לאוקראינה יש רשת רכבות מפותחת וענפה, אך עדיין יש מעט מאוד נסיעות בינלאומיות במדינה. גלה מדוע ההשתלבות של אוקרזליזניצה במסילות הרכבת האירופיות קשה ומדוע המעבר לסטנדרטים אירופיים עשוי להימשך 20 שנה:
האורך הכולל של מסילות הרכבת הראשיות של אוקראינה הוא למעלה מ-20 אלף קילומטרים. במקביל, 9 אלף קילומטרים מהם מחושמלים. ובעוד שבקנה מידה לאומי זה מצביע על רמה גבוהה של פיתוח והסתעפות של תחבורה ברכבת, זו בעיה גדולה בהקשר של האינטגרציה האירופית. למה? נספר לך עוד במאמר.
מהי המורכבות של האינטגרציה האירופית של תחבורה הרכבת של אוקראינה?
הרוחב הסטנדרטי של מסילות הרכבת האוקראינית הוא 1,520 מילימטר, בעוד שבקטעים צרים הוא 750 מילימטרים. יחד עם זאת, באירופה פסי הרכבת ברוחב 1435 מילימטרים, מה שיוצר בעיה.
Ukrzaliznytsia כבר שיחזרה כמה קטעי גבול לסטנדרטים אירופיים, אבל בשביל אינטגרציה אירופית מלאה, יש להמיר את פסי הרכבת במלואם לתקן האירופי. בהתחשב באורך רשת מסילות הברזל באוקראינה וגודלה של המדינה, תהליך זה עשוי להימשך כ-20 שנה, והעלות המוערכת של אינטגרציה כזו תהיה לפחות 250 מיליארד יורו.
בנוסף, צריך להבין שהחלפת מסילות היא לא הבעיה היחידה, שכן המעבר לסטנדרטים אירופיים יחייב החלפה מלאה של תחבורה הרכבת של אוקראינה.
כיצד ניתן לפתור את בעיית האינטגרציה האירופית של Ukrzaliznytsia בטווח הקצר?
אוקראינה יכולה לבחור בדרך של המדינות הבלטיות, שאימצו תקנים אירופיים רק במוקדים לוגיסטיים מרכזיים. כלומר, לבנות מחדש ולחשמל את כל אזור הגבול, להביא מסילות חדשות לסטנדרטים אירופיים, וליצור מוקדי תחבורה עם מסופים לטעינה מקרונית לעגלה, שבהם יסדרו בוגיים מחדש.
בינתיים קיימת אי נוחות ברורה לנוסעים הנוסעים לחו"ל ברכבות בינלאומיות,.
אגב, בעתיד הקרוב, אוקרזליזניצה תשיק רכבות בינלאומיות חדשות בכמה כיוונים.