חו"ל נסיעות לאומן ראש השנה תשפ"ה.

grge

משתמש חדש
אם אפשרי לשלוח לי תוכן בפרטי לגבי טיבות הלוך ושוב או להצטרף לקבוצה עם או בלי נסיעות פנים אשמח מאוד
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

התחדשנו!!​

בשעה טובה ומוצלחת שדרגנו את מערכת האתר בחלוקה מסודרת לקטגוריות על מנת להקל על החיפוש ולעייל את השימוש באתר.

נשמח לקבל מושב ולשמוע מכם ההערות

ניתן לכתוב לנו כאן:https://uman.pw/topic/597/שאלות-והתייעצויות-שונות/43


בנוסף ניתן גם להעלות שאלות והתייעצויות בדרכים הנ"ל

בברכה
מערכת "אור בהירות הדרך"
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
☀️ תשובות לשאלות הקיץ העיקריות של תחבורה ברכבת בשנת 2024 בראיון עם אולכסנדר פרטסובסקי, ראש כיוון הנוסעים של אוקרזליזניציה. על מזגנים, כרטיסי רכבת, קישורי רכבת חלופיים לוורשה ולווינה

ראיון עם אלכסנדר פרצובסקי, מנהל אגף הנוסעים של רכבות אוקראינה​

לראיון המלא הכנסו כאן: https://uman.pw/post/2765

הראיון המלא תורגם ותומלל ומוגש כאן בבלעדיות באדיבות מערכת "אור בהירות הדרך"
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
תובנות ותוספות לראיון:
לראיון המלא!

@admin כתב במידע, חדשות ועדכונים שוטפים.:
ראיון עם אלכסנדר פרצובסקי, מנהל אגף הנוסעים של רכבות אוקראינה

