יש בדיחה שאומרת: " מה כתוב בתחילת מתכון לעוף בתנור אצל מרוקאית ?"
"קודם כל תרגעי ! "
ןלעיניין
יש 2 אפשרויות בעבודה מול אנשים
1- שאת נותנת מראש עבודה ואח''כ את מקבלת תשלום
2-את מקבלת מראש תשלום ואח''כ נותנת עבודה
רוב הלקוחות לא מסוגים להבין מה פתאום לשלם על מה שעוד לא קבלנו?
אבל ברור להם משום מה שאת כן צריכה לשלם (בעבודה) לפני שקבלת (תשלום)
בעבודה מול אנשים את חייבת להפנים שלפעמים יהיו לך לקוחות בעייתיים ושיהיו גם ביטולים ברגע האחרון, הרוב הגדול של האנשים הם בסדר
יש בכלכלה מושג שנקרא "חובות מסופקים/אבודים" שמוכר לצורך מס הכנסה כי רשויות המס
יודעים שאחוז מסויים של תשלום לא מגיע בסופו של דבר לנותן העבודה
עם הזמן והנסיון תלמדי לקלוט מראש את הטראבל מייקרים, שימי לב לכאלה שמראש
מתחילים עם :" למה זה כל כך יקר?, מה כבר את עושה? לוחצת על כפתור? , אצל הפולניה בפינה
זה עולה לי חצי מחיר " וכו'
או לחילופין אלה שבכלל לא מתעניינים במחיר , זהירות !! חלקם לא מתכוון לשלם !!
אז כאן את צריכה לבנות לך צורה של התנהלות
את צריכה לבקש מקדמה נניח של רבע/שליש מהסכום הסופי לפני שאת בכלל לוחצת על הכפתור
ולהתעקש ע''ז , אם תהיי טובה יעריכו אותך ואנשים יבינו שרק ככה את עובדת
ולבקש את זה במזומן ולא בצ'ק , צ'קים יש להם נטיה מוזרה להתגעגע אלייך אם את נחמדה, ולחזור
מי שבטוח מתכוון לשלם לך לא תהיה לו בעיה עם זה מקסימום יציע לך פחות כמקדמה ואז
תבדקי פשוט אם הסכום המוצע שווה לך או לא ע''ז אפשר להתגמש
אנשים ששילמו מקדמה לרוב ירצו מאוד לקבל את המוצר ובזמן ואז לא תהיה להם ברירה אלה לשלם הכל
אם ישאלו אתך "למה שאשלם אפילו מקדמה כשעדיין לא קבלנו כלום?" תגידי "מאותה הסיבה שאתם מצפים שאעשה עבודה לפני שקבלתי משהו" בעדינות אבל בתקיפות בו זמנית
בכל מקרה תודיעי מראש שאת לא מוסרת את התמונות לפני שאת מקבלת את כל הכסף ואם יגידו
ששכחו את הארנק , תגידי ששכחת את התמונות
אל תפחדי שאם תבקשי מראש חלק אנשים לא יבואו אלייך וילכו למישו אחר כי מי שמתכוון לשלם
לא תהיה לו בד''כ בעיה לשלם מקדמה, ומי שכן יש לו בעיה עם זה , לא נורא שילך למישו אחר
ויעשה לו את הבעיות , רק תרוויחי מזה
לאט לאט תצברי לך את הלקוחות הטובים והלא בעייתיים
בהצלחה
מוטי