מתי כבר ניקח אחריות?

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
פעם - הם כעסו על הסינים, שהטילו סגר מאוחר מדי, ולא הגיבו מוקדם לוירוס,
היום – הם לא מבינים מה רוצים מהם, הרי כולם נדבקו בפורים, לפני שהטילו סגר.

פעם – הם לא העזו לקחת חבילות מאלי אקספרס, והתרחקו מכל מלוכסן עינים כמצורע,
היום – הם לא מבינים למה משלוחנים לא מסכימים להכנס לבני ברק.

פעם - הם שמחו כשהטילו בידוד על כל מי שחזר מחו"ל, וכעסו על אלו שחוזרים מסין,
היום - הם לא מבינים למה בכלל מטילים סגר על בני ברק, ולמה זה מועיל.

פעם – הם ידעו להסביר למה לא צריך לציית להוראות, ולמה הכל פוליטיקה,
היום – הם יודעים להסביר איך כולם אשמים שלא הודיעו להם על ההוראות, ולא אכפו אותן.

פעם – הם הסכימו לשלם מליונים על דירת שלושה חדרים פצפונת,
היום – הם מאשימים את כולם בצפיפות הדיור שלהם.

פעם – הם התגאו בכך שאצלם לא בוחרים, אלא רק מצביעים,
היום – הם באים בטענות על צמרת העירייה שלא סופרת אותם.

קחו כבר אחריות!

נ.ב. הדברים מתייחסים אך ורק לאלו שמתנהגים באופן המתואר, אין בכתוב כדי להתייחס לכל אותם שהקפידו לציית להוראות. נא לא לפתח דיון סביב התוכן.
 
נערך לאחרונה ב:

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
למרות ההסתייגות צריכים לבחור בקפידה את העיתוי שבו מפרסמים קטעים ספרותיים.
ובשעה כזו זה מתאים כמו מלח על פצעים.
ואין כזה דבר לפרסם קטע ולבקש לתחום את הדיון להיבט ספרותי.
מה גם שהקטע הזה אינו ספרותי גרידא.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ואין כזה דבר לפרסם קטע ולבקש לתחום את הדיון להיבט ספרותי.
בפורום כתיבה ספרותית בהחלט יש כאלו דברים, והיו לי אשכולות שנמחקו בגלל שסטו לדיונים שאינם ספרותיים.
מה גם שהקטע הזה אינו ספרותי גרידא.
רק אציין לדברי המנהל, באשכול אחר שפתחתי.
 
נערך לאחרונה ב:

תלמוד

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
פעם - הם כעסו על הסינים, שהטילו סגר מאוחר מדי, ולא הגיבו מוקדם לוירוס,
היום – הם לא מבינים מה רוצים מהם, הרי כולם נדבקו בפורים, לפני שהטילו סגר.
לא רואה סתירה.
אפשר לכעוס על הסינים, ואח"כ לכעוס על מי שהיה אמור להפיק לקחים מהכשלונות שלהם, ולא הפיק.

פעם – הם לא העזו לקחת חבילות מאלי אקספרס, והתרחקו מכל מלוכסן עינים כמצורע,
היום – הם לא מבינים למה משלוחנים לא מסכימים להכנס לבני ברק.
מאחר וכתבת שהדברים אמורים רק למי שלא נשמר - -
הרי שמן הסתם מי שהתרחק מחבילות שבאות מסין, גם דאג אח"כ להישמר מהפרת ההנחיות.
והם גם לא יתמהו על המשלוחנים, אלא יתאכזבו על העדר השירות. תוך הזדהות והסכמה איתם.

פעם – הם הסכימו לשלם מליונים על דירת שלושה חדרים פצפונת,
היום – הם מאשימים את כולם בצפיפות הדיור שלהם.
פ-חות...
לא ראיתי מישהו מאשים את הממשלה על צפיפות הדיור...
מאשימים על חוסר ההבנה במציאות הקיימת.

פעם – הם התגאו בכך שאצלם לא בוחרים, אלא רק מצביעים,
היום – הם באים בטענות על צמרת העירייה שלא סופרת אותם.
ליתר דיוק: שלא יודעת מספיק להתנהל במשבר הזה. לא כ"כ קשור כאן הענין של 'לא סופרת אותם'.
 

Angular

משתמש סופר מקצוען
הקטע כתוב טוב, מבטא בהחלט. יש לי הסתייגות משתי השורות האלו:
פעם – הם הסכימו לשלם מליונים על דירת שלושה חדרים פצפונת,
היום – הם מאשימים את כולם בצפיפות הדיור שלהם.
אבל אני לא מצליחה להחליט אם הערה על כך שהמשל והנמשל לא ממש באותו קו של שאר הזוגות, זאת הערה ספרותית, או שזאת התייחסות לתוכן.
אז נשאיר את זה כך.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לא ראיתי מישהו מאשים את הממשלה על צפיפות הדיור...
הצפיפות.PNG
 

תלמוד

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
צפה בקובץ המצורף 632531
אההה... מרכין ראשי...
{רק אולי תשנה מ - היום הם מאשימים, ל - היום הוא מאשים. מאמין שהוא לבד במערכה...}
 

שרה.

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
חד, קולע, נוקב.
כתיבה מדויקת.
באופן אישי נראה היה לי שהמסר העולה מבין השורות הוא יותר משהו בכיוון של מודעות, שימת לב, נאה דורש ונאה מקיים. המונח "אחריות" המוזכר גם בכתורת וגם בנשפט הסיום פחות מדויקים לתוכן הקטע.
המשפטים הקצרים ואופן ההגשה של הניגודים הבולטים - מדגישים מאוד את העניין, ואת הגיחוך שבו. יפה מאוד.
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
נא לא לפתח דיון סביב התוכן.
כשכותבים קטע פרובוקטיבי (גם אם הוא נכון) - לא ניתן לבקש שלא יפתחו דיון סביב התוכן. הרי אתה בעצם מטמיע כאן מסר ומעוניין שכולם יקבלו אותו בלי יכולת להגיב, כמו המרצה שלא נותן להעיר על הרצאתו. לא הוגן.
 

וי שלוק

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
כשמעלים קטע סיפרותי \ עיתונאי, מלבד התוכן וההגשה, חובה לדייק בעובדות ולהימנע מהכללה שגויה וחסרת יסוד שמעלה ניחוחות גיזענים - אנטישמיים!
וכן, להימנע מביקורת בסגנון פטרוני ומתנשא, לכל ה'הם' המטונפים, משומני המעילים ומרעילי הבארות.
פעם – הם התגאו בכך שאצלם לא בוחרים, אלא רק מצביעים,
היום – הם באים בטענות על צמרת העירייה שלא סופרת אותם.
חוששני שהיה כבר אשכול בעבר בנושא זה, שהרב @מ"ם ראה לנכון לצנזרו מהפורום...

נ.ב. ההערות הנ"ל הם ככלל בנוגע לכתיבה עתונאית, ואין לה כל קשר לפוסט המובא. ונכתבה כאן רק ע"מ 'לא להשאיר את הדף ריק'. נא לא להיכנס לדיון בנוגע להערה רק על אופן כתיבתה.
תודה
 
נערך לאחרונה ב:

וי שלוק

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נא לא לפתח דיון סביב התוכן.
אם אבוא ואכתוב על כל נושא ליבה שקיים בציבור החרדי, ונוגע למגזרים וקהילות מסוימות, ואבקש להימנע מלהתייחס לנכתב אלא להגשה זוהי פרובוקציה לשמה!!!
ואין לה מקום בפורום, לדעתי.
ואני נמנע מלהביא דוגמאות, נסו לדמיין לבד את הכיוון...
מי שבאמת הינו צדיק וישר, ובתמימות מעוניין לעלות קטע סיפרותי איכותי, שיתכבד לכתוב על נושא שלא יעלה מרור לאף אחד מהחברים בפורום!
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
חוששני שהיה כבר אשכול בעבר בנושא זה, שהרב @מ"ם ראה לנכון לצנזרו מהפורום...
האשכול נמחק אך ורק בגלל הדיון שהתפתח בו.
כשמעלים קטע סיפרותי \ עיתונאי, מלבד התוכן וההגשה, חובה לדייק בעובדות ולהימנע מהכללה שגויה וחסרת יסוד שמעלה ניחוחות גיזענים - אנטישמיים!
לדעתי אין כאן שום הכללה, כפי שסייגתי בסוף הדברים. הדברים מתייחסים אך ורק לאלו שמתנהגים כמתואר, אלו שממשיכים לקטר כאן באשכולות הקורונה השונים.
 

@Simcha

משתמש מקצוען
נ.ב. הדברים מתייחסים אך ורק לאלו שמתנהגים באופן המתואר, אין בכתוב כדי להתייחס לכל אותם שהקפידו לציית להוראות
הדברים מתייחסים אך ורק לאלו שמתנהגים כמתואר, אלו שממשיכים לקטר כאן באשכולות הקורונה השונים.
אתה מצהיר על כך שאתה כותב מאמר ביקורת. אתה מצהיר על כך שהביקורת מכוונת למשתמשים אשר חברים כאן באכסניה המפוארת.

נא לא לפתח דיון סביב התוכן.
אתה מבקש להשאיר את הביקורת על המשתמשים הרלוונטים. להותיר אותם מושפלים ונזופים. להותיר אותם מוגחכים ולא יציבים. אתה מבקש מהם ומחבריהם שלא להגן על עצמם ולא להאיר את המציאות באופן שונה וכל זה רק מאחר ודבריך נכתבו בקהילת הכתיבה המקצועית.. הרי שיש כאן חוסר הגינות וחוסר מוסריות כלפי קבוצות שלמות באוכלוסיה.
בפורום כתיבה ספרותית בהחלט יש כאלו דברים, והיו לי אשכולות שנמחקו בגלל שסטו לדיונים שאינם ספרותיים.
מדוע זה אינם יכולים בשם ה"כתיבה הספרותית" לכתוב תגובה מנוסחת היטב המציגה את המציאות המורכבת באופן רך יותר ומיושב יותר? מדוע זה רק ההודעה הראשונה זכותה להיות חופשיה מהגבלות וכל תגובה עניינית דינה להיות סטיה מהיצירה הספרתית?
 
נערך לאחרונה ב:

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
מדוע זה אינם יכולים בשם ה"כתיבה הספרותית" לכתוב תגובה מנוסחת היטב המציגה את המציאות המורכבת באופן רך יותר ומיושב יותר? מדוע זה רק ההודעה הראשונה זכותה להיות חופשיה מהגבלות וכל תגובה עניינית דינה להיות סטיה מהיצירה הספרתית?
משום שרק ההודעה הראשונית היא בכלל 'שיתוף', כשמוסיפים עוד תגובות, זה הופך להיות דיון, וככל שאין מדובר בדיון ספרותי, אין מקומו כאן.
אתה בהחלט מוזמן לפתוח אשכול, שבו אתה מסביר באופן בהיר את עמדותיך בנידון, ולחתום אותו ב'אין לפתח דיון בתוכן'.
 

@Simcha

משתמש מקצוען
משום שרק ההודעה הראשונית היא בכלל 'שיתוף', כשמוסיפים עוד תגובות, זה הופך להיות דיון, וככל שאין מדובר בדיון ספרותי, אין מקומו כאן.
מאחר ואתה מצהיר על כך שה'שיתוף' אינו שיתוף של יצירה ספרותית אלא מאמר ביקורת המופנה כלפי אוכלוסיות מסוימות של המשתמשים הרי שיש לבחור באחת משתי האופציות כדלקמן:

א. מאמר ביקורת גם ראוי להיקרא בשם 'יצירה ספרותית' ואם כן גם התגובות עליו ככל שהן מנוסחות כראוי יקראו גם הן בשם קדוש זה של 'יצירה ספרותית' וככל שהן משלימות את היצירה הראשונה הרי שהן יכולות להיכלל באותו האשכול.

ב. מאמר ביקורת אינו ראוי להיקרא בשם 'יצירה ספרותית' מאחר והוא לא מקדש את הכתיבה והיצירה לכשעצמה אלא מביע עמדה ותוכן שנוי במחלוקת אשר רק בא לידי ביטוי בצורת טקסט כתוב ועל כן אין מקומו בקהילה וכמובן שגם אין מקום לתגובות המשך.

תפיסת החבל משני צידיו הרי שמעבר לפגיעה בחסרי ישע וחסרי יכולת להגן על עצמם יש בה גם חוסר אחידות רעיונית בהגדרת מהותה של יצירה ספרותית והמסתעף ממנה.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
מאחר ואתה מצהיר על כך שה'שיתוף' אינו שיתוף של יצירה ספרותית אלא מאמר ביקורת המופנה כלפי אוכלוסיות מסוימות של המשתמשים
אני לא מצהיר כך.
אני מצהיר שגם מאמר ביקורת עשוי להקרא יצירה ספרותית.
ואם כן גם התגובות עליו ככל שהן מנוסחות כראוי יקראו גם הן בשם קדוש זה של 'יצירה ספרותית' וככל שהן משלימות את היצירה הראשונה הרי שהן יכולות להיכלל באותו האשכול.
לא אני כתבתי את הכללים, אך כדי לבאר אותם, יתכן שאם התגובות היו מנוסחות בקפידה, בכתיבה עניינית לגופו של טיעון, אכן היה זה עשוי להיחשב ליצירה ספרותית, אלא שלרוב הדיונים חורגים ממסגרת ספרותית גרידא, מלהיטים את היצרים ונגררים לכתיבה לא עניינית, ועל כן גדרו גדר שלא לעשות כן.
ב. מאמר ביקורת אינו ראוי להיקרא בשם 'יצירה ספרותית' מאחר והוא לא מקדש את הכתיבה והיצירה לכשעצמה אלא מביע עמדה ותוכן שנוי במחלוקת אשר רק בא לידי ביטוי בצורת טקסט כתוב ועל כן אין מקומו בקהילה וכמובן שגם אין מקום לתגובות המשך.
אין שום מאמר שמקדש את הכתיבה והיצירה לעצמה. כל מאמר מביע דעה ותוכן, בין אם הוא שנוי במחלוקת ובין אם לא, ועל פי הוראות המנהל אכן מקומו בקהילה. חבל שלא קראת את דברי המנהל באשכול שלינקקתי לעיל.
 

@Simcha

משתמש מקצוען
ומלהיטים את היצרים
היצרים מתלהטים כאשר אדם מבוקר באופן חריף ומתבקש שלא להגיב..
חבל שלא קראת את דברי המנהל באשכול שלינקקתי לעיל.
קראתי ואודה שלא ירדתי לעומקן של החילוקים אך כן חזיתי בכך שגם תגובות אשר התייחסו לתוכנן של הדברים אשר כתבת ולפרשנות שנתת למציאות כפי שאתה מבין אותה, נותרו על כנן ככל והם נכתבו באופן מנוסח ומקצועי.

ובכל אופן, פנייתי אינה רק בנוגע לכללים היבשים אלא גם ובעיקר לחוסר ההגינות שאתה מבקש להתיר לעצמך להאשים וללגלג על קבוצות משתמשים שמפרשנות אחרת ממך את הסיטואציה המורכבת אליה עולמנו נקלע ובמקביל לצוות אותם שלא חלילה יגרמו לדיון פסול שיביא למחיקת האשכול.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ובכל אופן, פנייתי אינה רק בנוגע לכללים היבשים אלא גם ובעיקר לחוסר ההגינות שאתה מבקש להתיר לעצמך להאשים וללגלג על קבוצות משתמשים שמפרשנות אחרת ממך את הסיטואציה המורכבת אליה עולמנו נקלע ובמקביל לצוות אותם שלא חלילה יגרמו לדיון פסול שיביא למחיקת האשכול.
זכותי המלאה לומר את דעתי, כשם שזכותם המלאה לומר את דעתם, באשכול אחר כמובן.
בשמחה רבה הייתי מנהל כאן דיון ער, אם הדבר היה מותר לפי כללי הפורום.
 

תלמוד

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
למרות הסתייגותי מהנכתב בהודעתו,
לדעתי יש צדק בדבריו של @yonatanr על הזכות לכתוב את דעתו ולדרוש שלא לדון בעצם התוכן.
שהלא אילו היה מתבקש הנ"ל לכתוב טור עם דעותיו בעיתון פלוני, היה הוא צריך להעמיד למבחן את הכתבה אותה כתב, כפי ראות עיניו, ולא היה שייך כלל להתווכח ולהתעמת מולו על נכונות הדברים, שהרי בדיוק זה מה שרצו ממנו - לכתוב את דעותיו.
פורום זה אמור לסייע לכל אחד להתלמד לכתוב טוב יותר,
אם חושב @yonatanr שאכן דבריו צודקים, הרי שהוא צריך לבטא אותם בצורה הטובה ביותר.
וזה מה שהוא ניסה לעשות.
האם הצליח?
זה בדיוק הנידון כאן.
האם הוא צודק?
פחות מעניין.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

תרפיה בבעלי חיים • אתגר 143

לוח מודעות

למעלה