כמה נקודות הנוגעות לאנ"ש, נוגעות למעשה, ולמיבעי רחמי.​

באפליקציה שלנו אנחנו מסמנים בסמל של פתית שלג את אלה שיעבדו באופן אמין, כדי שאנשים יוכלו להתמצא.
מה שמסומן בסמל כזה זה אומר שהמזגן יעבוד, מה שמסומן בקו פוסל על פתית השלג (או לא מסומן) אז או שאין מערכת מיזוג אויר, או שיש ולא יופעל, או שיופעל (תלוי בשיקול דעת של הקונדקטור).
מבין היעדים הבינלאומיים, כמובן שהפופולריות הגדולה ביותר היא למרכז הקישור שלנו בפשמישל (Przemyśl), כי משם נוסעות רכבות לצ'כיה ולערים שונות בפולין. אבל גם המרכז שיצרנו עם תחנת ביניים בחלם (Chełm) נהנה מפופולריות, והוא השני בפופולריות בין היעדים הבינלאומיים. אם בעבר היו רק כמה קרונות לוורשה, כעת אנחנו מגיעים לחלם ואנשים עוברים בנוחות ליעדים אחרים.
כן, אם אתם נוחתים בורשה (וגם במקומות אחרים) מומלץ לכאורה לנסוע דרך חלם ולא דרך פשמישל, גם בגלל שזה יעד פחות מבוקש וגם בגלל הנוחות להגיע דרכו לורשה.
ומבין הערים המקומיות, הסתכלתי הבוקר על הסטטיסטיקה ונעים לראות שהעיר חמלניצקי (Khmelnytskyi) מקפצת שם. אני חושב שהיא תהיה מאוד פופולרית בחורף, אומרים שזו העיר היחידה שהיא לגמרי עצמאית מבחינה אנרגטית, אז אנשים יכולים לנוע לשם וגם משם.
נקווה שיחד עם הפופולריות הצפויה יתוגברו הרכבות לשם.
והשלישי, בכל זאת אנחנו ממליצים לתכנן מראש בשיא העונה. המכירות נפתחות 20 יום מראש. פיצלנו כעת - הבינלאומיות נפתחות בתשע והפנימיות בשבע, כדי שלא יהיה עומס יתר על המערכת, כי אנחנו מקבלים כ-600 בקשות בשנייה. אז אנשים שוב נכנסים, חושבים "אה, הספסרים לקחו הכל". האמת היא שהכל מקוון, אין קופות, אין שום אפשרויות אחרות. אבל פשוט 600 בקשות בשנייה כמובן יוצרות עומס.
2 נקודות חשובות:
  1. אכן, מומלץ כל השנה ולא רק בראש השנה לקנות כרטיסים מיד בתחילת המכירה!!!
    ובפרט לאנ"ש שרוצים להזמין ברכבות השינה ורוצים דווקא חדרים שלמים, אז גם אם ישארו מקומות יתכן ולא ישארו חדרים שלמים. (בנימה אישית: פנו אלי כמה מאנ"ש בהזדמנויות שונות שחשבו שבאמצע השנה אין כנראה ביקוש וניסו להזמין ימים ספורים אחרי פתיחת המכירה וגילו שאין מקומות פנויים או חדרים שלמים).
  2. שימו לב לשינויים בשעות הפתיחה!
בדרך כלל נשארים כרטיסים לחלם, יש את כל מסלולי החיבור עם הרכבות הפולניות. בעצם, הנוסעים מגיעים באותו הזמן.
הרכבות מחלם לוורשה, עשינו גישה יצירתית - הן נוסעות יחד, פשוט אנשים עוברים לרכבת הפולנית וממשיכים לנסוע באותו זמן ישירות לוורשה.
למי שלא נשאר לו מקום לפשמישל.
ועוד דבר אחד אגיד על הבינלאומי - צ'ופ (Chop) הפך להיות מרכז קישור חשוב. יש לנו עוד יעד מאוד חסר - זה וינה, ושם הוספנו יחד עם ÖBB האוסטרית מוצר משותף שבו אנשים נוסעים עד צ'ופ, עוברים רכבת ונוסעים לווינה.
נקווה שהאוקראינים ימשיכו לפתח את תחנת צ'ופ, להוסיף קווים לשם, ולפחות להחזיר את התחנה לקווים שעוברים שם ובמשך השנה האחרונה בוטלה התחנה בצ'ופ.
בנוגע לוינה, חוץ מהקו הישיר והעמוס קייב - וינה נוסף קו חדש עם החלפה בצ'ופ במהלך החורף (כמדומני שפורסם אז גם כאן)
ונקווה שיתוגבר עוד ועוד.
ביולי יהיו כעת שיחות היסטוריות כאלה - בפעם הראשונה בהיסטוריה, כל ההנהגה של הרכבת הפולנית מגיעה לכאן לקייב.
לב מלכים ושרים ביד ה'... לנו נותר רק להתפלל שההחלטות יהיו כאלה שיסייעו לאנ"ש בדרכים.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

יש תור: 100,000 אוטובוסים חצו את הגבול ברישום מקוון​

כבר 100,000 אוטובוסים חצו את הגבול ברישום מקוון מאז אוגוסט אשתקד, אז שירות eCherga החל לפעול בגבולות הראשונים.

כחלק משירות תור אלקטרוני 100,000 אוטובוסים חצו את הגבול באמצעות רישום מקוון. אנחנו מדברים על התקופה מאוגוסט אשתקד, כשהשירות החל לפעול במצב בדיקה בגבולות הראשונים.

כיום פועלת eCherga ב-28 גבולות. ב-16 מהם יש למובילים אפשרות לבחור את שעת חציית הגבול באוטובוס בהתאם ללוח הזמנים של התנועה. אנחנו מדברים על כל הגבולות עם רומניה, 10 מחסומים עם מולדובה ו"יגודין - דורוגוסק" עם פולין.

ב-12 גבולות נוספים, המערכת פועלת על פי עיקרון "הרשמה וסע". זה עוזר לתקן את העומס על הגבול ולאמת את ביצוע קווי האוטובוס. בהמשך תוארך האפשרות לבחירת מועד חציית הגבול למחסומים נוספים. המטרה המרכזית של שירות זה היא למנוע מהנוסעים להמתין זמן רב בתורים פיזיים מול המחסומים.

מאז השקת eChergy באוגוסט 2023, יותר ממחצית מהאוטובוסים חצו את הגבול עם פולין. רוב האוטובוסים עברו דרך מחסומי שגיני-מדיקה, קרקובץ'-קורצ'ובה ויגודין-דורוגוסק. באופן כללי, אנחנו מדברים על יותר מ-61,000 מעברי גבול באוטובוסים. אוטובוסים גם חצו מחסומים עם רומניה 13,000 פעמים ועם מולדובה יותר מ-12,000 פעמים.

השירות פועל גם להסעת נוסעים בינלאומית סדירה וגם לא סדירה. הובלות אלו מבוצעות על ידי מובילים מורשים על פי אישורים או יומני רישום של שטרות נוסעים של אינטרבוס (עבור הובלות לא רגילות).

ברצוננו להזכיר לך שאתה יכול למצוא את הנתונים הסטטיסטיים העדכניים על חציית הגבול במסגרת שירות eCherga באתר.

פרויקט "תור חציית גבול אלקטרוני" מבוצע על ידי המשרד לפיתוח קהילתי, שטחים ותשתיות בשיתוף המשרד לטרנספורמציה דיגיטלית, Ukrtransbezpeka, הסוכנות הממלכתית לשיקום ופיתוח תשתיות, שירות מכס המדינה ושירות הגבולות של המדינה. הודות לפרויקט "תמיכה בטרנספורמציה דיגיטלית" בתמיכת USAID ו-UK Dev. שותפת הפרויקט היא קרן מזרח אירופה.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

לאורך הגבול עם האיחוד האירופי באזורי צ'רנוביץ וזקרפטיה, החלו משמר הגבול להתקין כבישי גבול​

ממשלת אוקראינה ומשרד הפנים תמכו ביוזמת שירות הגבול הממלכתי לבנות כבישי גבול עם ריבוד משופר לאורך הגבול עם מדינות האיחוד האירופי.

הדרך לגבול היא אחד המרכיבים החשובים בתשתית הגבול, המאפשרת בקרת איכות טובה יותר ותגובה מהירה לשינויים במצב. כמו כן, זמינות כבישים בעלי פני שטח משופרים תאפשר לשומרי הגבול לא רק להגיב במהירות, אלא גם לחסוך בעלויות הדלק ובתפעול הציוד.

הסדרת דרכי הגבול התאפשרה הודות לשינויים שנעשו בחקיקה, הקובעים הקצאת חלקות קרקע לאורך הגבול ליחידות צבאיות של שירות הגבול הממלכתי.

עבור הסדרת הקטעים המערביים של גבול המדינה, שירות הגבול הממלכתי יקבל 70,000 טון סיגי כבשנים ללא תשלום מ-ArelorMittal Kryvyi Rih PJSC, שלשכת התכנון שלה פיתחה את הפרויקט לכביש כזה. שימו לב כי אבן כתוש סיגים הוא חומר בטוח מבחינה אקולוגית, ו-Ukrzaliznytsia תעזור להעביר אותו לגבול.

היום כבר החלה סלילת כבישים - באורך של כמעט 35 ק"מ באזור צ'רנוביץ ו-17 ק"מ בזקרפטיה. בעתיד מתוכנן לבנות עוד כ-700 קילומטרים של כבישי גבול, תוך התחשבות בהתאמות שעלולות להתרחש בשלב הראשון של הבנייה.

שירות הגבול הממלכתי של אוקראינה יוצר מנגנוני אבטחת גבולות העומדים בערכים ובסטנדרטים האירופיים.

הודות לתמיכת הממשלה, ובאופן ישיר של שר הפנים של אוקראינה, כמו גם העזרה של "Ukrzaliznytsia" ו-PJSC "ArcelorMittal Kryvyi Rih", הגבול האוקראיני יהפוך מוגן ומבוקר יותר.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

השתדלו והרבו תחינה!!!​

בימים האחרונים מתרבים הדיווחים כי בכוונת צה"ל להתחיל לשלוח כבר בימים הקרובים צווי גיוס לבחורי הישיבות ואברכי הכוללים. לפי הדיווחים, מי שיפר את הצו, יקבל רישום פלילי וצו איסור יציאה מהארץ.

אם כנים הדברים הרי שעד ר"ה הבעל"ט יהיו על החרדים בגיל גיוס (לפחות על חלקם) צווי איסור יציאה מהארץ, היל"ת!.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

קבינט השרים האוקראיני אישר את הצעת החוק על ביטול המעבר לשעון חורף​

החוק יועבר להמשך חקיקה בפרלמנט​

קבינט השרים הציע לפרלמנט לאשר את הצעת החוק על חישוב זמן באוקראינה, אשר קובעת את ביטול המעבר לשעון קיץ וחורף .

אמש 2024 קיימה הוועדה לפיתוח כלכלי ישיבה בה נדונה טיוטת חוק מס' 4201 "חישוב זמן באוקראינה". המטרה העיקרית של הצעת החוק היא ביסוס הבסיס המשפטי לקביעת יחידות זמן, הסדרת חישוב הזמן באוקראינה והבטחת צרכי האזרחים, החברה והמדינה במידע מהימן לגבי השעה והתאריך המדויקים בלוח השנה.

הצעת החוק נועדה להגן על בריאות האוכלוסייה. על פי רוב המדענים והרופאים, הנוהג הקיים של הזזת הזמן קדימה ואחורה בשעה אחת מדי שנה משפיע לרעה על בריאות האזרחים, וגורם להרעה משמעותית במצבם במהלך תקופת ההסתגלות לשעון הקיץ והחורף.

כעת החוק יועבר להמשך חקיקתו בפרלמנט.

בשנים האחרונות יותר ויותר מדינות בעולם מבטלות את שעון החורף
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
1720967425095.png
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

אמש (ראשון) נפתחה ההרשמה לטיסות "מסע הקודש - מסלול מהדרין" שמאורגנות על ידי אירגון "אויר הנח והזך".​

מדובר בטיסות במסלול מיוחד, "מסלול מהדרין", עם בשורה שכמוה עדיין לא היה, שכל הנסיעה "מבואו ועד צאתו" היא בצורה של "מסע הקודש" שמתחיל עם נסיעות מסודרות מהבית אל שדה התעופה, הליכה בשדה התעופה בקבוצה ביחד, טיסות צ'רטר מיוחדים לקבוצה, נסיעות אל אומן ביחד, אוכל בכשרות מהודרת בדרך, עצירות מיוחדות לתפילות בכח וביישוב הדעת, ועוד, כאשר הכל מיועד לכאלה הנשמרים מפגעי הטכנולוגיה ומצמצם מאד את הנסיונות והקשיים הרוחניים בדרכים למיניהם.
הארגון מארגן לבינתיים 4 טיסות ליעדים קישינב, יאשי, וריישא (ז'אשוב), הלוך מיום ראשון בערב ועד יום שלישי בבוקר וחזור ביום שני ושלישי בבוקר, כל הטיסות של הארגון והמחירים מעודכנים בלוח טיסות הצ'רטר שלנו, ומסופקים ע"י משרדי הנסיעות "דרך צדיקים" ו"נתיבים טורס".
מחיר הטיסה כולל כרטיס טיסה עם מזודה וטרולי ונסיעות פנים בחו"ל, בעניין נסיעות הפנים בא"י שיהיו בעלות נפרדת יבואו פרטים בהמשך.
אמש (יום ראשון פרשת בלק ח' תמוז) נפתחה ההרשמה לטיסות אצל הרשמים בירושלים, כל שכונות בית שמש, שכונת ברכפלד במודיעין עילית, בני ברק, ביתר עילית, צפת, הר יונה, חריש, פתח תקוה, אלעד ועמנואל.
מחירי הטיסות יעלו עם הזמן כפי הצורך ובכל מקרה המחיר תקף רק ל90 הנרשמים הראשונים בכל מטוס, הארגון מקווה לפתוח טיסות נוספות בהמשך, אבל מדגיש שבמקרה ולא יתמלאו המקומות במטוסים ע"י הארגון, המקומות הריקים ימכרו על ידי משרדי התעופה לציבור הרחב.
פרטים נוספים ניתן להתעדכן בקו "האויר הנח והזך" 0733638627.
בנוסף, נמשכת ההרשמה לטיסות של ארגון "בהירות הדרך" אצל רשמי הארגון, שם אפשר להירשם לטיסות הצ'רטר המיוחדים לכאלה הנשמרים מפגעי הטכנולוגיה וללא דיילות במטוס, וכן לקבוצות המאורגנות ע"י "בהירות הדרך" בטיסות הסדירות.
"אחלי שאזכה לראות אור בהירות הדרך שאתם נוסעים עליו אלי"
(פורסם ב"אור בהירות הדרך")
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

פנים חדשות באו לכאן

בימים האחרונים כחלק משיפור ושדרוג מרכז המידע "אור בהירות הדרך" ביצענו כמה שינויים לנוחיותכם:

  • סידרנו את המדריכים לנסיעה, בחלוקה לפי מדינות.
  • ערכנו וחילקנו את האשכול של קברי צדיקים ומקוואות, לפי מדינות ותגיות.
  • הוספנו אפשרות חיפוש חופשי, מעתה אפשרות זו תופיע בסרגל הכלים בצד ימין וכן תחת שם המשתמש בסרגל הכלים בצד שמאל. אפשרות זו זמינה רק למשתמשים מחוברים.
  • הוספנו קיצורי דרך וקישורים נפוצים.
נשמח לשמוע משוב והצעות ייעול

בברכה, הנהלת "אור בהירות הדרך"!
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

אומן: שרב כבד שלא היה כמותו 120 שנה!!!​

בקיץ האחרון באוקראינה נרשמו טמפרטורות גבוהות מיוחד, כאלה שהאוקראיניים לא רגילים איליהם, למרבית התושבים אין כלל אמצעי קירור דוגמת מזגנים, מה שמקשה מאוד על החיים במדינה. גם חסידי ברסלב ששהו בתקופה האחרונה באומן מספרים על עומסי חום כבדים אפילו מאלה ששוררים בארץ.

אך בימים האחרונים נשבר שיא חריג שלדברי החזאים לא נראה כמותו כבר 120 שנה, בימים האחרונים נמדדו ביום 39 מעלות צלזיוס, ובמקומות מסוימים באזור אומן הטמפרטורות אף העפילו ל40 מעלות ויותר, גם בלילות נרשמו טמפרטורות גבוהות למדי של כ26 מעלות ויותר.

השרב הכבד גרם לנזקים כבדים באזור, אמש פרצה שריפה באומן שכילתה 45 דונם שדה חיטה, כוחות הכבאות והחירום עמלו שעות להשיג שליטה על האש.

לדברי ויטלי פוסטרייאן, החזאי הראשי של מחוז צ'רקאס "כזה חום גהינום לא היה בצ'רקסי במשך 120 שנים" כלשונו.

עומס החום גרם גם לשיבושים מסוימים בתנועת הרכבות ולהאטת הנסיעה, משום חום עז במסילות שיכול לגרום לנזקים ולעיוות המסילות, וכפי שדווחנו כאן בשבוע שעבר.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

קבינט השרים האוקראיני אישר את הצעת החוק על ביטול המעבר לשעון חורף​

החוק יועבר להמשך חקיקה בפרלמנט​

קבינט השרים הציע לפרלמנט לאשר את הצעת החוק על חישוב זמן באוקראינה, אשר קובעת את ביטול המעבר לשעון קיץ וחורף .

אמש 2024 קיימה הוועדה לפיתוח כלכלי ישיבה בה נדונה טיוטת חוק מס' 4201 "חישוב זמן באוקראינה". המטרה העיקרית של הצעת החוק היא ביסוס הבסיס המשפטי לקביעת יחידות זמן, הסדרת חישוב הזמן באוקראינה והבטחת צרכי האזרחים, החברה והמדינה במידע מהימן לגבי השעה והתאריך המדויקים בלוח השנה.

הצעת החוק נועדה להגן על בריאות האוכלוסייה. על פי רוב המדענים והרופאים, הנוהג הקיים של הזזת הזמן קדימה ואחורה בשעה אחת מדי שנה משפיע לרעה על בריאות האזרחים, וגורם להרעה משמעותית במצבם במהלך תקופת ההסתגלות לשעון הקיץ והחורף.

כעת החוק יועבר להמשך חקיקתו בפרלמנט.

בשנים האחרונות יותר ויותר מדינות בעולם מבטלות את שעון החורף

אושר בפרלמנט!​

לאחר שבסוף שבוע שעבר קבינט השרים המליץ על אימוץ מס' 4201 על ביטול המעבר משעון חורף לקיץ, היום הפרלמנט של אוקראינה אישר את החוק.
על פי ההחלטה, המעבר האחרון לשעון חורף יתבצע ב-27 באוקטובר 2024, והמעבר לשעון קיץ לא יתבצע לאחר מכן.

כפי שיצויין הרבה מדינות ברחבי העולם ביטלו את המעבר לשעון קיץ, גם בישראל היו מי שרצו לקדם הצעת חוק דומה, הצעה שנדחתה ע"י פרלמנטרים חרדים שטענו כי הדבר מורכב עבור זמני היום בהלכה.

נ.ב. בדיווח הקודם, דיווחנו בטעות על ביטול שעון החורף במקום שעון הקיץ. טל"ח.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

עוד שלב בשיקום נמל התעופה הבינלאומי בלבוב​

למרות המלחמה המתמשכת, ברשות שדות התעופה באוקראינה נערכים כל העת לפתיחה מחודשת של נמלי התעופה ברגע שהדבר יתאפשר.
אמש אמר הנשיא זלנסקי כי אוקראינה צריכה לפחות 25 מערכות הגנה מסוג פטריוט כדי להבטיח הגנה הרמטית על שמי המדינה.
לאוקראינה כבר יש מספר מערכות כאלה, אך הנשיא נמנע מלנקוב במספרם משום שלדבריו מדובר ב"מסירת מידע לאויב".
נמל התעופה בלבוב בהיותו צפוני ומרוחק מחזית הלחימה, נמצא בכוננות גבוהה אף יותר ושומר כל העת על כשירותו.
כפי שדיווחנו כאן לפני כשבועיים, בנמל התעופה החלו בשיפוץ וריבוד מחדש של מסלולי ההמראה והנחיתה, עבודות שצפויות להימשך עד ה20 באוגוסט.
היום דיווח שירות העיתונות של נמל התעופה על פגישת עבודה שהתקיימה בין מנכ"לית שדה התעופה טטיאנה רומנובסקה ועמיתיה עם המשלחת הרשמית של שגרירות יפן באוקראינה ונציגי הסוכנות לשיתוף פעולה בינלאומי ביפן.
לנציגים היפנים הוצגה סקירה מקיפה על מצבו וניהולו של שדה התעופה במהלך המלחמה, וסוכמו מספר שיתופי פעולה להשקעות משותפות על מנת להמשיך לשקם את השדה.
בשדה התעופה מציינים כי למרות כל קשיי המלחמה, נמשכת העבודה עם שותפים ותכנון פרויקטי השקעה משותפים אפשריים.

https://uman.pw/topic/296/מידע-חדשות-ועדכונים-שוטפים/246?_=1721137270634#
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לא העלתם את זה לדף הבית שם
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

גורשו מהטיסה לפני כשנה וחצי, ויפוצו ביותר ממליון ש"ח​

מאות ישראלים גורשו מהטיסה ונאלצו לישון בשדה | אירוע חריג שהתרחש לפני כשנה וחצי הגיעו בימים האחרונים לסיומו: 50 נוסעים שנזרקו מטיסה של אייר מולדובה מקישינב לתל אביב בגלל טעות טכנית, יפוצו ב-1.2 מיליון שקלים על ידי חברת התעופה. | "ישנו על הרצפה בלי אוכל ומים. חברת התעופה הפקירה אותנו"​

50 נוסעים ישראלים שהורדו מהמטוס של חברת אייר מולדובה והוכו על ידי שוטרים מקומיים יפוצו בסכום של 1.2 מיליון שקל, כך עולה מהסכם פשרה שחתמו הנוסעים באמצעות עורך דינם כפיר ויטמן.
מדובר באירוע חמור שהתרחש לפני כשנה וחצי: כ-150 נוסעים הגיעו לשדה התעופה בקישינב בירת מולדובה, בדרכם חזרה לישראל. רובם חזרו מאומן לאחר שביקרו במתחם קבר הרבי נחמן באומן. לטענת הנוסעים, בזמן שישבו במטוס לקראת המראה צוות הטיסה גילה שיש שני נוסעים בעלי שם זהה שכורטסו על אותו כרטיס. צוות הטיסה ביקש מהם לרדת מהמטוס כדי שיוכלו לברר את העניין, אבל מהר מאוד העניינים התחממו ויצאו מכלל שליטה.
"הנוסעים לא הבינו מה רוצים מהם", שיחזר בזמנו אחד הנוסעים. "שני הנוסעים סירבו לרדת מהמטוס, דרשו הסברים מצוות הטיסה והתחיל בלגן במטוס. עוד נוסעים הצטרפו לאותם שני נוסעים והם הגיעו עד לתא הטייס. בשלב מסוים פרצה קטטה בין כמה מהנוסעים לצוות הטיסה שהזעיקו למקום שוטרים".
כוח משטרתי של שדה התעופה נכנס למטוס והורה לכל הנוסעים, ללא יוצא מן הכלל, לרדת מיד אחרת יבצעו מעצרים. "הנוסעים זעמו על ההחלטה להוריד אותם מהמטוס וניהלו ויכוח עם צוות הטיסה בירידה מהמטוס. הם צעקו גם על הדיילים. השוטרים היכו חלק מהנוסעים", שחזר נוסע אחר. "היו על המטוס משפחות עם תינוקות וילדים קטנים, מבוגרים ונכים. אם הייתה טעות בכרטוס או בזיהוי של הנוסעים זו לא בעיה של כלל הנוסעים".
לאחר שהנוסעים הורדו מהמטוס, רובם היו צריכים להמתין לטיסה הבאה לתל אביב והם נאלצו לישון בשדה התעופה. "ישנו על הרצפה בלי אוכל ומים. חברת התעופה הפקירה אותנו. בושה וחרפה", זעם אחד הנוסעים. אנשי חב"ד בקישינב הביאו שמיכות, אוכל ומים לנוסעים שנתקעו בשדה התעופה.
באמצעות עו"ד כפיר ויטמן הגישו 50 מהנוסעים תביעה נגד אייר מולדובה לבית משפט השלום בחדרה על המחדלים של החברה, העובדה שלא דאגו להם לטיסה חלופית ולבית מלון וזרקו אותם לישון בשדה התעופה.
בימים האחרונים החברה ובא כוחם של הנוסעים חתמו על הסדר פשרה. על פי ההסכם הנוסעים יפוצו בסכום של 1.2 מיליון שקלים והחברה גם תשלם 60 אלף שקל שכר טרחה לעו"ד ויטמן.

https://uman.pw/topic/296/מידע-חדשות-ועדכונים-שוטפים/247?_=1721121878885#
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

אומן פינת שובה ישראל​

בקהילת "שובה ישראל" של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א נערכים לראשונה לקיבוץ ראש השנה באומן​

כזכור לפני כשבועיים במהלך סעודת מלווה מלכה שערך האדמו"ר יחד עם בני קהילתו שבמרוקו, הודיע הרב במפתיע כי השנה לראשונה בחייו יבוא לקיבוץ ראש השנה באומן ואף קרא לכל תלמידיו לבוא ולהשתתף גם הם בקיבוץ הקדוש.
התיעוד מדבריו הופץ במהרה והפך לוויראלי בכל העולם.

בעקבות קריאתו נענו רבים מתלמידיו ובמוסדות שובה ישראל מעריכים כי כ5,000 איש מחברי הקהילה ואוהדי הרב מישראל מרוקו ומיאמי ומכל רחבי העולם, יצטרפו למסע ההיסטורי לראש השנה התשפ"ה.

בקהילה כעת נערכים בקצב מואץ על מנת לקלוט את ההמונים שיבואו להשתתף עם הרב בתפילותיו וכבר הגיעו לסיכומים עם הגורמים הרלוונטים על מתחם סמוך ונראה לציון הקדוש בו יוקם אוהל ענק שיכיל את האלפים הרבים.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

תשתית התחבורה: אושרו כל הפרויקטים שהוגשו על ידי אוקראינה במסגרת תוכנית "מנגנון החיבור האירופי"​

במסגרת תוכנית האיחוד האירופי "מנגנון החיבור האירופי" (CEF), אושרו ארבעה פרויקטים לפיתוח תשתית התחבורה שהוגשו על ידי אוקראינה.

הבקשות הפרויקטיות שהוגשו ב-16 ביולי אושרו על ידי הוועדה המתאמת של התוכנית. מדובר בפרויקטים הבאים:

"שילוב מערכת הרכבת של אוקראינה במערכת התחבורה של האיחוד האירופי. שלב 1". הפרויקט מתמקד בשיפור הרשת הרכבתית ובפיתוח קווי הרכבת ברוחב 1435 מ"מ כדי להבטיח תיאום טכנולוגי ולשפר את קיבולת התחבורה.

"ארגון זרמי התחבורה כדי לשפר את קיבולת התחבורה, הבטיחות והיעילות של השירותים במעבר הגבול בין רומניה, מולדובה ואוקראינה במסגרת הדרך המשותפת גאלאץ/ג'ורג'ולשטי/רני". הפרויקט הוגש בשיתוף עם עמיתים מולדובה ורומניה. מימושו יאפשר להבטיח את המשך התנועה בין הנקודות המוגדרות.

"שירות המידע הנהרי האוקראיני על הדנובה – אוקר-RIS על הדנובה". הפרויקט מתמקד ביצירה ובהפעלה של שירות המידע הנהרי על החלק האוקראיני של הדנובה, כולל השתלבותו בפורטל EuRIS ו-CEERIS של הפרויקט RIS COMEX, וכן הבטיחות התאימה של השיט והספקת שירותי מידע מתואמים לספינות בדרכי המים הפנימיים.

"שדרוג מודרני משולב של הרשת האירופית CNS". הפרויקט מתמקד בשיקום התעופה האווירית של אוקראינה ובשדרוג נוסף של התשתית התקשורתית, הניווט והמודיעין האווירי.

"כל הפרויקטים הם אירופיים-אינטגרציים. הם מקרבים את אוקראינה לאיחוד האירופי, מרחיבים את האפשרויות של המסדרונות התחבורה, ומאפשרים להאיץ את האינטגרציה של תשתית התחבורה האוקראינית לתחום התחבורה האירופי. יתרון התוכנית CEF הוא המימון המשותף למימוש הפרויקטים בשיעור של 50%. המענק מצד האיחוד האירופי יהיה כ-53 מיליון אירו, ואוקראינה תספק סכום זהה ממקורות המימון הזמינים", הדגיש סגן שר הפיתוח הקהילתי, הטריטוריאלי והתשתית סרגיי דרקץ'.

נזכור כי אוקראינה הצטרפה לתוכנית "מנגנון החיבור האירופי" ביוני השנה שעברה. השתתפות אוקראינה בתוכנית מאפשרת לה למשוך מימון מהאיחוד האירופי לתמיכה בפיתוח רשתות תחבורה יעילות, בטוחות ומתואמות בתחומי התחבורה, האנרגיה והשירותים הדיגיטליים. התקציב הכללי של התוכנית עד 2027 הוא כ-21 מיליארד אירו. במסגרת הבחירה הקודמת של הבקשות הפרויקטיות, כבר ממושו שישה פרויקטים לבניית התשתית הגבולית. בפרט, מדובר בבניית נקודות המעבר הגבוליות והרכבות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה