אתגר נספח לאתגר דו שבועי - מוסף סיפורי החג סוכות התשפ"ב

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
כאן ניתן להגיב ולהתדיין בכל הקשור לאתגר
וכל המרבה הרי זה משובח, ובלבד שיראו הכוכבים מתוכה ושלא תהיה חמתה מרובה מצילתה
 

נודד

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בעצם באת לקבוצת אנשים, שכל מה שהם אוהבים לעשות בשעות הפנאי זה לכתוב סיפורים, ואמרת להם - לכו על זה, בלי תנאים, בלי טריקים ובלי שטיקים?
אני שומע את חיכוך הידיים מהדהד מקצה העולם ועד קצהו.
אכן גאונות.
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
בעצם באת לקבוצת אנשים, שכל מה שהם אוהבים לעשות בשעות הפנאי זה לכתוב סיפורים, ואמרת להם - לכו על זה, בלי תנאים, בלי טריקים ובלי שטיקים?
אני שומע את חיכוך הידיים מהדהד מקצה העולם ועד קצהו.
אכן גאונות.
יש רק כלל אחד מחייב:
  • הסיפור יהיה קשור באופן כלשהו לחג הסוכות. (חיבור מאולץ זה מצויין, זה הז'אנר)
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים

מצפה ופועל לישועה

משתמש פעיל
עריכה תורנית
הסיפור הזה, הוא משל. אלגוריה, לחיים האמיתיים שלנו.
חודש אלול, שנת תשפ"ב.
אולי צ"ל תשפ"א?
והיה הרבי מלווביטיאש מלמד ניגונים של הימים הנוראים, בסוכות- שמחת תורה. ודי למבין :)
הרבי לימד אכן שלוש ניגונים של הימים הנוראים בשמח"ת (דרכך, כי אנו עמך*2) אבל צ"ע אם אפשר ללמוד מזה כי הרבי לימד גם ניגון של פסח (והיא שעמדה בשמח"ת)... אבל בהחלט מוסבר רבות במאמרי הרבי שסוכות ושמח"ת זה גילוי העבודה של ר"ה ויו"כ וזכור לי אף שיחה שהרבי מזכיר משהו מעין הסיפור (שניתן לקפוץ על העגלה וכו').

בנימה חיובית יותר אצטט מדבריו (אור לז"ך אלול ה'תנש"א - בלתי מוגה. ועד"ז בהרבה שיחות: "הרי נמצאים בחודש אלול ובו גופא כשמתחילים לומר סליחות בפעם השישית ומובן שאז שלא רק נשאר רושם מכל העניינים הבלתי רצויים אלא שמתהפכים לגמרי ונעשים זכויות ממש . . ליהודי אין שייכות לדין . . יהודי אינו צריך לחשוב על דין ואפילו לו על חצי דין כיוון שכבר הייתה לו כתיבה וחתימה טובה החל מר"ח אלול" ולכן "צריכה להיות דוקא תשובה עילאה""

בכל אופן הרעיון חזק ומועבר טוב.
 

AtArA R

תוכן. אש.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
@Talya kadosh הסיפור מסופר ממש טוב, עם כל הריחות מסביב...

לטעמי- הנמשל בסוף קצת מזלזל באינטלגנציה של הקורא, כי המסר שקוף ובועט לכל אורך הסיפור על כל פרט ופרט שבו...
ואם אפשר קצת פחות פסיקים, יעזור לשטף הקריאה:)
 

Talya kadosh

משתמש מקצוען
@שלמה שקד, תודה :) מחמאה גדולה.

@מצפה ופועל לישועה, כשכתבתי תשפ"ב, הכוונה הייתה סיכום של השנה עד תשפ"ב, אבל אולי באמת יותר נכון לכתוב תשפ"א. רק שאני לא בטוחה שעוד יש אופציית עריכה... אתה צודק, בנוגע לנאמר על הניגונים שלימד הרבי. אבל בידוע שהמשל לא תמיד דומה לנמשל, בהכרח ;) והעיקר הכוונה. (כל עוד היא נכונה). בכל מקרה, תודה על הערות/הארות.

@AtArA R , הנמשל, הכוונה למאחורי הקלעים? אודה ואבוש, אני מאוד לא אוהבת לעשות את זה. אבל הייתי חייבת שהסיפור יעקוף את האלף חמש מאות מילה (אופס) יכול להיות שבאופן הסופי, סופי, אפשר גם בלעדיו. (זאת אומרת, בהחלט אפשר. השאלה מה מבחינת מספר המילים...) אז אני מסכימה לכולם לחשוב כאילו זה לא באמת כתוב:p
בנוגע לפסיקים, אשתדל בעז"ה.
 

AtArA R

תוכן. אש.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
@Nomi10 - ריגשת!!!
מאד מאד.
כתיבה סוחפת ומרתקת, רעיון חדש, רקע לא מוכר...
ופואנטה חזקה ומרגשת!!

דבר אחד לא היה לי ברור- מה בעצם גרם לו כן להחליט לשוב לבית הכנסת, לנסות לטעום את הטעם?
הוא היה לאורך כל הסיפור עקשן, מרדן, נתון בהסטוריה (הקרובה והמקרבת, ובכל זאת הסטוריה) ולא רצה לתת צ'אנס.
מה עשה לו את זה??
 

הנף מקלדת

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
@הדוויג אין לי זמן לקרוא את כל הסיפורים, אני מקווה שלכתוב אני אספיק.
לא התאפקתי הצצתי בשורה הראשונה בלבד של סיפורך, שמחתי.
עכשיו אני עושה תשובה על שמחה של הוללות שאינת לידי.
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מאד מאד.
כתיבה סוחפת ומרתקת, רעיון חדש, רקע לא מוכר...
ופואנטה חזקה ומרגשת!!
מצטרפת!
@Nomi10, רציתי להחמיא, אבל מול קטעים טובים מדי, אני לא מצליחה לפרק מה היה טוב כאן כדי להחמיא עליו...
דבר אחד לא היה לי ברור- מה בעצם גרם לו כן להחליט לשוב לבית הכנסת, לנסות לטעום את הטעם?
הוא היה לאורך כל הסיפור עקשן, מרדן, נתון בהסטוריה (הקרובה והמקרבת, ובכל זאת הסטוריה) ולא רצה לתת צ'אנס.
מה עשה לו את זה??
נראה לי שזו העובדה שהוא הבין שזה מה שהקייס היה רוצה שהוא יעשה. או בעומק יותר - מה שהקב"ה רוצה ממנו. כך שהדרך שהביאה אותו לברוח מבית הכנסת - הנאמנות לקייס ולמורשת ביתא ישראל, צריכה דווקא להכניס אותו פנימה.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה