נמאס לי להפסיד- אני רוצה חוזה

מרגלית ויסברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
לאחר מספר מקרים , לא נחמדים כלל שקרו לי מול לקוחות
אני רוצה להתחיל לעבוד עם חוזה.
אבל איזה חוזה כותבים לצילום? מה מופיע שם?
ואיך עושים את זה בצורה לא מאיימת ולא מבריחה לקוחות?
 

יצירתית

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
כן, מוכר
ומה בנושא ביטול ברגע האחרון? (הסבא נפטר, האמא לא מרגישה טוב, עומס בעבודה וכו וכו)
 

יעקב1

משתמש פעיל
בס"ד

רצוי ומומלץ ביותר.

תתחילי בלכתוב את הנקודות בהם נפגעת, ומה לדעתך היה אמור להיות הפתרון/הסיכום במקרה הזה.
עם הרשימה הזאת תלכי לייעוץ אצל עו"ד שישכתב לך את זה לשפה משפטית.

בהצלחה.
 

מרגלית ויסברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י יצירתית;846860:
כן, מוכר
ומה בנושא ביטול ברגע האחרון? (הסבא נפטר, האמא לא מרגישה טוב, עומס בעבודה וכו וכו)

זהו עוד הרע במיעוטו,
צילמתי משפחה האמא כל הזמן דיברה על זה שעד שהיא מצלמת היא רוצה מלאאאאאאן
תמונות, אחרי עבודה של שעתיים
היא רוצה ללכת, שאלתי אותה לגבי התשלום הרי סיכמנו שהיא משלמת מראש (לפחות את הרוב)
אוי ואי, שכחתי את הארנק בבית , אין מזומן ,אין צ'קים , אין כלום.
אבל תראי-אמרת שעד סוף השבוע התמונות מוכנות נכון? כשהבוא לקחת את התמונות אשלם לך הכל במזומן!!!
עבר חודש!!!!
כל יומיים אני מרימה טלפון, כן כן מחר אני באה.
היום היא הגדילה לעשות : רגע בעצם מה המחיר? כזה יקר? אני לא מבינה כמה כבר עולה הדפסה של תמונה?:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
 

מרגלית ויסברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
רגע, בעצם אם יהיה לי חוזה , מה זה יתן לי? אני יתחיל לתבוע אנשים שלא עומדים בהסכמים?
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
נכתב ע"י פוסטר;846920:
זהו עוד הרע במיעוטו,
צילמתי משפחה האמא כל הזמן דיברה על זה שעד שהיא מצלמת היא רוצה מלאאאאאאן
תמונות, אחרי עבודה של שעתיים
היא רוצה ללכת, שאלתי אותה לגבי התשלום הרי סיכמנו שהיא משלמת מראש (לפחות את הרוב)
אוי ואי, שכחתי את הארנק בבית , אין מזומן ,אין צ'קים , אין כלום.
אבל תראי-אמרת שעד סוף השבוע התמונות מוכנות נכון? כשהבוא לקחת את התמונות אשלם לך הכל במזומן!!!
עבר חודש!!!!
כל יומיים אני מרימה טלפון, כן כן מחר אני באה.
היום היא הגדילה לעשות : רגע בעצם מה המחיר? כזה יקר? אני לא מבינה כמה כבר עולה הדפסה של תמונה?:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

:eek:!!!
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
יש בדיחה שאומרת: " מה כתוב בתחילת מתכון לעוף בתנור אצל מרוקאית ?"
"קודם כל תרגעי ! " :)

ןלעיניין
יש 2 אפשרויות בעבודה מול אנשים
1- שאת נותנת מראש עבודה ואח''כ את מקבלת תשלום
2-את מקבלת מראש תשלום ואח''כ נותנת עבודה

רוב הלקוחות לא מסוגים להבין מה פתאום לשלם על מה שעוד לא קבלנו?
אבל ברור להם משום מה שאת כן צריכה לשלם (בעבודה) לפני שקבלת (תשלום)

בעבודה מול אנשים את חייבת להפנים שלפעמים יהיו לך לקוחות בעייתיים ושיהיו גם ביטולים ברגע האחרון, הרוב הגדול של האנשים הם בסדר
יש בכלכלה מושג שנקרא "חובות מסופקים/אבודים" שמוכר לצורך מס הכנסה כי רשויות המס
יודעים שאחוז מסויים של תשלום לא מגיע בסופו של דבר לנותן העבודה

עם הזמן והנסיון תלמדי לקלוט מראש את הטראבל מייקרים, שימי לב לכאלה שמראש
מתחילים עם :" למה זה כל כך יקר?, מה כבר את עושה? לוחצת על כפתור? , אצל הפולניה בפינה
זה עולה לי חצי מחיר " וכו'
או לחילופין אלה שבכלל לא מתעניינים במחיר , זהירות !! חלקם לא מתכוון לשלם !!

אז כאן את צריכה לבנות לך צורה של התנהלות
את צריכה לבקש מקדמה נניח של רבע/שליש מהסכום הסופי לפני שאת בכלל לוחצת על הכפתור
ולהתעקש ע''ז , אם תהיי טובה יעריכו אותך ואנשים יבינו שרק ככה את עובדת
ולבקש את זה במזומן ולא בצ'ק , צ'קים יש להם נטיה מוזרה להתגעגע אלייך אם את נחמדה, ולחזור :)
מי שבטוח מתכוון לשלם לך לא תהיה לו בעיה עם זה מקסימום יציע לך פחות כמקדמה ואז
תבדקי פשוט אם הסכום המוצע שווה לך או לא ע''ז אפשר להתגמש
אנשים ששילמו מקדמה לרוב ירצו מאוד לקבל את המוצר ובזמן ואז לא תהיה להם ברירה אלה לשלם הכל
אם ישאלו אתך "למה שאשלם אפילו מקדמה כשעדיין לא קבלנו כלום?" תגידי "מאותה הסיבה שאתם מצפים שאעשה עבודה לפני שקבלתי משהו" בעדינות אבל בתקיפות בו זמנית :)

בכל מקרה תודיעי מראש שאת לא מוסרת את התמונות לפני שאת מקבלת את כל הכסף ואם יגידו
ששכחו את הארנק , תגידי ששכחת את התמונות :)

אל תפחדי שאם תבקשי מראש חלק אנשים לא יבואו אלייך וילכו למישו אחר כי מי שמתכוון לשלם
לא תהיה לו בד''כ בעיה לשלם מקדמה, ומי שכן יש לו בעיה עם זה , לא נורא שילך למישו אחר
ויעשה לו את הבעיות , רק תרוויחי מזה
לאט לאט תצברי לך את הלקוחות הטובים והלא בעייתיים

בהצלחה
מוטי :)
 

obyektiv

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
D I G I T A L
הרבה פעמים הלקוחות לא זוכרים מה הם אמרו או מה אמרו להם. כשהם רואים את החתימה שלהם מתנוססת שחור ע"ג לבן בדר"כ הם משלימים עם העובדות.
הם גם מבינים שלדף כתוב יש תוקף משפטי.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
והכי חשוב: המוסיקה.
לעולם אל תגידי את המחיר במנגינה של התנצלות (את זה בעלי לימד אותי)
אחרי שתמחרת והחלטת אין סיבה להתגמש.
לא מדובר פה במצרך יסוד חיוני, וזה לא שוק מזרחי.
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
נכתב ע"י יעקב1;846872:
בס"ד

רצוי ומומלץ ביותר.

תתחילי בלכתוב את הנקודות בהם נפגעת, ומה לדעתך היה אמור להיות הפתרון/הסיכום במקרה הזה.
עם הרשימה הזאת תלכי לייעוץ אצל עו"ד שישכתב לך את זה לשפה משפטית.

בהצלחה.

עד המקרה המעצבן הבא. ואז לשנות שוב אצל עורך דין...
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י obyektiv;846968:
הרבה פעמים הלקוחות לא זוכרים מה הם אמרו או מה אמרו להם. כשהם רואים את החתימה שלהם מתנוססת שחור ע"ג לבן בדר"כ הם משלימים עם העובדות.
הם גם מבינים שלדף כתוב יש תוקף משפטי.

ברור ! :)

ברגע שמקבלים מקדמה יש לרשום זאת
לכן לא הייתי מציע לעשות ממש חוזה משפטי מפחיד וכו' אלא לשבת בניחותא (בד''כ בהתחלה בהזמנה יושבים בניחותא , הצרות באות אח''כ :)) ) לתת ללקוח דף ועט
ולבקש ממנו לכתוב בכתב מה סיכמתם שאת מבצעת, תמונות , אלבום , ריקודי עם של שבט אינדיאני נידח וכו'
וששילם מקדמה כך וכך (את זה הם רושמים בשמחה גדולה :) )
ובסוף לחתום ! גם את וגם הוא
לעשות העתק אחד אצלך ואחד אצלו
למקרה שיהיו בעיות תמיד תוכלי אם תרצי לפנות עם זה לבית דין רבני / בית משפט לתביעות קטנות , כל אחד לפי השקפתו ורק זה יחייב בעתיד

לא לשכוח !!! תאריך וחתימה !!
בלי אחד מהם יכולים להיות בעיות

בהצלחה
מוטי :)
 

obyektiv

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
D I G I T A L
אפשר חוזה בשפה נחמדה שמדגיש גם את זכויות המצולם.
 

תור הזהב

משתמש מקצוען
ואפשר להוסיף במידה ולא יגיעו לעמק השווה מי הגורם שאצלו יכריעו, כמו בחוזים של חברות גדולות שמציינים ביה"ד רבני או בית משפט מחוזי באזור מסוים.
 

יצירתית

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נראה לי שכל הדברים האלו יותר מתאימים לעיסקי ולא לציבור הפרטי
איך זה ילך? תתקשר אלי אמא שיש לה ילד מטריף לחלאקה והיא רוצה לקבוע תאריך
ואז מה? אני אומר לה שתבוא ונשוחח על זה? או שאשלח לה בפקס חוזה?
היא תגיד לי "מה את רוצה ממני? כולה רציתי שתצלמי את הבן שלי? מה את לא סומכת עלי? אני הבת של... בעלי לומד אצל... וכל השכנות שלי מלוות לי ביצים כי תמיד אני מחזירה...
 

obyektiv

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
D I G I T A L
כשהאמא מגיעה יחד עם כוס שתיה קרה, את מגישה לה את הדף מהקלסר ואת כותבת את התאריך.
מסכמת מתי את מוסרת את התמונות בצורה נעימה מול עיניה. 4 שורות מופיעות שם לגבי הסדר התשלום, מסירת התמונות ומה שכוללת העבודה.
מה כ"כ מפחיד כאן?
אני הייתי שמחה אם הייתי מקבלת דף כזה שמסדר לי טוב בדיוק על מה שילמתי וכו
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י יצירתית;847030:
נראה לי שכל הדברים האלו יותר מתאימים לעיסקי ולא לציבור הפרטי
איך זה ילך? תתקשר אלי אמא שיש לה ילד מטריף לחלאקה והיא רוצה לקבוע תאריך
ואז מה? אני אומר לה שתבוא ונשוחח על זה? או שאשלח לה בפקס חוזה?
היא תגיד לי "מה את רוצה ממני? כולה רציתי שתצלמי את הבן שלי? מה את לא סומכת עלי? אני הבת של... בעלי לומד אצל... וכל השכנות שלי מלוות לי ביצים כי תמיד אני מחזירה...

נכון ! אל תחתימי אמא כזאת חמודה על חוזה
אח''כ אל תבכי פה בפורום איך אמא כל כך חמודה פתאום שינתה את עורה כשזה מגיע לכסף

אספר לך משהו
אבא שלי כשהיה צעיר בחו''ל מכר תכשיטים מבית לבית
הייתה לו קליינטית שקנתה קבוע אצלו ועם הזמן הוא ראה שהיא משלמת בזמן וללא בעיות
אז נהג לתת לה בהקפה
פעם אחת כשהגיע לבית שלה למכור לה תכשיט שהזמינה הייתה שם גם גיסתה, אשה
נחמדה מאוד שגם רצתה כמה תכשיטים שראתה אצל אבא שלי ובקשה גם לשלם בהקפה
הקליינטית הקבועה אמרה לאבא שלי אין בעיה אני מכירה אותה שנים עוד מלפני שהפכנו
לגיסות והיא ישרה כמו פלס
אבא שלי שכבר פיתח טביעת עיין אמר לה:
" תראי , אותך אני מכיר משנים וסומך עלייך, אותה אני לא מכיר אז לא אוכל לתת לה בהקפה ובטח לא בכזה סכום גדול שהיא רוצה לקנות, אבל אם את כל כך סומכת עליה
שלמי לי את במקומה והיא שהיא כל כך ישרה ודאי היא תחזיר לך"
לא הייתה ברירה ואותה הלקוחה הקבועה שילמה במקום הגיסה , אותה הגיסה בהמשך
התחמקה מלהחזיר לה את הכסף ונהיה להם בלאגן שלם במשפחה
כשאבא שלי הגיע אל הלקוחה הקבועה בפעם הבאה היא שאלה אותו "איך ידעת? אני הרי סמכתי עליה בעיניים עצומות" אבא שלי אמר לה שהוא פיתח חוש ריח מיוחד ללקוחות בעייתיים :)

ואם האמא החמודה תגיד לך בס''ה אני רוצה שתצלמי את הבן שלי
תגידי לה , אצלם אותו בשמחה גדולה אבל אני בס''ה רוצה להיות בטוחה בפרנסה שלי
אגב אלה שאומרים לך "בס''ה אני רוצה שתצלמי את הילד שלי הם אלה שלא מבינים
שזה לא "בס''ה" אלא ממש עבודה !!

בהצלחה בכל מה שתחליטי לעשות
והכי חשוב לא לבכות אח''כ :)
 

rosmarin

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
פוסטר, במקום לכתוב "חוזה" תכתבי "טופס הזמנה".
פחות מלחיץ אבל עדין רציני ומחייב.
תכתבי מה את נותנת, מה את מקבלת, (מקווה שהרבה) וחתימות.
 

יצירתית

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י moti!a;847096:
נכון ! אל תחתימי אמא כזאת חמודה על חוזה
אח''כ אל תבכי פה בפורום איך אמא כל כך חמודה פתאום שינתה את עורה כשזה מגיע לכסף

אספר לך משהו
אבא שלי כשהיה צעיר בחו''ל מכר תכשיטים מבית לבית
הייתה לו קליינטית שקנתה קבוע אצלו ועם הזמן הוא ראה שהיא משלמת בזמן וללא בעיות
אז נהג לתת לה בהקפה
פעם אחת כשהגיע לבית שלה למכור לה תכשיט שהזמינה הייתה שם גם גיסתה, אשה
נחמדה מאוד שגם רצתה כמה תכשיטים שראתה אצל אבא שלי ובקשה גם לשלם בהקפה
הקליינטית הקבועה אמרה לאבא שלי אין בעיה אני מכירה אותה שנים עוד מלפני שהפכנו
לגיסות והיא ישרה כמו פלס
אבא שלי שכבר פיתח טביעת עיין אמר לה:
" תראי , אותך אני מכיר משנים וסומך עלייך, אותה אני לא מכיר אז לא אוכל לתת לה בהקפה ובטח לא בכזה סכום גדול שהיא רוצה לקנות, אבל אם את כל כך סומכת עליה
שלמי לי את במקומה והיא שהיא כל כך ישרה ודאי היא תחזיר לך"
לא הייתה ברירה ואותה הלקוחה הקבועה שילמה במקום הגיסה , אותה הגיסה בהמשך
התחמקה מלהחזיר לה את הכסף ונהיה להם בלאגן שלם במשפחה
כשאבא שלי הגיע אל הלקוחה הקבועה בפעם הבאה היא שאלה אותו "איך ידעת? אני הרי סמכתי עליה בעיניים עצומות" אבא שלי אמר לה שהוא פיתח חוש ריח מיוחד ללקוחות בעייתיים :)

ואם האמא החמודה תגיד לך בס''ה אני רוצה שתצלמי את הבן שלי
תגידי לה , אצלם אותו בשמחה גדולה אבל אני בס''ה רוצה להיות בטוחה בפרנסה שלי
אגב אלה שאומרים לך "בס''ה אני רוצה שתצלמי את הילד שלי הם אלה שלא מבינים
שזה לא "בס''ה" אלא ממש עבודה !!

בהצלחה בכל מה שתחליטי לעשות
והכי חשוב לא לבכות אח''כ :)

תודה
ןמה עושים עם ביטולים שנעשו עוד לפני החוזה?
היו מקרים שדחיתי לקוחה אחרת כי הייתי מלאה ובסוף היא ביטלה
או שסתם כבר בניתי לי תוכנית והיא שיבשה לי אותה
 

obyektiv

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
D I G I T A L
לומר בטלפון שיש ביקוש לתאריך הזה וביטול כרוך ב10% דמי ביטול עד תאריך זה וזה או 50% לתאריך זה וזה.
סביר להניח שיונחו בתיבת הדואר שלך כמה מעטפות לפני יום כיפור.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  28  פעמים

לוח מודעות

למעלה