אתגר נספח לאתגר כתיבה דו-שבועי: הארת הזרה

איש חדש

מהמשתמשים המובילים!
צילום מקצועי
"שלושה פלסטינים נהרגו באלימות היום-יומית שנמשכת".

לכל הרוחות איך הם הגיעו לזה? הם לא רואים את המציאות? אין להם עיניים?
הזבלים האלה אפילו לא הזכירו את הדר כהן שנרצחה...

אין, ככה זה, בתקשורת הזרה. אנטישמים.



*
נראה לי שכל יצירה, בנויה על הזרה, תמיד העניין הוא דבר מוכר, עם רגש/הבחנה/טוויסט, וכדומה.
תמיד יוצרים הזרה לקנייה במכולת, לנסיעה באוטובוס, להכל, אחרת את מי זה מעניין.

@כותב השורות יתכן שכדאי לכוון יותר את הכותבים למה אתה מצפה מהם.
כך כתבה לי המנהלת @מ. י. פרצמן באתגר הקודם. כמובן שהתנגדתי בשם "חופש היצירה" הקדוש.
לאחר מכן התברר, שכמעט בכל יצירה טמון איזה אקדח, כמעט כמו בכפרים בדואים בדרום.
 

כותב השורות

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
@כותב השורות יתכן שכדאי לכוון יותר את הכותבים למה אתה מצפה מהם.
* שם האתגר 'הארת הזרה' תוכנן כך שהוא יכוון את היוצר/ת ל'הארה' של האובייקט הספרותי, ע"י הזרתו - חידושו והולדתו מחדש.
תיאור של מצב מוזר בצורת 'העתק הדבק' מהמציאות, כמו הדוגמא שציין אליה @איש חדש איננה הזרה.
הרעיון הוא לבצע הכרות מחודשת עם המוכר והאהוב/שנוא.

* האתגר אליו כיוונתי בהחלט מציע חופש יצירתיות,
הזרה לא חייבת להיות בגוון מסויים, אפשר ומומלץ להשתמש איתה ולהאהיב את השנוא, לחייך את העצוב, להרגיע את העצבני, להצחיק את הקשוח, להאיר את הכבוי, להגחיך את הרציני.

מקווה שהיה לתועלת.
בהצלחה
 

שלחן עורך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
עריכה תורנית

forty thousand feet

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
את כל הונו היה מוכן גדעון הגדעוני לתת באותו רגע עבור טישיו.
לא כדי למחוט בו את אפו. אלא למחות דמעה, ולמחות בחוצות על העוול.

זה נקרא שהיתה פה הזרה? לא כ״כ הצלחתי להבין.
 

שלחן עורך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
עריכה תורנית
את כל הונו היה מוכן גדעון הגדעוני לתת באותו רגע עבור טישיו.
לא כדי למחוט בו את אפו. אלא למחות דמעה, ולמחות בחוצות על העוול.

זה נקרא שהיתה פה הזרה? לא כ״כ הצלחתי להבין.
אולי יואיל כבודו לרדת אל העם, ולבא על מה כוונתו הנעלה? אולי לפחות להביא את ה'דיבור המתחיל' עליו כבודו מקשה?
 

forty thousand feet

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
כשאני מסתכל כאן מלמטה - אחרי שירדתי אל העם - אני רואה שהעם לא כל כך נורא. אולי אשקול להשאר כאן.
* האתגר אליו כיוונתי בהחלט מציע חופש יצירתיות,
הזרה לא חייבת להיות בגוון מסויים, אפשר ומומלץ להשתמש איתה ולהאהיב את השנוא, לחייך את העצוב, להרגיע את העצבני, להצחיק את הקשוח, להאיר את הכבוי, להגחיך את הרציני.

לזה התכוונתי
 

כותב השורות

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
את כל הונו היה מוכן גדעון הגדעוני לתת באותו רגע עבור טישיו.
לא כדי למחוט בו את אפו. אלא למחות דמעה, ולמחות בחוצות על העוול.

זה נקרא שהיתה פה הזרה? לא כ״כ הצלחתי להבין.
אם תעזור לי לנתח את הקטע הקטן יחסית... אולי אדע אם ישנה הזרה.
אתה מדבר על טישיו או על שימושים שונים בשורש מ.ח.ה.
יואיל כבודו לבאר קושיתו ולא ישאירני עמום.
 

כותב השורות

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
שמא יבאר כבודו ביתר ביאור ופירוט מהי הזרה?
יהיה זה 'מוזר' אם אמשיך לבאר ולפרט,
רק אומר שאין זה מחייב בהכרח להסתיר דמות מאחורי מסך עשן ספרותי,
כפי שקרה בחלק מהיצירות שכבר עלו לאתגר
אפשר להפוך דבר למוזר גם אם בשורה הראשונה ברור על מי ומה מדובר.
אני מסתפק אם להעלות דוגמאות מיוצרים מפורסמים לקבלת השראה או שכל אחד שרוצה להתלמד בעניין יתייגע בחיפושים וימצא.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ז'

מט זְכֹר דָּבָר לְעַבְדֶּךָ עַל אֲשֶׁר יִחַלְתָּנִי:נ זֹאת נֶחָמָתִי בְעָנְיִי כִּי אִמְרָתְךָ חִיָּתְנִי:נא זֵדִים הֱלִיצֻנִי עַד מְאֹד מִתּוֹרָתְךָ לֹא נָטִיתִי:נב זָכַרְתִּי מִשְׁפָּטֶיךָ מֵעוֹלָם יי וָאֶתְנֶחָם:נג זַלְעָפָה אֲחָזַתְנִי מֵרְשָׁעִים עֹזְבֵי תּוֹרָתֶךָ:נד זְמִרוֹת הָיוּ לִי חֻקֶּיךָ בְּבֵית מְגוּרָי:נה זָכַרְתִּי בַלַּיְלָה שִׁמְךָ יי וָאֶשְׁמְרָה תּוֹרָתֶךָ:נו זֹאת הָיְתָה לִּי כִּי פִקֻּדֶיךָ נָצָרְתִּי:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה