תמיד אפשר לכתוב על סכסוך בין שכנים למי שייכת החצר, או על ויכוח בין בייביסיטר שנתנה במבה לילד אלרגי לאמא ששכחה לעדכן על האלרגיה. כשהקורא תוהה לעצמו במי האשמה מוטלת.האם הכוונה שיהיה גיבור טוב וגיבור רע רק מוסתרים מהבנת הקורא או ששני הגיבורים הם גם וגם?
קליפת נוגה.שגם סיכון בצדו.
האתגר לכתוב את שני הצדדים באופן אובייקטיבי, ולתת לקורא לשפוט?
הבנתי נכון?
בדרך כלל, כבר בתחילת הסיפור, מיד כשמתחילה העלילה להתגלגל והדמויות מסתדרות זו מול זו, מגבש הקורא לעצמו הבנה ברורה מהו הצד הטוב ומהו הרע שבסיפור.
היכולת לגרום לקורא להיות בטוח שדמות כלשהי היא חיובית/שלילית, מזכירה לי איך באדום לבן לא היה ספק - עד הרגע האחרון - שהבעל של נוגה הוא הדמות הרעה בסיפור. רשע מוחלט שצריך להילחם בו. ופתאום - התהפכה הקערה, וגילינו שהוא בעצם לא כזה.אל דאגה! הסופר/ת דאג/ה לשפוך קצת דם על ידי הנבל התורן, קצת משפטים עויינים הנוגדים את ערכי התורה והמוסר, ולהסדיר את מעמדו כאנטגוניסט על פי חוק.
אז זה אומר שהעלית הראשון סיפור, כי הוא כבר היה במגירה.וואו @נודד , תכננתי ליצור אתגר כזה בעצמי...
זה רעיון טוב..
חשוב להדגיש שלכל הדעות הרודף אינו חייב להרוג רוצח בשוגג כשהוא בדרך לעיר המקלט. להפך, בית דין שולחים עם הרוצח בדרך שני תלמידי חכמים, כדי שישכנעו את גואל הדם שלא להרוג אותו.רודף שנאלץ לקום ולהרוג במצוות בוראו
לא ידעתי, תודה על ההבהרה!חשוב להדגיש שלכל הדעות הרודף אינו חייב להרוג רוצח בשוגג כשהוא בדרך לעיר המקלט. להפך, בית דין שולחים עם הרוצח בדרך שני תלמידי חכמים, כדי שישכנעו את גואל הדם שלא להרוג אותו.
חשוב להדגיש שלכל הדעות הרודף אינו חייב להרוג רוצח בשוגג כשהוא בדרך לעיר המקלט. להפך, בית דין שולחים עם הרוצח בדרך שני תלמידי חכמים, כדי שישכנעו את גואל הדם שלא להרוג אותו.
לא ידעתי, תודה על ההבהרה!
לא רציתי להיכנס לזה, ולכן הדגשתי -לפי רבי יוסי הגלילי רוצח שיצא מעיר מקלטו במזיד מצווה ביד גוה"ד להורגו.
למעשה, גם לדעת ריה"ג אני לא בטוח שמדובר בחובה. (קצת קשה לבדוק את זה, כי דעתו לא נפסקה להלכה).כשהוא בדרך לעיר המקלט
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: