ניסוח

עקיבא1

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
לספר הלכה הוסיפו נספח של העתקים של ספרים נדירים לפי סדר הסימנים של הספר דרכי תשובה. בנספח כתוב כותרת של הס''ק של הדרכ''ת ולאחריו כותרות עם שם הספר שצוין ואחריו העתק של הקטעים הנצרכים. לפעמים הדרכ''ת ציטט את כל הלשון של הספר ואין שום תוספת בספר עצמו. השאלה: רוצים לכתוב לאחר הכותרת של שם ספר משהו כזה ''אין תוספת בספר'', ''אין תוספת בספר יותר ממה שנזכר בדרכ''ת". יש למישהו ניסוח יותר לזה?
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לענ"ד במקום לכתוב על דרך השלילה ("אין תוספת" וכו') כדאי לכתוב ע"ד החיוב: 'הדרכ"ת מצטט/מביא את הסעיף/הקטע במלואו' וכיו"ב.
 

יונתן1

משתמש צעיר
עריכה תורנית
נכתב ע"י אפכא מסתברא;1924860:
לענ"ד במקום לכתוב על דרך השלילה ("אין תוספת" וכו') כדאי לכתוב ע"ד החיוב: 'הדרכ"ת מצטט/מביא את הסעיף/הקטע במלואו' וכיו"ב.

ועל זה הדרך: 'הובא במלואו בדרכ"ת'
 

עקיבא1

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
יפה מאד!

יש עוד מקרה שהדרכ''ת לא ציטט את לשון התשובה ממש, אבל אין שום תוספת הסבר בדברי התשובה, מה נראה לך לכתוב?
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לענ"ד כדאי לצטט את המקור כלשונו, הגם שאין בו תוספת, במקרה של שינוי לשון בדרכ"ת.
 

עקיבא1

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
רוצים לחסוך מקום, אם נצטט את הכל הנספח ''יאכל'' את הספר
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אם כן, מן הראוי לכתוב: הובא במלואו בדרכ"ת בשינויי נוסח קלים (ואם השינויים יותר מ'קלים' - להשמיט את ה'קלים').
 

יונתן1

משתמש צעיר
עריכה תורנית
נכתב ע"י אפכא מסתברא;1926031:
אם כן, מן הראוי לכתוב: הובא במלואו בדרכ"ת בשינויי נוסח קלים (ואם השינויים יותר מ'קלים' - להשמיט את ה'קלים').

אם הספר מיועד לציבור הישיבתי אולי צריך ניסוח יותר "ישיביש", אני בענ"ד במקום 'שינויי נוסח קלים' הייתי כותב 'שינויי לשון מעטים', ואם הספר בסגנון העתיק הייתי אפילו כותב 'בשינוי הלשון קצת'.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה