עזרה ניסויים/ מחקרים

reframing

משתמש פעיל
אשמח לניסויים או מחקרים שנעשו.
לדוגמא: ניסוי המרשמלו- בדקו את השליטה עצמית של הילדים ע"י שהבטיחו מרשמלו נוסף אם יחכו כמה דקות...
או שתי קבוצות של נבחנים- הביאו כדור שאין לו שום משמעות לקבוצה אחת אמרו שהוא עוזר בריכוז, לקבוצה השניה אמרו את אותו דבר רק שיש לו גם תופעות לוואי- הציונים של הקבוצה הראשונה היו גבוהים מאד, הקבוצה השניה- ציונים נמוכים יותר ותלונות רבות על כאבי בטן...

אז מי שיודע/ מכיר, אשמח שיכתוב, ואם גם יש סירטון- זה יהיה מושלם...!

תודה רבה
 

.B.B

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
אשמח לניסויים או מחקרים שנעשו.
לדוגמא: ניסוי המרשמלו- בדקו את השליטה עצמית של הילדים ע"י שהבטיחו מרשמלו נוסף אם יחכו כמה דקות...
או שתי קבוצות של נבחנים- הביאו כדור שאין לו שום משמעות לקבוצה אחת אמרו שהוא עוזר בריכוז, לקבוצה השניה אמרו את אותו דבר רק שיש לו גם תופעות לוואי- הציונים של הקבוצה הראשונה היו גבוהים מאד, הקבוצה השניה- ציונים נמוכים יותר ותלונות רבות על כאבי בטן...

אז מי שיודע/ מכיר, אשמח שיכתוב, ואם גם יש סירטון- זה יהיה מושלם...!

תודה רבה
יש לזה שם - פלצבו
 

DvoraVidman

משתמש סופר מקצוען
אשמח לניסויים או מחקרים שנעשו.
לדוגמא: ניסוי המרשמלו- בדקו את השליטה עצמית של הילדים ע"י שהבטיחו מרשמלו נוסף אם יחכו כמה דקות...
או שתי קבוצות של נבחנים- הביאו כדור שאין לו שום משמעות לקבוצה אחת אמרו שהוא עוזר בריכוז, לקבוצה השניה אמרו את אותו דבר רק שיש לו גם תופעות לוואי- הציונים של הקבוצה הראשונה היו גבוהים מאד, הקבוצה השניה- ציונים נמוכים יותר ותלונות רבות על כאבי בטן...

אז מי שיודע/ מכיר, אשמח שיכתוב, ואם גם יש סירטון- זה יהיה מושלם...!

תודה רבה
אחד המעניינים והחשובים:

 

ז.פ.

משתמש רשום
עשו ניסוי חברתי, הכניסו לחדר אחד 30 תלמידים, ואמרו להם שברגע שמורה כלשהו או מנהל המוסד נכנס לחדר כל התלמידים מוחאים כפיים למשך דקה.
אחרי זמן כלשהו הוציאו 15 מתוכם החוצה והכניסו 30 חדשים שלא אמרו להם כלום. וברגע שנכנס מורה לכיתה - כל ה15 הראשונים החלו למחוא כפיים, ומייד הצטרפו אליהם ה30 החדשים, וכך כל מורה שנכנס כל ה45 תלמידים מחאו לו כפיים.
לאחר זמן הוציאו את ה15 מהקבוצה הראשונה והכניס 15 חדשים, וגם הם התרגלו שכל פעם כשנכנס מורה הם צריכים למחוא כפיים, אף על פי שכששאלו אותם למה זה? אף אחד מהנוכחים בכיתה לא ידע למה זה....
 

ז.פ.

משתמש רשום
בדומה לניסוי הקודם, נעשה כזה ניסוי בקופים.
הרגילו את הקבוצה הראשונה שכל פעם שהמאמן נכנס כולם מוחאים לו כפיים ומקבלים בננות. ואם אפילו קוף אחד לא מוחא כפיים אף אחד לא מקבל בננות.
ואז החליפו חלק מהקופים באחרים והפסיקו להכניס בננות, ועדיין כל הקופים התרגלו למחוא כפיים.
ולאחר מכן הוציאו את כל שאר חברי הקבוצה הראשונה, והפסיקו לגמרי להביא בננות על מחיאות הכפיים.
ועדיין כל פעם שהמאמן נכנס - כל הקופים ללא יוצא מן הכלל מחאו כפיים. ולא זו בלבד, אלא כקוף אחד לא מחא כפיים, כל שאר הקופים היכו אותו באלימות קשה. אע”פ שהם כבר לא קיבלו על המחיאות כפיים כלום וגם כן שכל הקופים שכרגע היו בקבוצה - לא היה להם מושג כלל למה למחוא כפיים? וגם כן שפעם קיבלו על זה פרס...
 

מקליד...

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בדומה לניסוי הקודם, נעשה כזה ניסוי בקופים.
הרגילו את הקבוצה הראשונה שכל פעם שהמאמן נכנס כולם מוחאים לו כפיים ומקבלים בננות. ואם אפילו קוף אחד לא מוחא כפיים אף אחד לא מקבל בננות.
ואז החליפו חלק מהקופים באחרים והפסיקו להכניס בננות, ועדיין כל הקופים התרגלו למחוא כפיים.
ולאחר מכן הוציאו את כל שאר חברי הקבוצה הראשונה, והפסיקו לגמרי להביא בננות על מחיאות הכפיים.
ועדיין כל פעם שהמאמן נכנס - כל הקופים ללא יוצא מן הכלל מחאו כפיים. ולא זו בלבד, אלא כקוף אחד לא מחא כפיים, כל שאר הקופים היכו אותו באלימות קשה. אע”פ שהם כבר לא קיבלו על המחיאות כפיים כלום וגם כן שכל הקופים שכרגע היו בקבוצה - לא היה להם מושג כלל למה למחוא כפיים? וגם כן שפעם קיבלו על זה פרס...
כמה שזכור לי הניסוי עם הקופים היה ששמו כ 4 קופים בחדר סגור עם סולם ולמעלה בננות, וכל פעם שאחד מהם עלה לקחת את הבננות - השפריצו מים על כל השאר שלמטה - עד שהתרגלו שלא עולים לקחת את הבננות, וכך החליפו קוף אחרי קוף עד שכל הקופים ששהו בחדר יודעים שלא עולים לקחת את הבננות אפילו שמעולם לא השפריצו עליהם ולא ראו שמשפריצים..
 

ז.פ.

משתמש רשום
אני שמעתי כך...
אבל העיקרון דומה!
וזה העיקר...
כמה שזכור לי הניסוי עם הקופים היה ששמו כ 4 קופים בחדר סגור עם סולם ולמעלה בננות, וכל פעם שאחד מהם עלה לקחת את הבננות - השפריצו מים על כל השאר שלמטה - עד שהתרגלו שלא עולים לקחת את הבננות, וכך החליפו קוף אחרי קוף עד שכל הקופים ששהו בחדר יודעים שלא עולים לקחת את הבננות אפילו שמעולם לא השפריצו עליהם ולא ראו שמשפריצים..
 

אש קודש!

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עשו ניסוי חברתי, הכניסו לחדר אחד 30 תלמידים, ואמרו להם שברגע שמורה כלשהו או מנהל המוסד נכנס לחדר כל התלמידים מוחאים כפיים למשך דקה.
אחרי זמן כלשהו הוציאו 15 מתוכם החוצה והכניסו 30 חדשים שלא אמרו להם כלום. וברגע שנכנס מורה לכיתה - כל ה15 הראשונים החלו למחוא כפיים, ומייד הצטרפו אליהם ה30 החדשים, וכך כל מורה שנכנס כל ה45 תלמידים מחאו לו כפיים.
לאחר זמן הוציאו את ה15 מהקבוצה הראשונה והכניס 15 חדשים, וגם הם התרגלו שכל פעם כשנכנס מורה הם צריכים למחוא כפיים, אף על פי שכששאלו אותם למה זה? אף אחד מהנוכחים בכיתה לא ידע למה זה....
לא אהבתי את הניסוי.
כשאדם נכנס למקום מסוים, הגיוני שהוא יכבד את מנהגי המקום (ברומא תהייה רומי).
כמה שזכור לי הניסוי עם הקופים היה ששמו כ 4 קופים בחדר סגור עם סולם ולמעלה בננות, וכל פעם שאחד מהם עלה לקחת את הבננות - השפריצו מים על כל השאר שלמטה - עד שהתרגלו שלא עולים לקחת את הבננות, וכך החליפו קוף אחרי קוף עד שכל הקופים ששהו בחדר יודעים שלא עולים לקחת את הבננות אפילו שמעולם לא השפריצו עליהם ולא ראו שמשפריצים..
יתכן שמדובר בשני ניסויים שונים.
 

אש קודש!

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
תודה לכולם...
אם יש עוד- אשמח.
קבוצה של סטודנטים.
אחד הסטודנטים יצא מהכיתה, באותה עת הביא המרצה לסטודנטים חב' של 20 עפרונות והורה להם לטעון שיש שם 19.
כשחזר הסטודנט שאל המרצה את כולם כמה עפרונות יש, בהתחלה כולם אמרו 19 ורק הוא אמר 20, אך מהר מאוד הוא השתכנע שהוא טועה.

נ.ב
לקחתי מס' אקראיים...

נ.ב.נ
אחד הדברים שמאוד מסקרנים אותי הוא אם אני הייתי נופלת בזה או לא.
 

ז.פ.

משתמש רשום
לא אהבתי את הניסוי.
כשאדם נכנס למקום מסוים, הגיוני שהוא יכבד את מנהגי המקום (ברומא תהייה רומי).
נכון שצריך לכבד את המנהגים.
אבל צריך לברר מה המקור של המנהג ולא לעשות אחרי החברה כל מיני דברים הזויים, אם לדוגמא תחליף את המילים ”למחוא כפיים” במילים ”לעמוד על הראש” או ”לעשות סיבוב סביב השולחן”...
 

אש קודש!

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
נכון שצריך לכבד את המנהגים.
אבל צריך לברר מה המקור של המנהג ולא לעשות אחרי החברה כל מיני דברים הזויים, אם לדוגמא תחליף את המילים ”למחוא כפיים” במילים ”לעמוד על הראש” או ”לעשות סיבוב סביב השולחן”...
אבל אם אני באה למקום שם מוחאים כפיים כשמורה נכנס, אבין שזו הדרך לכבדו.
זה משהו די הגיוני ולא מופרך.
 

ז.פ.

משתמש רשום
קבוצה של סטודנטים.
אחד הסטודנטים יצא מהכיתה, באותה עת הביא המרצה לסטודנטים חב' של 20 עפרונות והורה להם לטעון שיש שם 19.
כשחזר הסטודנט שאל המרצה את כולם כמה עפרונות יש, בהתחלה כולם אמרו 19 ורק הוא אמר 20, אך מהר מאוד הוא השתכנע שהוא טועה.

נ.ב
לקחתי מס' אקראיים...

נ.ב.נ
אחד הדברים שמאוד מסקרנים אותי הוא אם אני הייתי נופלת בזה או לא.

המקור...
 

reframing

משתמש פעיל
וואהו
תודה! עזרתם לי מאד!(y)
אם יש עוד- תמיד זה יעזור....:sneaky:
 

איכות

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
ניסוי הקוף ואמא מגבת של הארלו
:(
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  100  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה