דיון מתפרנסים מהמילה הכתובה? בואו נדבר על העז שבחדר...

מֶנַחֵם

קופי כובש, רייטינג מנצח
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
לו הייתי גרפיקאי,
הייתי שולח ללקוח גירסת JPG, עם קצת פיקסלים ותוספת חתימת מים,
ורק אחרי תשלום - מעביר לו גרסה מוכנה להדפסה.

אבל אני לא גרפיקאי.
אני כותב.
וככזה, אני נתקל כ"כ הרבה פעמים בלקוחות שנהנים מהתוצרת, ממשיכים הלאה - ואז חצי שנה אני אמור להרגיש נֶעכְס ולרדוף אחרי תשלום.

אשמח לשמוע מכם: איך אתם מתמודדים עם זה?
מה, אין פתרון אחר - רק לקחת את כל התשלום מראש?
או אולי לשלוח את זה בפקס? זה הרי כל כך לא נוח עם כל התיקונים וֶזֶה!

תודה שקראתם עד כה.
 

רבקהנ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מבינה מאוד את הבעיה.
גם אני בהתחלה "פספסתי" אי אלו תשלומים כי שכחתי כבר / התביישתי לנדנד.
אגב, לדעתי הבעיה הזאת קיימת אצל עוד בעלי מקצוע. גם גרפיקאים שולחים לעיתים את העבודה המלאה בגלל לחץ הזמן, לפני ששילמו להם.
יוצא לי לעבוד הרבה פעמים מול אנשי מקצוע ואני דווקא מאוד מעריכה את אלו שמנדנדים לי ומזכירים לי שוב ושוב, וערניים אם ההעברה לא קרתה וכו'. הרי גם אני רוצה להיות רגועה בסוף ולדעת שכל אחד קיבל את שכרו אבל לפעמים זה נתקע איפהשהו בדרך ביני לבין המזכירה לבין הארגון.

אני חושבת שצריך לעשות שינוי בראש ולהרגיש בנוח מאוד להזכיר שוב ושוב בצורה נעימה אבל אסרטיבית.
אפשר להכין נוסח קבוע לשליחה במקרה של איחור. ככה קל להיות אסרטיבי...
שמתי לב שיש אחת שעובדת מולי שהיא סופר נחמדה אבל כל פעם כמה ימים אחרי שהסתיימה העבודה, היא שולחת הודעה תקיפה, די שונה מהסגנון שלה. וזה טוב. זה גורם לכל העסק להיות רציני ומחייב.
כדאי גם לקבוע זמן קבוע לעבור על כל הפרויקטים ולבדוק האם שולם/נכנס לחשבון.
גם את זה למדתי מטיפוסים שונים שעבדו מולי. היו כאלו שנזכרו לשלוח דרישת תשלום רק אחרי הרבה זמן, ופה ושם שאלו אותי וכו' והיו כאלו שממש נדנדו. אולי זה לא היה לי נעים, אבל בסוף הם קיבלו הרבה יותר מהר את מבוקשם.
בקיצור, גביה זה גם עבודה.. ולא פשוטה.
 

יוסף יצחק פ.

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אשמח לשמוע מכם: איך אתם מתמודדים עם זה?
מה, אין פתרון אחר - רק לקחת את כל התשלום מראש?
או אולי לשלוח את זה בפקס? זה הרי כל כך לא נוח עם כל התיקונים וֶזֶה!
אמ;לק.
לא יוצא לי לכתוב קטעים קצרים בתשלום ( - וזה המקום שלכם להזמין ממני :) אבל:
1. חותמים חוזה. אם אין לך כוח - גם מייל נחשב 'חוזה' מבחינה משפטית.
2. מתנים את התשלום לפני שליחת הקובץ.
התבקשתי לעצב מצגת למכר מהקהילה. לא אעלה אתכם בכל ההליך ובהליך התשלום, אך לפני ששלחתי את המצגת הסופית, שלחתי תצוגה מקדימה עם סימן מים בולט - הלקוח אישר שזה מה שהוא חיפש (אם היו לו תלונות - תיקונים זה תשלום נוסף), ולאחר התשלום המצגת נשלחת.
בהקשר ל-2. אתה יכול להתנות - לא שילמת - לא קיבלת.
3. ראיתי אופציה בג'מבו מייל (אם אינני טועה, ויתכן שזה בתשלום) שאתה יכול לשלוח קובץ (טקסט במקרה הזה) ולהגדיר את פתיחתו אצל הצד השני בהעברת תשלום אליך.

4. לא מעוניין להגדיר תשלום מראש? חוזה יכול לגבות אותך. וזהו (לפי דעתי). בכל מקרה תצטרך להתקשר ולרדוף אחרי הלקוח שיביא לך את הכסף.
5. להתפלל. זה לא מזיק.
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
לא עובד לי!!!!!!!!!
ואני משתפת אותכם- שזה אחד התפקידים- לנג'ז ללקוחות שלא משלמים.
תשאירו לי את העבודות השחורות ותתעסקו בעיקר.
 

מתן מאור

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
כדאי מאוד לסכם מראש את עניין התשלום באימייל, זה משמש כחוזה חוקי ומחייב.
אני מאוד נודניק בעניין הזה, לאחר שלקוח התחמק מתשלום של סכום מאוד משמעותי לאחר שטען שהעבודה לא בוצעה כפי שסוכם והוא לא השתמש בה. (למרות שאני יודע בוודאות שכן).
אבל זה לא מונע את המרדף המתיש אחרי האנשים שלא משלמים.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
אשמח לשמוע מכם: איך אתם מתמודדים עם זה?
1. לקחת מקדמה מראש. מקדמה יכולה להיות בין 20 ל-60 אחוז, תלוי בפרויקט ובלקוח.
חשוב במיוחד בלקוחות חדשים שעדיין לא עבדת איתם.
יש אנשים שלא מסוגלים לשלם. מין מחסום פסיכולוגי. כשאתה גובה מקדמה מראש, לפני שהתחלת לעבוד, אתה גם גורם לשני הצדדים להיות מחוייבים לפרויקט, וגם מסנן את האנשים האלה שלא מסוגלים לשלם.

2. בכל מקרה תיקונים ודיוקים יתבצעו רק לאחר השלמת מלוא התשלום.
סדר הדברים הוא: תשלום מקדמה, ביצוע העבודה ושליחת הקובץ, השלמת יתר התשלום, ביצוע תיקונים.

3. לזכור תמיד שכשאתה לוקח תשלום בזמן, אתה עושה טובה ללקוח. גם לעצמך כמובן, אבל גם ללקוח.
כי לשלם זה אף פעם לא כיף גדול, אבל נקודת הזמן שבה זה הכי פחות כואב, היא ברגע שהלקוח מקבל את התוצר.
קבלת התוצר מעמעמת את כאב התשלום.
אין דבר יותר מעצבן מלשלם זמן רב אחרי שכבר קיבלת את המוצר. לכן ככל שעובר זמן זה יותר ויותר יכאב לו לשלם.
אם אתה רוצה לעשות לו טובה ולהפחית את הכאב, תיקח את הכסף במקביל לשליחת התוצר.

4. פיתרון שמתאים במקרים מסוימים:
יש לג'מבו מייל פיצ'ר שמאפשר לשלוח קישור להורדת הקובץ, ולהגדיר שהקישור יהיה נעול להורדה עד לתשלום באשראי. זה עולה כמובן בעמלה מסוימת, אבל חוסך לך את הכאב ראש של הגבייה.
מבחינתך שלחת את הקובץ. אם הוא רוצה לקבל אותו, הוא יצטרך לשלם.

5. במקרים של גבייה שנתקעה, עדיף למנות מישהו אחר נטול אמוציות, שינדנד בלי בושה, בצורה יבשה ועניינית. יתקשר יום אחר יום, ישלח מיילים ותזכורות "יש לכם חוב פתוח מתאריך זה וזה בסכום כזה וכזה. איך תרצו להעביר את התשלום?"
 

יהלום-יצירות מלוטשות

כתיבה מלטשת יצירות
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
לו הייתי גרפיקאי,
הייתי שולח ללקוח גירסת JPG, עם קצת פיקסלים ותוספת חתימת מים,
ורק אחרי תשלום - מעביר לו גרסה מוכנה להדפסה.

אבל אני לא גרפיקאי.
אני כותב.
וככזה, אני נתקל כ"כ הרבה פעמים בלקוחות שנהנים מהתוצרת, ממשיכים הלאה - ואז חצי שנה אני אמור להרגיש נֶעכְס ולרדוף אחרי תשלום.

אשמח לשמוע מכם: איך אתם מתמודדים עם זה?
מה, אין פתרון אחר - רק לקחת את כל התשלום מראש?
או אולי לשלוח את זה בפקס? זה הרי כל כך לא נוח עם כל התיקונים וֶזֶה!

תודה שקראתם עד כה.
במידה ומדובר בכתבה של מספר עמודים, קיימת אפשרות לשלוח ללקוח את הכתבה ללא העמוד-שניים האחרונים.
בדרך כלל יש דד-ליין צפוף, וזה עובד יופי.
אגב, את העצה קיבלתי מעורך ראשי של מגזין מסוים שהציע לי כיצד לעקוף את הבעיה...

אני חושב שסופר שעומד ברור על החלקים ה'פחות נעימים' (חוזה, סיכום, גביה, וכו') - הוא לא שורף לקוחות, אלא מבסס את עצמו יותר בשוק. זה משדר חוזק ומקצועיות, לעצמך ולקוח. (כמובן בגבול ובטעם טוב).
בהצלחה!
 

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
וככזה, אני נתקל כ"כ הרבה פעמים בלקוחות שנהנים מהתוצרת, ממשיכים הלאה - ואז חצי שנה אני אמור להרגיש נֶעכְס ולרדוף אחרי תשלום.
כזה נכון! חייבים פתרון דחוף! (הבעיה שלי היא שאני אדם עם מצפון יותר מדי גדול, אז כשמישהו מבקש ממני עבודה, בד"כ אני נותן לו אותה לפני דרישת התשלום / שאני עושה אותה בחינם ורק מצרף כל מיני תנאים שהוא צריך לקיים בשביל שאסכים שהיא תתפרסם.).
וגם מסנן את האנשים האלה שלא מסוגלים לשלם.
:unsure::unsure::unsure:

אני תוהה למי אתה מתכוון... ;)

סתם כך, שלא תבין נכון, אני יכול לשלם, פשוט אני צריך זמן לעשות זאת. וכן עכשיו לקחתי קצת הפסקה מהסיפור בו פניתי אליך אז, והתחלתי לכתוב כאן את "נשק הימלטות".

פשוט תחכה קצת בסבלנות עד שבע"ה בל"נ אפנה אליך שוב...
 
נערך לאחרונה ב:

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
מודה שב"ה כמעט לא נתקלתי במקרים של לקוחות שלא שילמו. אני מבינה שזה סתם מזל טוב? :unsure:
הייתה פעם אחת שכן, ובאמת שלחתי את בעלי לנג'ז ללקוח, והאיום שעבד בסוף הוא שהוא מסתכן בסכנת גזל, שזו עברה חמורה... (מיד קיבלנו מייל בחזרה, ש"חס ושלום, אני לא רוצה להיכשל בגזל"... זה היתרון לעבוד עם דוסים, אולי... :sneaky:)
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

מ. י. פרצמן

סופרת ועורכת, מנהלת קהילת כתיבה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
העברתי את הדיון על הניקוד לאשכול אחר.

לגבי הדיון, מצטרפת למה שכתב @הדוויג, המלצות טובות ונכונות.
אישית, בתחילת דרכי - אחרי כמה סיפורים לא נעימים - חקקתי לי כלל ברזל:
לעולם לא לשלוח קובץ סופי לפני העברת התשלום האחרון.
הוספתי את הכלל הזה לחוזה, כדי לתאם ציפיות עם הלקוח מראש.
נכון שאצל הלקוח נמצאות הטיוטות האחרונות, ואם הוא ירצה מאוד הוא יוכל להשתמש בהן ולהכניס ידנית את השינויים האחרונים, אבל לרוב לקוחות רוצים קובץ סופי ולכן ימהרו לשלם.

5. להתפלל. זה לא מזיק.
חשוב מאוד. הכי חשוב.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  109  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה