דרוש מתכון מתכון לפונדנט לעוגיות

A Good mom

משתמש צעיר

עוגיות פונדנט שוקולד​

למלית

  • 100 גרם שוקולד מריר [בין 66-70 אחוז מוצקי קקאו; אני משתמש בולרונה Caraibe או Guanaja]
  • 90 גרם שמנת מתוקה [6 כפות]
  • 15 גרם חמאה
לעוגיות
  • 205 גרם קמח [כוס וחצי פחות כף]
  • 18 גרם קקאו [3 כפות]
  • 1/4 כפית מלח
  • 1/2 כפית סודה לשתייה
  • 125 גרם חמאה
  • 150 גרם סוכר דמררה [3/4 כוס]
  • 1 ביצה
  • 1/2 כפית תמצית וניל
  • 150 גרם מיני פצפוצים או שוקולד קצוץ לחתיכיות פיציות
  • מעט מלח מאלדון, לזרייה סופית
להכנת המלית:

בסיר או קלחת קטנים, הביאו את השמנת לסף רתיחה. בינתיים, קצצו את השוקולד. כשהשמנת על סף רתיחה- כבו את האש, והכניסו פנימה את השוקולד. המתינו דקה וערבבו היטב. הוסיפו את החמאה, וערבבו עד שהתערובת שוב חלקה. מזגו את התערובת אל כלי קטן [נגיד תבנית פיירקס קטנה], והכניסו למקפיא לייצוב זריז.

להכנת העוגיות:

חממו את התנור ל-180 מעלות ורפדו שני מגשי אפייה בנייר אפייה. הניחו בצד.

אל תוך קערה בינונית, נפו את הקמח, הקקאו, המלח והסודה לשתייה. ערבבו מעט [הכי קל עם מטרפה] והניחו בצד.

המיסו את החמאה בסיר קטן או במיקרוגל, ושפכו אל תוך קערת מיקסר. הוסיפו את הסוכר וערבבו [הכי קל עם המטרפה שאם הקשבתם לי השתמשתם בה מקודם!] עד שהתערובת אחידה [אך עדיין גרגרית- זה בסדר]. הוסיפו את הביצה והוניל, וטרפו שוב עד שהתערובת אחידה. גרדו את דפנות ותחתית הקערה כדי לוודא שהכל מעורבב היטב.

הוסיפו את כל החומרים היבשים בבת אחת, וחברו את הקערה אל המיקסר, המצויד בוו הגיטרה- אבל בזהירות, שלא יעוף וילכלך לכם את המטבח- רק אתמול שטפתם!- וערבלו על מהירות איטית. כשכל החומרים היבשים נטמעו בתערובת, הגבירו מעט את המהירות, וערבלו למשך 30 שניות, או עד לקבלת בצק חלק, קצת צמיגי, שלא ממש נפרד מדפנות הקערה, אבל רואים שיש לו עצמאות [קונה הכל, הרי]. הוסיפו את הפצפוצים או השוקולד הקצוץ, ותנו ערבול קטן אחרון.

חלקו את הבצק ל-32 גושים שמנמנים וסדרו אותם על אחד ממגשי האפייה שריפדתם קודם. מעכו כל גוש לדיסקית בקוטר 6 ס”מ. הניחו בצד.

הוציאו את התבנית עם המלית מהמקפיא, חלצו את המלית מהתבנית והניחו על קרש חיתוך. חתכו ל-16 חתיכות שוות, והניחו כל חתיכה במרכז דיסקית בצק. הניחו מעל דיסקית בצק נוספת, ועטפו היטב כדי לכסות את המלית מכל הכיוונים. וודאו שהעוגיה סגורה מכל הצדדים, והניחו על מגש האפייה הנוסף שהכנתם. המשיכו ככה עם יתרת הדיסקיות, וסדרו על כל מגש, באופן מרווח, 8 עוגיות [אם יש לכם מגשים קטנים, בגודל של טוסטר אובן- אפו רק 4 עוגיות במגש]

הכניסו מגש אחד לתנור [הכניסו את השניה למקרר בינתיים] ואפו כ-14-15 דקות או עד שהשוליים של העוגיות מרגישים יציבים, אך המרכז עדיין רך. היזהרו מאפיית יתר.

הוציאו את המגש מהתנור [הכניסו את השני על הדרך], הניחו על רשת לצינון מוחלט, וישר פזרו מעל קצת מאלדון. בתכל’ס העוגיות חמות בכל מצב צבירה, אבל בשניה שהן יוצאות מהתנור הן עוד שבריריות ועדינות, אז בין אם אתם מתכננים להסתער עליהן סולו, או לארוז אותן למי שיקר לכם- תנו להן רגע קט להתייצב קצת, לפני שאתם משמחים פעמיים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צז

א יי מָלָךְ תָּגֵל הָאָרֶץ יִשְׂמְחוּ אִיִּים רַבִּים:ב עָנָן וַעֲרָפֶל סְבִיבָיו צֶדֶק וּמִשְׁפָּט מְכוֹן כִּסְאוֹ:ג אֵשׁ לְפָנָיו תֵּלֵךְ וּתְלַהֵט סָבִיב צָרָיו:ד הֵאִירוּ בְרָקָיו תֵּבֵל רָאֲתָה וַתָּחֵל הָאָרֶץ:ה הָרִים כַּדּוֹנַג נָמַסּוּ מִלִּפְנֵי יי מִלִּפְנֵי אֲדוֹן כָּל הָאָרֶץ:ו הִגִּידוּ הַשָּׁמַיִם צִדְקוֹ וְרָאוּ כָל הָעַמִּים כְּבוֹדוֹ:ז יֵבֹשׁוּ כָּל עֹבְדֵי פֶסֶל הַמִּתְהַלְלִים בָּאֱלִילִים הִשְׁתַּחֲווּ לוֹ כָּל אֱלֹהִים:ח שָׁמְעָה וַתִּשְׂמַח צִיּוֹן וַתָּגֵלְנָה בְּנוֹת יְהוּדָה לְמַעַן מִשְׁפָּטֶיךָ יי:ט כִּי אַתָּה יי עֶלְיוֹן עַל כָּל הָאָרֶץ מְאֹד נַעֲלֵיתָ עַל כָּל אֱלֹהִים:י אֹהֲבֵי יי שִׂנְאוּ רָע שֹׁמֵר נַפְשׁוֹת חֲסִידָיו מִיַּד רְשָׁעִים יַצִּילֵם:יא אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה:יב שִׂמְחוּ צַדִּיקִים בַּיהוָה וְהוֹדוּ לְזֵכֶר קָדְשׁוֹ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה