❖ מה הבעיה עם התחבורה הציבורית?
כולנו מכירים את הבעיות בקווים הקיימים, דילוגים, איחורים וחיסורים . וכולנו סובלים מכך.
❖ מדוע לתבוע את חברות התחבורה הציבורית?
חברות התחבורה מחויבות על פי החוזה לתת לנו תנאי שירות מסוימים, במידה ולא קיבלנו את השירות,
החברה מחויבת בחוזה לפצות אותנו, קיים גם הרווח האישי שלנו בקבלת הפיצוי, וקיים גם הרווח של כלל
הציבור בכך שחברת התחבורה תיאלץ לשפר את השירות.
בביתר עילית למשל, העירייה מתארגנת לתבוע את חברות התח''צ על כל פגיעה בשירות והתוצאות בהתאם.
❖ האם התהליך מורכב?
ראשית, התהליך קל ופשוט, בפרט מי שיכול לבצע אותו באופן מקוון . שנית, ברוב המקרים
החברה תעדיף שלא להגיע לבית המשפט, ויהיה עדיף לחברה לפצות אותנו בסכום נאה בתמורה להסרת
התביעה, כך שכל המאמץ שלנו התסכם בהגשת התביעה בלבד.
❖ מה כולל התהליך של הגשת תביעה?
התהליך קל מאוד ומורכב משלשה שלבים, תשלום האגרה (בכרטיס אשראי או בדואר) מילוי כתב תביעה ולבסוף דיון בבית המשפט.
כאמור, חברת התח''צ תעדיף לשלם לכם לפני השלב של הגעה ל בית המשפט.
❖ כמה עולה להגיש תביעה?
עד 5000 ש''ח, האגרה הינה 50 ש''ח בלבד, כל פיצוי שייפסק יכסה את עלות האגרה בכפל כפליים, אין
צורך בעורך דין גם אם יתקיים דיון בבית המשפט.
❖ האם מותר מבחינה הלכתית לתבוע את חברות התח''צ?
מתוך קונטרס בענייני תחבורה שיצא לאור לאחרונה : "שמענו מהגר''צ ברוורמן וכן דעת הגר''י סילמן שמותר
לתבוע את החברה על ליקויים בשרות שהסבו לו הפסדים, צער וכדו'. כיוון שהן התחייבו בהסכם כלפי משרד
התחבורה" וראוי להוסיף בשם הגר''צ ברוורמן "בחברה המזלזלת בקביעות או כשהמחדל הוא קיצוני, הדבר
אף רצוי כדי להעמיד את החברה על מקומה"
❖ ואם אין לי כח להגיש תביעה?
מי שלמרות הכל לא השתכנע להגיש תביעה, במקרה איחור או דילוג אוטובוס אפשרי לשמור חשבונית של
מוניות ולשלוח לחברת קווים, החברה מחויבת להחזיר לכם את מלוא הסכום
איך אני יודע כמה לתבוע?
גובה הפיצוי משתנה ממקרה למקרה!
ניתן לתבוע נזקים בשני מישורים עד סכום מקסימלי של 33,400.₪ הסכום צריך להיות הגיוני ולא מופרז.
ניתן לתבוע על נזק כספי – למשל אם נאלצתי לקחת מונית במקום אוטובוס, איחרתי לעבודה והפסד
השעות השפיע על המשכורת שלי או נגרמה לי הוצאה אחרת. לצורך הוכחת הנזק יש להציג ראיות כמו
קבלה מהמונית, שיחה עם שירות הלקוחות של הנתבעת וכדומה.
בנוסף לנזק הכספי ניתן לתבוע על נזק לא כספי, כלומר עוגמת הנפש שנגרמה, מטרד, אי נוחות וכדומה .
מצורף קובץ מארגון 15 דקות, הסבר פשוט איך להגיש תביעה מקוונת.
כולנו מכירים את הבעיות בקווים הקיימים, דילוגים, איחורים וחיסורים . וכולנו סובלים מכך.
❖ מדוע לתבוע את חברות התחבורה הציבורית?
חברות התחבורה מחויבות על פי החוזה לתת לנו תנאי שירות מסוימים, במידה ולא קיבלנו את השירות,
החברה מחויבת בחוזה לפצות אותנו, קיים גם הרווח האישי שלנו בקבלת הפיצוי, וקיים גם הרווח של כלל
הציבור בכך שחברת התחבורה תיאלץ לשפר את השירות.
בביתר עילית למשל, העירייה מתארגנת לתבוע את חברות התח''צ על כל פגיעה בשירות והתוצאות בהתאם.
❖ האם התהליך מורכב?
ראשית, התהליך קל ופשוט, בפרט מי שיכול לבצע אותו באופן מקוון . שנית, ברוב המקרים
החברה תעדיף שלא להגיע לבית המשפט, ויהיה עדיף לחברה לפצות אותנו בסכום נאה בתמורה להסרת
התביעה, כך שכל המאמץ שלנו התסכם בהגשת התביעה בלבד.
❖ מה כולל התהליך של הגשת תביעה?
התהליך קל מאוד ומורכב משלשה שלבים, תשלום האגרה (בכרטיס אשראי או בדואר) מילוי כתב תביעה ולבסוף דיון בבית המשפט.
כאמור, חברת התח''צ תעדיף לשלם לכם לפני השלב של הגעה ל בית המשפט.
❖ כמה עולה להגיש תביעה?
עד 5000 ש''ח, האגרה הינה 50 ש''ח בלבד, כל פיצוי שייפסק יכסה את עלות האגרה בכפל כפליים, אין
צורך בעורך דין גם אם יתקיים דיון בבית המשפט.
❖ האם מותר מבחינה הלכתית לתבוע את חברות התח''צ?
מתוך קונטרס בענייני תחבורה שיצא לאור לאחרונה : "שמענו מהגר''צ ברוורמן וכן דעת הגר''י סילמן שמותר
לתבוע את החברה על ליקויים בשרות שהסבו לו הפסדים, צער וכדו'. כיוון שהן התחייבו בהסכם כלפי משרד
התחבורה" וראוי להוסיף בשם הגר''צ ברוורמן "בחברה המזלזלת בקביעות או כשהמחדל הוא קיצוני, הדבר
אף רצוי כדי להעמיד את החברה על מקומה"
❖ ואם אין לי כח להגיש תביעה?
מי שלמרות הכל לא השתכנע להגיש תביעה, במקרה איחור או דילוג אוטובוס אפשרי לשמור חשבונית של
מוניות ולשלוח לחברת קווים, החברה מחויבת להחזיר לכם את מלוא הסכום
איך אני יודע כמה לתבוע?
גובה הפיצוי משתנה ממקרה למקרה!
ניתן לתבוע נזקים בשני מישורים עד סכום מקסימלי של 33,400.₪ הסכום צריך להיות הגיוני ולא מופרז.
ניתן לתבוע על נזק כספי – למשל אם נאלצתי לקחת מונית במקום אוטובוס, איחרתי לעבודה והפסד
השעות השפיע על המשכורת שלי או נגרמה לי הוצאה אחרת. לצורך הוכחת הנזק יש להציג ראיות כמו
קבלה מהמונית, שיחה עם שירות הלקוחות של הנתבעת וכדומה.
בנוסף לנזק הכספי ניתן לתבוע על נזק לא כספי, כלומר עוגמת הנפש שנגרמה, מטרד, אי נוחות וכדומה .
מצורף קובץ מארגון 15 דקות, הסבר פשוט איך להגיש תביעה מקוונת.