֻּדֶיךָ נָצָרְתִּי: