בטחוני מתיחות בצפון - גבול לבנון

BREAKING NEWS

משתמש מקצוען
גורמי המודיעין עדיין מעריכים שפניו של נסראללה אינם למלחמה כוללת. אבל, וזה אבל שמבדיל בין שמיים וארץ, נסראללה מוכן להסתכן בימי קרב שעלולים לצאת משליטה. לכן גורמים בכירים בצה"ל אמרו לראש הממשלה כי הסבירות למלחמה עלתה לרמה הגבוהה ביותר מאז קיץ 2006 (יוסי יהושוע).
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים

ראש המל''ל צחי הנגבי: האוהל של חיזבאללה יפונה. הייתי מעדיף להיות בלוע הר געש ולא בתוך האוהל הזה​



צחי הנגבי: האוהל הזה לא יהיה. אם הייתי צריך כסוכן ביטוח לבטח איפה יוצר כדאי להיות - בלוע של הר הגעש הפעיל ביותר באירופה (אתנה, סיציליה), או באוהל הזה - הייתי מעדיף להיות בתוך הלוע ולא בתוך האוהל.
ראיון לערוץ 14
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית

המתיחות בגבול: תלונה הוגשה למועצת הביטחון של האו"ם נגד לבנון​

שגריר ישראל לאו"ם, ארדן, הגיש היום תלונה רשמית נגד לבנון למועצת הביטחון של האו״ם, ודרש להטיל על ממשלת לבנון ועל כח יוניפי״ל באזור לפעול מיידית כדי למנוע את המשך בניית התשתית הצבאית של חיזבאללה על גבול הצפון

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, הגיש היום (שני) תלונה רשמית נגד לבנון למועצת הביטחון של האו״ם, ודרש להטיל על ממשלת לבנון ועל כח יוניפי״ל באזור לפעול מיידית כדי למנוע את המשך בניית התשתית הצבאית של חיזבאללה על גבול הצפון.

במכתבו פירט השגריר ארדן את הפרובוקציות האחרונות של חיזבאללה בגבול, המהוות לטענתו הפרה בוטה של החלטה 1701 של האו"ם, ביניהן חציית הגבול על ידי מסתננים, אחד מהם – חבר פרלמנט לבנוני והקמת מוצבים צבאיים תחת מסווה שקרי של ארגון "ירוק ללא גבולות".

השגריר ארדן הבהיר למועצה כי המתיחות בגבול הצפון גבוהה כפי שלא הייתה שנים רבות וכי אם לא תהיה פעילות מיידית של ממשלת לבנון וכח יוניפי״ל כנגד המשך ההידרדרות בגבול. ״התוצאות עלולות להיות הרסניות ולגרום לאסון״, דברי השגריר ארדן.

ביום ראשון, במקביל לדיונים שהתקיימו אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע למתיחות בגבול לבנון, פעילים רעולי פנים עם דגלי חיזבאללה תועדו חותכים גדר שהניח כוח יוניפי"ל בשטח לבנון, סמוך לגדר הגבול עם ישראל באזור כפר רג'ר – שחלקו נמצא בתוך שטח ישראל.

התיעודים פורסמו על ידי עלי שועייב, כתב ערוץ הטלוויזיה של חזבאללה "אל מנאר", שטען כי זו הפעם הראשונה מאז 2006 שאזרחים לבנונים נכנסים לקטע הכביש שבו תועדו הפעילים. עם זאת, יש לציין כי קטע הכביש המדובר הוא בשטח לבנון ולא מעבר לקו הכחול.
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים

ראש המל"ל הנגבי על אוהל חיזבאללה: "משחק ילדים"​

ראש המל"ל צחי הנגבי על הקמת מאהל חיזבאללה סמוך לגבול: "משחק ילדים, הוא חרג ב-27 מטרים". דבריו מגיעים ברקע איומיו של מזכ"ל חיזבאללה נסראללה שאמר אמש לקראת כינוס הקבינט: "אני פונה לציונים ואומר להם היזהרו מכל צעד טיפשי או החלטות כאלה ואחרות"​

ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי אמר היום (שני) כי המאהל של חיזבאללה שהוקם בשטח ישראל הוא משחק ילדים. לדבריו, הוא חרג ב-27 מטרים. הנגבי הוסיף בריאיון לאסתי פרז בתוכנית בחצי היום בכאן רשת ב כי "אנחנו רואים התרופפות באיפוק שנקט בו חיזבאללה מאז שנת 2006".

ראש הממשלה נתניהו כינס אמש דיון ביטחוני בנושא המתיחות מון ארגון חיזבאללה בגבול הצפון. הדיון התקיים על רקע הפרובוקציות שמעורר הארגון על גדר הגבול בשבועות האחרונים, ובראשן הקמת האהלים בשטח הישראלי.

בדיון השתתפו שר הביטחון, השר לעניינים אסטרטגים, הרמטכ"ל, ראש המוסד, ראש השב"כ, ראש המל"ל, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ, ראש אבט"מ ומזכ"ץ רה"מ. "ראש הממשלה קיבל את המלצות ודרכי הפעולה שהציעו צה"ל ומערכת הביטחון", מסרה לשכת נתניהו בתום הדיון.

גם בזמן הדיון שעסק בנושא, ארגון חיזבאללה לא נמנע מלעורר פרובוקציה נוספת. פעילי הארגון תועדו היום חוצים את המכשול של יוניפי"ל מול כפר ע'ג'ר שנמצא בחלקו בשטח ישראל.

"באשר לאיומי הבונקר של נסראללה - אנחנו לא מתרשמים מהם", אמר היום נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "ביום מבחן, הוא ימצא אותנו עומדים יחד, כתף-אל-כתף. גם נסראללה יודע שלא כדאי לו ולא כדאי ללבנון להעמיד אותנו במבחן".

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר אתמול בנאום שנשא בסיום צעדות העאשוראא' בפרבר הדרומי של ביירות כי "על ראש הממשלה הישראלי וראשי מערכת הביטחון שיתכנסו מחר להערכת מצב לגבי המצב בגבול לבנון להיזהר מכל מעשה טיפשי ומבחירות שגויות". לדבריו, חיזבאללה לא יהסס ולא ינטוש את אחריותו בהגנה, בהרתעה ובשחרור והוא לא יוריד את ראשו אל מול "היישות המובסת".

נסראללה שלח מסר מאיים לישראל. "לבנון היא מדינה מותקפת, וישראל עדיין כובשת חלקים ממנה, ישראל כבשה מחדש חלק מרג'ר ובחוצפה מדברת על פרובוקציות. אני פונה לציונים ואומר להם היזהרו מכל צעד טיפשי או החלטות כאלה ואחרות. ההתנגדות לא תקל ראש באחריות המוטלת עליה בתגובה ובשחרור אדמות, אנחנו מוכנים לכל אופציה ולא נשתוק מול כל מעשה טיפשי".
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
גבול הצפון: הרמטכ"ל הרצי הלוי סייר בעוצבת "הגליל" יחד עם מפקד פיקוד הצפון ומפקת עוצבת "הגליל". במסגרת הביקור סייר במכשול שנבנה בימים אלה לאורך הגבול ובנייתו התקדמה בעשרות קילומטרים בחודשים האחרונים. כמו כן, קיים הערכת מצב
 

BREAKING NEWS

משתמש מקצוען
צה''ל מגביר את העירנות סביב בסיס חיל האוויר ברמת דוד כדי לשמר רמת מוכנות מבצעית גבוהה לכל תרחיש בצפון.

אמיר בוחבוט
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
אלוף פיקוד צפון במסר לאויב:
"ברגעים אלה האויב מעבר לגבול ממשיך לתכנן כיצד לפגוע בריבונות מדינת ישראל ולשכלל את יכולותיו בניסיון לאיים על ביטחון תושביה. ידע כל מי שרוצה לנסות אותנו מבחוץ, שימצא אותנו נכונים לכל אתגר ומוכנים לכל תרחיש כי עוצמתנו באחדותנו ובאנשינו המצויינים. גם בימים מורכבים עבור החברה הישראלית, אנו לא עוצרים לרגע – ערוכים ומוכנים לכל תרחיש. נחושים לשמור על הצפון פורח ומשגשג. זכרו את חובתכם להמשיך להצטיין, לשנות, לפתח ולהתפתח בעבור משימתנו הגדולה ביותר, הגנה על הגבול הצפוני. היו גאים בהצלחתכם"
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען

גם הרצוג על גבול הצפון:

נשיא המדינה הרצוג שיגר מסר לחיזבאללה ואמר: "אבל שיהיה ברור- שאף אחד לא יתבלבל, בוודאי החיזבאללה שנמצא מעבר לגבול פה, אל תטעו ואל תתבלבלו, צה״ל חזק מאוד! ערוכים ומוכנים לכל תרחיש. ויתרה מכך- אנחנו נקפיד לשמור על ריבונותנו ועל שלום אזרחנו. ביטחונם עבורנו מעל הכל״.
 

BREAKING NEWS

משתמש מקצוען
מוריה אסרף: בכירי צה"ל לשרי הקבינט בדיון אתמול שעסק בעיקרו בגזרה הצפונית - קשה להעריך במציאות הנוכחית הרגישה מה זה אומר "עימות מוגבל מול חזיבאללה", כלומר גם יציאה למהלך שאולי נתפש בישראל כנקודתי עלול להתפתח לאירוע רחב בהרבה. עוד אומרים בכירי צהל: מלחמה בצפון כמעט בהכרח תגרור אחריה זירות נוספות.
 

BREAKING NEWS

משתמש מקצוען
גורם ביטחוני בכיר:

המרחק בין "פרובוקציות" של חיזבאאלה לבין פעולות ממשיות שהארגון ינסה להוציא התקצר משמעותית בשל הביטחון הגובר של נסראאלה.

חדשות 12
 

BREAKING NEWS

משתמש מקצוען
ברשתות בלבנון מדווחים התושבים על אש ועשן שפורצת כבר כמה ימים ממספר בורות תת קרקעיים בכביש המוביל לשדה התעופה של ביירות. הספקולציות נעות בין פיצוץ במחסני נשק תת קרקעיים של חיזבאללה ועד פעולה ישראלית מתחת לקרקע.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
ב-29 ביוני 2008 אישרה ממשלת ישראל ברוב של 22 מול 3 עסקת חילופי שבויים. העסקה, שהושגה בעזרת מאמציו של עופר דקל. הבטיחה להשיב לישראל שני חיילים החטופים (רגב ואהוד גולדווסר), ועד לרגע ביצוע ההסכם עצמו, לא תקבל ישראל מידע מפורש האם הם חיים או מתים. כידוע, עקבו כל תושבי ישראל באמצעות מסכי התקשורת השונים אחר הרגע בו נפתחו דלתות האמבולנס, ואז הוברר כי הם מתים.

ניתן להניח בסבירות גבוהה, כי יכולתו של מר נאסרללה להתל במדינה שלמה הינה ייחודית, ומציבה אותו כאיום גדול על מדינת ישראל. בעיקר מהפן הפסיכולוגי.

אנה כריסטי, ישראל טודאיי
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה