ניתוח נכון או דמגוגיה?

אברוּמי

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פוסט שכתב שוקי שטארק, או בשבילכם 'אלי אלימלך', ב'פשקוויל':


כיכר תחריר
יש עולם מחוץ לפשקוויל. והעולם הזה בועט וצועק, בעיקר סחרחורת. מיזבלה, אייס. מדורי הפרסום בעיתוני הכלכלה.

זה התחיל כלפלוף וכשיחות מסדרון, ויש שכבר מחפשים את כיכר התחריר של עולם הפרסום. על המגאפון הראשי – דורי בן-ישראל מבלוג מיזבלה.

המחאה החברתית כיסחה תקציבים, עמלות המדיה מותירות למשרדים אדמת זהב חרוכה. יפעת היא שטן-גדול של הסיפור. עכשיו תכניסו את כל הצרות הכלכליות הללו לתוככי המשרדים, הכל מתפוצץ בעיקר על העובדים ו'המצב בטטה'.

כולנו אחים כולנו יהודים, השלום לכם?

מה קורה בעולם הפרסום הגדול?
תראו. לבוא להגיד 'עולם הפרסום בנסיגה' – אין בלוף גדול מזה.

עולם הפרסום לא רק שהוא לא נוסג, הוא צומח במהירות מטאורית. הוא מנוע הצמיחה הכי מהיר שקם מאז ומעולם. כלפי עצמו וכלפי כל הקטגוריות; בזכותו יש לנו את גוגל ופייסבוק. בזכות גוגל האקדמיה בשיכרון חושים. הספרות, החדשות, החברתיות, העסקים, משנים פזה בטירוף. בזכותו העולם נהפך לכפר גלובלי. בזכותו ממשלות נופלות וקמות. בזכותו מגדלי משרדים ענקיים הופכים למיותרים בשל הענן. בזכותו רופאים גדולים מפחדים מרופאים קטנים. בזכותו קבוצת מיקוד סינית משפיעה על שטוזים של תנובה. בזכותו חברות המוניות בפשיטת רגל. ובעצם מה לא. הכסף לפרסום מתרחב וחוץ מכמה זקנים מצ'וקמקים אין מי שלא מכיר בו.

אז מה? איך ייתכן שעולם שלם שרוי במצוקה תוך כדי שהוא מפיח חיים בתהליכי ענק? איך יושבים לנו ובוכים כל בעלי המשרדים וקבוצות התקשורת רבי העוצמה בו בשעה שהם מייצרים את העולם החדש?

התשובה במילה אחת: תנאי מלחמה. בסוריה יש המון הרוגים כעת, נפגעים, עשן, בלבול, וגם נפוחי כפן רבים. אבל כשהמהפיכה תושלם, והיא תושלם, השמש תזרח והאור יעלה. ממשל חדש ימחוק את ההתנהלות הבעייתית רבת השנים.

עולם הפרסום אמנם לא חווה התנהלות מושחתת לאורך השנים (נו, בחסד). אבל מודל הריווחיות שלו כבר לא מתאים לצורת ההתנהלות של ארבעת השנים האחרונות. האנדרלמוסיה היא בעיקר מסיבה אחת: חוסר בהירות במה שעומד לפנינו. ברגע שהכל יהיה ברור, העניינים יסתדרו יופי, והכסף יזרום בחזרה. בעז"ה. אמן.

שם המשחק: רלוונט
בגדול, מודל הריווח העיקרי של משרדי הפרסום היה ועודנו ברובו עמלות המדיה. מה שהיה טוב לטלוויזיה (אצלם. וליומונים, אצלינו) היה טוב גם לרדיו ולעיתונות הארצית הותיקה כמובן. זה נגמר. למה? בגלל היצור המאיים הזה שעדיין לא ברור איך אוכלים אותו בשם ה'דיגיטל'.

בעיתונות ובטלוויזיה הלוקשים שהאכילו את הלקוחות היו מעולים. צבועים באדום, נשמעים טוב, מלאים בריצ' צפוף, ומי יכול היה לערער עליהם. "אתה מפרסם בפריים-טיים בערוץ 2 וכיסית את המדינה" "דאבל-ספרד בידיעות אחרונות ואף אחד לא יכול עליך".

אלא שהדיגיטל כמובן מדבר אחרת: תשלם בדיוק כמה שאתה צריך לשלם. שקל ל-1000 חשיפות זה לא בשמים. ה'פרפורמנס' (תשלום פר קליק) בכלל מכופף ידים למאבקי ההיצע-ביקוש. לפרסם לכל המדינה טיטולים למבוגרים? מה פתאום – קבל חשיפה בדיוק לפי הצורך. ילדים לילדים, אקדמאים לאקדמאים, ואפילו חלוקה לימי הולדת, ופרסום טי-שירטים רק לאוהדי קבוצות מסוימות במדינה.

וכך, גוגל כחברת הפרסום הגדולה בעולם מנהלת את השוק כבריון שכונתי. אתה יכול להחליט מחר לפרסם בכיכר השבת או ב-YNET בגרושים-כסף באמצעות גוגל (כן כן, תעשו בירור), אז כמה כבר יכולים להעלות יותר את המחיר בעלי האתרים יותר מגוגל עצמם? בסדר, הבאנר הראשי גובה מעט פרמיה גבוהה יותר, אבל עדיין רחוק ממה שהיינו רגילים לשלם במדיות המסורתיות.

ולא, לא מדובר במגמה זניחה כמובן. לפי חברת הייעוץ הבינלאומית זניט מדיה (שבבעלות קבוצת פובלסיס), בשנת 2012 הפרסום באינטרנט היה אמור לעקוף את הפרסום בעיתונות. הסתיימה שנת 2012, לא ברור אם זה אכן כבר קרה, אבל זה תהליך עצום.

ושוב: כאן גוגל האכזרית לא בדיוק מעיפה מבט אל משרדי הפרסום. אין 5 אחוז מדיה ובטח לא 35 אחוז. תשלמו בדיוק כמה שצריך ואל תבלבלו לנו את הראש. משרד פרסום שהתרגל לקבל 15 אחוז ממסע פרסום של מליון ש"ח מוצא את עצמו לפתע עם 35 אחוז מהתקציב ללא עמלות. ואנחנו עוד בתחילת הדרך.

יתירה מזו: גם משרדי דיגיטל עצמאיים לחלוטין, וישנם כמויות כאלו – וטובים, מוצאים את עצמם נאנקים עם צורך במשכורות לפלנרים ומנהלי קריאיטיב בלי מדי הכנסות. ואז הם נרכשים על ידי הגדולים, נזרקים לרחוב, ושוב נרכשים. מקאן אריקסון עדיין מתלבטלטלת (כן: מתלבטלטלת) אם להתייחס לדיגיטל כיחידה עצמאית או לא. וכמוה כולם.

אגב, תראו כמה השוק בתולי ורך עדיין: רוב הפרסום בגוגל עדיין מצחיק וגנרי. מזכיר את פרסומי 'בנק לאומי בע"מ" של שנות החמישים. כמובן מפני שעדיין העולם לא יודע כיצד להתייחס אליו.


ובגטו החרדי? התובנה נקלטה, אופן השימוש שונה
טוב, ברור שאצלינו האינטרנט עדיין לא חדר מספיק. בטח לא בכיוון של פרסום דיגיטלי. דרושים עדיין תהליכי עומק במגזר בכדי לנרמל את הזירה הזו, אם בכלל זה שייך.

ובכל זאת, חכמת ההמון הולידה את ההארה שנגמרו החגיגות של העיתונות המסורתית.

מה שהיה טוב ל-50 שנות שלטון של 'המודיע' כבר לא שווה היום. בעבר המפרסמים היו בעיקר מנהלי מותגים חילוניים שחדרו למגזר וקנו כל לוקש שמכרו להם במשרדים. כיום המאסה העיקרית של הפרסום היא עצמאית לגמרי, כל מנהל מותג חרדי מבין שאי אפשר לקנות אותו ביומון וחצי, והויכוח על הפלס והמבשר כבר לא נוגע לליבת הפרסום שלו. אם בכלל.

מה שקורה אצל החילונים באינטרנט קורה אצלינו. יותר רלוונט, יותר ירידה לקהלי יעד. מחירים זולים המון מדיות קטנטנות וכו'. לך תבנה מודל עסקי שבנוי על חצי עמוד 37 בקוראים אלעד, ועל דאבל במידע לכל ביתר בסיכות כשכל זה יחד מגיע ל600 ש"ח.(אז אמרת שהגודל שלכם הוא A4 קטן, ולא A5 גדול? וכמה זה בסנטימטר?).

כעת, כל זה אכניס בבעיה אחת גדולה: אין מצב שמשרדי הפרסום ירוויחו מספיק אחרי טרטור של כל כך הרבה מקומונים, עלונים, יומונים, שבועונים, מדריכים.

לעת ערב, יהיה אור
אבל אל ייאוש, זה רק זמני. אוטוטו המהפיכה הדיגיטלית תושלם. אתרים, באנרים, אפליקציות, סלולר, ארנקים סלולריים, מציאות רבודה, ועוד המון.

עולם הפרסום הבא יהיה הרבה הרבה יותר מעניין. הקריאיטיב יגלוש הרבה מעבר לרעיון פרינט או ויזואל. קריאיטיב מבוסס מיקום, מבוסס גילאים, מבוסס תאריכים, אפליקציות מגניבות לכל תחום, תאמינו לי, מדורי המדע הבדיוני בהווה מפספסים את המעבר לפינה. במדורי הליל שישי אנחנו מסקרים חלק מהמהפכה הזו, וישנם כבר בלוגים שמיועדים במיוחד עבורם.

בינתיים המוצרים הללו מוכשרים רק חלקית במגזר החרדי (או בחלקו). אבל עוד רגע, עוד שניה של סבלנות, יטבילו את הכל בבור המים החמים של מקווה אורנשטיין, ינקרו את צומת האינטרנט, והכל יוכשר למהדרין מן המהדרין. ומי שלא מאמין מוזמן לראות את תוצאות הטי.ג'י.איי. העגומות שפורסמו אמש על התרסקות הפרינט הטוטאלית.

ואז. אז? – אז יוסי צלניקר יחזור לכתוב את מדור הפרסום היפהפה שלו בקו-עיתונות. אז חיים גיל יפסיק לדלג על מדורי פרסום ויפסיק לעשות מדור פרסום של חצי עמוד. אז פשקוויל יעלה בכל שעתיים פוסט נוסף על פעלול של 'תוצאות אפקטיביות' ושל 'אפיקים'. רק סבלנות. אז.

חודש טוב, תודה שהייתם עד הסוף.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
אני רוצה את הפוסט שירד באיומי נשק שלוף:)
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
אני רק רואה בעיני רוחי את הינוקא שנולד היום קורא דפים מצהיבים אלה בעוד שלושים שנה ומגחך בשעשוע.
 

park

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י נוי;1061800:
אני רק רואה בעיני רוחי את הינוקא שנולד היום קורא דפים מצהיבים אלה בעוד שלושים שנה ומגחך בשעשוע.

מסכים שרופי פיקסלים
 
ק

קופירייט

אורח
נכתב ע"י אברוּמי;1061760:

אפילו לא דמגוגיה, מישהו כנראה השתלט לשוקי שטארק על הניק.
 

start

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אכן, בחתימתו מופיע שאין לי אינטרנט רק נתיב..
קצת מפליא וצורם לקרא תוכן כזה של דברים מגולש תמים של נתיב..
 

מiכר

משתמש צעיר
ובכלל, עוד 5 שנים כל המכוניות בארץ יהיו חשמליות (אחרי שבטר פלייס תתעורר מחדש), רובוטים יפתחו את משרדי הפרסום בבוקר, יחפשו בגוגל, יעשו את המחקר, יכתבו את הקריאייטיב בעצמם, יחפשו בשאטרסטוק תמונה, יוסיפו אוטומטית כיפה, יזמינו את המדיה והם גם אלו שיקראו את הפרסומות.
ואתם תוכלו לשבת על הספה, נינוחים.

מה הבדל בין חזון לדמיון?
חזון זה אדם שמדמיין איך הוא קונה את כל רחוב רבי עקיבא.
דמיון זה אדם שכבר דופק בדלת ומבקש שכירות.
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לא יודע מאיזה חלק בדבריי הובן שהפרינט ייעלם, ואני לא רואה אצלי שום חזון או נבואה. אני תולה את זה בדיסלקציית המקלדת שלי - ועובדה שהטעות עברה לכמה מכם. אז, סליחה.

והנה תגובתי.

הפרינט. לא ייעלם. מה כן? הוא מאבד את מקומו כמוביל מסעי הפרסום, ויהפוך רק ל'עוד מדיה' ברשימה ארוכה. אשר על כן, מודל הרווחיות של המשרדים שהיה תלוי בו כבר לא רלוונטי, והוא יהיה תלוי בעיקר בניהול מסע הפרסום של הדור הבא (כלומר, הזה).

הנבואה. כל מה שרשמתי, מלבד ה'מציאות הרבודה', כבר כאן מאתמול. מי שלא מאמין, שיצא לרחוב.

הדגשתי שבציבור החרדי זה עוד לא קיים, והוספתי שזה תלוי בהפיכת כל-אלה לכשרים. זה כבר על מפתן הדלת, יש אנדרואיד בפיילוט פעיל של ועדת הרבנים לענייני תקשורת. ברגע שהוא ייכנס לציבור הרחב תבינו על מה מדובר.

תודה לכם.
 

Pro

משתמש רשום
האנדרואיד הזה שאתה מדבר עליו
זה המכשיר של נתיב? או משהו אחר???
 

park

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פוסט תגובה מובא מאתר פשקוויל

ההיסטוריה חוזרת; פוסט תגובה לשוקי שטארק

הפוסט נכתב ב: א׳ באלול תשע״ג (07/08/13) בשעה: 23:33 ע"י: דינקיס
הגדל טקסט + | הקטן טקסט - דינקיס אמנם כבר לא כותב פה בבלוג, אבל הוא לא התאפק וכתב תגובה ארוכה על טורו של שוקי שטארק בו הוא מנבא על מות הפרינט החרדי והחילוני, מול תחליף הדיגיטל. אנחנו החלטנו להביא את התגובה כפוסט. מלחמת שוטים.

תגובתו של דינקיס:
"נבואה ניתנה לאנשים כמוני. שוטים. לא לאנשים כמוך. חכמים.
לכן, אין ספק שהפרשנות שלך נוטפת הגשמת חלומות (שחורים?) לא מציאותיים.
כמו שכתבו כבר מעלי: הפרינט לא ימחק לעולם. ואצל שומרי תו"מ על אחת כמה וכמה – רשרוש העיתונים אחרי הצ'ולנט המהביל על הספה המחבקת, זהו עונג שבעס צרוף שלא שיערום אבותינו.
כבר לפני עשר שנים נתנבאו החזאים שהפרינט יעלם. אפעס (1), הוא עדיין כאן כדי להשאר.
אגב, גם לפני חמישים שנה, תחילת עידן ה TV היו כאלה שדיברו ככה. אפעס (2), זה לא קרה.
רק שלשום רכש אבי אבות האינטרנט המודרני – ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד ענקית האינטרנט אמזון – את העיתון "וושינגטון פוסט". כן כן, רכש בהרבה כסף. 250 מליון דולר כמדומני. וואחד עסקה. ב'קיצער, יעלם? ממש לא.
מה כן?
אז ככה. ברור שהטכנולוגיה משנה את העולם. סוג של אבולוציה במהירות האור – יחסית לקדמה בחמשת אלפים שנה שלפני המאה האחרונה. אבל לעניות דעתי הבלתי מבוססת, הטכנולוגיה רק הנגישה את הדברים שפעם היו נגישים לאליטות – גם לעמך: תושבי הכפר, עובדי השדות, הולכי הבטל.
צא וראה מי היו אלו שידעו קרוא וכתוב לפני מאות בשנים, מי ידע אז לאחוז קולמוס? המלומדים, בעלי ההשכלה הגבוהה, בעלי השררה, לא האנשים הפשוטים.
(במוסגר: אין ספק שיכולתו ההשכלתית של העם היהודי – כיודעי מקרא ולימוד, עזרה לנו להיחשב כ"עם הספר" החכם, הכשרוני, שזוכה באין ספור פרסי נובל. לא מזמן גם פורסם על כך מחקר אקדמי מקיף ואכמ"ל).
במאות השנים האחרונות הקידמה הטכנולוגית הנגישה את הידע להמונים. מאז קם בית הדפוס המודרני: כל ילד בן חמש כבר קורא בשקיקה, כל ילדה בת שש יודעת ש 1+1=2. עולם החינוך וההשכלה כפי שהוא מוכר כיום, קם רק במאות השנים האחרונות, על בסיס הקידמה הטכנולוגית.
(במוסגר 2: גם התחרות העסקית בין מתחרים שונים גורמת להשכלה לפרוח. והדוגמא הטובה היא: התחרות הבלתי נגמרת של שתי רשתות הספרים הגדולות בארץ שמוזילות את מחירי הספרים במאות אחוזים וגורמת לעלייה אדירה בכמות הספרים שנרכשים בישראל ואכמ"ל)
ולנקודה עצמה: הבשורה האינטרנטית של שני העשורים האחרונים פתחה סכר עצום של מידע שהתחיל להתגלגל ממקום למקום בלחיצת מקש. קליק.
אם לפני עשרים שנה, רק המנויים ששלמו כסף קראו עיתון כל יום, כיום, האינטרנט מנגיש את התוכן החדשותי לכולם ובחינם. ה"רמי לוי של החדשות" – אם תרצו.
מעמדו של הפרינט – שבעצם פיזיותו, מגביל את יכולת הנדידה שלו – כמובן שיסדק. או יותר נכון כבר נשבר. אבל אני חושב – ואני האחרון שהייתם מצפים ממנו שיכתוב את זה – שהפרינט כאן כדי להשאר. הריח של הדפוס הטרי, פריסת העיתון על השולחן לצד הקפה והסיגריה של הבוקר, הפרסומות שאתה לא יכול לברוח מהם בלחיצה, קשה לאנשים להפרד מהם.
אבל כמו כל פרשנות, גם זו שלי ניתנת להפרכה בקלות, ללא צורך בתנא דמסייע כאלו ואחרים – העתיד יותר חזק מכולנו והדור הבא שיוולד לתוך המציאות הטכנולוגית הרבודה, כבר יכניס לנו מנה אחת אפיים.
ע"כ.
נ.ב. סליחה על הטרחנות הארוכה, הייתי חייב להוציא רגרסיות של תקופה ללא כתיבה כאן."
 

נוכחות לעסקים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עריכה תורנית
D I G I T A L
נכתב ע"י אלי אלימלך;1062023:
הדגשתי שבציבור החרדי זה עוד לא קיים, והוספתי שזה תלוי בהפיכת כל-אלה לכשרים. זה כבר על מפתן הדלת, יש אנדרואיד בפיילוט פעיל של ועדת הרבנים לענייני תקשורת. ברגע שהוא ייכנס לציבור הרחב תבינו על מה מדובר.

תודה לכם.

גם כאשר האינטנרנט יוכשר בציבור החרדי והאנראיד יותר לבא בקהל ,האם נתחיל לראות בציבור החרדי קמפיינים כמו שני קמפיינים האחרונים של תנובה שהיה כל כולו משחק? או שבגל אורן ידלקו האורות שעות נוספות למצוא פתרון תחלופי לקמפיין?
 

cmyk

משתמש צעיר
נכתב ע"י אלי אלימלך;1062023:
הדגשתי שבציבור החרדי זה עוד לא קיים, והוספתי שזה תלוי בהפיכת כל-אלה לכשרים. זה כבר על מפתן הדלת, יש אנדרואיד בפיילוט פעיל של ועדת הרבנים לענייני תקשורת. ברגע שהוא ייכנס לציבור הרחב תבינו על מה מדובר.

אני לא יודע למי אתה מתכוון כשאתה כותב 'הציבור הרחב', אבל אני עוד לא רואה את הציבור האיכותי והשמרני עושה שינוי מנטלי דרסטי כזה, חוץ מעצם הדיון בהחזקת מכשיר כזה, יש את הפן ההתנהגותי, וזה לא קשור לרמת הכשרות והסינון, ולכן לא הייתי מעז להביע תחזית בכזה החלטיות, ולפי ניסיון העבר וההווה, אל לנו לשכוח שגם אם סוגי מכשירים מסוימים יוכשרו, זה לא ישווק בצורה מסיבית עם חותמת ואישור הוועדה, אפשר להניח שבתקופה הראשונית זה יינתן אך ורק באישור מיוחד של וועד/רב הקהילה, כך שאני עוד לא רואה מצב ש'הציבור הרחב' שבתוכם כלולים 'בחורי הישיבות ואברכי הכוללים' מחזיקים גאלאקסי באישור... [כאן זה לא אמריקה, וגם שם קורים תהליכים שאינם תומכים בחזון שנכתב]

אבל במחשבה שני', למה לי לקלקל מחשבות ותחזיות של אנשים...
אז אני חוזר בי, וחותם על כל מילה שנכתבה, ואף מוסיף שזה עוד כלום לעומת מה שיהי' בסופו של דבר..
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י cmyk;1062470:
אני לא יודע למי אתה מתכוון כשאתה כותב 'הציבור הרחב', אבל אני עוד לא רואה את הציבור האיכותי והשמרני עושה שינוי מנטלי דרסטי כזה, חוץ מעצם הדיון בהחזקת מכשיר כזה, יש את הפן ההתנהגותי, וזה לא קשור לרמת הכשרות והסינון, ולכן לא הייתי מעז להביע תחזית בכזה החלטיות, ולפי ניסיון העבר וההווה, אל לנו לשכוח שגם אם סוגי מכשירים מסוימים יוכשרו, זה לא ישווק בצורה מסיבית עם חותמת ואישור הוועדה, אפשר להניח שבתקופה הראשונית זה יינתן אך ורק באישור מיוחד של וועד/רב הקהילה, כך שאני עוד לא רואה מצב ש'הציבור הרחב' שבתוכם כלולים 'בחורי הישיבות ואברכי הכוללים' מחזיקים גאלאקסי באישור... [כאן זה לא אמריקה, וגם שם קורים תהליכים שאינם תומכים בחזון שנכתב]

אבל במחשבה שני', למה לי לקלקל מחשבות ותחזיות של אנשים...
אז אני חוזר בי, וחותם על כל מילה שנכתבה, ואף מוסיף שזה עוד כלום לעומת מה שיהי' בסופו של דבר..

הכל יקרה. השאלה מתי - אם עוד חצי שנה, עוד שנה, או עוד חמש שנים.

בשלב זה, ועדת הרבנים לענייני תקשורת סבורה שהסמארטפונים (גם אלו שיוכשרו!!) מתאימים רק לאנשי עסקים.

עוד שנה, ועוד חמש, הסמארטפונים, לכאורה, יותאמו ויוכשרו להמון העם. בדיוק כמו הפלאפונים.

מי שבקי בעניינים הללו יודע שמזמן הסמארטפון לא מהווה טלפון או דפדפן אינטרנט.

הוא כבר עמוק עמוק (ועוד יעמיק ללא גבול) בפעולות רגילות של החיים. ועדת הרבנים משתדלת להיות פרקטית, ובבוא הזמן, הם יכשירו הכל כהוגן. כנלענ"ד.
 

cmyk

משתמש צעיר
נכתב ע"י אלי אלימלך;1063933:
הכל יקרה. השאלה מתי - אם עוד חצי שנה, עוד שנה, או עוד חמש שנים.
בשלב זה, ועדת הרבנים לענייני תקשורת סבורה שהסמארטפונים (גם אלו שיוכשרו!!) מתאימים רק לאנשי עסקים.
עוד שנה, ועוד חמש, הסמארטפונים, לכאורה, יותאמו ויוכשרו להמון העם. בדיוק כמו הפלאפונים.
מי שבקי בעניינים הללו יודע שמזמן הסמארטפון לא מהווה טלפון או דפדפן אינטרנט.
הוא כבר עמוק עמוק (ועוד יעמיק ללא גבול) בפעולות רגילות של החיים. ועדת הרבנים משתדלת להיות פרקטית, ובבוא הזמן, הם יכשירו הכל כהוגן. כנלענ"ד.

אפשר להבין את הלך המחשבה שלך, אבל ברשותך שאלה פשוטה, מדוע אמור להשתנות הגישה של ועדת הרבנים? הרי כבר הגענו לשיא של הקידמה... ואל תשכח שלפני כמה שנים גם היו כאלו שאמרו שבעוד כמה שנים לכולם יהי' מכשירים מתקדמים, ועדיין לא ראינו שזה 'הותר/הוכשר בקהל', אז מה האליבי שלך שזה עומד להשתנות? אפשר להניח שזה יכנס לעוד מעגל או שניים, אבל להפוך לנחלת הכלל, בניגוד להחלטיות שלך אני די מסופק, אני לא רואה באופק גוף עם כתפיים רחבות שיעשה זאת באופן גורף. [וכבר כתבתי בהודעה הקודמת על הפן המנטלי שכלול בנושא הזה, א"א להפוך את המרחב הציבורי החרדי לפייסבוק, ודו"ק.]

וכגון דא אמרינן 'נחי' ונראה' - -
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
אם אחרי המהפכה בסוריה יזרח אור חדש,
או יבוא שלטון אחר דיקטטורי וחשוך יותר... רק ה' יודע.

בעניני הקידמה והתקשורת יקח עוד הרבה מאד שנים עד שתהיה בהירות בנושא - אם תהיה.
מצד אחד יש את המתקדמים (טכנולוגית) בציבור החרדי ולו רק מטעמי עיסוקם כמובן בכשרות וכו'...
ויש את אלו הנוטים דווקא לאור השליטה שכלי התקשורת נוטים לקחת יותר ויותר בחיינו לקחת פסיעה אחורה - כמו הימנעות גם מטכנולוגיות מאושרות וכשרות.

זאת עוד לפני שבת שלעולם תישאר שבת.

כך שלדעתי לעת עתה כל תיאור או תחזית לגבי עולם הפרסום העתידי אינו אלא זרקורים ציבעוניים ע"ג מסך עשן...:)
 

נוכחות לעסקים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עריכה תורנית
D I G I T A L
נכתב ע"י אלי אלימלך;1063933:
הכל יקרה. השאלה מתי - אם עוד חצי שנה, עוד שנה, או עוד חמש שנים.

בשלב זה, ועדת הרבנים לענייני תקשורת סבורה שהסמארטפונים (גם אלו שיוכשרו!!) מתאימים רק לאנשי עסקים.

עוד שנה, ועוד חמש, הסמארטפונים, לכאורה, יותאמו ויוכשרו להמון העם. בדיוק כמו הפלאפונים.

מי שבקי בעניינים הללו יודע שמזמן הסמארטפון לא מהווה טלפון או דפדפן אינטרנט.

הוא כבר עמוק עמוק (ועוד יעמיק ללא גבול) בפעולות רגילות של החיים. ועדת הרבנים משתדלת להיות פרקטית, ובבוא הזמן, הם יכשירו הכל כהוגן. כנלענ"ד.
החזון של וועדת הרבנים שאני מכיר היא שגלישה באינטרט יהי רק לדברים שאי אפשר להסתדר בלי גישה לרשת , ולבדוק מצב חשבונך בבנק יש אפשרות לגשת לסניף. ולכן זה שימוש באינרטנט לצורך זה לא ממולץ מבחינתם
 

נוכחות לעסקים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עריכה תורנית
D I G I T A L
הפרינט לא מת והדיגטל לא אוכל אותה שילוב נכון בין שניהם מנצח

טור מאת גולן גבאי

למי קראתם מפגר? / גולן גבאי13.8.2013



אחרי למעלה מ-18 שנים בענף פרסום החוצות נמאס לי! לא, אני לא עוזב אותו או פורש ממנו ולא זה ממש לא בגללו. נמאס לי מהתפיסה הרווחת שהענף הזה תקוע אי שם בשנות ה-80 עם נתח שוק שאינו משתנה (למרות שיש ענפי פרסום אחרים שהיו "חותמים" על סטגנציה), ללא כל מעוף יצירתי ובעיקר מיושן מהבחינה הטכנולוגית שלו. אמנם רוב המפרסמים הגדולים משתמשים בו, בהיקף כזה או אחר, והם מבחינים בתמורות הרבות שחלו בתחום, אך עדיין רבים וטובים נמנים על אלו שהדירו את רגליהם ממנו לפני שנים רבות ואינם מודעים לשינויים שחלו בו. אין ספק שהשינוי הגדול שחל בשנה האחרונה הוא השיפורים הטכנולוגיים שהוטמעו בחלק מחברות השילוט הגדולות והמובילות, ואני לא מדבר רק על טכנולוגיות ההדפסה שממציאות את עצמן כל פעם מחדש ושוברות שיאים של מהירות ואיכות, אלא בעיקר על טכנולוגיות שליטה ובקרה מתקדמות שהיו עד לאחרונה לנחלתם של ענפי ה"און ליין" למיניהם והוטמעו עתה בחלק מהחברות בענף החוצות.
h-z.jpg


מי מכם יודע שכיום רוב השלטים כוללים מדבקות QR אותן סורקים מתקיני השלטים בזמן התקנת הקמפיין ושהנתונים של תאריך ושעת ההדבקה (ואפילו השנייה בה הודבק השלט), כולל תמונה שמצולמת מהשטח, מועברים און ליין לשרתים של חברות השילוט? נתונים אלו ,שמגיעים בזמן אמת, מאפשרים שליטה ובקרה הן מצד גורמי התפעול של חברת השילוט אך גם מצד הלקוחות שמקבלים דו"חות מפורטים ומדויקים של זמן הפרסום של כל שלט ושלט בקמפיין.

אך ללא ספק, המהפכה הגדולה בתחום שחלה עם השינויים הטכנולוגיים בו היא כניסת "מערכת הפריסות האינטראקטיבית" – מערכת המאפשרת ללקוח לקבל רשימה מפורטת של כל השלטים שלו בקמפיין בתוך מיני סייט שנבנה עבור הקמפיין שלו, כולל תמונות ומפות אינטראקטיביות וריאליסטיות של כל שלט ושלט. מי שכבר זכה להתנסות במערכת הזו לא הפסיק להתפעל ולהתרשם ממנה.

המערכת אף מאפשרת לאנשי המכירות בחברות השילוט לתת מענה מקצועי יותר על ידי שיבוצים של שלטים שעונים באופן מדויק ביותר לבריף תוך התבססות על מפות אינטראקטיביות , עד לרמת המרחק הפיזי המדויק של כל שלט מקהל היעד. תגידו, כמה ענפי פרסום יכולים לתת פתרונות כאלה?...

אז למי קראתם מפגר?


הכותב הוא סמנכ"ל ושותף בחברת השילוט 'חוצות זהב'

http://www.dvarhamefarsem.co.il/Art...zm4i7a2wm3p4xg1ec2w6mthm4i7jc2w6k1pnqc2w6x1d3


 

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י אחד פלוס;1065100:
הפרינט לא מת והדיגטל לא אוכל אותה שילוב נכון בין שניהם מנצח

טור מאת גולן גבאי

למי קראתם מפגר? / גולן גבאי13.8.2013



אחרי למעלה מ-18 שנים בענף פרסום החוצות נמאס לי! לא, אני לא עוזב אותו או פורש ממנו ולא זה ממש לא בגללו. נמאס לי מהתפיסה הרווחת שהענף הזה תקוע אי שם בשנות ה-80 עם נתח שוק שאינו משתנה (למרות שיש ענפי פרסום אחרים שהיו "חותמים" על סטגנציה), ללא כל מעוף יצירתי ובעיקר מיושן מהבחינה הטכנולוגית שלו. אמנם רוב המפרסמים הגדולים משתמשים בו, בהיקף כזה או אחר, והם מבחינים בתמורות הרבות שחלו בתחום, אך עדיין רבים וטובים נמנים על אלו שהדירו את רגליהם ממנו לפני שנים רבות ואינם מודעים לשינויים שחלו בו. אין ספק שהשינוי הגדול שחל בשנה האחרונה הוא השיפורים הטכנולוגיים שהוטמעו בחלק מחברות השילוט הגדולות והמובילות, ואני לא מדבר רק על טכנולוגיות ההדפסה שממציאות את עצמן כל פעם מחדש ושוברות שיאים של מהירות ואיכות, אלא בעיקר על טכנולוגיות שליטה ובקרה מתקדמות שהיו עד לאחרונה לנחלתם של ענפי ה"און ליין" למיניהם והוטמעו עתה בחלק מהחברות בענף החוצות.
h-z.jpg


מי מכם יודע שכיום רוב השלטים כוללים מדבקות QR אותן סורקים מתקיני השלטים בזמן התקנת הקמפיין ושהנתונים של תאריך ושעת ההדבקה (ואפילו השנייה בה הודבק השלט), כולל תמונה שמצולמת מהשטח, מועברים און ליין לשרתים של חברות השילוט? נתונים אלו ,שמגיעים בזמן אמת, מאפשרים שליטה ובקרה הן מצד גורמי התפעול של חברת השילוט אך גם מצד הלקוחות שמקבלים דו"חות מפורטים ומדויקים של זמן הפרסום של כל שלט ושלט בקמפיין.

אך ללא ספק, המהפכה הגדולה בתחום שחלה עם השינויים הטכנולוגיים בו היא כניסת "מערכת הפריסות האינטראקטיבית" – מערכת המאפשרת ללקוח לקבל רשימה מפורטת של כל השלטים שלו בקמפיין בתוך מיני סייט שנבנה עבור הקמפיין שלו, כולל תמונות ומפות אינטראקטיביות וריאליסטיות של כל שלט ושלט. מי שכבר זכה להתנסות במערכת הזו לא הפסיק להתפעל ולהתרשם ממנה.

המערכת אף מאפשרת לאנשי המכירות בחברות השילוט לתת מענה מקצועי יותר על ידי שיבוצים של שלטים שעונים באופן מדויק ביותר לבריף תוך התבססות על מפות אינטראקטיביות , עד לרמת המרחק הפיזי המדויק של כל שלט מקהל היעד. תגידו, כמה ענפי פרסום יכולים לתת פתרונות כאלה?...

אז למי קראתם מפגר?


הכותב הוא סמנכ"ל ושותף בחברת השילוט 'חוצות זהב'

http://www.dvarhamefarsem.co.il/Art...zm4i7a2wm3p4xg1ec2w6mthm4i7jc2w6k1pnqc2w6x1d3



טוב שבסוף הוא לפחות הוא טרח לעדכן אותנו בקשר שלו לפרסום החוצות...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה